Letecké společnosti Letectví Letiště

Přímé spojení Varšavy a Ostravy začalo, kraj za každý let zaplatí přes 20 tisíc korun

Embraer E170 po přistání v Ostravě. Foto: Letiště Ostrava
Embraer E170 po přistání v Ostravě. Foto: Letiště Ostrava

Do Ostravy poprvé zamířilo na pravidelné lince z Varšavy letadlo polské letecké společnosti LOT Polish Airlines. Létat bude pětkrát týdně s přispěním Moravskoslezského kraje. Embraer E170 registrace SP-LDI vzlétl ve 22:58 s celkem třinácti pasažéry na palubě. Letadlo přistálo na mošnovském letišti po 39 minutách letu. Průběh letu je na Flightradar24.com.

Ten těsně před startem zveřejnil smlouvu s polským dopravcem v registru smluv. Pětiletý kontrakt počítá s možností vyplacení až 4 milionů eur.

Kraj se ve smlouvě zavazuje k „finanční investici“ ve výši 400 tisíc eur ročně. Lze ji navýšit až na dvojnásobek, pokud by došlo k rozšíření počtu letů z pěti na deset rotací týdně. Za každý let (nikoliv rotaci) tak kraj zaplatí v přepočtu při současném kurzu eura necelých 21 tisíc korun. Současně má dopravce získat slevu na letištní poplatky na krajem vlastněném letišti v Mošnově, jejich výši ale smlouva neuvádí.

Roční výpovědní lhůta

Dopravce se podle smlouvy zavazuje nasazovat na linku letadlo pro nejméně 76 cestujících, tedy buď Embraer E170 nebo Bombardier Q400. Kraj má možnost mluvit do letových časů. Dopravci LOT bude platit jednou za čtvrtletí. Pokud se nestane nic mimořádného, kraj má možnost kontrakt vypovědět nejméně s roční lhůtou, dopravce půl roku. V prvním roce navíc jedině v případě, že průměrná obsazenost klesne pod 35 %. Moravskoslezský kraj se dlouho snažil na své letiště přilákat dopravce, několik soutěží na provoz linek v závazku veřejné služby skončilo fiaskem.

Kraj také upravil jízdní řád autobusové linky 333. Z ostravského autobusového nádraží pojede autobus na letiště ve 3:43 každý den, kdy je linka naplánována v provozu. Z Mošnova bude odjíždět v 0:25. Autobus bude na případně zpožděné letadlo čekat až hodinu.

Jediná pravidelná linka

Linka LOT bude jedinou pravidelnou linkou v Ostravě, Ryanair do Londýna nebude přes zimu létat a zcela jistý není ani jeho návrat v létě. Oproti původním plánům dopravce upravil letový řád pro lepší návaznost na další lety v polském hlavním městě. Nasadí na ně i pohodlnější letadlo: létat bude s Embraerem E170 namísto turbovrtulového stroje Bombardier Dash 8 Q400.

LOT bude v Ostravě s letadlem přes noc, což výrazně zlepší dostupnost celé sítě pro cestující z Ostravy. V Ostravě přistane vždy ve 23:55 po hodinovém letu z Varšavy každý den kromě soboty a úterý. Z Ostravy poletí každý den kromě neděle a středy v 5:25 s příletem v 6:30 do Varšavy. Původním plánem byly lety přes den. Brzkým odletem z Ostravy cestující stihnou ranní odletovou špičku z Varšavy do většiny evropských destinací. Ceny zpátečních letenek začínají na zhruba 1900 korunách.

104 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
nedulezite

Vám nevím, LOT má zájem a kraj platí v rámci dopravná obslužnosti. Z našich daní, pravda, Ale které jiné krajské letiště to má?

Adam

To je šílenost, kdo tohle navrhne platit. Ale všechno je logický úpadek ČSA, tak ted za prázné letadlo budeme platit polákům.To je šílenost

Lxxxx

Jó, pro třináct lidí jednadvacetitisícová dotace, to se vyplatí!!! Ty čtyři miliony eur bych dal pánům krajským radním k úhradě! Hlavně že ruší vlaky kterými jezdí lidi do práce, v méně vlacích více lidí ať se virus pěkně šíří, o tramvajích to platí taky!!! Ať si to ti rozežranci co chtějí do Varšavy letadlem zaplatí ze své kapsy, proč to mám platit já daňový poplatník??? V tomhle totálně zadluženém státě kraj rozhazuje za nesmysly které 99% obyvatel kraje nepotřebuje!!! Letadlo do Varšavy nepatří do krajské dopravní obslužnosti!!!

dvojiteF

ty budeš dobrý expert 😀

Laik

Tento feeder dává smysl. Držím place ať se udrží.

