Přímý vlak Hlinsko – Slavonice. Vysočina počítá s 15 novými jednotkami včetně BEMU, řeší soutěž
RegioPanter v Kraji Vysočina. Pramen: ČD

Kraj získal dotaci na pořízení až patnácti nových jednotek.

Kraj získal dotaci na pořízení až patnácti nových jednotek.
Zdvojkolejnění úseku Jihlava – Kostelec zatím nehrozí? Je tam už docela těsno.
To se do Slavonic (nebo aspoň Telče) bude jezdit každou hodinu? Nebo to propojení bude jen ve špičce?
Ptám se proto, že pokud by měl být přinejmenším mimo špičku na t-227 nadále jen 2h takt a toto propojení by bylo celodenní/celotýdenní, tak to znamená, že od R Praha – Jihlava (od 12/2026 – viz smlouva MD s RJ) NEBUDE v JI-městě přípoj směr Telč/Slavonice.
trat zrušit a místo vlaku autobus jeden do hodiny rychlý zastavující jen ve městech a jeden zastávkový ,
Kterou trať?
Kostelec- Slavonice
A dřevo se bude vozit autobusem… Byl jste tam někdy…?
Souhlas. Miliarda ročně je šílená suma. Lokálky jsou mrháním peněz.
Když sám přiznáváte, že trať vede přes města… a mmch. fakt přes ně, žádné nádraží kdesi za městem.
A kupodivu zrovna tahle trať i prochází většinou obcí, jejichž název nese (taky srov. s mnoha jinými, kde toto není).
Proč zrovna Hlinsko – Slavonice? Kolik lidí bude jezdit z Hlinska do Slavon ic (nebo naopak):
Proč pořád tolik lidí uvažuje jenom o cestách z konečných na konečnou?? Že se dá přistoupit nebo vystoupit někde po cestě, to vás nenapadlo? To má být spoj napříč krajem, který umožní cestování v mnohých relacích bez přestupu, ale rozhodně není jen určen jen pro cesty z Hlinska do Slavonic nebo naopak.
To je jako kdybych řekl, že v Praze nepotřebujeme metro C, protože poptávka po spojení z Hájů do Letňan není tak velká, aby dávalo smysl metro.
Jenže na Hájích a v Letňanech to metro fakt začíná.
V Hlinsku trať nezačíná (O. K., ve Slavonicích ano).
No a? Jak to souvisí?
Souvisí to tak, že se musí porovnávat počet (či %) cestujících skrz Hlinsko s počtem cestujících skrz H. Brod (ve směru od Pardubic do HB či od Hlinska do Jihlavy).
Dle osobních zkušeností je více cestujich skrz Brod, protože jedou do svého krajského města, skrz Hlinsko jich jede naprosté minimum. Dalkovka je nulová místně mizivá.
Zrovna v HB jsem ve skupině S:00 h byl hodněkrát a měl bych jiný dojem – část lidí jede přímo do HB, část přestupuje na R jedoucí směr Praha či Brno a určitě jen menší část pokračuje do Jihlavy.
Jsem si celkem jistý, že až se podaří zadrátovat 238 až do Pardubic, tak se to rameno zase spojí. 🙂
To je scifi🤣ale rameno Pardubice Hlinsko jezdí docela obsazeny vlak dál do Brodu jsem dlouho nejel
To už tam rovnou můžou jezdit bateriové jednotky Pardubického kraje, nadále v relaci Pardubice – HB.
Nebo nakonec cílem bude linka Pardubice – Slavonice? 🙂
P. S. Celkově je zajímavý ten mustr, kdy MD objednává R Praha – Rakovník, zato neobjednává R Pardubice – Jihlava. 🙂 (dávalo by mi smysl, že buď teda obojí, anebo ani jedno; resp. z hlediska spojení krajských měst dokonce mírně ve prospěch druhé jmenované linky)
Jsou zvyklí z letadla 😉 Kolikrát jsem už slyšel, že Baltic Express je k ničemu, protože přece nikdo nepojede z Prahy do Gdyně vlakem.
Spojka mimo Jihlavu, aby nová a moderní Jihlava město mohla být centrem vlakové dopravy do všech směrů, se pořád nechystá? Zííív.
