Příprava Drážní promenády pokročila. TSK hledá projektanta, určí se kolizní úseky s VRT
Nová podoba staré benešovské tratě v Praze. Pramen: IPR Praha

Předpokládaná cena projektu je 78 milionů korun, celé promenády pak až půl miliardy.
Jak se tam vlastně plánuje VRT, to bude nová dvoukolejka vedle současné trati až na hlavák?
Nová dvojkolejka vedle trati od Zahradního města do vršovic, kde se to napojí na stávající koleje.
Budou tam 3 x 2 koleje, a 2 koleje by se mělo někde zahloubit do NS2.
Příměstská dvoukolejka dostane portál jak je mezera mezi vinohradskými tunely. Pak klesne těsně pod jedno z nástupišť.
Ajó, já mám v hlavě ještě původní plány. Takže se omlouvám za mistifikaci.
Já teda osobně doufám, že nové koleje pro ty příměstské vlaky budou mít nástupiště a hlavně nějaký výstup blíže k Ottakarově aby tam byla lepší vazba na metro na Synkáči
Za ty peníze na projekt by šlo koupit kompletní Jindřichohradecku úzkokolejku, víz článek výše.
A k čemu by nám tady v Praze byla? Nebo by se jako nějak přestěhovala do Prahy?
Jakože město Praha má koupit a se ztrátou provozovat dopravu na Jindřichohradecku ? Za ty peníze by šlo asi 10 dní financovat dotaci do pražské MHD , postavit jedna méně složitá MUK nebo řekněme 2.5 kilometru dálnice a rozhodně by nestačily na průměrnou roční dotaci neziskové organizace FAČR…
Pokud jste ve vašem výpočtu uvažoval cenu za projekt, za realizaci by bylo možné postavit šest MUK nebo 15 km dálnice, tedy celkem 7 MUK a 17,5 km. Ve svém příspěvku jsem jen porovnával cenu jindřichohradecké úzkokolejky vůči projektové dokumentaci.
aha projektová mě nenapadla, průměrná cena dálnice za km je určitě 200 milionů za mnoho let zpět ,MUK u Kosmonos vyjde na 740 milionů…
Zapominate, ze predelat tu uzkokolejku na cyklostezku by taky neco stalo.
Bez navaznosti na HLN, Vltavu nebo alespon ven z Prahy se jedna o linearni park, nikoliv cykloinfra, stejne jako Zizkovska highline. Ale i park je fajn
Tak všetci dúfame a veríme že sa to postupne začne prepájať. Výhodou je že sa týmto spôsobom dá (relatívne) jednoducho postaviť dlhý kvalitný úsek. Čím viac ľudí jazdí na týchto súvislých úsekoch jazdí a indukuje jazdy na okolitých cestách (a chodníkoch, bohužiaľ) tým jasnejšie je že treba ďalšie prepojenia a utichnú argumenty prečo sa tu a tam robí 100 m cyklopruhu/cykloobojsmerky „kde žiaden cyklista nikdy nešiel“.
Za mňa je na tejto trase super i to že na oboch koncoch je zastávka vlaku, kombinácia cyklo+S-bahn je podľa mňa kľúč k vyššiemu modal share oboch.
Teoraticky ano, prakticky je treba spojeni mezi Krejcarkem a Vysocany tak katastrofalni, ze k indukci mezi dvema z nejlepsich prazskych cyklostezek nikdy nedoslo. Pritom kdyby v roce 2010 nebyli lini to spojit, tak je tam provoz nejen cyklistu znacny.
Už se plánuje pokračování do Kolovrat tak aby to bylo smysluplné a sjízdné na kolech i bruslích?
popravdě nepřipravuje 🙁
Kéž by, nicméně tady Praha nemá koncepci a městským částem je to jedno. Přitom vedle trati by to krásně šlo, ale musí se vyřešit mezery a hluchá místa. Od Zahradního města je kousek chráněného území v trianglu, než se dá napojit na tichou ulici Za Drahou. Pak by to chtělo lávku do Dolnoměcholupské (škoda, že se nezrealizovala při modernizaci a přesunu nádraží). Poté už je to zoufalé, i když existují zárodky něčeho, co by mohlo fungovat, kdyby se to propojilo (Brdská, Středohorská, Za Zastávkou, U Přejezdu). Praha 15 a 22 teď ale dokončily kilometr stezky z Dolních Měcholup k Podleskému… Číst vice »
Praha koncepci ma presne v tehle podobe, bohuzel ji ale vubec neprosazuje. Pritom postavit vsechny cyklostezky z koncepce by stalo jak 2km tunelu Blanka.
