Příprava na automatický provoz. DPP vymění zabezpečovač na trase metra C
Soupravy metra pro linku C. Foto: Pražská integrovaná doprava
Trasa C je první, na které bude DPP měnit původní reléové zabezpečovací zařízení v celém rozsahu.
https://www.youtube.com/watch?v=WPze6k2YDJA
A je treba myslet pri instalaci sten take na bezpecnost:
https://www.youtube.com/watch?v=wMG1HbeZPdQ
Nevíte jestli se bude instalovat na současné trasy taky ta „plexi zeď“ nebo vo to přesně je jako v metru D? Prijede metro a dveře se otevřou stejne v metru i v „pruchodu“. Zároveň to zamezí padání lidi do kolejiště.
Ano, bude.
Nejsou lehce zbytečné? V budapešti to zvládají bez nich
Ne, nejsou zbytečné. Jo, to zabezpečení jde udělat i jinak, ty stěny jsou jeden z možných způsobů. Předpokládám, že každej z nich má svý výhody a nevýhody.
prave, v jinych zemich mani xase nizke steny…
Zrovna jsem četl ve zpravach že v metru spadl člověk do kolejiště. Takže ano, pomůže to a aspoň prestanou padat lidi do kolejiště.
Zbytečné to není. Zbytečný je komplikovaný detekční systém. V Norimberku na spolehlivost (falešné indikace) byly dost stížnosti.
A zabrání to úmyslným skokům pod vlak, kterým detekce pádu nijak neumí zabránit.
No, ten system je uz vymysleny a celkem dobre funguje… ale samozrejme je lepsi fyzicka zabrana… Existuje nekolik variant, nizke steny, ktere nezabiraji celou vysku nastupiste a celkove nesnizuji historickou hodnotu provedeni stanice jako jsou napr. obklady na nastupistich, vysouvaci zabradli nebo lana, to je velmi levne, ale hodi se spise na zeleznici, a plne steny casto k videni na novych trasach metra,.., Vysokych prosklenych sten nejsem priznivcem pokud stanice pro ne nebyla uz navrzena, treba trasu A to designove pohrbi, u tech je dulezite, aby v pripade nehody nebo nezastaveni vlaku z bezpecnostnich duvodu bylo umozneno se z vlaku… Číst vice »
Stěna bude na celém C a první testovací se objeví na jedné koleji stanice Zličín.
Kdy se to má stavět?
A nemusí to být super přesné, Stačí udělat ty důchodové dveře větší.
trasa C má 20 stanic a 22 km (22,000 metrů)
1.200.000.000 Kč
?????
Jenže zakázka se netýká úseku Nádraží Holešovice – Letňany, kde již elektronické zabezpečovací zařízení je.
Tedy 14 stanic a 14 km (14,000 metrů)
Možná to není úplné, ale trochu zvláštní je něco takového rozhodovat a měnit, pokud tam. chtějí dávat CBTC, možná moving block. Nebo mi něco unika?
CBTC stavědla nenahrazuje (zajišťuje jízdu vlaků), ale spolupracuje. Proto se musí vyměnit staré releovky za elektronická stavědla, která budou se CBTC komunikovat
Já ale nepsal nic o tom, že by je to nahrazovalo. Já psal o tom, jestli by nebylo vhodné volit jejich architekturu a požadavky na ně až po té, co budou vědět, co bude vyžadovat CBTC s pohyblivým blokem (to které si vyberou) a nedělají nějakou neštastnou volbu.
To je samozřejmě v tendru ošetřeno.
Ok, nechám se překvapit.
Bylo by to lepší ale AŽD CBTC neumí.
Není mimochodem na čase vypsat tržní konzultace na nové vlaky?
Pokud si dobře pamatuju, cíl byl nakoupit autonomní vlaky nejen na Déčko, ale i na Céčko a stávající soupravy Céčka půjdou na Áčko.
M1 půjdou na B, na A zatím zůstanou 81-71M.
A výběr nových vlaků a technologií pro autonomní provoz na C a D by měl začít myslím teď 2023.
Na Béčko, ne na Áčko.
Předběžné tržní konzultace na vlaky a CBTC už proběhly.
No nevím nevím, každý kdo kdy sloužil na reléovce tak vám potvrdí že elektronická stavědla jsou krok zpět 😁
Je škoda, že to v Bellových laboratořích nevěděli. Mohli v mateřské AT&T namísto telefonní ústředky (skříně) dodnes stavět telefonní ústředny (budovy) pro stejný počet účastníků.
Jasně. Zejména proto, že po osazení už dotyčného nepotřebovali a lehy na reléovce skončily. 😀
Potvrzuji, ale lepší je to bohužel asi jen z uživatelského hlediska. Počítač mě neba.
Asi bych Vás opravil: Jsou jednodušší. Ale bohužel i relátka stárnou a je potřeba je měnit. Chápu DPP, že nechce čekat na chvíli než dojdou, proto zab. zař. už plánují měnit teď.
Hádal bych, že to elektronické stavědlo má více výhod než nevýhod, jinak by stávající zab. zař. měnili opět releovým zab. zař. 😉
Chápu to správně, že toto se týká pouze kontroly volnosti/stavění vlakových cest, ale na vlakový zabezpečovač (PA135) se zatím nesáhne?
Tzn. je to důležitý krok pro budoucí automatizaci, ale ne něco, co by přímo automatizaci umožňovalo. Je tak?
Doplnil jsem na konec ještě nějaké info od DPP, ale víc už ze mě nedostaneš 🙂 Chápu to podobně jako ty.
A neměl by se spíš investigativní žurnalistika ptát proč se obnovuje v plném rozsahu pevný blok když se v dohledné době plánuje přechod na pohyblivý?
Chápu to stejně. VŘ na vlakový zabezpečovač teprve bude následovat.
Mě by jen zajímalo, jak tedy budou soupravy linky D (které mají být bez strojvedoucího) přetahovat na jejich linku – když jejich depo zatím nebude v Písnici, ale v jednom ze stávajících. A právě stávající trasy jsou bez zabezpečení, které by provoz souprav bez strojvedoucího umožňovalo.
Nebo má být toto zabezpečení hotovo před spuštěním linky D? Nebo ty soupravy budou prostě odtaženy nějakým dalším vozidlem se strojvedoucím?
Tak on teoreticky může ten vlak mít nějaký skrytý ovládací pult, který si strojvedoucí vyklopí v případě, že chce jet po konvenční trati.
Nikoliv, pro linku D se prave zaroven pripravuje automatizace linky C, aby oba systemy byly kompatiibilni…
Spis predpokladam, ze zahajeni automatickeho provozu probehne na obou linkach cca soucasne…
To všechno je pravda, ale platí i to, co píše David: každá automatická souprava má obvykle skrytý řídicí pultík pro manipulační jízdy a mimořádné situace.
Třeba soupravy Hitachi, vyrobené pro honolulské nadzemní metro, mají židličku a zakrytý pultík na každé straně.
Vysoutěží se technologie a nové vlaky pro C i D, jejich testování proběhne v provozu na C (budou se muset nejprve realizovat nástupištní stěny na celé trase ) postupně jak budou přicházet do provozu budou na C jezdit stávající M1 i ty nové, které rovnou začnou jezdit i na D. Postupně M1 nahradí provoz na B a modernizované 81-71M zůstanou jen na A.
steny nejsou povinne…
Ano, PA dožije se soupravami M1 na trati C. Nové vlaky pak již budou plně řízeny CBTC systémem bezobslužného provozu.
Linka B pak dostane ty M1 a ty Česko Ruské 81-71M ma lince B půjdou do kopru… Vše jen údajně…