Přestup mezi malým a velkým vlakem hrana/hrana aneb velká sláva v Zastávce u Brna

Zastávka u Brna a nástupiště úzkokolejky. Pramen: DT-VýhybkárnaZastávka u Brna a nástupiště úzkokolejky. Pramen: DT-Výhybkárna

Úzkou dráhu o délce zhruba tři kilometry zbudovalo muzeum na místě původní normálněrozchodné vlečky.

Odebírat
Upozornit na
guest
43 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Huffnagel

Povedlo se na dnešní dobu něco pěkného, až neuvěřitelného. Zároveň je neuvěřitelné, kolik duševně nemocných lidí to nutí se proti tomu okamžitě vymezovat.
Z mého pohledu je to skvělá věc, která přitáhne turisty, fanoušky železnic a techniky všeobecně. Jen škoda, že už neexistuje průjezd Zbýšovem.

qwertz

Jaký má smysl zbudovat úzkorozchodnou trať v místě normální vlečky?

Projektant

Když máte úzkorozchodná historická vozidla a chcete s nimi někde jezdit.

Martin

Typický DavidDoprdníVidea. I kdyby mu po tom bylo sebevětší prd, sedne k počítači a bude elektronicky vyřvávat

xyz

Nějakou věcnou protiargumentaci byste neměl, pane Benáčku?

K 1. nástupišti část vlaků ve špičce jezdí.

Nicméně i kdybychom nebrali v úvahu 1. nástupiště, tak tedy přestup „hrana-hrana“ u ostrovního nástupiště.

Jan Sůra

Můžete si laskavě jít oba své spory řešit jinam? děkuji.

xyz

Já argumentuji (snad) vždy věcně a slušně (+ celkově mě vždy bavilo zamýšlet se nad všemi aspekty různých věcí a doplňovat např. dosud nevyřčené argumenty) a absolutně by mě nenapadlo, že k mé věcné argumentaci o dilematu toho, že když bude hrana-hrana přestup mezi EOs a muzejními vlaky, tak nebude hrana-hrana nebude přestup mezi EOs a MOs, se objeví komentáře víceméně bez věcného obsahu (na které jsem se i tak snažil reagovat věcně).

Havlíček hnoje

Smazáno pro porušení pravidel diskuze.

Marek

Já myslím, že jako Admin má právo, tu diskusi usměrňovat, takže si laskavě nechte ty kecy. Nebo chcete, aby ty diskuse tady měly „úrověň“ jak na šotowebu K-Report? Už delší dobu jsem toho názoru, že by možnost zde diskutovat měla být možná pouze na základě ověření identity, tak jak to zavedli na Seznamu a tuším i Idnes. Pak by nebylo tak jednoduchý, aby se tady týpci typu Halásek po zabanování účastnili diskuse zas a znova pod padesáti různými přezdívkami. Prostě jednou a dost.

xyz

Pořád jsem předpokládal, že zde (na rozdíl od vámi zmiňované „diskuse“, kde toto bylo hojně porušováno už před 15+ lety) se řeší právě věcné argumenty. A věcný argument je pořád argument a je úplně jedno, kdo ho píše. Argument je buď smysluplný, anebo nesmyslný. A bez ohledu na osobu, která s ním přišla. Pokud někdo začne řešit osobu, pak jde jednak o argumentační faul, a jednak to pak může být ve smyslu, že vlastně „cokoliv je špatně“, kdy ta argumentující osoba může být někým označena za někoho, komu prý do toho nic není, nebo také za někoho, kdo naopak tou… Číst vice »

Lumír Kalas

Akorát že, Seznam má pro blokování účtu zcela jiná pravidla. Takže dotyčný by zde mohl diskutovat v klidu pod originálním jménem a psát své potroublé a přiblblé komentáře dál, protože zcela jistě se na seznamu nerozhodují podle uraženého ega a interních rádoby dogmat, jako tady zdejší pisálci.

Ivan

Jestliže se všeobecná diskuse zvrhne v nekončící polemiku dvou kohoutů na hnojišti, která ostatní už dávno nezajímá, je zcela v pořádku, že admin zasáhne.

v

👍

xyz

… a k tomu nejdelší možný přesun mezi vlaky od/do Brna a autobusy IDS.

Namísto využití 1. nástupiště, rozděleného cestovými návěstidly (kdy přinejmenším o víkendech jezdí od/do Brna i od/do Třebíče soupravy tak krátké, že by to délkově mělo klapnout na to, aby se k oběma úsekům koleje u 1. nástupiště vešly.

Martin

No jasně, aby si pak David zase stěžoval, že to nemá 10 kroků ze dveří do dveří, ale 142 a dvě třetiny kroku z posledních dveří 640.0 do prvních dveří 843 a přitom mu navíc do očí spadlo zrnko písku z opravované fasády výpravní budovy a bylo mu způsobeno bebí.

xyz

10 kroků ze dveří do dveří to žádný z cestujících nebude mít, i když ten elektrický vlak zastaví u toho zadního nástupiště, o čemž tento článek je.

Martin

Opravdu kvůli jednomu notorickému stěžovateli nebudu měřit jestli je to u ostrovního peronu z 843 do 640.0 deset nebo jedenáct kroků.

xyz

Těch 10 – 11 kroků zde řešíte výhradně vy, pane Benáčku. Nikdo jiný zde o počtu kroků nepíše.

Jinak viz moje další argumenty zde – ani z hlediska delších přestupních dob do/od (zejména „od“) Zbýšova nedává žádný smysl, aby EOs jezdily právě k zadnímu nástupišti.

xyz

… a když jsme u toho: předpokládám, že Správa železnic (= váš zaměstnavatel) při rekonstrukci budovy dodržuje všechna bezpečnostní opatření tak, aby žádný cestující nemohl přijít k sebemenšímu úrazu.

