lot
Cestovní ruch Cyklistika Dopravci Železnice Zprávy

Přímý vlak Praha – Blatná. Barča bude vozit cyklisty až do jižních Čech

Lokomotiva 749.121, zvaná bardotka či barča. Autor: Jan Hejzlar
Lokomotiva 749.121, zvaná bardotka či barča. Autor: Jan Hejzlar

Nedělní změna jízdního řádu přinese na železnici jednu zajímavou novinku. Víkendový vlak Cyklo Brdy, který v létě jezdí z Prahy přes Beroun a Příbram do Březnice, bude mít nově prodlouženou trasu až do jihočeské Blatné.

Vlak Cyklo Brdy jezdil v letní sezoně ráno z Prahy každou sobotu, neděli a ve svátek do Březnice a večer zpět. „Od neděle začne jezdit nově až do Blatné, která tak získá přímé vlakové spojení s hlavním městem,“ uvedl šéf středočeské organizace IDSK Michal Štěpán.

Vlak nabízí místo pro 232 cestujících a 41 kol. Tahá ho padesátiletá motorová lokomotiva přezdívaná bardotka či barča. S nápadem na jeho protažení do Blatné přišel pražský radní pro dopravu Adam Scheinherr, jehož bratr Jiří je radním v Blatné. Způsob financování přesahu zatím není jasný, dráhy na základě zájmu jednají se Středočeským krajem, vyloučen není ani příspěvek městečka.

Lokomotiva řady 749, zvaná Bardotka. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Lokomotiva řady 749, zvaná Bardotka.
Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

„Blatná má své osobité kouzlo. Nabízí krásné historické centrum s romantickým vodním zámkem a přilehlým parkem s daňky a pávy či nově vybudovanou stálou expozici v městském muzeu. Na své si přijdou milovníci turistiky i cyklisté,“ vypočítala starostka Blatné Kateřina Malečková.

V neděli si budou moci lidé v Blatné prohlédnout lokomotivu s číslem 749.121 i místní depo.

Zjednodušený jízdní řád vlaku Cyklo Brdy pro soboty, neděle a svátky

8.37 Praha hl. n. 19.02
11.10 Blatná 16.31
163 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
libor

Je pravda, že bez kola je lepší nedělní varianta BUS: 16:50 za 90kc, 1:40min, zmiňovaný VLAK 16:31 za 147kc, 2:15min (Smíchoff). Na silnici jsou rizika zácpy, ale česká železnice je taky plná zpoždění, hlavně odpoledne a večer… ve vlaku se můžu vychcat na hnusném záchodku, ale 1:40 se dá vydržet…

Ondra

Proč se tu vůbec trpí XXXX jako Pražák? Já bych je tu fakt nemilosrdně blokoval. Nejvíc mě dostává, když mě nějaký XXXX poučuje o tom, na co plynou dotace od státu a přitom si neuvědomuje, že nejvíc peněz plyne každoročně na údržbu a provoz infrastruktury pro exhalace a životní prostředí ničící automobilismus. Pokud by automobily skutečně započítávaly externality, které plynou z jejich provozu, tak by se ukázalo, že jejich provoz dotujeme my všichni a to velmi výrazně. Tato vlaková linka přinese pozitivní impuls do regionu a peníze se vrátí v rámci tržeb místního turistického ruchu. Za mně jasné plus.

libor

bych to tak neviděl, může mít svůj názor, to přece není důvod k blokování. ať jmenuje pražák, souprava nebo důchodce železničář…

...

Správně. Republiku si rozvracet nedáme, soudruzi! Kdo chvíli stál, už stojí opodál. Kdo nesouhlasí, je revizionista a oportunista a s těmi se Strana uměla vždycky po soudružsku vypořádat.

Kraul

Prinosy automobilu jednoznacne prevysuji jejich negativa. Jinak by je skoro kazdy nemel.

Petr

Zvlášť, když každý chce dojet a zaparkovat u domu, ale obchvat u něj nikdo nechce. Dobrý sluha, ale zlý pán. Nejlepší doprava je ta , která se nemusí realizovat. Každá doprava dokonce i ta pěší má vždy negativa.

Ušatá

On ten skoro každý je má právě pro jejich nízkou cenu a také proto, že na řadě míst ČR není vyhovující (tedy častá a pohodlná a levná) veřejná doprava.

Jenda

Škoda že loni zrušili restauraci v Blatné u nádraží…

železničář v důchodu

To bylo možná už i dřív než loni: prý ten objekt koupil někdo, kdo z něj chtěl vybudovat nějakou ubytovnu = zřejmě takovou, na které by vydělával státní příspěvky na bydlení pro nemajetné osoby. Jak to nakonec dopadlo, nevím, byl jsem tam naposled loni v létě. Trasa toho vlaku má minimálně jednu dost podstatnou chybu = že k ní nebyl udělán přípoj z Březnice do Rožmitálu pod Třemšínem a odpoledne zpět: dopoledne by bylo pár vlaků na lokálce možno přidat bez problémů, odpoledne by ta znamenalo posun trasy vlaku Os 27952 o cca 10 minut „doleva“. A asi by se… Číst vice »

železničář v důchodu

A ještě mi tam chybí i zastavení aspoň v Bělčicích (v obou směrech) …

Ušatá

Pro mne je návrat v 16.31 z Blatné příliš brzo. Scházejí zde pozdější spoje, optimum aspoň z Blatné kolem 18 – 18.30.

železničář v důchodu

Já si to myslím také, minimálně o sobotě rozhodně, ale v neděli tato „dřívější“ poloha asi vyhovuje ne právě málu lidí – a dvě různé trasy pro ten vlak asi nikdo „kreslit“ nechtěl. Asi by bylo užitečné (ale také asi i drahé) pojmout to jako rychlé spojení mezi Prahou a Březnicí jako přestupním uzlem s přípoji všude a odevšud celoročně o víkendech s tím, že v turistické a cyklistické sezóně by to byl ten „cyklovlak“ a mimo sezónu třeba jen krátký motorový vlak, který by v Blatné v sobotu nechal „přívěšák“ a v neděli by jej dobral na cestu zpět… Číst vice »

Kraul

Do Rozmitalu pod Tremsinem vlakem nikdo nejezdi, nadrazi je uplne mimo mesto, proc stale existuje tato trat nedava popravde zadny smysl. Jenom tecou penize z okna.

