pruvodce

Přestavba nebezpečné křižovatky na D7 u letiště se odkládá. Čeká se na vyvlastnění pozemku

Příprava na přestavbu MÚK Aviatická na D7 u pražského letiště. Foto: Zdopravy.cz, Jan NevyhoštěnýPříprava na přestavbu MÚK Aviatická na D7 u pražského letiště. Foto: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný

Příští rok se bude rozšiřovat jen navazující úsek dálnice D7.

Na začátku letošního roku obsadili křižovatku dálnice D7 a Aviatické ulice dřevorubci. Okolí přetíženého hlavního příjezdu na pražské Letiště Václava Havla připravili na kompletní přestavbu, která měla začít po dokončení archeologického průzkumu příští rok na jaře.

Jenže příkopy stihnou keři a nálety pravděpodobně opět zarůst. Stavba se totiž odkládá, přestože už získala čtyři stavební povolení v právní moci.

Zbylá dvě stavební povolení jsou z důvodu podaných námitek v odvolacím řízení,“ řekl Zdopravy.cz mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

Dodal, že v průběhu majetkoprávní přípravy se vyskytl jeden problémový vlastník pozemku, který vznáší námitky do obou zbylých řízení. „V současné době probíhá vyvlastnění,“ podotkl Rýdl.

Začne se dálnicí

Stavba s odhadovanými náklady 1,1 miliardy korun tak bude rozdělena. Zatímco přestavba samotné nebezpečné mimoúrovňové křižovatky tvořící vjezd na letiště začne až v průběhu roku 2026, navazující krátký úsek dálnice D7 se rozšíří podle původního plánu, tedy už příští rok.

Stavba D7 MÚK Aviatická – Lávka letiště Praha bude realizována v předstihu v roce 2025 před vlastní MÚK z důvodů plánované výluky Letiště Praha,“ uvedl Rýdl. Lávka přes dálnici tvoří součást navigačního osvětlení hlavní ranveje letiště. Od křižovatky je vzdálena přibližně 400 metrů.

Rýdl připomíná, že stavba bude jak časově, tak stavebně velmi náročná, protože se nachází v ochranném pásmu letiště.

Osm ramp

Celý projekt se oficiálně označuje jako D7 MÚK Aviatická – MÚK Ruzyně, 1. etapa. Stavba by měla trvat dva roky, podrobnosti o ní jsou v letáku ŘSD. D7 fakticky nyní začíná až za křižovatkou, po přestavbě do nových parametrů se dálnice prodlouží o téměř 200 metrů směrem k Praze.

Úsek patřil až do roku 2022 Praze, ta ho na základě dohody s ŘSD převedla na stát. Pražští zastupitelé však nyní schvalují dodatek k tehdejší darovací smlouvě, jelikož se zjistilo, že se v ní zapomnělo na jeden stožár s lampou osvětlení.

Praha daruje státu jeden sloup veřejného osvětlení u letiště. Při převodu D7 se na něj zapomnělo

Křižovatku bude nově tvořit osm ramp a dva kolektorové pásy propojující všechny směry. Součástí stavby jsou přeložky inženýrských sítí, odvodnění, protihlukové stěny, veřejné osvětlení, vegetační úpravy a rekultivace. Nově přibude cyklostezka mezi letištěm a Přední Kopaninou.

Po dokončení přestavby křižovatky přijde na řadu druhá etapa, během které se práce posunou blíže ku Praze. Plánuje se zde vychýlení a částečně nové vedení trasy celé dálnice D7. Ta se promění tak, aby bylo v budoucnu připraveno její napojení na Pražský okruh a zároveň bude moci být zrušen přechod pro chodce, který nyní dopravu na vytížené komunikaci brzdí.

Tagy D7 MÚK Aviatická dálnice D7 Letiště Václava Havla Praha MÚK Aviatická
17 komentářů