Koncepce zde https://app.iprpraha.cz/apl/services/short_links/_0srk95nqko.html
Na tohle se těším a určitě to přitáhne další uživatele jako třeba stezka ve Vysočanech. Jen by to chtělo začít už řešit pokračování od vršovického nádraží směrem do centra:
– skrz Nusle k náplavce (A2): šlo by udělat bezepčnou stezku dál podél trati až k železničnímu (doufám novému) mostu ?
– tunel k hlavnímu nádraží: trochu sci-fi ale třeba IPR to má zanesené jako trasu A3. To by byla hodně dobrá, nejrychlejší spojka na hlavák z Vršovic. Něco jako cyklotrunel v Bergenu.
I skrz Nusle je bohuzel SciFi. Ale bylo by to skvely, Rokytka je jedina souvisla cyklostezka z kraje Prahy k Vltave, a toto by byla dalsi
Hlavně by se už město mělo připravit na rozvoj v okolí nádraží Zahradní město. Jelikož to bude jedno z nejvýznamnějších nádraží v Praze tak zájem developerů bude a bylo by fajn aby to nedopadlo jako na hl. n., Masaryčce a Smíchově, kde si všechny pozemky zajistil jen jeden developer. Taky by bylo fajn tam protáhnout metro A ze Strašnické když je odbočka již připravená.
Zrovna dnes v 19:00 je v Campu diskuze o budoucím rozvoji Strašnic. Očekával bych, že to bude směřovat k něčemu podobnému jako soutěž na řešení okolí Zahradního města.
Bude někde záznam? Dneska na 19:00 tam nestíhám být.
Nevím, také by mě to zajmalo:)
Většinou je záznam na Facebooku CAMPu
Pokud se nepletu, tak na té strašnické je naopak metro „dočasně“ svedeno odbočkou na Skalku a Depo „Hostivař“ po v zásadě manipulační trati, a přímý směr vždy měl pokračovat do Hostivaře
Ja se malinko obavam tech jiz drive avizovanych provizorii v tech zminovanych konfliktnich mistech s VRT. Puvab tohoto projektu je, ze nemicha svizny provoz cyklostezky s pesi/bezeckou/promenadni casti. Voz je jinak hlavni bolest vsech paternich prazskych stezek, ktere timto “dopravnim stresem” velmi trpi a stvou proti sobe svym designem ruzne uzivatelske skupiny. Doufam, ze se z 8m pak nestane na par stovek metru asfaltka 3-4m, kam se budou muset vtisnit vsichni od miminek a stenat na voditcich po silnicni cyklisty.
Ano, třeba rekonstrukce na A2 v Podolí je příklad, jak se použijí peníze a výsledek je, že se chodci stále motají s cyklisty. Přitom prostorově by tam oddělené řešení šlo.
Nešlo.
Na funkční oddělení potřebujete souvislý koridor šířky min. 6 m (3 m pro cyklisty a 3 m pro chodce) a to tam při zachování stromořadí a přilehlých pozemků není.
Však ano, muselo by se hnout se stromy, nebo zrušit parkovací místa. Vyřešit by to šlo, jen na to není politická vůle
Pokračování do Kolovrat
Chystat pokud mozno soubezne. Napojeni k Hostivarskemu lesoparku a rovne cca podel trati Mecholupy/Uhrineves/Kolovraty. Dostat se z teto strany do mesta ci z nej je vetsinou… slozite.
za mě pokračovat dolíneckou a nějak lidsky dopojit k hostivařskému nádraží. asi klidně i nějak takhle
https://mapy.cz/s/gegadomoku
nějak polidštit tu rampovou opičárnu u jižní spojky a jednu lávku přes průmyslovou. sice prezenci v kanclu moc nedám, ale tu mojí motanici na kole mimo provoz by to dost usnadnilo.
A od Vršovického nádraží tunelem k Hlaváku. IPR to má zanesené v mapě jako trasu A3
Sláva!
Nápad se mi líbí moc a skvěle působí hlavně přiznání železničních prvků, aby bylo zřejmé, že tu kdysi vedla trať. Celá koncepce je hodně podobná The High Line v New Yorku, kde z bývalé nadzemky vytvořili parkovou promenádu a i tam jsou zachovány a do celé promenády skvěle zakomponovány úseky kolejí, zarážedla atd. Takže se moc těším, až bude i u nás hotovo!
