Přímý vlak Hlinsko – Slavonice. Vysočina počítá s 15 novými jednotkami včetně BEMU, řeší soutěž

RegioPanter v Kraji Vysočina. Pramen: ČDRegioPanter v Kraji Vysočina. Pramen: ČD

Kraj získal dotaci na pořízení až patnácti nových jednotek.

Odebírat
Upozornit na
guest
91 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ondra

Zdvojkolejnění úseku Jihlava – Kostelec zatím nehrozí? Je tam už docela těsno.

xyz

To se do Slavonic (nebo aspoň Telče) bude jezdit každou hodinu? Nebo to propojení bude jen ve špičce?

Ptám se proto, že pokud by měl být přinejmenším mimo špičku na t-227 nadále jen 2h takt a toto propojení by bylo celodenní/celotýdenní, tak to znamená, že od R Praha – Jihlava (od 12/2026 – viz smlouva MD s RJ) NEBUDE v JI-městě přípoj směr Telč/Slavonice.

Tom

trat zrušit a místo vlaku autobus jeden do hodiny rychlý zastavující jen ve městech a jeden zastávkový ,

Kubrt

Kterou trať?

Tom

Kostelec- Slavonice

Marťas

A dřevo se bude vozit autobusem… Byl jste tam někdy…?

Jan Čermák

Souhlas. Miliarda ročně je šílená suma. Lokálky jsou mrháním peněz.

xyz

Když sám přiznáváte, že trať vede přes města… a mmch. fakt přes ně, žádné nádraží kdesi za městem.

A kupodivu zrovna tahle trať i prochází většinou obcí, jejichž název nese (taky srov. s mnoha jinými, kde toto není).

Náhodný

Proč zrovna Hlinsko – Slavonice? Kolik lidí bude jezdit z Hlinska do Slavon ic (nebo naopak):

Achilles

Proč pořád tolik lidí uvažuje jenom o cestách z konečných na konečnou?? Že se dá přistoupit nebo vystoupit někde po cestě, to vás nenapadlo? To má být spoj napříč krajem, který umožní cestování v mnohých relacích bez přestupu, ale rozhodně není jen určen jen pro cesty z Hlinska do Slavonic nebo naopak.
To je jako kdybych řekl, že v Praze nepotřebujeme metro C, protože poptávka po spojení z Hájů do Letňan není tak velká, aby dávalo smysl metro.

xyz

Jenže na Hájích a v Letňanech to metro fakt začíná.

V Hlinsku trať nezačíná (O. K., ve Slavonicích ano).

Daniel Jablonecký

No a? Jak to souvisí?

xyz

Souvisí to tak, že se musí porovnávat počet (či %) cestujících skrz Hlinsko s počtem cestujících skrz H. Brod (ve směru od Pardubic do HB či od Hlinska do Jihlavy).

Alenkaf

Dle osobních zkušeností je více cestujich skrz Brod, protože jedou do svého krajského města, skrz Hlinsko jich jede naprosté minimum. Dalkovka je nulová místně mizivá.

xyz

Zrovna v HB jsem ve skupině S:00 h byl hodněkrát a měl bych jiný dojem – část lidí jede přímo do HB, část přestupuje na R jedoucí směr Praha či Brno a určitě jen menší část pokračuje do Jihlavy.

Tomáš Záruba

Jsem si celkem jistý, že až se podaří zadrátovat 238 až do Pardubic, tak se to rameno zase spojí. 🙂

Jan pesina

To je scifi🤣ale rameno Pardubice Hlinsko jezdí docela obsazeny vlak dál do Brodu jsem dlouho nejel

xyz

To už tam rovnou můžou jezdit bateriové jednotky Pardubického kraje, nadále v relaci Pardubice – HB.

Nebo nakonec cílem bude linka Pardubice – Slavonice? 🙂

P. S. Celkově je zajímavý ten mustr, kdy MD objednává R Praha – Rakovník, zato neobjednává R Pardubice – Jihlava. 🙂 (dávalo by mi smysl, že buď teda obojí, anebo ani jedno; resp. z hlediska spojení krajských měst dokonce mírně ve prospěch druhé jmenované linky)

Daniel Jablonecký

Jsou zvyklí z letadla 😉 Kolikrát jsem už slyšel, že Baltic Express je k ničemu, protože přece nikdo nepojede z Prahy do Gdyně vlakem.

