Přestup v Chebu mezi vlakem z Německa a spojem do Prahy? -1 minuta

Lokomotiva 380, D1 Express, Praha hl.n., foto: České dráhyLokomotiva 380, D1 Express, Praha hl.n., foto: České dráhy

Svaz cestujících ve veřejné dopravě upozornil na problém s přestupní vazbou v Chebu mezi vlaky z Německa a spoji do

Svaz cestujících ve veřejné dopravě upozornil na problém s přestupní vazbou v Chebu mezi vlaky z Německa a spoji do Plzně.

Od nového jízdního řádu přijede vlak z Marktredwitz do Chebu v 19.36. Expres na Plzeň ale odjede z Chebu v 19:35. Přestupující pasažéři tak budou mít smůlu, další vlak do Plzně už nepojede. „Je to opravdu absurdní, aby poslední možné večerní spojení z Německa do Prahy takto ujíždělo a cestující museli cestovat v některých případech i více než o hodinu dříve,“ řekl prezident Svazu cestujících ve veřejné dopravě Miroslav Vyka.

Ocenil, že s nástupem nového konceptu spojení mezi Prahou a západem Čech dojde ke zlepšení i v okrajové časy. Dnes poslední vlak do Plzně a Prahy odjíždí z Chebu v 18:34 a z Mariánských Lázní v 18:55. Pak už žádný další spoj nejede. „Oceňuji proto snahu ministerstva dopravy vrátit zpět do jízdního řádu alespoň částečnou náhradu za zrušený večerní rychlík z Chebu do Prahu, který přestal jezdit v úseku Plzeň – Praha od prosince 2011 za drastických škrtů ministra Pavla Dobeše, později byl zrušen v celé své trase úplně,“ řekl Vyka. Podle něj ale dříve rychlík odjížděl z Chebu ve 20:22.

Nový jízdní řád počítá s expresem z Chebu, který končí v Plzni a na který navazuje expres z Mnichova. Cestující má v Plzni na přestup 7 minut. „V jízdních řádech je obvykle dostatečná rezerva, proto pevně věřím že se zástupcům ministerstva dopravy a Správy železniční dopravní cesty ještě podaří aktualizovat nový jízdní řád 2018 tak, aby cestující měli u tohoto posledního možného spoje na přestup od vlaku z Německa ve směru na Plzeň alespoň čtyři minuty a vlaky si takto trapně o minutu neujížděly,“ dodal Vyka. Podle něj to jinak bude vizitka ministerstva dopravy i SŽDC. Podle SŽDC to není jejich záležitost, ale věcí ministersva dopravy jako objednatele.

Ministerstvo o rychlé změně ale neuvažuje. „Je třeba udržet stabilní přestup především v Plzni a nezatěžovat dalšími minutami vlaky München – Praha jejich nadbytečným stáním v Plzni nebo čekáním na zpožděné přípoje. Možnosti řešení pro další jízdní řády budeme zvažovat,“ uvedl mluvčí úřadu Tomáš Neřold. Podle něj byl vlak z Chebu zapsán až po projednávání jízdního řádu, kdy bylo jasné, že na něj budou k dispozici peníze. Spoj má přitom řešit vnitrostátní dopravu a časová blízkost je náhodná.

Podobně hovoří i mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský. Uvedl, že v Chebu jsou provázány regionální expres Norimberk – Cheb se Západními expresy. Zmiňovaný spoj se týká ale osobního vlaku z Německa. „Proto není přípoj mezi vlaky regionální dopravy, které jezdí v lichou hodinu a expresem, který jede mimořádně ve zkráceném intervalu jedné hodiny, tedy mimořádně v lichou hodinu. Tento vlak je primárně určen ke spojení Chebu a Plzně a k zajištění přípoje do Prahy, kde očekáváme hlavní frekvenci. Doba na přestup v Plzni je 6 minut, což je minimální doba pro tak velkou stanici a očekávanou frekvenci. Posunutím odjezdu z Chebu na pozdější dobu by došlo k rozvázání důležitého přípoje v Plzni,“ dodal Štáhlavský.

Zavedení přestupní vazby v Chebu zkrátí cestu z Prahy do Norimberka na necelých pět hodin. I tak nebude v porovnání se silnicí stále konkurenceschopné, autobusy zvládají cestu za 3,5 hodiny.

 

Tagy Cheb jízdní řád přestup Západní expres
12 komentářů