Jenda

Ale jezdí, ráčej se přijet někdy podívat…

Svojsin

U Rozmitalu tomu tak je, ale pro ultra sotouse na středočeském KU je nemyslitelné nahradit jediný sukafon. I když tam v kladiva z 90 % nahrazen stejně už je.

Petr

On je spíš problém, že by měla být v Březnici nějaká záloha na osobáky, než se něco vykutálí z Blatné. A má to tam stát, ať to dělá aspoň tu MHD v Březnici. ostatně vůbec by nebylo od věci, když se tam staví Jikord k osobákům, tak macešky, aby Rožmitálka sjela do Myslína a podruhé zas do Bělčic. Možná by to stálo míň než kolik požaduje Jikord.

Kraul

MHD ktera jede v Breznici jen na kopec nad zamkem. A kdo v Rozmitale jeste chodi na vlak,?

Petr

Když neumí udělat díru pod silnicí, to je těžké. Ve Věšíně už měli i plac na nádraží. Takto mají jen nedodělanou trať.

Petr

Když autobusáci o víkendu relaxují. Tak je dobrý i kopec nad zámkem, kam se ostatně má přesunout i autobusák.

Kraul

To je dost smutny pristup. Jen se lejou penize z okna, bez uzitku.

Petr

Takových věcí na světě je, víte například, že ČR financuje např. Systém značkování skotu v Mongolsku. 😀

Jiří Kocurek

V Hevlíně je taky hezky. Navíc je tam placato, což je pro cyklisty ráj. Nemohl by někdo zařídit cyklovlak Praha – Hevlín? Klidně to může tahat Kyklop, nebo nějaká pára. Ideálně aby to jelo kolem Sázavy přes Davli a Kácov, přecijen taková věc se musí nafotit. V pátek tam, v neděli zpátky. Co natom, že cyklista může jet Praha – Břeclav a do Hrušovan došlapat, když se nezasekne na pivu v Lednici.
Ne? Že tohle už není Základní Dopravní Obslužnost (ZDO)? Fakt ne? Takže by si to cyklisté museli zaplatit celé? Aha, tak to asi nebude dobrý podnikatelský plán.

-TR-

A proč by nemohl? Když o to bude zájem a najde se pro to politická vůle, co tomu brání?

Ušatá

Co tím příspěvkem sledujete? Jakou má logiku? Slunko snad tyto dny tolik nesvítilo.

...

Patrně tím sleduje to, že ani cyklovlak Praha – Blatná není ZDO a měl by být provozován s komerčním rizikem.

Kraul

Velmi dobra ironie, ale nekteri ji nikdy nepochopi.

Ondra

Blatná je zcela jistě (cyklo)turisticky zajímavější nežli Březnice a logickým pokračováním budou dál Strakonice. S jízdní dobou ale bude potřeba ještě pracovat, zkrátit prostoje a minimálně 15 min by se dalo odečíst. Argumentace s rychlejší cestou autem je samozřejmě zcela irelevantní, jelikož cykloturista obvykle docestuje na místo dosti vzdálené výchozímu bodu.

Pražák

Tak proč to dráhy neprovozují na své komerční riziko, když ty davy cyklistů o ten vlak tak vážně stojí? Proč má společnost přispívat někomu na výlety?

Praguerunner

Tak jako se přispívá na muzea, hrady.. Ale třeba i na sportoviště. Důležité je, že vše vytáhne lidi ven. Za mě je každý pohyb dnešní době super.

Ondra

Protože společnost rozumně rozhodla, že zajištění dostupné veřejné dopravy, je ku všeobecnému prospěchu a v zájmu podpory udržitelného rozvoje společnosti.

Kraul

A musi to byt vlakem? Autubus nestaci?

Robert-Antonio

WTF? Jak přesně podporuje udržitelný rozvoj, že mohu za pár korun vyjet s kolem z Prahy do Blatné?

Ušatá

Protože se tím sníží náklady na dopady ze silniční dopravy, posílí se tím zájem o veřejnou dopravu a o turistiku a výlety pěšky a na kole a tedy i sníží i náklady na zdravotnictví. A ten přínos je tedy i finanční, takže pro nás všechny výhodný. Kapišto?

svojsin

Ušatá: Např. tím,co v souvislosti s cestou Barči do Blatné „vyletí“ do vzduchu….

S tím ušetřením díky nákladům na zdravotnictví je to diskutabilní.
Ti lidi co s tím pojedou, by bez tohoto vlaku zůstali doma?
Z těch co vyjedou bude plno šotoušů, kteří řeší hlavně otevřnou hospodu tam či tam.
Nebylo by pro naše zdravotnictví lepší, kdyby si ten den šli raději chvilku proběhnout než sedět ve vlaku a pak v hospodě?
Kapišto ??

Co když si někdo zlomí ruku a bude muset na drahou operaci?
Jak se to projeví v celkových nákldech na tento cyklovlak? :-))

Kapišto?

Kraul

Přebere to za rok Arriva, nebo to bude jediný ČD rychlík na trati 200?

Petr

Ne nepřebere. A i v návrhu GVD 19/20 je to spěšný vlak dopravce ČD a.s.

Kraul

Díky za odpověď.

Tronda

Není to rychlík.

Jakub

Chci se jen zeptat, ta Blatná je nějaká dobrá oblast na cyklistiku? To bych řekl že už je lepší dojet na Šumavu.

Petr

Lepší než Brdy, je to tam víc placaté. Ale je pravda, že už proběhla snaha vést na Šumavu Šumavský rychlík od KŽC, ale Jihočeši nechtěli přispět. Tohle je spíš náhrada za Blatenský motoráček, který měl letos jezdit, ale nevyjel ani jednou. Takže má ta souprava čumákovat v Březnici, ať se projede do Blatné. Loni dokonce jednou jela i do Rožmitálu.

Ondra

Šumava je dobrá na delší pobyt, na jednodenní výlety už je dost daleko. Kromě toho je tam přeplněno a je dobré podpořit rozvoj i méně známých regionů.