Martin od FM

Nahodou jen jsem si chvili hral a Ostrava – New York 17.05 – 30.05.2021 za 8197 Kč je příjemna i pro civilisty.

Mat

Až na ty časy. Obzvlášť při cestě zpátky, čekání ve Varšavě celý den.

Luboš Beneš

Takže při plně obsazeném letadle je to cca 300Kč na sedačku, při 17 cestujících je to cca 1200Kč.

Jan

je to důležité i z hlediska cizinců v Ostravě a celém kraji a zároveň potenciálních firem a investorů, což jsou lidé, kteří potřebují funkční ostravské letiště nejvíc

Lukáš F.

Rozumí někdo požadavku na kapacitu stroje? Proč musí létat E170/Q400, i kdyby frekvence byla na turbolet?

Honza

30 sekund googlení a wikipedie prozradí nečekané

Bombardier Q400 78 sedadel
Embraer 170 70 sedadel

https://cs.wikipedia.org/wiki/LOT

Honza

sorry, blbě jsem si přečetl komentář, L410

Lukáš F.

Jasně, vidím, že konkrétně LOT žádné letadlo menší než 70 míst neprovozuje. Mohli by ale najmout jiného dopravce, který by lety operoval třeba s ATR 42/72. Jenže podle smlouvy nemůžou, protože MSK kraj raději bude platit za leteckou přepravu vzduchu.

dopravak

A z čeho usuzujete, že to bude vozit vzduch? Jakmile přejde covid, tak nevidím důvod, proč by se dvě rotace denně nenaplnily stejně jako se naplní z Katovic do Varšavy. Podobná linka přes Prahu se v minulosti naplnila i přes naprosto zoufalou nabídku návazných letů a příšernou cenovou politiku. Pokud přes Prahu lítali jenom typičtí služebkáři s přestupem, tak do Varšavy do budou kromě nich i běžní cestující do světa a něco ukrojí i cestující přímo do Varšavy. Podle mě se linka časem v pohodě naplní, protože je to po letech konečně použitelné spojení jak pro služební cesty, tak pro… Číst vice »

Lukáš F.

Já neusuzuju vůbec nic. Ať tam klidně létá A321, pokud se naplní. Zajímá mě, proč kraj direktivně rozhodl, že ani v případě nízké poptávky dopravce nemůže nasadit kapacitně odpovídající stroj.

kulhán

To je hezky napsáno! Až přejde covid…. No a to neví nikdo, takže to je jen věštění.

Gajda

ATR 72 by jim ale stačila, ta tu kapacitu mít může
https://www.seatguru.com/airlines/Air_Corsica/Air_Corsica_XK_ATR_72-500_A.php

Apex

ATR 42 – 50 míst, ATR 72 64-70… Proč by to dělali? To by se vůbec nevyplatilo, ATR je dost drahý stroj na provoz…navic, najmout si cizího dopravce opravdu není jako si půjčit auto. Musí projít auditem, musí zajistit nějaký standard jak služby, tak bezpečnosti provozu…

Lukáš F.

ATR určitě nebude dražší na provoz než větší a výkonnější Q400, nebo cokoliv s proudovými motory.

Apex

Obávám se, že je… Dá se na to podívat z více různých pohledů, ale ekonomika nepustí a pro dopravce je vždy rozhodující ukazatel CASK – náklad na disponibilní osobokilometr. A zde je to jednoznačné: na uvedené trase má tento náklad AT4 0,1993 Eurocentu, DH8 0,1400 Eurocentu a E170 0,1823 Eurocentu (vše při současných cenách paliva). Jsou to paradoxy… Takže srovnatelná, resp. trošku výhodnější by byla AT7, kde jsou náklady 0,1250 Eurocentu, ale půjčovat si prakticky srovnatelně velké letadlo s tím, co mají k dispozici, asi nedává smysl.

Pavel

Protože Korejci!

Honza

Ještě bych doplnil že v pátek je ranní odlet později v 7:55

(Zdroj: http://www.airport-ostrava.cz/cz/page-letovy-rad/)

Michal

tuší někdo proč?

