Doprava ve městě Infrastruktura Silnice Tramvaje

Přesun tramvají do Plotní nabral zpoždění, hotovo bude až příští rok

Budování tramvajové trati v Plotní. Foto: FB Tramvaj Plotní
Budování tramvajové trati v Plotní. Foto: FB Tramvaj Plotní
Hotovo má být až příští rok v srpnu, prioritu dostala přestavba Dornychu.

Přeložení tramvajové tratě v Brně z ulice Dornych do Plotní, které začalo na jaře 2018, se protáhlo a bude hotové zřejmě v srpnu příštího roku. Zbývá dokončit kolejovou část stavby v oblasti Vaňkovky, kanalizaci u Úzké ulice, vozovky, chodníky, veřejné osvětlení, kolejové trakce a protihlukové stěny. ČTK to řekla Anna Dudková z brněnského magistrátu. Podle původního plánu měly tramvaje Plotní ulicí jezdit od letošního podzimu.

Přeložení tratě patří mezi největší dopravní stavby v Brně za poslední léta. Náklady činí 1,2 miliardy korun. Plánované prodloužení prací téměř o rok by cenu zvýšit nemělo. „Stěžejním důvodem posunutí termínu byla změna organizace celé stavby tak, aby byla co nejdříve dokončena ulice Dornych a pak teprve začaly práce na Plotní. Jinak řečeno, bylo upraveno nastavení priorit projektu. Srpen příštího roku se jeví jako finální,“ sdělila Dudková.

Pandemie koronaviru podle Dudkové stavbu neovlivnila ani z hlediska dostatku dělníků, ani z hlediska financování. V Plotní ulici nyní dělníci pokládají koleje a staví chodníky. Dokončují také travnatý pás v kolejišti ve Svatopetrské ulici, která navazuje na Plotní. Na Dornychu jsou všechny hlavní práce hotové. Ulice je průjezdná od loňského léta.

Přeložení tramvajové tratě je jedním ze strategických projektů města. Cílem je zlepšení průjezdnosti této oblasti. Přeložka umožní zvýšit kapacitu ulice Dornych i křižovatky Dornychu a Zvonařky a zklidnit Plotní ulici. Více informací o celém projektu je na stránkách Kopemezabrno.cz.

ČTK

 

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kalanis

Význam celé téhle akce mi poněkud uniká. Jako proč prohazovat provoz na dvou souběžných ulicích? Kapacitně prakticky žádná změna. Na křižovatkách to akorát zamíchalo jejich pořadím. Mi to připadá jako snaha „potřebujeme něco stavět“ a „potřebujeme utrácet“. Tedy pokud nejde o přesun tramvaje k odsunutému hlavnímu nádraží.

Domis

…Přeložka umožní zvýšit kapacitu ulice Dornych i křižovatky Dornychu a Zvonařky… Ke kapacitě křižovatek bych jenom dodal, že všechny letos realizované výměny SSZ v Brně dle mého pozorování zhoršily „propustnost křižovatek“, kdy se zcela zbytečně cyklus prodlužuje o zbytečné separátní fáze např. pro odbočení vlevo (dříve řešeno max. vyklizovací šipkou ke konci hlavní fáze „volno“) nebo pro tramvaje (např. na Nových sadech, dříve měla tramvaj volno souběžně s auty, nově mají svoji krátkou fázi, na kterou o to déle čekají). A cykly se prodlužují. A přitom některé fáze cyklu i ve špičkách jsou nevyužité, a to nejen ty tramvajové, když… Číst vice »

Vojta

Ještě doplním, že na křižovatce Nové Sady / Poříčí se taky výrazně zkrátila zelená fáze pro chodce (zejména na západnějším přechodě přes Poříčí) – před tím byla zelená i zároveň s fází pro auta odbočující z Nových Sadů doleva a byla minimálně tak 20 s, tak teď je to jenom mizerných minimálních 5 s nebo kolik.

Medvěd

mě by v této souvislosti docela zajímalo, proč nejde odbočit (odbočovací pruh je i se semaforem hotový a nachystaný) z ulice Zvonařka do ulice Dornych ve směru od Černovic a musí se to objíždět po Masné ulici ….

mgr.pavel

„aby byla co nejdříve dokončena ulice Dornych a pak teprve začaly práce na Plotní. Jinak řečeno, bylo upraveno nastavení priorit projektu.“

Zkrátka, město řízené spollkem „ODS autem“ dalo přednost autům, namísto tramvaje.

Ach jo.

Kernteriér

Jistě, lepší bylo nechat Dornych pro auta nepoužitelný a k tomu zavřít Plotní. Pane vachmajstr…

Jakub P

A museli rozkopávat Dornych, dokud neměli Plotní připravenou? To na tu novou trať v Plotní potřebovali součástky z tý starý v Dornychu? Pokud mám v jedné ulici trať zrušit a v druhé vyrobit, a nemůžu v nich pracovat v obou najednou, protože nemám vhodné objízdné trasy, přijde mi celkem logický začít tou, kde bude trať nově. Stav, kdy jsou koleje chvíli v obou ulicích zároveň mi přijde tak nějak lepší, než stav, kdy nejsou sakra dlouho funkční ani v jedný. Pro auta by to přitom bylo nakonec v podstatě stejný s tím rozdílem, že by tam tak dlouho nemusela mezi… Číst vice »

Kernteriér

Asi museli, nejspíš by Dornych nápor nevydržel.