Skvělá zpráva. Na tento projekt se moc těším
Podle mě by se půl miliardy dalo utratit líp než za promenádu, je to hodně peněz
A já bych k tomu ještě v celé Praze zrušil všechny parky, dětská hřiště i další volnočasové plochy – za ušetřené peníze z údržby by se pak mohla postavit krásná fabrika, kde by všichni šťastně pracovali, družili se a utužovali morálku i kolektiv 😀
Proti parkům a dětským hřištím nic nemám, zeleň a místo pro děti je potřeba, ale vyhazovat půl miliardy za promenádu? Chodci můžou jít po chodníku, a cyklisté po silnici
a na starý trati se usídlí akáty a bezdomáči, jak to víceméně už teď můžeme vidět. že za nějakou dobu bude účet za společenské škody vyšší než blbýho půl giga za kultivaci veřejného prostoru je víceméně jistota.
Promenáda = lineární park.
váš nápad naráží na kruté zákonitosti ekonomie. fabrika jede, vydělává peníze a nakonec nějakého chytráka napadne z těch peněz ten park, hřiště a tu promenádu postavit. zatímco zásadní nedostatek komunismu je přebytek bídy, tak kapitalistický přebytek peněz vede ke zhroucení systému stejně neomylně 😀
To je taková obecná poznámka, kterou může každý udělat k čemukoliv.
Ukažte mi svoji nákupní tašku, až půjdete z Alberta. Určitě bych dokázal utratit ty samé peníze líp!
„Líp“ je holt subjektivní, že?
Fakt by se nedala promenáda pořídit levněji, než za půl mld?
Dala. Ale proč chcete zrovna tady šetřit? Má to být odfláknuté, hlavně že to bude low-cost? Díky, nechci.
Takže tvrdíte, že mezi Ferrari a Dacií není žádná střední cesta, a pokud nechci low-cost, musím mít Ferrari?
Jedná se o 4 km asfaltové cesty pro pěší a cyklisty na již existující spodní stavbě. Rozumím, že to nepůjde udělat jedním buldozerem a dvěma dělníky za 3 dny, ale prostor pro hospodárné utracení půl miliardy tam tedy nevidím.
Ne, jedná se o fungl nový park na brownfieldu se starými ekologickými zátěžemi. Těch 4 km stezky v něm nejspíš bude ta relativně snadná a levná část.
Ta promenáda sama o sobě tak drahá není (78 mil.), ale přistupuje k tomu rekultivace území, které je docela velké a více než 100 let bylo jednostranně zatíženo provozem, který byl dříve i o hodně špinavější než dnes (saze, olej, otevřená WC ve starých vagónech).
Neplatíme jenom za promenádu, ale za to, že na daném místě jsme po několik generací dělali něco, z čeho se nastřádaly různé škody.
Alternativa je nechat uprostřed zastavěného území hlavního města „jizvu“, která bude přitahovat pochybné existence … upřímně mi tyhle nerekultivované „jizvy“ stačí v Ostravě, kde jich je dost.
Sorry, trochu se mi pomíchala ta čísla, 78 mil je jen projektování.
Ale ten širší bod platí. Je to post-průmyslové území, které je za několik generací používání zamořené kdečím. Jednoho dne za to přijde účet, teď je holt ten den.
Takže se to ex drážní těleso odtěží a vybuduje znovu? Pak by tomu ta cena odpovídala.
Ale myslím si, že odtěžovat se nebude, že to ani není nutné, ostatné dokud tam jezdily vlaky, tak po nějakém znečištění neštěknul pes.
Nehoruji za to, aby se tam nechal drážní brownfield, jen mi přijde těžce přestřelená cena.
„ostatné dokud tam jezdily vlaky, tak po nějakém znečištění neštěknul pes.“
To je přece jenom jiná situace. Na aktivně používanou trať by neměl nikdo lézt, zejména ne děti apod., a normální jedinci na ni taky nelezou. Tím se ten kontakt s potenciálními škodlivinami v půdě redukuje na minimum, občas možná traťoví dělníci…
Kdežto bude-li z toho promenáda, tak už musíte řešit, jestli jsou tam nějaké těkavé látky apod.
Já bych to určitě aspoň nějak základním způsobem sanoval, není to zelená louka, ale v podstatě průmyslový brownfield.
Na na té promenádě přijdou lidé do styku s asfaltovým povrchem, stejně jako na náplavce přicházejí do styku s dlažbou a ne s říčním sedimentem.
I kdyby ho neodtěžovali celé, budou muset sanovat minimálně ty části, které zůstanou odkryté.
Nemalá položka budou možná i ty mosty. Staré musely pryč, protože to pod nimi bylo moc úzké pro auta. Ale účet za nové se připíše parku…
Fajn, dejte nějaký příklad, jak byste je utratil lépe.
Mně nový park na místě, které si o to úplně říká a bude už od začátku koncipován jako souběh cyklostezky, běžecké dráhy, chodníku apod, přijde jako velmi dobrá investice.
Lidová cena.