Jiřík

Tak pokud Poláci lítají například ze Zielone Gory a vyplatí se jim to tak si myslím ze Ostrava má pontencial.

Pavel

Tyhle brzké ranní odlety na velká mezinárodní letiště mají smysl. Ať je to Z Ostravy do Varšavy, z Brna do Vídně nebo dokonce z Bratislavy do Vídně. Hlavním benefitem pro zákazníky je, že jsou odbaveni na takto malém letišti a stačí přijít hodinku či ještě méně před odletem. A na přestupu se jen rychle přesunete na navazující spoj. Pokud byste měli jet „po zemi,“ musíte počítat nejen s časem samotné jízdy, tak přidat i rezervu na případné komplikace v dopravě, a hlavně přidat velký čas na odbavení. Takže za mne, rozhodně taková spojení mají smysl.

Apex

Z BTS do VIE??? To snad opravdu ne….to kdysi vymyslel jeden „skvělý“ reditel, ale naštěstí se to nechytlo 😂

Nekdo

Ten „let“ muze byt klidne operovan autobusem nebo vlakem. Vidim v tom docela velke prinosy pro pax.

Pavel

To nejcennější je o úsporu času při odbavení zavazadel a při kontrole. Takže ve Vídni můžete mít na přestup klidně půl hodiny.

Mike

Nehlede na to, ze cena a dostupnost parkovani v Bratislave (Ostrave ci Brne) bude taky na uplne jiny urovni nez ve Vidni ci Varsave.

Apex

Tak celý check-in na autobusovém nádraží v Blave.. to opravdu asi ne.. kdo to zná, ten ví…a kontrole by se stejně musela dělat, neumím si představit. A z letiště, to by musel ten bus jet z BTS plochy rovnou na plochu ve VIE a být zapečetěný…

dvojiteF

ehm, asi ti ušlo čoskoré otváranie novej autobusky v BA..
Ono by stačil len check-in a vo VIE rovno na security (ako napriklad funguje služba JET2 hotel check-in)

Apex

A tam se snad počítá s něčím takovým? Neřekl bych. A check-in zavazadel včetně bezpečnostní kontroly byste si představoval jak? Ono to není tak úplně jednoduché, pokud má být zachována pravidla bezpečnosti…

dvojiteF

To že sa stým nepočíta neznamená že sa to nedá. Či ideme podľa tradičného „nikdy sa to tak nerobilo“ ?

Takto nejak funguje JET2 hotel check-in: https://www.jet2holidays.com/resort-flight-check-in

So všetkou vážnosťou si viem predstaviť nejaký Swechat Shuttle ktorý ti zacheckuje minimálne Star Alliance aerolinky poprípade iné „prémiové“ aerolinky (keďže predpokladám že lowcosty alebo charterove spoločnosti by sa pravdepodobne nezapojili).

mik

Pul hodiny na prestup je nesmysl ,samozrejme za predpokladu ,ze vsechno klapne to mozne je.,ale na jakemkoliv letisti je aspon hodina nutnosti lepsi je mit ale 90 minut Ani garantovany prestup. tedy cela trasa na jedne letence bych pod hodinu nekupoval

Apex

Tak těch spojení už dnes je/bylo dost, v tom vážně problém není.

petr 5

BTS-VIE je relace pro jízdní kolo.

mik

V dnesni dobe uz neni samozrejmosti., ze clovek zustane v tranzitnim prostoru a nemusi jit znovu pres kontrolu navic i v leteckem provozu jsou zpozdeni Warsawa neni zase az tak vyznamny HUB U Low costu se kupuiji jednotlive lety, takze garance prestupu je nulova Za 2000 Kc bezny cestujici let nekoupi ,kdyz jsou po Evrope dostupne lety za par stokorun Let muze vyuzit nekdo na sluzebku Prestup na klasicke aerolinky mimo Evropu muze mit smysl kdyz navaznost bude do dvou max 3 hodin .ale pul den nebo cely den by se pro bezneho cestovatele musel kompenzovat vyhodnou cenou Podnikatel ani… Číst vice »

Dopravak

Tak když už je na takové rozhazování manažerům, kteří si nejsou schopni vybrat z toho co jezdí nebo holt se vyspat před rozletem už ve Warszawe, nebo prostě a jednoduše jet/letet jinudy….tak bychom mohli pohovořit o vzkříšení busu na Visalaje, nejezdit s cyklobusy na Praděd, jen v soboty, jen o prázdninách, a ještě nevím jen kdy, postavit třeba nějakou lanovku v Beskydech…(u nás na ně „není“ , v Pl jich je z jejich strany hřebene 12….. Jesenicko dopravně prakticky odříznuté…. V Ostravě se „musí“ zdražovat MHD….ale letadlo které běžný Ostravák nikdy v životě k ničemu mít nebude…..to se to dotuje….… Číst vice »

Honza

Chtěl bych upozornit na to, že letět jinudy se z letiště kde je jedna /tato/ pravidelná linka provádí docela obtížně.

