Přibývá případů, kdy letiště neumožní přepravu powerbanky. Platí pro ně pravidla

Powerbanka. Zdroj: Letisko BratislavaPowerbanka. Zdroj: Letisko Bratislava

Přísná regulace vychází i ze zkušeností, kdy na letištích powerbanky způsobily požár.

Odebírat
Upozornit na
guest
29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda

A co když to nemá štítek nebo jsou údaje tak „ošoupané“ že nejdou přečíst?
A nebo pokud prelepim štitek aby odpovídal max povolenému.

Milivoj Niklíček

Tak vám jí odeberou nebo neletíte.

N.N.

Chceš letět, nebo pro zábavu švejkovat?
Pokud si vybereš to druhé, tak raději zůstaň doma a nedělej ostudu.

PetrH

Ne všude jsou na to vaše české obcházení a podvádění zvědaví.

MaT

Hele a fakt je problém možnost vznícení powerbanky letišti? Já jen že se to v článku zmiňuje dvakrát…

Ale je bych spíš čekal, že problém je hlavně možnost vznícení na palubě letadla během letu. Ale možná se pletu, jsem jen prostý amatér, ne odborník jako třeba ta tisková mluvčí či autor článku…

Apex

Přesně, ten titulek je trošku zavádějící, minimálně by mělo být „na letišti“, protože letiště, resp. bezpečnostní kontrola (v tomto případě) musí podstupovat podle platných předpisů, ale rozhodně neurčuje, co si cestující může vzít na palubu. Navíc omezení na přepravu power banky není nic zásadně nového.

Ing. Vladimír Bílý

Powerbanky většinou udávají kapacitu v mAh a už vidím, jak si na check-inu mrskají dámy znalost napětí na článku a ohmův zákon, aby zjistili Wh:-) Každopádně tedy power banky s 20000 mAh by neměly mít problém, 30000 už je přes těch 100 Wh.

SYN

Ohmův zákon v tomto případě vynechte, použijte definici výkonu a práce/energie…

Sumeček

Hlavně udávat mAh v dnešní době, kdy powerbanky umí různá napětí už úplně nedává smysl.

_mm

Nabíjet umí při různém napětí, ale napětí v akumulátoru samotném (nabitém) je pořád 3.7 V

Ing. Vladimír Bílý

No jo, on to vlastně ani není Ohmův zákon. No tak těsně vedle:-)

Hans N.

Budete se divit, ale přesně tohle jsme řešili v Tallinnu na security. Holčina u pasu neznala rozdíly v oznaceni, vedoucí v kanclu, kam nás odvedla naštěstí ano.
Ale měli jsme půlky stažené, že o ní přijdeme.

Lysimachia

Tak on je hlavně problém, pokud si nenechavci musejí zařízení dobíjet. Divil bych se, kdyby sebevětší powerbanka zahořela jen tak zničehonic.

Air Traveller

proc nenechavci?

jinak teda neznam nikoho, kdo by si dobijel powerbanku v letadle – uz jen proto, ze ten usb port, co v letadle vetsinou je, s obtizema udrzi stavajici uroven baterky telefonu/tabletu , natoz aby nejak dobil powerbanku.

Lysimachia

Já to myslel tak, že do letadla lezu / na cestu se vypravuji s nabitým mobilem (když už vím, že ho teda budu používat). Nabíjet si mobil z pwb na palubě je tedy za mě zbytnost. I na transatlantickém letu prostě nikdo baterku nevytříská (zejména proto, že bude mít režim letadlo. 😀 :-D)

Air Traveller

proc by mel mit rezim letadlo? dneska uz je u spousty spolecnosti internet, takze clovek kouka na net, u nekterych spolecnosti jde treba o streamovat video. nebo kouka na predstazenw filmy cinseriqly z netflixu ci jine videoteky.

me vydrzi telefon / tablet na baterky v letadle max par hodin. takze nabijim – a to prave z powerbanky, ktera ten tel je opravdu schopna nabit. a kdyz nejde powerbanka, tak aspon z palubni site.

Gouba

Já dodnes nechápu, proč dodnes v letadlech (a vlacích taky) jsou tupé USB 5 V/2 A porty místo portů s podporou PowerDelivery.

Air Traveller

10w usb porty – to by bylo skvele 🙂 ja mam nekdy pocit, ze tam maj uplny 500mA zaklad.

nedavaj – no, imho je to kvuli bezpecnosti a kompatibilite. obycejny nizkovykonovy usb je nenarocne, bez dalsi elektroniky, a funguje zarucene s cimkoli. ale mohu se mylit.

Gouba

Port sice umí 2 A, ale moderní telefon omezí proud na 500 mA, pokud si není s nabíječkou schopný vykomunikovat víc. Přesně podle normy.

SYN

Identifikace portu schopného dodat 5V/1A je trapně jednoduchá, zařízení které by „padalo“ až na 0,5A je už opravdu dřevní. Ani ty 2A nejsou až o tolik složitější… i bez PD.
A pokud je využito 10W, tak o moc lepší už to nebude… 15/18W není ani celý dvojnásobek a 25W by opravdu velmi překvapilo, snad na fungl nové A350 možná…

Y.K.

Podle mě proto, že na to nejsou stavěné obvody co to napájí. 5V x 2 A = 10W x 200 sedadel je 2 kW max, to se určitě vleze do limitů původních obvodů v kabině / voze, ale třeba pod PD 27 W nebo dokonce 60W x 200 míst = 12 kW a to není málo, někde musí být měnič co má takovou rezervu. A dimenzovat to prostě musíte na maximální možné, což se úplně nevyplatí, takže menší rating uspokojí a dá se realizovat přiměřeně.

Průvodce původní Aleš

I v režimu Letadlo si můžete následně zapnout WiFi. Navíc některé aerolinky nemají IFE, ale vše z palubní zábavy si pouštíte na svém vlastním zařízení přes palubní WiFi.

mimochodem

Baterky si hori docela ochotne i kdyz „nic nedelaji“. Staci, aby to bylo po nejakym tukanci, kdy ani navenek nemusi byt jakykoliv poskozeni videt. Mne nedavno slitla cihlicka ze skaly, mozna tri metry … zadnej dolik, zadna prasklina, vsechno slunickove, akorat plosak s porty byl uvnitr trosku pohlej a v dusledku tedy nefungujeme. Co se stalo uvnitr, jak jsou na tom clanky, jestli si pripadne battery management s timhle umi poradit, to mi nikdo nerekne, kazdej od toho daval ruce pryc… Jakkoliv chapu, ze se neda spolihat na nakou soudnost lidi, aby s sebou fakt nebrali cihlicky, ktery jim treba… Číst vice »

Průvodce původní Aleš

Ta regulace funguje již mnoho let (max.kapacita plus zákaz v odbaveném zavazadle). Novinkou je pouze zákaz používání v letadle.

Y.K.

Nechtěl bych se dotknout paní Zdenky Paľové, ale mám takový neblahý pocit, že omezení na powerbanky není kvůli vysokému obsahu Lithia. 🙂 Sama pak cituje čísla a ta jsou energie.

Fíra šukafonu

Kapacita 12 V taky dobrá… Paní mluvčí bude odbornice.

Bez přezdívky

Jo, pak nějaký chytrák zakáže powerbanku uvnitř které je jediný 3,7V článek, ale DC/DC měnič umí dát třeba 15 nebo i 20 V a na štítku to je.

Projektant

Něco mi říká, že 200 Wh Li-Ion bude obsahovat víc Li, než poloviční 100 Wh Li-Ion 🙂

Y.K.

To nepochybně. 🙂