Vojta

Jedna věc je, že Dornych se dělal dřív než Plotní, budiž, ale Plotní se oproti Dornychu neuvěřitelně vleče, což vypovídá o nastavených prioritách.

Jiří Kocurek

Ano, jistě. Náhradní autobusdy za šalinu, NAD za vlak, běžné linky – FUJ! Zrušit! Jen aby někdo nejel autem. A stavební technika tam napadá z nebe, ta přístupovou silnici nepotřebuje.

Liboros

Klasika tvl… nic se nepostaví včas, ale nic… Ani Plotní, ani přeložka 1, ani Kampus nebude včas, velké fiasko…

Liboros

resp. jestli se Kampus stihne tak to bude pro mě velké překvapení a otázka proč tam to jde a jinde ne?

Tomáš Gottschalk

Situace na Kampusu vypadá úplně jinak

robert

Jak jinak?

Vojta

Že na kampusu na tom bóchajó celkem fest.

robert

To je dobře, že je to vidět. Dělám, co můžu.

robert

Jak můžeš vědět, jeslti kampus bude včas, když stavba potrvá ještě dva roky?

Ondra

V případě Kampusu se hraje o hodně velké peníze na dotacích, takže tu stavbu si nikdo nedovolí nestihnout.

Ján Trnka

Najväčší problém tej stavby je, že sa tam nerobí. Keď tá stavba začala, tak som bol ešte študent, býval so v Komárove a každý deň jazdil okolo do školy. Keď som o pol ôsmej ráno išiel do školy, tak tam ešte nikto nepracoval. Keď som sa o štvrtej vracal, tak tam už nikto nepracoval. Keď som náhodou išiel zo školy skôr, tak tam boli traja robotníci čo sa opierali o lopaty. Vrchol bol, keď som tam raz videl jedného robotníka čo spal v tatrovke, len mu nohy trčaliz okna kabíny, dodnes ľutujem, že som si to nedofotil. Najväčší paradox je,… Číst vice »

Démon

Asi technologické pauzy 🙂

Jiří Kocurek

„Najväčší paradox je, že hneď vedľa na stavenisku kancelárskych budov na mieste bývalej vlnenky boli o desiatej večer všade reflektory a makalo sa naplno.“

To bude investorem. Jsou investoři, kteří si to umí pohlídat a jsou investoři, pro které je to příliš moc práce. Musejí vymýšlet reklamní kampaň, ve které propagují, jak to bude na šalinu blíž.

Pavel

Tak o prodloužení stavby do srpna 2021 se mluví už nějaký ten pátek. Přitom hned v první etapě na Dornychu chytla stavba tříměsíční zpoždění. A tempo prací, resp. pracovní doba na Plotní, je fakt nízké. Dříve jsem to přičítal pracem v podzemí, které nutně musejí předcházet, ale …
Slyšel jsem, že by šaliny (tramvaje) měly začít jezdit provizorně aspoň k Vaňkovce ke křižovatce Zvonařka. Nevíte o tom někdo něco? Tady jsou už od srpna položeny koleje, stojí sloupy, stačí „jen“ natáhnout trolej. Více fotek třeba tady https://www.onemanbrnoblog.cz/salina-plotni/

Kernteriér

Jestli chybí, jak se v článku píše, část kolejí a kanalizace u Úzké, tak to moc reálně nevidím.

Martin V.

Co to tam trčí ze země za „betonové pařezy“? To jsou nějaké pilotové základy protihlukové zdi? Nic podobného jsem ještě neviděl.

Jedine vlaky

Od září se mělo jezdit a stavba měla trvat rok. Léto 2019 – Léto 2020. Stavba 1 km tramvajového tratě potrvá 2 roky. To je prostě ostuda. Avšak se příliš nedivím, protože i v době před pandemií tam příliš mnoho stavbařů nepracovalo a po 17h tam nikdy nikdo nebýval. Divím se tomu, že za nedodržení termínu nejsou žádné pokuty?!

Tomáš

Prostě nejsou žádné pokuty za nedodržení lhůty. Stačí se jet podívat na stavbu tramvaje do kampusu, kde ta lhůta je a kde se fakt maká, versus stavba Tramvaj Plotní nebo VMO Žabovřeská, kde žádná lhůta není – většinou 1 bagr a pár dělníků opřených o lopatu.

xyz

„těžejním důvodem posunutí termínu byla změna organizace celé stavby tak, aby byla co nejdříve dokončena ulice Dornych a pak teprve začaly práce na Plotní.“

To snad bylo jasné od začátku, že zavřít Plotní můžou až po znovozprovoznění Dornychu (pomíjím, že ty práce v Plotní, které nebránily provozu aut v této ulici, začaly ještě ve chvíli, kdy Dornych ještě nebyl znovuotevřen).