A zdražování MHD je zcela logické, podívejte se, jak dopadli v Praze, kde je roční jízdenka levnější než v roce 2000.

Jaaaa

Jak dopadli v Praze?

Rajče

Chybí jim několik miliard v rozpočtu DP.

nedulezite

3650

dopravak

Je vidět, že potřeby zdejších firem a obchodních cestujících absolutně nechápete. Možnost otočit města v Evropě během dne je pro firmy dost stěžejní věc. A tady se nejedná jenom o top management, ale i o běžné zaměstnance, kteří pravidelně lítají na služební cestu. Těch 10 – 20 mil. ročně představuje malý zlomek celkových nákladů na dopravu v kraji.

Honza

To jsou dva jiní diskutující s velkým a malým D/d?

Dopravak

ano, je tomu tak. Netuším, zda-li se to dá nějak dokázat…

Lukáš F.

Nebyl by lepší řešení spíš autobus na letiště do Katowic?

dopravak

Stačil možná pro příležitostné lety, ale rozhodně ne pro služební cesty. Připomínám, že se potřebujete dostat ráno tam, večer zpátky a následující den normálně fungovat.

Marťas

Vy dokážete vstát ráno ve 3 hodiny, pak jít spát ve 2 ráno a další den normálně fungovat (vstát třeba v 6)?

Radek Šindel

V Ostravě máme vývojové centrum a výrobu máme v Krefeldu nedaleko Dusseldorfu. Jezdit na jeden, dva dny se opravdu dá, i když to tak nejde dělat pořád. S kolegy jsme takhle běžně létali s ČSA. Na letišti stačí být tři čtvrtě hodiny předem, takže mi stačilo vstávat před čtvrtou a v 9 jsem byl přímo ve výrobě v Krefeldu. Letěl jsem několikrát i „na otočku“, ale většinou na dva až tři dny. Návrat okolo půlnoci je náročný, ale když si na druhý den trochu přispíte, tak se to zvládnout dá. Podstatné je to, že se cestou neztratí celý den. To… Číst vice »

Apex

A kolik vás takto létalo? Jasně, každý někdy potřebuje letět ráno tam a večer zpět… Problém je v tom, že lety je třeba plnit každý den (nebo skoro)… alespoň 50-60 lidí v každém směru. A v tom může být problém.

Radek Šindel

Ono není zas tak podstatné, jestli letíte na den, nebo více. Rozhodující je kolik času navíc ztratíte cestou, to znamená kolik dnů musíte připočítat ke schůzce samotné. Stávající časy LOTu více méně odpovídají spojům s ČSA, takže neztratíte jednáním v zahraničí ani jeden den navíc. Při cestě přes ostatní letiště, nebo autem musíte počítat se ztrátou 1 až 2 dnů. Firmy si samozřejmě nějak poradí, ale snižuje se tím atraktivita regionu, který dobře placené pozice nutně potřebuje. Když se takto zaplnily linky ČSA, když se ten počet zaplní dvakrát denně z Katovic, tak věřím tomu, že se zaplní i z… Číst vice »

Apex

Ano, to máte pravdu, že časově je to výhodné, ale otázka stojí tak, zda se najde každý den dostatek cestujících, kteří doplní ty, co tu linku potřebují. Řešením by bylo, kdyby na tu linku připlácely ty firmy, které ji nutně potřebují nebo z ní benefitují, což je také model, který v Evropě funguje. Problém je ale jinde – zda cestující budou ochotni zaplatit, co je potřeba, aby se linka uživila. Ono zaplnit letadlo za „pár“ korun není problém, ale dostat zaplaceno, aby linka neprodělávala, to už problém být může. Mimochodem toto byl jeden z důvodů, proc ČSA v OSR skončily,… Číst vice »