Jaroslav Černý

Spojka mimo Jihlavu, aby nová a moderní Jihlava město mohla být centrem vlakové dopravy do všech směrů, se pořád nechystá? Zííív.

Alibaba

Spojka se objevuje v souvislosti stavby odbočky z VRT do do města, právě aby vlaky už nemusely jezdit úvratí na hlavák.

jan táborský

No to je panečku relace, to už je jako ta Dívčice- Číčenice- Týn , a světe div se on tam nikdo nejezdil A k tomu v Kostelci nezastavíme rychlík, no vy to vedete

alpenflair

Pokud máte na mysli relaci Hlinsko – Slavonice, tak si dovolím s daným přirovnáním nesouhlasit. Je sice naprosto jasné, že počet cestujících jedoucích z Hlinska až do Slavonic bude téměř nulový, ale spádová oblast pro cestující z Hlinska, Ždírce, Chotěboře a z druhé strany Slavonic, Dačic, Telče, Třeště a všech malých obcí po cestě bude z největší pravděpodobností Jihlava popřípadě Havlíčkův Brod. Takže v těchto centrech dojde pouze k obmene cestujicich. Prirovanani ve Vámi zmíněném regionu bych dal třeba jako smyšlenou linku Týn-Čičenice-Budějovice-České Velenice. Věřím, že s rozumnou jizdni dobou by se našli i cestující z Týna do Budějovic –… Číst vice »

jan táborský

Souhlas, je to tedy na obraty , frekvence se Vám bude ale lámat úplně jinde

Tomariero

Jezdím čas od času z Budějc do Chotěboře, tohle mi případně ušetří jeden přestup.

N.N.

Nejsou tam koleje a cyklistům bude docela dost vadit, že musí na silnici.

Frantisek X

Pokud by z ní na koleje zmizely ty náklady dříví, nemělo by jim co vadit. Kola na silnice patří. V 90. letech to chtěla propojit rakouská straba

Frantisek X

strana, ale Češi řekli ne.

diem72

Mýlíte se. Stopku tomi dali rakušáci

N.N.

Ups, to byla reakce na příspěvek o protažení vlaků ze Slavovnic do Waidhofenu. Takhle samostatně to nedává smyl.

Petr OK3DC

Pozdě. Otázka prodloužení byla uzavřena výstavbou cyklostezky. Nezájem rakouské spolkové země. I když v devadesátkách byla jeden čas veliká naděje.
Nakonec, dnes už je zastaven i pravidelný provoz Vitis – Schwarzenau.
Ale bylo by to hezké !

xyz

Waidhofen (ne Vitis).

Jo, už 15 let bez osobní dopravy do Waidhofenu a Zwettlu coby okresních měst. 🙁

Daniel Jablonecký

No tak určitě. A posílat tam jeden vlak za dvě hodiny a přes čáru pojedou v každém vlaku dva lidi, o víkendu pět. Kam na tyhle nápady chodíte, to bych fakt chtěl vědět.

Alenkaf

Opravdu tam je podmínka že musí být podepsan dopravce do konce roku 2026? To se mi zdá dost šibeniční termín vzhledem k tomu kolik je tam nutných zákonných lhůt. Když o dotacích rozhodli teprve minuly týden.

Šalina na Špilas

Aby JMK nakonec ty dotace nespadly dod klína, když jinde „stíhají“.

Jan

troufnu si odhadnout kolik cestujících využije tento přímý vlak NULA

Marťas

Kolik lidí jezdí metrem z konečné na konečnou…?

N.N.

Raději počítejte ty, kterým ubyde přestup.

diem72

Ale ono není nutným účelem hledat cestující pro celou trasu, přece. Rozhodujících relací proudu cestujících může být několik zčasti se mohou překrývat

Alenkaf

Já si troufnu odhadnout Kolik cestujících kvůli spojení do jednoho přestane jezdit vlakem NULA.

Berhof

Neuspěla Vysočina v dotačním programu i díky tomu, že věří termínům slibovaným termínům elektrifikace Dobrou správou a místo dražších BEMU počítala s EMU?

Jak by dotační program naložil se situací, kdy by EMU na plánované výkony nemohli vyjet ve stanoveném termínu a stále by např. úsek Kostelec – Slavonice musel být obsluhován DMU?

mercedes benz

Mnohem lepší by bylo prodloužit cyklostezku ze Slavonic až do Telče. Dál není potřeba, aby jezdil vlak.