Marekzprahy

Blatensko je velmi dobrá oblast pro cyklistiku, jezdíval jsem tam 20 let, všechny cesty mám projeté 🙂 Žádný velký krpál (i cesta na lokální nejvyšší dominantu Třemšín je úplně v pohodě), příjemné lesy, rybníky, solidní občanská vybavenost, konkrétně v Blatné je třeba i velmi dobré koupaliště. Na druhou stranu samotná trasa vlaku je pěkná, a tak poslední dobou jezdím z Prahy do Blatné na kole víceméně podél trati (je to kolem 130 km, to se zvládnout dá).

Pražák

2,5 hodiny ve vlaku, když to autem (případně i s kolem) dám za hodinu a dvacet minut. Tohle vážně nikoho, kromě šotoušů nemůže zajímat. Ale zřejmě máme veřejných rozpočtech dost peněz.

Petr Novotný

Ale když tam bydlí pan radní…

Hans

Ze to nezajímá tebe ještě neznamená ze to nezajímá nikoho. Kupodivu se ostatní lidi neřídí tvým nazorem. Šumavské lokalky jsou také pomalé až to boli a autem je to daleko rychlejší. Presto v létě praskají ve švech. Jakto???

Pražák

Protože Šumava, Blatná zase tak přitažlivá není. Pokud by se to platilo ze soukromých zdrojů, neřeknu ani slovo. Ale nechápu proč mám někomu platit výlety, tj. zábavu. A s tím, že stát musí financovat veřejnou dopravu to na mě ani nezkoušej. Tohle nemá s ZDO nic společného.

Jo.

Poznamenal bych, že zákon 194/2010 Sb. už nerozlišuje základní a ostatní dopravní obslužnost. Dopravní obslužnost pak definuje takto: § 2 Dopravní obslužnost Dopravní obslužností se rozumí zabezpečení dopravy po všechny dny v týdnu především do škol a školských zařízení, k orgánům veřejné moci, do zaměstnání, do zdravotnických zařízení poskytujících základní zdravotní péči a k uspokojení kulturních, rekreačních a společenských potřeb, včetně dopravy zpět, přispívající k trvale udržitelnému rozvoji územního obvodu. Doprava do kulturně (asi nevíte, že je v Blatné turisticky zajímavý zámek) a rekreačně zajimavé Blatné do poslední části věty spadá (podle mého osobního názoru jednoznačně). Vzhledem k tomu, že… Číst vice »

Ušatá

I když ta trať není úplně nejrychlejší, scházejí tu Sp a R od Prahy právě až na tu Šumavu. nejen aby kryly rekreaci, ale také normální dopravní požadavky. Ono to opět není jen spojení Prahy a Šumavy, ale vzájemně zdejších měst a obcí. A to tu schází na trochu lepší úrovni.

Ušatá

Tak proč se dotuje silniční doprava a nemusí si vše platit ze svých příjmů?? Tam se neplatí soukromé výlety, jízdy za nákupy do obchodních center za městy? To vše je snad veřejný zájem, když dopady likvidují zdraví i krajinu? Takže veřejnou dopravu jednoznačně ano, aby se snížily náklady a dopady ze silniční dopravy. A u ní trvat nekompromisně na úhradě všech škod a nákladů.

...

Jasně, silniční doprava neplatí nehorázné spotřební daně z PHM a nejvyšší možné sazby DPH, že.

Azkaban

Ne kazdej má auto a ne kazdej si chce dělat na kole okruh a vracet se zpět k autu. Nevím v čem je problém, své cestující to určitě má a jestli se najde dostatek co pojede až do Blatné ukáže čas

Pražák

V čem je problém? V tom, že se z veřejných rozpočtů financují výlety. Pokud by to šlo ze soukromých zdrojů, nebo kdyby to jezdilo na komerční riziko, neřeknu ani slovo a klidně i zatleskám. Nicméně tomu tak není, tohle je šotoušovina za peníze nás všech.

malý bobeš

z veřejných rozpočtů se platí (mimo jiné) „vývoj“ linky na toustový chleba pro firmu jistého multimiliardáře – za těch 100 mega může cyklovlak do Blatné jezdit léta …

Pražák

Jo, takže když Bureš krade, tak proč nepřihrát něco i šotoušům? Takhle jste to myslel?

malý bobeš

1) viděl jsi někdy šotouše na kole?
2) myslím to tak, že částka za vlak je fakt zanedbatelná…

Pražák

v těch vlacích je místo pro 41 cyklistů z 240 míst celkem. Zbytek jsou šotouši co se tetelí blahem nad Bardotkou a normální výletníci. Ale i kdyby to bylo všech 240 je to jedno. Je to stejné svinstvo jako Bureš a jeho dotace, jen v menším.
A vysvětlete mi proč zrovna šotouši a cyklisté měli mít nějaká privilegia stran zábavy? Já třeba rekreačně běhám, proč by mi stát nepřidal na boty a oblečení? Brácha je fanda do dronů, co kdyby mu stát přispěl na nový, je to jen pár desítek tisíc, toho si erár ani nevšimne.

malý bobeš

jak bych to jenom vyjádřil polopaticky…
z veřejných rozpočtů se třeba budují (nebo značí) cyklostezky (na které pak přijíždějí ti, kteří mají jako koníčka cyklistiku)
To je ještě v pořádku? Když je přiveze vlak, to už v pořádku není? Kdo určil tu hranici? Postavit za státní ano, přivézt za státní ne?

Kraul

Ale vždy vám koleje nikdo netrhá. Ono tam není dost vlaků v rámci ZDO? Nezlobte se, ale to co chcete, nejde přirovnat k budování cyklostezky, ale spíš k dotování půjčovny elektrokol na ní, aby si mohl zajezdit opravdu každý. A to určitě cítíte, že by nebylo správné, ne? Co se týče značení… tak značí se i obyčejné turistické trasy… to je velmi divné přirovnání. On snad někdo zakazuje obcím platit značky co směrují lidi k nádraží? Hranici určují politici, ale v tomhle případě to působí spíše jako „brácha na mě, já na bráchu“,než jako užitečná a potřebná služba. A to… Číst vice »

Petr

Od nového GVD tam hrozí dle návrhu, že tam nemusí jet mezi Březnicí a Bělčicemi nic. Viz poznámka 98 v návrhu GVD vydaného v pátek.