Radek Šindel

Tak ani linka Ostrava – Praha nebyla nikdy pro cesty do Prahy určená, ale pro návazné přestupy. Pokud vím, tak ČSA linku ukončily ne kvůli nezájmu cestujících, ale kvůli tomu, že pustili ATR. Jak zde zaznělo. ČSA měly v Praze naprosté minimum přestupů. Cenově to kolikrát bylo dost mimo. Pro firmy není problém zaplatit letenku po Evropě okolo 10000,-, ale třeba letenka do Dusseldorfu za 30 tisíc je bohužel trošku moc. Přes tohle zoufalství našeho aeroklubu s tím lidi létali. Pokud přijde teď LOT s trošku rozumnější politikou a nabídkou letů, tak věřím, že se to naplní. Ohledně Polska si… Číst vice »

Pezos

Jen bych rád připomněl, že Jesenicko je v Olomouckém kraji.

cestující

To nemáte pravdu, půlka Jesenicka je MS kraj a půlka Olomoucký. Z měst Vrbno, Bruntál, Rýmařov, je MS Kraj. I Praděd je na MS straně. Sice je to úžasná blbost, ale šlo o politikum při vzniku krajů….

johny

Chjo, Jesenickem je myšleno okolí okresního města Jeseník, ne pohoří Hrubý Jeseník. Lokality o kterých píšete, spadají do Bruntálska, potažmo okresu Bruntál. To bychom potom mohli rovnou hovořit o Beskydsku, Krkonošsku nebo Orlickohorsku a dalších divokých geografických konstruktech…

tgurecky

Ty jo, s těma Chalupkama dobrý nápad. Nebo ještě kousek dál až do Zabielkova na tržiště 🙂

Apex

400 000 € jako dotace je cca 20 % celoročních provozních nákladů (při stávajícím počtu frekvencí 5x týdně, ale dle článku ze smlouvy vyplývá, že poměr by byl stejný i při vyšším počtu frekvencí). Otázkou je, na jakou obsazenost mají spočítaný break even, ale předpokládám, že se muselo uvažovat, po zaběhnutí linky, s cca 75 %, jinak by to nedávalo smysl. A teď… aby bylo dosaženo alespoň 75 % obsazenosti, tak je potřeba cca 28000 cestujících ročně. Opravdu ten trh má takový potenciál? Zejména, pokud bereme do úvahy, že při takové obsazenosti by nákladová cena na jednu cestu a sedačku,… Číst vice »

Frantisek

A kromě těch prázdných vlaků tam bude ještě platit autobus…

Jiří Kocurek

A když pojede přes Bělský les či Dubinu a posbírá lidi, kteří by vlakem cestovali o 1/2 hodiny delší dobu?

Honza

Ono nejde o ekonomiku jedné separátní linky a její ekonomický přínos pro LOT je docela obtížné spočítat. Například velikost sítě je docela podstatný vliv. Proto třeba linka Praha – Frankfurt v podání Lufthansy má jiný význam než v případě ČSA, obdobně třeba Praha – Košice (ČSA/RYR). Většina cestujících na lince linku použije pro přestup na další linky LOTu. Takže se budou podílet na profitabilitě jiných linek na úkor profitability linky do Ostravy Pokud si tedy vezmete pro porovnání linku Katowice – Varšava tak na tuto samotnou linku dle vašeho výpočtu LOT nabízí již dlouhou dobu podnákladovou cenu a nevypadá to,… Číst vice »

Apex

KTW – WAW je domácí linka… Ale hlavně, i ten feeder na sebe musí vydělat, takže náklady někdo zaplatit musí… Dlouhodobě provozovat linku, která je neustále ve mínusu prostě nejde.

dopravak

Když se zaplatí feeder z KTW, tak nevidím důvod, proč by se neměl zaplatit i z Mošnova. V okolí 100km žije okolo 2 mil. obyvatel, takže tam bych problém neviděl. Horší je to spíše s oslabením poptávky kvůli Covidu, takže na rozlétávání linky není asi nevhodnější doba.

Apex

A ten feeder z KTW nebude létat? Tohle je kapacita navíc, kterou je třeba zaplnit… A zaplatit.

Radek Šindel

Tak samozřejmě to něco sebere sousedním letištím – Katovicím, Krakovu, Vídni, nebo Praze, ale jak zde píše někdo níže. Když se zaplnila v pohodě linka do Prahy, kde se s ČSA dalo letět do několika málo destinací, tak se v pohodě zaplní i Varšava.

