Přetíženou křižovatku u letiště na D7 obsadili dřevorubci. Chystá se kompletní přestavba
Po přestavbě do nových parametrů se dálnice prodlouží o téměř 200 metrů směrem k Praze.
Okolí komplikované mimoúrovňové křižovatky Aviatická na samém začátku dálnice D7 značně prokouklo. V uplynulých týdnech na ní totiž dřevorubecká firma vykácela velké množství stromů a náletových dřevin.
Kácení je první fází přípravy území na modernizaci a zkapacitnění klíčové křižovatky, která slouží jako hlavní přístupová tepna k Letišti Václava Havla.
Stavba se oficiálně označuje jako D7 MÚK Aviatická – MÚK Ruzyně, 1. etepa. Podrobnosti o ní jsou v letáku ŘSD. D7 fakticky nyní začíná až za křižovatkou, po přestavbě do nových parametrů se dálnice prodlouží o téměř 200 metrů směrem k Praze.
Křižovatku bude nově tvořit osm ramp a dva kolektorové pásy propojující všechny směry. Součástí stavby jsou přeložky inženýrských sítí, odvodnění, protihlukové stěny, veřejné osvětlení, vegetační úpravy a rekultivace. Nově přibude cyklostezka mezi letištěm a Přední Kopaninou.
„Na místě v tuto chvíli probíhá odstraňování křovin a kácení především náletových dřevin, a to v objemu cca 350 kusů stromů v průměru kmene až 50 cm, včetně odstranění pařezů, odvozu a likvidace,“ popisuje pro Zdopravy.cz mluvčí ŘSD Jiří Veselý.
Dalších 28 vrostlých alejových stromů pak čeká přesazení. Speciální stroje je vyjmou a odvezou na nové stanoviště. Práce vyjdou na téměř dva miliony korun.
Následně prostor v okolí dálnice ještě v první polovině roku prozkoumají archeologové. Samotná přestavba křižovatky se však zahájí až příští rok, na vyhlášení výběrového řízení se zatím čeká. Práce by měly trvat dva roky a podle předpokladů ŘSD vyjdou téměř na miliardu korun.
Při druhé etapě, během které se práce posunou blíže ku Praze, se plánuje vychýlení a částečně nové vedení trasy celé dálnice D7. Ta se promění tak, aby bylo v budoucnu připraveno její napojení na Pražský okruh.
Objíždět se bude přes Kněževes
Nedaleko budoucího staveniště ŘSD nyní dokončuje přestavbu jiné mimoúrovňové křižovatky. Už na přelomu března a dubna by se měly otevřít modernizované nájezdy a sjezdy na křižení u Kněževsi včetně nového mostu.
Nejdůležitější novinkou je budování tzv. přídatných pruhů tak, aby úsek splňoval dálniční normy a byl bezpečnější. Až do jara je kvůli stavbě uzavřen exit 3.
Obě akce jsou součástí plánované kultivace dálnice D7 u Prahy, která jako bývalá rychlostní silnice na mnoha místech postrádá dálniční parametry. Křižovatka Kněževes bude po zahájení prací na Aviatické sloužit jako objížďka.