Obtloustlý Travolta

JIKORD už to zprasil i zde? Donedávna je držel v šachu rozumný přístup středočechů… Zmizela i tato pojistka? Proč?

železničář v důchodu

On možná nebude na vině JIKORD (a IDSK), ale spíše krajské orgány (rada + zastupitelstvo), které rozhodují o tom, co se nejen objedná, ale především zaplatí (což není záležitost JIKORDu).

Petr

Hlavně, že podepisují memoranda https://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/tiskovezpravy/Jihocesky-a-Stredocesky-kraj-podepsaly-Memorandum-o-spolupraci-562346 Z venku to vypadá, jako kdyby se blížil Jihoxit. 🙁

PetrB

Úsek Březnice – Bělčice (mimo) na trati 203 Březnice – Strakonice leží na katastru Středočeského kraje, takže tentokrát v tom asi fakt JIKORD nejede, spíše Středočeši to nechtějí objednat.

PetrB

Jenže následně toho se chytne JIKORD, a v dalším roce neobjedná on spoje na zbytku úseku (Blatná – Bělčice) a rovnou s tím padne i trať 191 Blatná – Nepomuk o které se mluví už dlouho jako o nerentabilní, především ze strany JIKORDu.

PetrB

Zprasený je to na trati 225 Veselí n. L. – Havl. Brod kdy v úseku Jindřichův Hradec – Horní Cerekev není veden žádný osobní vlak. Další překvápko je na trati JHMD Obrataň – Jindřichův Hradec, kde v úseku Obrataň – Kamenice nad Lipou jsou vedeny o víkendech jen 4 páry spojů, odj. z Obrataně v 07:44 hod. – končí v Kamenici, v 11:44 hod., 15:44 hod. a v 19:44 hod. – končí v Kamenici. Z Jindřichova Hradece první o víkendech v 07:10 hod. – končí v Kamenici, návaznost na spoj do Obrataně z Kamenice je až v 09:30 hod.! Dále… Číst vice »

PetrB

Teď to procházím a stejný problém je i u trati 200 (Praha -) Beroun – Písek. U osobních vlaků Březnice – Písek je poznámka 99 „v úseku Březnice – Myslín bude veden pouze při zajištění financování“.

svojsin

PetrB: Stč. kraj ale objednává „všechno“, dokonce i spoje pro nikoho na území Plzeňského kraje v úseku Čistá – Kralovice, kde by se hodil lidem z Kožlan a Břežan mnohem víc autobus.
Takže bych to viděl na KU v ČB, stačí se podívat, jak se nedávno zachovalo k velice využívaným cyklobusům….

Pražák

Ne, v pořádku to rozhodně není, ale to neznamená, že když cyklisti, tak i šotouši, běžci, fandové do vína nebo hobby piloti. Pořád je to zneužívání veřejných zdrojů na soukromou zábavu.

Azkaban

Omyl, je to verejna sluzba na kterou solidarne prispivame z nasich dani. Zadna soukroma osoba si asi cyklostezku nevybuduje, stejne tak nevypravi regionalni vlak. A chtel bych jen upozornit ze tim vlakem nejezdi pouze sotousi a cykliste. Jezdi s nim lide kteri v tom regionu ziji a potrebuji se tam nejak dostat. Je to normalni dotovana verejna sluzba na kterou si ti lide prispivaji krom zakoupene jizdenky i dani odvedenou statu.

Pražák

Veřejná služba by to byla pokud by to sloužilo obecnému zájmu, velká většina cyklostezek slouží pouze k soukromé zábavě, tedy k výletům. Je to stejné, jako když se v zimě za veřejné peníze upravují běžecké stopy. Přitom v některých zemích se to platí z soukromých zdrojů, buď uživatelé platí přímo, nebo (což je častější) tu službu hradí místní sdružení provozovatelů turistické infrastruktury jako jsou hotely, penziony, restaurace atp. Protože těm to přínáší zákazníky. A to, že vlak co jezdí jen v sezóně a pouze ve volné dny slouží jako ZDO, to je demagogie prvního řádu, co asi ti nebožáci dělají… Číst vice »

Jo.

Po cyklostezkách kromě různých lesních okruhů se jezdí i do školy a do práce – většina budovaných cyklostezek umožní dojíždějícím jezdit trasou, kde se vyhnou stále nebezpečnějšímu silničnímu provozu.

Ušatá

A tím vlakem nesmí jet nikdo, kdo tam nemá kolo či nejede na výlet? Nějak těm Vaším vyjádřením nerozumím. Asi žijete svůj život nějak mimo běžné lidi.

KarelF

Pražáku tak vám necháme dle vaší logiky zbourat barák a postavíme tam veřejné parkoviště nebo dětské hřiště či jinou věc obecného zájmu.

KarelF

Pražáku zkuste mne dle vaší logiky tedy vysvětlit důvod k posílení vlaků na čistě komerční festival Votvírák v Milovicích . Já to vím, aby nápor návštěvníků neomezoval MIlovické občany. Tak a včíl mudrujte.

Kraul

On ten cyklovlak do Blatné pojede jen 4 dny v roce a a pojedou ním během těch 4 dní tisíce lidí?

Kraul

A já mám rád ty králíky, co jste zmínil. A kvalitní seno je rok od roku dražší.

Ušatá

Pokud tu argumetujete svinstvy, dotacemi apod., chce to mít nějaké konkretní důkazy. Je zajímavé, jak někdy se požaduje striktní vyjádření a důkazy, jinak se vyhrožuje trestním stíháním, v jiných případech, když jde o zatím neprokázané dojmy, ale to je najednou v pořádku. Co tak být stále objektivní a zajímat se, kde zmizely z této země v minulosti stovky miliard, za které nikdo nebyl potrestán. Za to by bylo hodně těch vlaků a ještě bychom mohli jezdit všichni desítky let zdarma. Co Vy na to?