Apex

Jak píší výše… zaplnit je fajn, ale důležitější je, zda se zaplatí. Tohle opravdu nebudou lowcostové linky. A otázka také je, jak se to bude chovat, až skončí dotace…

dopravak

No já bych to tak nereálně neviděl. Ono i ten Mošnov je pro Poláky tak trochu domácí letiště, protože to má spousta lidí do Mošnova blíže/rychleji, než do Katovic. I do Londýna létala poměrně velká část polských cestujících. V minulosti se zaplnila plus mínus i ATR42/72 i při letech přes Prahu, ale s dost zoufalou nabídkou návazných přestupů, katastrofální cenovou politikou a nulovým potenciálem cestujících do Prahy. S LOTem by to přece jenom mělo být jiné kafe. Nabídka návazných spojů za rozumné ceny do Evropy i části světa je zde oproti ČSA nesrovnatelně vyšší a vzhledem ke spojení na Varšavu… Číst vice »

Michal

Mám otázku na znalé: jde vůbec posádka při takto dlouhém pobytu na hotel? Letadlo sedne 23.55, zpoždění nepočítám. Než všichni vystoupí atd. půl hodiny? Než dojedou na hotel do Ostravy další půl h, check in, prostě nejoptimističtější čas kdy jsou na pokoji 1.15. Stejným postupem odjezd z hotelu ve 4.00. Jak se to v takových případech dělá? děkuji

L. T.

Vetsinou se tato linka leta v ramci jedne smeny, rika se jim stand-ups. Posadka v noci prileti, dorazi na hotel a rano opet odleta stejnym strojem zpet do Polska. Nevim jak to chodi u LOTu, ale ma aerolinka to cele proplacela jako regulerni nocni let, tudiz jsme meli zapocteny hodiny stravene na zemi jako bezne letove hodiny. Proste jsme doslova byli placeni za spanek. Tyto smeny nejsou tak narocne jak se muze zdat, protoze krom tech dvou kratkych letu neobslouzite za cele dva dny zadny jiny (nejjednodussi je na stand-upech proste neusnout – proste se vyspite az doma). Navic tech… Číst vice »

Vilém Baczko

V dobách, kdy bylo spojení OSR-PRG az 4x denně, ta linka ročně přepravila cca 60 tis. cestujících. Absolutně drtivá většina v PRG nekončila, ale přestupovala. Proto se mi těch 28 tis. přes Varšavu nezdá jako přehnaná ambice. Pokud bychom nežili v době covidové, tak řeknu: levou zadní.

Dopravak

A když se nás domluví 13 že chcem přímý spoj do Vidnavy/Tovačova/…., také náš kraj podpoří 20tisici? ;-);-);-);-)

Michal

Nepodpoří, ale žádost na kraj poslat jistě můžete.

Dorota

A proč tyto podmínky, dotace nenabídl kraj spojení SW s ČSA?

Jirka B.

Máte to popletené. Otázka má znít: proč se SW a ČSA nepřihlásily do výběrového řízení?

Zbyněk

Kdyby se přihlásili, tak by jim to určitě nabídl

Honza

Ale přece nabídl… Před zrušením linky z Ostravy do Prahy kraj nabídl ČSA/SW že jim bude dotovat rozšíření provozu linky ah6na 4 rotace denně za obdobných podmínek jako dnes s LOTem. Jenže ani ne dva měsíce po rozšíření provozu ČSA oznámili že linku zavírají úplně

Dorota

Tak se jim to asi pro 13 cestujících a čas letu 39 minut nerentovalo i z hlediska cykly za letovou hodinu.

Nekdo

Protoze tenhle cinsko-mafiansky aeroklub jiz nema sit a neni schpen nabidnou konkurenceschpne letenky ani v Evrope, natozpak mimo ni?

RadoP

ČSA/SW už nikdo nechce

kulhán

Kdo, nebo co to je ČSA/SW? 😂😂😂

cestující

To je to plné parkoviště letadel v Ruzyni 🙂

Zbyněk

Máte nějaké info o obsazenosti první rotace?

Ondra

Zkuste si to přečíst – 35 lidi

Zbyněk

Navedete mě? Asi jsem slepý, vidím jen 13 lidí na příletu, na cestě zpět nevidím nic.

Fantomas

Jak se píše v článku, 13 lidí na příletu a na odlet bylo ještě předvčerem booknutých 5 letenek nevím, jestli jich nakonec nebylo více.

