Převýšení 2104 metrů za 27 minut a 2800 Kč. Ve Švýcarsku otevřeli novou lanovku na Schilthorn
Nová lanovka na Schilthorn. Foto: Garaventa AG

Obří projekt modernizace lanovek v Bernských Alpách vyjde na čtyři miliardy korun.
V Liberci má sice být lanovka na dvou lanech, ale jen jedna, nebude kyvadlová (to byla to původní), ale má jezdit systémem nahoru/dolů. Kapacitně bude i tak výkonější, než ta původní. Jinak to ale vypadá v tom Švýcarsku moc hezky.
Lanovka zaujímavá, ale predražená, ostatne ako všetko v regióne Jungfrau.
Vo Švajčiarsku sú mnohé vysoké vrcholy so super výhľadmi dostupné lanovkou dostupné za menšiu sumu. Toto je komercia kvôli Jungfrau a James Bond.
Třeba má ta cena jízdenky vícero funkcí. 1. Jednak je lanovka nová a musí na sebe v přiměřeně krátké době vydělat, aby se z prostředků vložených do náročné modernizace, nestal prodělek. 2. Cena může být záměrně odrazující proto, aby bezprostřední okolí a příroda nebyly přetíženy a nadměrně poškozovány davy turistů. 3. Tuto možnost jste uvedl sám. Samoregulační cenový mechanismus přiměje racionálně uvažující turisty navštívit měně proflánuté lokality, poskytující podobný zážitek za přiměřenou cenu. Užitek bude na obou stranách, tamní turistické infrastruktuře to pomůže udržet si ekonomiku a turista si v klidu vychutná přírodu, aniž by měl dojem, že se účastní… Číst vice »
Dobre, máte pravdu. Aj keď si myslím, že tu bude hrať viac ako návratnosť nákladov ponuka a dopyt, a to práve kvôli komercii.
To v žádném případě nerozporuju
Provozovatel zřejmě došel k názoru, že stanovená cena je na hranici „prahu bolesti“ potenciální klientely a z hlediska podnikatele lze uvedený přístup chápat, protože zcela jistě dostal od financující banky splátkový kalendář.
Nejedná se o žádnou ZDO, ale o návštěvu výlučné lokality. Kdo bez toho nemůže být, tak si zkrátka připlatí.
Myslím, že podobný přístup bude i u nás s jízdným na VRT s Vmax. 320 kmh. Vlaky na takovou rychlost také nejsou zadarmo a budou provozované na komeční bázi.
Pro koho budou drahé, ten pojede pomalejším vlakem s nižším jízdným.
Cena je na švýcarské poměry naprosto normální. Už někdy v roce 2011 stála zpátečka na Malý Matterhorn 100 CHF. Ale existují možností, v případě delších pobytů a návštěvě více míst, jak se dostat na mnohem lepší ceny – Swiss Travel Pass, Half Fare Card nebo zimní návštěva, kdy je vše v rámci skipasu.
Nie, nie je. Atrakcie ako Malý Matterhorn, Gornergrat a Jungfraujoch sú predražené a verte mi, aj miestni Švajčiari to už považujú za drahé. A existujú lacnejšie alternatívy (napr. Rothorn v Zermatte, lanovky v Aletsch aréne s výhľadmi na ľadovec a štvortisícové vrchy, ale aj napr. Glacier 3000 je lacnejší, je toho veľa).
Stavba je to úchvatná, ale mě osobně zaujala tato věta v článku: „Poslední úsek na 2970 metrů vysoký vrchol se stavěl hlavně přes zimu, lanovka byla otevřena přesně podle termínu ve smlouvě.“
Něco jako sci-fi u nás. 🙂
20XX bysme měli používat u všeho, je to míň zavazující jak již brzy a mělo by se to stihnout
My ale máme vše říkající „užbrzy“. To je ještě výstižnější.
A je to větší jistota. Přece jen do konce století to je už jen nějakých 75 let, co kdyby nějaký z plánů „užbrzy“ do té doby SprŽel nestihla? 😉
Na Yotube je k tomuto projektu spousta propagačních videí. Stojí za to se na ně podívat