Spojka se objevuje v souvislosti stavby odbočky z VRT do do města, právě aby vlaky už nemusely jezdit úvratí na hlavák.
No to je panečku relace, to už je jako ta Dívčice- Číčenice- Týn , a světe div se on tam nikdo nejezdil A k tomu v Kostelci nezastavíme rychlík, no vy to vedete
Pokud máte na mysli relaci Hlinsko – Slavonice, tak si dovolím s daným přirovnáním nesouhlasit. Je sice naprosto jasné, že počet cestujících jedoucích z Hlinska až do Slavonic bude téměř nulový, ale spádová oblast pro cestující z Hlinska, Ždírce, Chotěboře a z druhé strany Slavonic, Dačic, Telče, Třeště a všech malých obcí po cestě bude z největší pravděpodobností Jihlava popřípadě Havlíčkův Brod. Takže v těchto centrech dojde pouze k obmene cestujicich. Prirovanani ve Vámi zmíněném regionu bych dal třeba jako smyšlenou linku Týn-Čičenice-Budějovice-České Velenice. Věřím, že s rozumnou jizdni dobou by se našli i cestující z Týna do Budějovic –… Číst vice »
Souhlas, je to tedy na obraty , frekvence se Vám bude ale lámat úplně jinde
Jezdím čas od času z Budějc do Chotěboře, tohle mi případně ušetří jeden přestup.
Nejsou tam koleje a cyklistům bude docela dost vadit, že musí na silnici.
Pokud by z ní na koleje zmizely ty náklady dříví, nemělo by jim co vadit. Kola na silnice patří. V 90. letech to chtěla propojit rakouská straba
strana, ale Češi řekli ne.
Mýlíte se. Stopku tomi dali rakušáci
Tady to máte v pár let starém člànku
https://www.idnes.cz/cestovani/po-cesku/zanikle-trate-dil-43-slavonice-fratres-rakousko-ceska-kanada.A210429_214557_po-cesku_vrja
Ups, to byla reakce na příspěvek o protažení vlaků ze Slavovnic do Waidhofenu. Takhle samostatně to nedává smyl.
Pozdě. Otázka prodloužení byla uzavřena výstavbou cyklostezky. Nezájem rakouské spolkové země. I když v devadesátkách byla jeden čas veliká naděje.
Nakonec, dnes už je zastaven i pravidelný provoz Vitis – Schwarzenau.
Ale bylo by to hezké !
Waidhofen (ne Vitis).
Jo, už 15 let bez osobní dopravy do Waidhofenu a Zwettlu coby okresních měst. 🙁
No tak určitě. A posílat tam jeden vlak za dvě hodiny a přes čáru pojedou v každém vlaku dva lidi, o víkendu pět. Kam na tyhle nápady chodíte, to bych fakt chtěl vědět.
Opravdu tam je podmínka že musí být podepsan dopravce do konce roku 2026? To se mi zdá dost šibeniční termín vzhledem k tomu kolik je tam nutných zákonných lhůt. Když o dotacích rozhodli teprve minuly týden.
Ano, je. Ví se o tom dostatečně dlouho, některé kraje již dopravce i soutěží, stejně jako výrobce (JMK, který nakonec v žádosti neuspěl)
Aby JMK nakonec ty dotace nespadly dod klína, když jinde „stíhají“.
troufnu si odhadnout kolik cestujících využije tento přímý vlak NULA
Kolik lidí jezdí metrem z konečné na konečnou…?
Raději počítejte ty, kterým ubyde přestup.
Ale ono není nutným účelem hledat cestující pro celou trasu, přece. Rozhodujících relací proudu cestujících může být několik zčasti se mohou překrývat
Já si troufnu odhadnout Kolik cestujících kvůli spojení do jednoho přestane jezdit vlakem NULA.
Neuspěla Vysočina v dotačním programu i díky tomu, že věří termínům slibovaným termínům elektrifikace Dobrou správou a místo dražších BEMU počítala s EMU?
Jak by dotační program naložil se situací, kdy by EMU na plánované výkony nemohli vyjet ve stanoveném termínu a stále by např. úsek Kostelec – Slavonice musel být obsluhován DMU?
Mnohem lepší by bylo prodloužit cyklostezku ze Slavonic až do Telče. Dál není potřeba, aby jezdil vlak.
