Přichází krizový víkend evropských dálnic. Němci varují i před českou D8
Německá dálnice A5. Autor: Patrick Schmidt – Fotografie je vlastním dílem, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=5895681

ADAC přímo zmiňuje nebezpečí tvorby kolon na dálnici mezi Drážďany a Prahou.
Vzhledem k tomu, že se nám letní počasí posunulo přibližně o jeden měsíc dopředu navrhuji, aby se letní prázdniny v ČR přesunuly z Červenec-Srpen na Červen- Červenec
Přesně tak, většina stejně jezdí na jih k moři, a v červnu je tam ideální počasí, srpen je peklo.
Vzhledem ke globálnímu oteplování navrhuji prázdniny na říjen a listopad.
Redakce – navrhuji opravit seznam lokací začínající „Tauer, Pyhrn…“ to Tauer nic není, jsou Tauern (pomnožné) nebo pokud byl úmysl to počeštit, tak Taury nebo Vysoké Taury…
A věcně – ty tunely nejsou zrovna „staré“, copak tam musejí opravovat že to rouru po rouře uzavírají? Nebo takhle často (a dlouho) probíhá běžná údržba?
Ty tunely na D8 se připravují na zvýšení rychlosti z 80 na 100 km/h.
Tauerntunnel je starý padesát let. Od roku 2027 bude na 6 let střídavě uzavřena jedna nebo druhá roura. Jsou tam problémy s odvodněním a tlakem nadloží.
SYN myslel tunely na D8.
yep…
Jedna jeho roura je novější. Postavena 2011. A to bude slušný masakr, až se bude jezdit jen jednou rourou. Až moc živě si pamatuji to čekání před tunelem v dobách, kdy byl jednotubusový.
Čeká mi dneska trasa Vídeň – západ Čech. I přes všechny varování je pořád rychlejší přes Německo, než přímo do Čech.
To je opravdu rychlejší než cesta přes Prahu? Jasně D1 je stejné riziko jako to Německo, ale i tak. Samozřejmě nevím, kam přesně jedete ale předpokládám využití dálnice na Plzeň či KV.
A proto my jedeme do Phantasialandu vlakem, i když čekám, jaké překvapení za čtvrtinu i polovinu jízdného zpět nám zase DB připraví. V poslední době je to víceméně standard.