Petr OK3DC

Ano, pro ty co mají doma Mercedesa a další tři auta, určitě.
Ale my socky ze Slavonic a turisté, bychom rádi i nadále kvalitní vlakové spojení se světem !

SYN

Hm, kvalitní spojení s Weidhofenem?? I kdybych řekněme akceptoval že tam pravidelně jezdíte, co je špatného na autobusech? Elektrifikovat jdou taky…

diem72

Co máte proti železnici?

Marťas

Já spíš nechápu, proč cyklofilové musí nutně přetvářet železnice na cyklostezky… To neumíte jezdit po silnici anebo po polních cestách…? A navíc tyhle řeči vedou většinou jen ti, kteří na kolech stejně nejezdí… Normální běžný cyklista si najde směr, trasu a jede… Ovšem dnešní moderní soudruzi mají vybavení jak kdyby chtěli cestovat po velehorách, dobíjecí stanice, restaurace a hotely zdarma a ideálně rovinka… Děti, vraťte se ke kořenům… Vždyť cyklistika je tak hezká, když vám nikdo nic nelinkuje… Ovšem bohužel v dnešní době asi potřebujete mít nalinkovánu i návštěvu WC…

Punkz

Snad Pardubice – Slavonice, bez nesmyslného umělého přestupu v Hlinsku.

Marťas

Pardubice – Hlinsko se (zatím) nemá elektrizovat, zatímco Hlinsko – HavlBrod a Kostelec – Slavonice ano… O termínu ale radši nespekuluju

Marťas

Navíc je to až na úsek Dačice – Slavonice celé kraj Vysočina

Alenkaf

Do Dačice a Slavonic objednava taky Vysočina. A kdyby někdo přemýšlel tak oblast Dacicka by logicky měla patřit na Vysočinu.

Marťas

Jo, aspoň vlakově jo… Takže je v pořádku, že aspoň tu dopravu objednává Vysočina

SYN

Proč za každou cenu tak dlouhá linka?? Aby se mohlo víc přenášet zpoždění? Když už tak Pce-Jihlava…

SYN

Jedině pokud by ta linka na obou „koncích“ měla využívat baterku, tedy v BEMU (ale když se doufá v tu elektrifikaci až do Slavonic tak toto nevypadá)…

Marťas

Vždyť se stejně většinou čeká na připoje

diem72

Zapomínáte na hranice kraje

xyz

I to se dá vyřešit – RS1 pro Kraj Vysočina taky měly dotační omezení, ale pak se to vyřešilo tím, že objednávku Os-227 i v té části, které je v Jihočeském kraji, převzal Kraj Vysočina.

A od 12/2013 tedy začaly RS1 jezdit do Slavonic .

Tomáš Záruba

Hehe, a Slavonice – HB paralelně k tomu, že. 🙂

xyz

Ne. Proč, když to do Slavonic může navazovat v JI-městě na R od Prahy?
(k čemuž jsem leccos napsal i výše)

Dejf

neříkám, že by výstavbou svršku na asfaltový cyklárně nevznikla velmi slušná trať, ale vysvětlit rakušákům, že na tak pěkných 25km asfaltu mají znova položit štreku do waidhofenu asi nebude úplně snadný. zase technicky by to bemu ze zadrátovanejch slavonic otočit dokázala…

Dejf

koukám, že se tady mazalo, takže tohle je reakce na smazaný přípěvek o touze to natáhnout zase až do rakouska.

David B.

Mimo téma s odbočením, jak to bude s modernizací vozby na trati Okříšky – Znojmo a Jihlava – Třebíč? Často tam stále vidím na 1. trati Regionovu a na 2. 843 s Bdtn.

tomiczech

třeba se tam poté upíchnou uvolněné foxy,jakmile se dodá EMU a BEMU

xyz

Vždyť Jihlava – Třebíč se bude „již brzy“ modernizovat vč. přeložek a vč. elektrizace.

Pavel

Nějaký konkrétní návrh který vzešel ze studie? Dá se někde dohledat?