Ano, pro ty co mají doma Mercedesa a další tři auta, určitě.
Ale my socky ze Slavonic a turisté, bychom rádi i nadále kvalitní vlakové spojení se světem !
Hm, kvalitní spojení s Weidhofenem?? I kdybych řekněme akceptoval že tam pravidelně jezdíte, co je špatného na autobusech? Elektrifikovat jdou taky…
Co máte proti železnici?
Já spíš nechápu, proč cyklofilové musí nutně přetvářet železnice na cyklostezky… To neumíte jezdit po silnici anebo po polních cestách…? A navíc tyhle řeči vedou většinou jen ti, kteří na kolech stejně nejezdí… Normální běžný cyklista si najde směr, trasu a jede… Ovšem dnešní moderní soudruzi mají vybavení jak kdyby chtěli cestovat po velehorách, dobíjecí stanice, restaurace a hotely zdarma a ideálně rovinka… Děti, vraťte se ke kořenům… Vždyť cyklistika je tak hezká, když vám nikdo nic nelinkuje… Ovšem bohužel v dnešní době asi potřebujete mít nalinkovánu i návštěvu WC…
Snad Pardubice – Slavonice, bez nesmyslného umělého přestupu v Hlinsku.
Pardubice – Hlinsko se (zatím) nemá elektrizovat, zatímco Hlinsko – HavlBrod a Kostelec – Slavonice ano… O termínu ale radši nespekuluju
Navíc je to až na úsek Dačice – Slavonice celé kraj Vysočina
Do Dačice a Slavonic objednava taky Vysočina. A kdyby někdo přemýšlel tak oblast Dacicka by logicky měla patřit na Vysočinu.
Jo, aspoň vlakově jo… Takže je v pořádku, že aspoň tu dopravu objednává Vysočina
Proč za každou cenu tak dlouhá linka?? Aby se mohlo víc přenášet zpoždění? Když už tak Pce-Jihlava…
Jedině pokud by ta linka na obou „koncích“ měla využívat baterku, tedy v BEMU (ale když se doufá v tu elektrifikaci až do Slavonic tak toto nevypadá)…
Vždyť se stejně většinou čeká na připoje
Zapomínáte na hranice kraje
I to se dá vyřešit – RS1 pro Kraj Vysočina taky měly dotační omezení, ale pak se to vyřešilo tím, že objednávku Os-227 i v té části, které je v Jihočeském kraji, převzal Kraj Vysočina.
A od 12/2013 tedy začaly RS1 jezdit do Slavonic .
Hehe, a Slavonice – HB paralelně k tomu, že. 🙂
Ne. Proč, když to do Slavonic může navazovat v JI-městě na R od Prahy?
(k čemuž jsem leccos napsal i výše)
neříkám, že by výstavbou svršku na asfaltový cyklárně nevznikla velmi slušná trať, ale vysvětlit rakušákům, že na tak pěkných 25km asfaltu mají znova položit štreku do waidhofenu asi nebude úplně snadný. zase technicky by to bemu ze zadrátovanejch slavonic otočit dokázala…
koukám, že se tady mazalo, takže tohle je reakce na smazaný přípěvek o touze to natáhnout zase až do rakouska.
Mimo téma s odbočením, jak to bude s modernizací vozby na trati Okříšky – Znojmo a Jihlava – Třebíč? Často tam stále vidím na 1. trati Regionovu a na 2. 843 s Bdtn.
třeba se tam poté upíchnou uvolněné foxy,jakmile se dodá EMU a BEMU
Vždyť Jihlava – Třebíč se bude „již brzy“ modernizovat vč. přeložek a vč. elektrizace.
Nějaký konkrétní návrh který vzešel ze studie? Dá se někde dohledat?
„Již brzy“ https://zdopravy.cz/zastavkou-to-nekonci-sprava-zeleznic-chce-pokracovat-s-elektrizaci-do-jihlavy-231941/
Hlavně to tam chce zvýšit rychlost a zkrátit jízdní dobu a klidně jezdit na naftu
Lid prostý je rád, že nemusí chodit pěšky nebo na kole a na rychlosti mu nezáleží.