Roman

Skočte do vlaku a z Blatné můžete běžet zpátky, možná příjde tě na jiné myšlenky

KarelF

Z veřejných rozpočtů je dotován například provoz vodovodů nebo kanalizace a chodíte snad pít ze studánky nebo kálet na zahradu nebo někomu na pole. Asi ne že. Nebo ještě jinak z veřejných rozpočtů je dotováno kde co podívejte se na rozpočet státu takže to zrušíme? V nemocnici tedy začneme platit, dopravní nehody se budou tedy platit také, žádné důchody a žádná nemocenská, žádná sociální podpora, zavedeme mýtné na silnicích protože budou na komerční bázi, telekomunikační služby minimálně ty fixní pevné za reálné náklady atd, atd……

Jan Sůra

Vodovody a kanalizace nejsou dotovány z veřejných rozpočtů. Naopak, vodovody a kanalizace jsou velmi ziskovým oborem, na který se v Česku přisály zahraniční koncerny typu Veolia.

Kraul

Že se z veřejných rozpočtů občas zaplatí, co se platit nemá, není v žádném případě důvod, aby se těch nepatřičných věcí platilo ještě víc. 100x nic umořilo i osla.

malý bobeš

kolikrát „nic“ je tedy parkoviště pro cyklisty, nějaká ta sociálka, … to osla neumoří?
u parkovišťbude potřeba uklízet, likvidovat odpad – to nebude z veřejných rozpočtů?

Pražák

Jaké zase parkoviště?

Kraul

Pán asi nikdy nebyl na vesnických poutích… tam taky nestaví parkoviště, parkuje se na louce před vesnicí a hotovo. Stejně jako v Adršpachu stačí louka. Pán ale chce dokázat, že jízda autem musí být drahá pro státní rozpočet. Kdyby psal o Bavorsku, jsem ochotný mu uvěřit, že tam kvůli každé blbině postaví drahé parkoviště, ale tady v ČR jsme stále ještě celkem při zemi a umíme používat levná a flexibilní řešení. Ostatně jak se to dělá na fesťácích? Staví se tam velká vyasfaltovaná parkoviště, kvůli 5 dnům?

Ušatá

No vidíte, zničené pole, louka? To nás nic nestojí a nemá to žádné dopady? Co si tak doplnit znalosti?

KarelF

Byl jste se někdy po takovéto akci podívat jak to vypadá tam kde ta auta stála. Já ano a není to o koncentraci a počtu aut parkování na loukách i jinde udělá naprosto stejný bordel za prvé rozježděný prostor za druhé bordel doslova i písmene. Tento týden zkuste v neděli v podvečer Votvírák v Milovicích.

Kraul

A proto se ty poutě na vesnicích pořádají každý rok a ten kdo louku pronajal byl donucen s pistolí u hlavy, rozhodně to nedělal dobrovolně a se ziskem. Pěstování volně rostoucího plevele a náletů nese obcím i soukromým majitelům podstatně větší zisky, než nevyužívanou louku pronajmout na pár ní v létě jako parkoviště, to je jasná věc.

Ušatá

Upřímně řečeno jakékoliv, zejména na úkor zeleně, stromů, zemědělské půdy, lesů a podobně

Petr

„Přesně, proč platit z veřejných rozpočtů nějaké dotace na rozvoj turistiky.“ 😀 😀 Ono kdyby jste měl financovat vše co stojí za tím výletem autem, tak radši zůstanete doma. 😀

malý bobeš

on totiž „Pražák“ (a ostatní pražáci) nějak zapomíná, že s tím autem bude taky potřebovat někde zaparkovat… ale vybudování parkoviště z veřejných rozpočtů je v jeho očích tak nějak v pořádku

Kraul

A zrovna cyklista nutně musí zaparkovat auto v Blatné? Myslíte, že je v okolních vesnicích nedostatek místa k parkování? Či na kraji lesů a luk? Nebo ono už se nesmí zaparkovat někde u lesa a jít na houby? Proč hned operujete parkovištěm? V Adršpachu se také parkuje na louce i na většině poutí, co jsou v létě na vesnicích, se parkuje na louce… náklady jsou 1-2 lidi, co natáhnou provaz, aby to vymezili a pak prodávají lístky.

Pražák

Je, protože mi tam za hodinu napálí nemalý poplatek za parkování, který to v pohodě pokryje. Za jízdné v tomhle se nezaplatí ani ta nafta.

Kraul

A co stojí za výletem autem? Spotřební daně pokryjí všechny náklady bohatě.

malý bobeš

a tomu FAKT věříš?

Kraul

My jsme spolu pásli husy?

malý bobeš

omlouvám se, zdálo se mi, že se pohybuji na internetové diskusi (kde bývá tykání běžné)

a propos: viděl JSTE někdy šotouše pást husy?

Kraul

Omluva se přijímá, otázku ale nechápu. Jinak ano, věřím tomu. Proč bych neměl?

Ušatá

Protože fakta jsou úplně jiná. jen není ochota je zveřejňovat, natož počítat.

Jiří Kocurek

Příjem ze spotřební daně z paliv je 80 miliard Kč ročně.
Celkové náklady na silniční infrastrukturu jsou 50 až 60 miliard ročně.

Umínusujte se klidně k smrti, uvztekejte se, hlavně si to neověřujte. Protože položkový rozpočet RSD a krajských správ určitě není pravda. Stejně tak příjmy z daně zveřejnění ministerstvem financí nemůžou být pravda.

Jenda

Pane Kocurek napsal jste s prominutím hloupost. Ne všechna paliva, z kterých se platí spotřební daň jsou spálena na silnicích, mnohé z nich zrovna na železnici, v zemědělství, v lese… Takže nemůžete srovnávat jen s náklady na silniční infrastrukturu…

Jo.

Náklady na silniční infrastrukturu jsou nejen v rozpočtu ŘSD a krajů, ale i obcí. Naopak spotřební daň se platí, jak napsal Jenda, i za paliva spálená jinde, jeho výčet lze doplnit třeba ještě o lodní dopravu, i když ta u nás není tak rozsáhlá, aby poměr zásadně změnila.

Milan

Tak a ted jeste ukazte pomer prepravenych osob zbozi a sluzeb 😉 silnice/zeleznice investice silnice/zeleznice a stane se vam to same co me nekonecno minusu a bude z vas nepritel vsech sotousu na zemi

Kraul

Přesně tak, spousta lidí nechce pravdu, co se jim nelíbí, vidět ani „z rychlíku“. Často je ale nakonec dožene realita.