Martin

Hlavně to tam chce zvýšit rychlost a zkrátit jízdní dobu a klidně jezdit na naftu

stan

Lid prostý je rád, že nemusí chodit pěšky nebo na kole a na rychlosti mu nezáleží.

xyz

Už jsem si myslel, že část těch bateriových vlaků by mohla z Třebíče/Náměště zajíždět do Brna hl. n. – že přeci jen by pořád šlo zčásti o území Kraje Vysočina. No, takto je jasné, že ne. A že takto vznikne (resp. po čase se obnoví; už nějakou dobu byl) naopak nevhodný přestup v Hlinsku. Navíc s tím úskalím, že buď vlak do Jihlavy nebude mít přestup „hrana-hrana“ od rychlíku z Prahy (resp. od Jihlavy na rychlík směr Žďár), protože vlak od/do Hlinska přednostně pojede k 5. nástupišti. Anebo to bude vyřešeno tak, že vlaky od/do Hlinska budou využívat spojku u… Číst vice »

Alenkaf

Přestup v Hlinsku zase taková tragédie za mě není mnohem více tam postrádám rychlou vrstvu (rychlíky) např Hradec-Jihlava

Pevy

Návaznost (v HB) spojů mezi PCE – HB a HB – Ledeč/Zruč je jedna velká tragédie.

Ondřej Wagner

Ale kdyby někdo chtěl jet z Havlickova Brodu do Skutce, tak by musel přestoupit dvakrát.

Tomáš

Chápe někdo smysl elektrizace trati do Slavonic? Vždyť je to lokálka, kterou by mohly vyjezdit BEMU, vyšlo by to násobně levněji než ji za miliardy drátovat. Nebo je tam někde nějaký silný zdroj nákladky? HB – Hlinsko to chápu díky ždírecké pile.. Díky za případné vysvětlení.

2101

Řekl bych že zrovna tady tu elektrizaci nechápe téměř nikdo

xyz

Říkám si, kam vlastně půjdou Foxy, které na řadu uvedených výkonů přišly teprve loni?

Jarda79

Tak ČD ještě pár výkonů chvilku vozit budou, takže nahradí zbylé soupravy a pak až ČD ukončí činnost, tak se prostě prodají na umoření dluhu.

David B.

Uplatnili by se nejspíše, jako náhrady za regíny na lince S81.

Alenkaf

Tak záleží jestli jsou jen ČD nebo jsou vázané na kraj. Pokud budou muset zůstat v kraji pořád tak pořád můžou jezdit Jihlava-Tábor nebo Jihlava-Znojmo/Třebíč

noerf

Musíme provést elektrifikaci a zabezpečení tratě. Snad nechcete, aby tam jezdily dieslové jednotky pro 70 cestujících bez ETCS.

xyz

Už tam jezdí Foxy, které jsou pro cca 2x tolik lidí).

SYN

Tak samozřejmě, a mezitím do Mladé Boleslavi a Liberce pojedeme bez etcs a bez elektriky. Hlavně že máme ty priority tak pěkně seřazené…

Tomáš Záruba

A protože (ostudně) nejsou dráty do Liberce, tak se nesmí udělat ani jinam? Co třeba Zlín, Domažlice, těm dáte výjimku (pozn. ND po Boleslav je možná i větší, takže v tom to nebude)? Frenštát ale ať si už počká, protože „žebříček priorit“ je svatý?

Punkz

Docela bych si uměl představit, že se Vysočina dohodne s Regiojetem a Telč/Slavonice po elektrizaci dostanou přímé spojení do Prahy.

Alenkaf

To se určitě nedohodne. Za prvé to musí soutěžit a 6a druhé by regiojet musel koupit aspoň o 2-3 jednotek více.

N.N.

Bohatě by stačilo, aby osobák v Jihlavě čekal na rychlík. Nemá smysl tahat velkou soupravu tam, kde stačí dvouvozová.

Alenkaf

Kostelec – Slavonice je 53km při garantovaném dojezdu BEMU 80km to znamená vybudovat nabije i stanici nebo elktrifikovat alespoň to Telče. V tom případě už je levnější to elektrifikovat a nakoupit levnější EMU, které jsou I levnější na provoz.

Frantisek X

Nakonec by tam mohlo jezdit i něco nákladního na elektřinu.

Tomáš

Dobře. A kolik by stála taková nabíjecí stanice v obratové stanici? Když může být v Budišově n. Budišovkou, proč ne ve Slavonicích…

Tomáš Záruba

Spíš se ptejme, co se to v tom Budišově vymýšlí za blbosti, namísto aby se to elektrizovalo do Jakubčovic…

Tomáš Záruba

BEMU je všude tam, kde se má pravidelně jezdit v nějakém taktu, v podstatě jen „dlouhodobě přechodné“ řešení. Lepší je to zadrátovat a provozně ušetřit (trvale, a i v ND).