Už jsem si myslel, že část těch bateriových vlaků by mohla z Třebíče/Náměště zajíždět do Brna hl. n. – že přeci jen by pořád šlo zčásti o území Kraje Vysočina. No, takto je jasné, že ne. A že takto vznikne (resp. po čase se obnoví; už nějakou dobu byl) naopak nevhodný přestup v Hlinsku. Navíc s tím úskalím, že buď vlak do Jihlavy nebude mít přestup „hrana-hrana“ od rychlíku z Prahy (resp. od Jihlavy na rychlík směr Žďár), protože vlak od/do Hlinska přednostně pojede k 5. nástupišti. Anebo to bude vyřešeno tak, že vlaky od/do Hlinska budou využívat spojku u… Číst vice »
Přestup v Hlinsku zase taková tragédie za mě není mnohem více tam postrádám rychlou vrstvu (rychlíky) např Hradec-Jihlava
Návaznost (v HB) spojů mezi PCE – HB a HB – Ledeč/Zruč je jedna velká tragédie.
Ale kdyby někdo chtěl jet z Havlickova Brodu do Skutce, tak by musel přestoupit dvakrát.
Chápe někdo smysl elektrizace trati do Slavonic? Vždyť je to lokálka, kterou by mohly vyjezdit BEMU, vyšlo by to násobně levněji než ji za miliardy drátovat. Nebo je tam někde nějaký silný zdroj nákladky? HB – Hlinsko to chápu díky ždírecké pile.. Díky za případné vysvětlení.
Řekl bych že zrovna tady tu elektrizaci nechápe téměř nikdo
Říkám si, kam vlastně půjdou Foxy, které na řadu uvedených výkonů přišly teprve loni?
Tak ČD ještě pár výkonů chvilku vozit budou, takže nahradí zbylé soupravy a pak až ČD ukončí činnost, tak se prostě prodají na umoření dluhu.
Uplatnili by se nejspíše, jako náhrady za regíny na lince S81.
Tak záleží jestli jsou jen ČD nebo jsou vázané na kraj. Pokud budou muset zůstat v kraji pořád tak pořád můžou jezdit Jihlava-Tábor nebo Jihlava-Znojmo/Třebíč
Musíme provést elektrifikaci a zabezpečení tratě. Snad nechcete, aby tam jezdily dieslové jednotky pro 70 cestujících bez ETCS.
Už tam jezdí Foxy, které jsou pro cca 2x tolik lidí).
Tak samozřejmě, a mezitím do Mladé Boleslavi a Liberce pojedeme bez etcs a bez elektriky. Hlavně že máme ty priority tak pěkně seřazené…
A protože (ostudně) nejsou dráty do Liberce, tak se nesmí udělat ani jinam? Co třeba Zlín, Domažlice, těm dáte výjimku (pozn. ND po Boleslav je možná i větší, takže v tom to nebude)? Frenštát ale ať si už počká, protože „žebříček priorit“ je svatý?
Docela bych si uměl představit, že se Vysočina dohodne s Regiojetem a Telč/Slavonice po elektrizaci dostanou přímé spojení do Prahy.
To se určitě nedohodne. Za prvé to musí soutěžit a 6a druhé by regiojet musel koupit aspoň o 2-3 jednotek více.
Bohatě by stačilo, aby osobák v Jihlavě čekal na rychlík. Nemá smysl tahat velkou soupravu tam, kde stačí dvouvozová.
Kostelec – Slavonice je 53km při garantovaném dojezdu BEMU 80km to znamená vybudovat nabije i stanici nebo elktrifikovat alespoň to Telče. V tom případě už je levnější to elektrifikovat a nakoupit levnější EMU, které jsou I levnější na provoz.
Nakonec by tam mohlo jezdit i něco nákladního na elektřinu.
Dobře. A kolik by stála taková nabíjecí stanice v obratové stanici? Když může být v Budišově n. Budišovkou, proč ne ve Slavonicích…
Spíš se ptejme, co se to v tom Budišově vymýšlí za blbosti, namísto aby se to elektrizovalo do Jakubčovic…
BEMU je všude tam, kde se má pravidelně jezdit v nějakém taktu, v podstatě jen „dlouhodobě přechodné“ řešení. Lepší je to zadrátovat a provozně ušetřit (trvale, a i v ND).