Ušatá

Přesto, že Vám i jiným byla tato čísla vyvrácena, opakujete si to dokola jako kolovrátek. Není to prostě pravda. Dokonce ani jedno z čísel. A musíte tam také započítat další náklady, ne jen na infrastrukturu. Ale i do ní musíte počítat jak údržbu, opravy, ale třeba i investice. Náklady na ochranná opatření, ale i třeba na policii, úklid, a spoustu dalších věcí. Zdravotní dopady nyní úmyslně vynechávám, protože to by Vaše údaje úplně zničilo a Vás možná přivedlo k infarktu. A to opravdu nechci mít na svědomí.

...

Taky tam nemůžete počítat jen tu spotřební daň, ale i DPH z té spotřební daně (ano, to se taky platí), dálniční známky, mýtné, dodatečné mýtné (výnosy obcí z pokut) atd.

Ušatá

Pořád málo!!

...

Vám bude všechno málo.

KarelF

Pořád moc málo víte na kolik přijdou jen zdravotní dopady jak ty rychlé smrt na silnici tak dlouhodobé léčení přímo z nehod nebo vliv dopravy na zdraví, tak a kde máme ty peníze na ty investice, výstavbu, údržbu atd. Jen roce 2018 zemřelo na silnicích cca 600 lidí pokud by jen polovina tedy 300 přispěla do rozpočtu částkou 10000 Kč měsíčně což je reálné pokud vezmu celou superhrubou část mzdy tak je celková částka 36 000 000 Kč za 1 rok za posledních 25 let je to je za mrtvé z roku 1994 900 000 000 Kč, 1995 864 000… Číst vice »

svojsin

KArelF: Mnozí takto zemřou v souvislosti se železnicí (na přejezdu, sraženi díky nepozornosti apd.)
Někteří se zraní proto, že jim místní KU nechává v oblasti jako páteřní vlak , který jim nevyhovuje(např Petrovice u RA) a proto jezdí autem….

...

1. Zapomínáte, že lidé do rozpočtu nejen přispívají, ale také z něj nějak čerpají. Někteří jsou dokonce celoživotně vůči eráru v mínusu.

2. Té poslední větě nerozumím. On mi, když se dnes nabourám, někdo zaplatí opravu auta (tedy pokud si neplatím příslušné pojištění)?

3. Tvrdit, že mobilita obyvatel, byť využívají IAD, není ve veřejném zájmu, je velmi odvážné.

libor

to Pražák: to se pak ale můžou zrušit všechny vlaky v sobotu a neděli dopoledne a prohlásit, že jsou to výletní vlaky a ať si lidi platí tágo. Nechat pouze vlaky na dojíždění do práce, škol, doktory a úřady. Běda, že někdo pojede vlakem na chatu, houby, lyže!, vodu apod…. NENENENE. žádné výlety se trpět nebudou!

...

No ono by bylo fér, kdyby si *každý* cestující platil plný náklad své cesty sám.

Ušatá

Hlavně v autech.

Ušatá

Však toto svého času prosazovala hlavně ODS a o So a Ne se prakticky nemělo jezdit, protože tito koumáci brali dopravu ve volných dnech jako zbytečnou a hlavně nedůležitou (nakonec u autobusů se to daří stále), kterou navíc nechtěli platit ze státního rozpočtu. Zdá se, že tyto názory ještě nevymřely. Stále máme ještě málo dálnic, silnic, parkovišť a stále máme moc půdy, lesů a volné krajiny. Jsem zvedav, zda někdy začne vítězit odbornost a alespoň selský rozum.

KarelF

Pražáku pobavil jste mne. Dle vašeho názoru by jste pak v podstatě nesměl vylézt před barák. Cesta po které dojdete do auta parkujete-li před domem je zpravidla obecní včetně té silnice na které stojí Váš miláček. Pokud to máte v rámci domu tak vyjedete autem na komunikaci patřící státu nebo obci. Vzduch otravujete nám všem na naftu více na benzín méně na CNG ještě méně na elektřinu se jděte kouknout do severních čech osobně doporučuji Sokolovsko výkrmný smrad který vás u některých elektráren i rozbrečí. Jako fakt. Tento smrad z vašeho auta má vliv na nás všechny hlavně zdravotní na… Číst vice »

Milan

Ted to schytate jek nic
Nase dane slouzi na to aby padesat let stary ochlasta (bardotka) palil nakonecno nafty a dovezl par sotousku s fotackem na sumavu a zpet.
Kdyby jelo az do blatne kazdy den 5 autobusu a vezlo vozik na kola tak by to porad muselo byt levnejsi nez jen samotna nafta do ochlasty

Petr

Proč ne, jen to necpěte na D4, nebo na II/118, tam už je takhle těsno.

Kraul

Kde jste vzal tesno na D4?

Pražák

Bohužel máte pravdu, nechápu kde se v šotouších to přesvědčení, že vlaky jsou to kvůli jejich zábavě bere.

KarelF

Stále jaksi nechápete, že někdo chodí do Kauflandu další do Globusu a někdo nemá ani na to takže skončí třebas v potravinové bance. Stejné je to zde někdo jezdí veřejnou dopravou a někdo autem to jaksi nezměníte vy volíte luxus pokud na něj máte tak vaše volba. Pokud na to nemáte nebo autem jezdit nechcete nebo nemůžte nebo máte prostě jiné důvody k tomu, aby jste nejezdil autem tak jezdíte vlakem, autobusem, prostě tím co vám poskytnete společnost v které žijete. Dokonce lidé jako já někde jedou autem jinde jedou vlakem. Nebo část rodiny pošlu vlakem a dojedu autem. Nebo… Číst vice »

Kraul

Proč by někdo, kdo nechce používat veřejnou dopravu, měl být smutný a osamělý? Na mě váš příspěvek působí spíše jako vztek na to, že si někdo dovolí veřejnou dopravu považovat za nepoužitelnou a tak mu musíte přisoudit spoustu negativních vlastností a podsouváte tu o něm rádoby negativní vlastnosti, jakože ani 100 metrů nezvládne bez auta. Tím narážíte na co? Na nezdravý životní styl? Nevím jak vy, ale už jsem viděl jak obézní lidi ve vlaku, tak lidi se sportovní postavou v autě. Kupř. totiž obezita je i o vnitřní šťastnosti člověka, takže větší sklony k obezitě bude mít určitě člověk,… Číst vice »

malý bobeš

Cyklovýlety je dobré zakončit v pohostinství (protože lékaři radí dodržet pitný režim 🙂 )
Jakpak potom domů, když ne vlakem?
Ve veřejných rozpočtech je peněz… – dluh od ledna narostl o 50 000 000 000 ; kolik z toho je cyklovlak? Kdo to pozná?