Jak to tedy reálně bude? O víkendech bude Správa železnic skutečně stavět elektrické vlaky na zadní nástupiště, ačkoliv i další nástupiště (vč. ostrovního) by byla volná? Tzn. „ze dveří do dveří“ to nebude mít nikdo z lidí přestupujících v Zastávce z (v závazku objednávaného) vlaku na (v závazku objednávaný) vlak nebo (v závazku objednávaný) bus?

Nebo to bude tak jak dosud, tzn. EOs a MOs i o víkendech u ostrovního nástupiště?

Martin

Mimochodem rozhodně jsem ti nedovolil zveřejňovat údaje o tom kdo jsem a co dělám, takže to brzy začneme řešit.

xyz

Mimochodem – vaše argumentace rekonstrukcí nádražní budovy (i tak nevhodně realizované nikoliv souběžně se 7,5měs. úplným vyloučením provozu vlaků přes Zastávku, ale až v měsících následujících po obnovení provozu) je tak jako tak dočasná, protože ta reko (snad) už brzy skončí, zato argumentace přestupem hrana-hrana zrovna mezi EOs a muzejními vlaky směr Zbýšov je trvalého charakteru. (a totéž na přinejmenším ještě 4,5 roku platí pro přestupy v Zastávce od Brna směr Náměšť, tzn. přinejmenším po tu dobu to bude o rozhodování, jestli mít „hrana-hrana“ několikaminutový přestup mezi vlaky v závazku veřejné služby, NEBO 20 – 30min. přestup mezi příměstským závazkovým… Číst vice »

Jan Sůra

vyřešíme to nejprve vaším banem. nashle.

xyz

https://www.cd.cz/jizdni-rad/tratove-jizdni-rady/files/cz-k240-241215-01.pdf V sudém směru je o víkendech pouze 2min. (L:13 – L:15 h) přestupní doba z EOs na MOs = MUSÍ to být „hrana-hrana“. Tzn. přinejmenším u EOs obracejících v Zastávce mezi L:13 a L:42 h to váš zaměstnavatel nemůže ke 4. nástupišti postavit. O. K., u EOs obracejících tam mezi S:13 a S:42 h by to potenciálně šlo (4min. přestupní doba mezi S:38 a S:42 h od Třebíče na Brno), ale i tak za cenu nepříjemností pro běžné cestující „závazkovými“ vlaky + i tak v situaci, kdy vlak jedoucí v S:13 h do Zastávky od Brna má v Zastávce… Číst vice »

Michal M

Tak takhle se plněj šotosny, plantážníci. Každý má nějaké, třeba šturc v Litschau. 🙂

Lysimachia

Já bych o jedné ojedinělosti, která za pár let zaroste kopřivami, taky věděl.

Milivoj Niklíček

No a proč ne?

František

To jsou šotoorgie!

pAVEL

To jsou tedy paradoxy. Na jednom místě nám nám historická úzkokolejka zkrachovala a hrozí zánik.
A jinde ve 21. století staví napodobeniny historických úzkokolejek, v místech kdy kde historicky nic takového neexistovalo…

Průvodce původní Aleš

Ty dvě úzkokolejky nemůžete srovnávat. Tady je to pár kilometrů a k jízdě je jako bonus návštěva muzea. „Pár“ minut jízdy ze 400 tisícové aglomerace. JHMD jsou ve všech parametrech úplně o něčem jiném.

Ondra K.

Zásadní rozdíl je taky v tom, že trať Zastávka-Zbýšov není dráha ve smyslu zákona o drahách. Tím pádem je spousta věcí mnohem jednodušších.

Lumír Kalas

Tak nejdůležitější je ten přístup. Na jedné se chce a dělá se vše pro to aby to šlo a na druhé se vymýšlí X důvodů proč #tonejde a proč je nemožné již s vlakem vyjet a likvidace se považuje málem za záslužnou činnost.

Štefan

To je o přístupu kraje a SŽDC.

Průvodce původní Aleš

SŽ nemají nic společného ani s jednou touto úzkokolejkou.

xyz

Navíc rozhodně nebylo od začátku jisté, že to zadní nástupiště skutečně vznikne (ať už pro normální, nebo i úzký, rozchod).

Některé předchozí varianty počítaly jen se 3 nástupištními hranami, zcela bez zadního nástupiště.

Martin

SŽ má něco společného s oběma úzkokolejkami. V Hradci je splítka stále záležitostí a věcí SŽ a Zastávce by bez souhlasných stanovisek SŽ bylo nemyslitelné cokoliv budovat-

N.N.

Správci jiných sítí jsou na tom podobně, také se vyjadřovali, SŽ nebyla jediná. Zas tak těžkou práci ale neměli, navíc: Mají na to placené lidi.

Štefan

Tak se stavební realizací snad ano. Něco jiného je pak odbavení jízdenkami, atd.

Martin

No u Jindřichova Hradce se spíš hodí slovní spojení že úzkokolejka byla vytunelována, než že zkrachovala.

A v Zastávce bývala úzkokolejka jak na povrchu, např. z nádraží do strojíren, tak pochopitelně hlavně v podzemí.

N.N.

To bude osobou i osobností majitele, nikoliv rozchodem.

Ondřej Wagner

A jaký bude jízdní řad na té uzkorozchodce?

Jan Soukup

Najít si to zabere méně času, než sepsání Vašeho příspěvku.

Martin

http://www.mpz.cz , je to hned na úvodní stránce

Ondřej Wagner

Děkuji za odpověď.