Jana

Super, je to velká věco pro celý kraj. Už se těším, až poletím.

Ondra

Jen nevidím důvod proč se má něco uměle dotovat z našich peněz. Budto se ta linka uživí nebo ne

dopravak

Ale VHD se taky dotuje a mnohem vyššími částkami. Ano, uznávám, že zde se jedná o relativně malé procento obyvatel, ale musíte brát v úvahu to, že obchodní cestující jsou často zaměstnanci a manažeři velkých společností, kteří pak rozhodují co a jak se kde otevře. A tady nejde o to, aby jim někdo přispíval na cestování, ale aby ta linka tady vůbec byla.

Dopravak

No, tak už vidím nějakého top managera odněkud bůhví odkud, který přiletí právě do Ostravy jen proto, že tam jede jedno letadlo a to ještě ne vždy…..spíš bych řekl že manager poletí podle toho kdy má čas/vyhovuje a ne podle pofidérního řádu, to není šotouš co jede do města xy v 9 hodin jen a právě proto, že tam jede vlak jen v 9. Nejsem businessman, ale něco mi říká, že když už tu poletí nějaký VIP odněkud z USA, tak v lepším případě doletí do Prahy/Vídně/Katowic a pak na hotel taxíkem…..nevím, rád bych se mýlil….

dopravak

Proč zmiňujete jenom top management? Linka přes Prahu byla plná běžnými cestujícími, kteří se jenom potřebují nějak dostat po Evropě. Ty letové řády jsou nastavené velice prakticky a umožňují zaletět na služebku velice pohodlně.

johny

Teď se mi vybavila parafráze toho slavého výroku: „Tyhle věci každého jen otravují, já bych všechny ty internety a eroplány zakázala“ (R.I.P. autorce)

nedulezite

A kde se se ta Vaše schopnost získávat peníze vlastně bere? Nesouvisí to tak nějak náhodou s civikizací?

mata

Super ,Ostravě fandim, protože s Prahou jsou to jedina letiště ČR ktera maji smysl.

JIŘÍ

Zapomněl jste na Brno.

mata

Ne nezapomněl

aa22

Pak je to asi na léčení…

Jarda

Nezbytečnější letecká linka ever. Absolutně to nechápu, protože Ostravy do Varšavy vede solidní železniční spojení. Je to úplně mimo.

Džamel

Tak to letadlo je v čase, kdy zrovna žádný vlak nejede. Vlakem není šance se dostat na ranní rozlet, tudíž ta linka je mířená na obchodní klientelu, která tak zvládne služební cestu během jednoho dne.

Frantisek

A nezvládne si ji zaplatit…

Václav

Tato linka bude hlavne pro lidi co poleti z Varsavy dal. Napr. Ostrava – New York/Curych/Helsinki na jednom listku. Ranni odlet a vecerni prilet je idealni pro jednodenni business tripy. Otazkou samozrejme zustava kolik lidi bude mit zajem. Podle me to dava vetsi smysl nez byvala BMI linka Brno – Mnichov, ktera letala v odpolednich hodinach, coz pro me jednou znamenalo tam pres noc busem a zpatky letadlem.

Rossec

Tak jak píšete, spojení Brno – Mnichov, byla kravina.

marty-t2

Souhlas, akorát s poznámkou, že Brno – Mnichov by kravina nebyla, pokud by to mělo stejné časy jako má LOT v Ostravě. V zásadě je jedno do jakého hubu, ale základ je ráno letím, 1x přestoupím, v destinaci přespím v hotelu a večer s jedním přestupem zpět. Akorát zrovna teď v době pandemie si tedy moc jistý nad rozhodnutím rozlétat Ostravu nejsem… Ale obecně poptátvka v aglomeracích jako je Ostrava nebo Brno na takto nastavené spojení normálně je. Jen na něj musí bý spolehnutí ne jak na často rušené lety BMI nebo ČSA do Brna – to je jasné, že… Číst vice »

Permonik

Kterým vlakem se dodatanete na 7 ráno do Warsawvy?

Nekdo

Zbytecne argumentovat sotouskum, kteri maji nekonecne casu a kodrcani vlakem po dlouhe hodiny je naplnenim jejich vlhkeho snu. Vubec nechapou jak funguji sluzebni cesty a proc sakra kazdy chce aby byli co nejkratsi, co nejmene unavne a co nejdrive se zase mohl vratit do prace, nebo za rodinou.