Kraul

Demagogie. Existuje Birell, cyklobusy, domluva s kamarádem, kdo bude pít a kdo řídit a na dalším výletu obráceně, případně si dát pivo uprostřed výletu a na konci už ne (vyprchá během 4h jízdy na kole v pohodě). A pokud správně čtu, tak kapacita je 41 kol. Myslíte, že tím se to nějak vytrhne?

malý bobeš

ne – jen věkem vyvinutý sklon k pohodlnosti…
proč hnusný Birel, když existuje dobrá Plzeň?
proč domluva, když ve vlaku můžou všichni,?
proč uprostřed výletu, když zákaz konzumace pro cyklisty dosud platí?
proč by kapacita 41 nemohla být navýšená?

Kraul

Tak si to ale plaťte ze svého, jak píše Pražák. Veřejná doprava se nedotuje kvůli tomu, abyste si mohl dát Plzeň. A pokud mermomocí potřebujete pít na konci výletu, tak pro vás mám tip – když dáte řidiči autobusu něco stranou, vezme vám kolo do kufru. Je to nepsané pravidlo na lince Praha-Příbram, většina řidičů vás neodmítne.

Ketchup1970

Proč platit operaci nemluvněti, proč rehabilitaci transplantaci, každý za svý, nedochůdčata vrhat ze skály, jak ve Spartě….?

Jiří Kocurek

Asi je rozdíl mezi lékařskou péčí a zábavou. Pokud ten rozdíl nedokážete pochopit, tak máte nejšpíš problém.

Obtloustlý Travolta

Pročpak ze svých daní platím tlustému, hloupému a línému sousedovi auto i na 0,5 km pojížďky? Pročpak mu, až ho sklátí infark, mrtvička, či ischem. ch. budu platit kriplkáru, ldn ? Klauzovské láry fáry. Jak z učebnice. Když je člověk sobec, tak se mu to zpravidla vrací, víte?

Jenda

Dotace vám vadí a nezdaněné úplatky doporučejete? 😀

Kraul

Stejně vám nerozumím… mluvíte o pohodlnosti a tím myslíte, že celý výlet pijete vodu a sladké limonády, protože se neodvážíte dát si pivo během výletu? Opravdu jezdíte na kole? Nepíšete jen teoreticky? Máte pocit, že to takhle někdo dělá? A ta koncová hospoda musí být výhradně nádražka, nebo to kolo z obce až k nádraží povedete, pokud trváte na striktním dodržování zákona? V Blatné není nádraží zrovna na náměstí. A už vůbec ne v Březnici. Myslím, že jen teoretizujete a ve skutečnosti na kole nejezdíte. Takhle to nikdo nedělá.

Marek Turnovec

Nikdo? Tak já na kole třeba jezdím dost a fakt, pivo si nedávám. To tak někde toho Birella a nejraději ovocného…

Pražák

Tohle snad nemůžete myslet vážně a jestli ano, je mi Vás upřímně líto. Představte se, že by každý kdo má nějaké hobby by na něj dostával příspěvek od státu. Vždyť o nic nejde, je to pár korun. Prostě a jednoduše, zábavu si má každý platit sám, lhostejno zda jde o šotouše, cyklisty nebo chovatele králíků. A pokud jde o dluh, vyhazováním za pitomosti ho rozhodně nesnížíme. Pokud je o tu službu takový zájem jak se tu všichni tváří, jistě by nebyl problém provozovat to čistě na komerční bázi? Nebo když mají šotouši platit, tak už to taková hitparáda není?

malý bobeš

představuji si, že každý kdo má jako hobby auto bude jako (jakýsi příspěvek) dostávat (třeba) parkoviště (třeba) v Brdech – no a až se tam díky těmto „příspěvkům“ navalí plno jeho spoluhobbystů, začne vyžadovat parkoviště někde jinde (a tak pořád dokola)
někteří zdejší diskutéři jsou z tohoto příspěvku vyjmuti – oni totiž budou parkovat „někde u lesa“ 🙂 (až jich bude pár set, to to bude vypadat…

Kraul

Pochopil jsem, že jsem vyjmut, ale byl jste někdy v těch Brdech? Těch houbařů tam je vážně dost, pokud zaprší. A opravdu to nelezou odzdola od vlaku. Nějaké parkovací plochy tam jsou, ale když už tam jezdí častěji a mají svoje místečka, tak asi nebudou parkovat 5km od toho, ne? A funguje to tak už desítky let a vypadá to tam pořád pěkně.

KarelF

Ano ta místečka k parkování jsou na místech patřících lesákům a nebylo by poprvé kdy tato vozidla bránila lesákům v vyjetí z lesa a v horších případech i třebas vozidlům IZS at hasiči nebo paradoxně sanitka jedoucí k zraněnému majiteli auta v lese.

Pražák

Za parkovné se většinou platí a ne zrovna málo. Z toho co vám u turistických cílů napaří za hodinu parkování se v pohodě tato infrastruktura zaplatí. Vy nezaplatíte ani tu naftu do Bardotky.

Iva D.

Jsem pro, ať si šotouši platí plnou palbu za cyklovlak, já ho nepotřebuji, stejně ať si cyklisti platí plnou palbu za cyklostezku, tu nepotřebuji taky, stejně jako třeba žádné parkoviště nikde, všechny parkoviště zpoplatnit všude. Autem taky nejezdím.

Jenda

Jenomže z parkovného si namastí kapsu maximálně majitel pozemku pod parkovištěm, na údržbu silnice k parkovišti platíme všichni z daní také, že?

KarelF

Pořád nějak nechápete, že ten vlak tam není jen pro šotouše a cyklisty nejsem ani cyklista a ani šotouš a přesto se tam podívám po ubytování a pojedu tam jen tak na výlet na víkend tímto vlakem. Tak a ted co mne řeknete. Celá teorie o šotouších a cyklistech se vám rozsypala jako domek z karet. Tak a to co já udělám je přesně to o co šlo těm kdo ten vlak zavedly. Přilákat nejen šotouše, cyklisty, ale i normální turisty a také třebas i místní. Ono mimochodem řidičáky nebývají na doživotí, až vám bude 60 a více jsem zvědav… Číst vice »

svojsin

KarelF: Teorie se nerozpadla, spíš nevíte o tom, ŽE JSTE ŠOTOUŠ!!!!!

Ušatá

A proč ne? Když by se tím lidé přiměli ke koníčkům namísto chlastu a drog a nudy, tak by to rozhodně nebyly vyhozené peníze

Kraul

Inu zdroje jsou, tak se rozhazují.

Iva D.

Tak třeba stále si myslím, že dotace pro cyklovlak je daleko smysluplnější, než těch 380 000 co dali piráti na pochod homosexuálů Prahou. To jsou teprve promrxané peníze.

Pražák

Vyhazování peněz je obé, žádný rozdíl v tom není. U pochodu si někdo za veřejné peníze řeší své politické zájmy, u tohoto vlaku zase zájmy soukromé.

KarelF

jak soukromé tím vlakem se klidně svezete i vy, až se vám rozbije auto a zjistíte, že máte super „výhodnou“ pojistku kde vám auto půjčí jen od pondělí do čvrtrka.

Ketchup1970

Protože tam , kam jdeme všichni , se peníze nedají propašovat, pohřební Rubáš nemá kapsy…

Jiří Kocurek

Fajn, tak pošli celou výplatu na Tyflocentrum. Sám peníze nepotřebuješ, nebo ta poučka se na tebe nevztahuje?

PetrB

§2 zákona č. 194/2010 Sb. o veřejných službách v přepravě cestujících:
Dopravní obslužností se rozumí zabezpečení dopravy po všechny dny v týdnu především do škol a školských zařízení, k orgánům veřejné moci, do zaměstnání, do zdravotnických zařízení poskytujících základní zdravotní péči a k uspokojení KULTURNÍCH , REKREAČNÍCH a SPOLEČENSKÝCH POTŘEB, včetně dopravy zpět, přispívající k trvale udržitelnému rozvoji územního obvodu.

Zákon mluví jasně, jen vy si to vykládate po vašem…

Kraul

Kde z toho plyne povinnost jakoukoli dopravni obsluznost (dale DO) objednat a proc vlakem zrovna? Nejsem vubec proti DO, jen vas chci upozornit, ze z toho co jste napsal, nevyplyva vubec nic, napsal jste akorat definici. Skutecnost je bohuzel takova, ze zakony Ceske republiky DO sice definuji, ale nijak nenarizuji. Kdyby v nejakem kraji vyhrali Svobodni, maji pravo komplet DO zrusit. To se snad nikdy nestane, ale teoreticky to nase zakony umoznuji. Jsme stale jen takovy lepsi balkan.

Jiřík

Strojní inženýr Adam Scheinherr je pražským zastupitelem a náměstkem primátora pro dopravu. Je nestraník za Praha sobě.

Tak pražáčku, stěžuj si na magistrátu u pana náměstka. Jinak z takovejch příspěvků je jasný proč pražáky nemaj nikde rádi a považujou je za namyšlený a přechytralý sobce.

KarelF

Jiříku koukněte na moje příspěvky a já jako obyvatel Prahy tu kopu za Vás, protože názory mého pražského spoluobčana mne přijdou prostě slušně řečeno hloupé a špatné.

Ušatá

Máte pravdu, když máme stále tolik peněz na silniční dopravu, která nás ročně stojí desítky miliard a slouží jen pohodlí a zájmů jednotlivců .

svojsin

Ušatá: Silniční doprava a to takřka každodenně slouží i vám, lidem z Dopravního webu.
Takže podle vaší definice jste i vy pohodlní jednotlivci…. :-(((

Ušatá

Slouží? A to jak? Třeba zbytečně na kamiony, které sem dovážejí zbytečně to, co lze tady vyrobit, co lze dělat v našich podnicích a vozit to pár km? Většina silniční dopravy (zejména nákladní) je dělána špatně nebo zbytečně . Proto také je nutné, aby si musela vše důkladně zaplatit a byla bez jakýkchkoliv dotací.

svojsin

Ušatá: Např. tím, co si všechno nakupujete v obchodech, vězte, že většina těch věcí byla dovežena po silnici a bude tomu tak i dál.
Je sice pravda, že ani mě se osobně nelíbí přílišný dovoz některých věcí ze zahraničí, ale to už se odbočuje někam jinam.
Přesto je nesmysl tvrdit, že VĚTŠINA PŘEPRAV probíhá špatně nebo zbytečně.

A pokud bychom stejně přísně přistupovali k železnici, muselo by 2/3 tratí v ČR zmizet.
Vy píšete neustále stylem, jakoby železnice byla nějaké „automatické dobro“…

KarelF

No to máte možná pravdu ted, ale za 40 let věřte, že benzín a nafta budou stát 50 Kč 1 litr a více a za 50 let už 80 Kč a více za 1 litr ono není vše na pořád a ani ropa . Takže někam si zaletět luxus pro tak 10000 lidí na této planetě, auta na elektřinu kde cena za dobití vyjde na obdobu 1 litr 40 kč. Auta budou malá z uhlíku vyrobená autíčka žádné 2-5 tunové potvory s motory o objemu 2-10 litrů jako ted třebas v USA. Pak přijdou zpět na pořad dne železnice. A… Číst vice »

Svojsin

Počet lidí o něco stoupl, ne zase až tak dramaticky, každopádně to je dobře, když ve veřejné dopravě přibudou cestující.
To vše co jste napsal a u čehož se neví dnes ,co bude za xx let nějak nevidím ztrátu důležitosti silniční dopravy jako takové.
Ona totiž železnice asi těžko někdy začne fungovat jako per-mob a do každýho statku.

Do budoucna se dá očekávat ještě další zvýšení přeprav okolo velkých měst a dálkovky (alespoň co se osobky týká) a ukončení pravidla na všelijakých Žluticích , Budišovech či Kralovicích. Výjimkou budou asi turisticky opravdu významné destinace.