Přestavba náměstí Republiky začala. Ostravu čekají další dopravní omezení
V Ostravě začala přestavba náměstí Republiky. Zdroj: město Ostrava

Celková revitalizace frekventovaného uzlu vyjde na 315 milionů, výluky MHD přijdou až po festivalech
Já jsem ani všechny ty bláboly tady nečetl. Protože vyjadřovat se o přestupním uzlu na Frýdlantských mostech jako o vředu města mi připadá hodně absurdní. Málokdo z pisatelů si tady uvědomuje, že místo Kauflandu tady v minulosti stávalo autobusové nádraží snad s osmi kompletně zastřešenými nástupišti, které nám všichni záviděli a tramvaje jezdily na dohled za sebou. Já jsem si toho přestupního uzlu užil jak za studií na střední, tak následně v zaměstnaneckém poměru, a to denně. A ten pocit, že i v prudkém dešti nebo při tamější slohové oblačnosti člověk měl možnost suchý a bez deštníku využívat komfortu přestupu… Číst vice »
Za tu 4 měsíční výluku tramvají by si měl někdo pořádně nafackovat. Nevěřím, že to nejde rychleji
Jako už mnohokrát, město prezentuje pouze záměr rekonstrukce a mlčí o záměru změnit či nezměnit následnou údržbu (oproti dnešní praxi). Mlčení si pak můžeme automaticky vyložit, že draze rekonstruovaný prostor bude následně zanedbáván stejně jako doposud. Nemálo ostravských podchodů působí natolik odpudivě, že lidé do nich vstupují jen když nemají jinou možnost.
Já bych chtěl znát toho CIPA co plánuje dopravní akce v Ostravě… Jako by nestačili stavební akce co běží nyní… To nemohlo rok počkat???
Kdybyste jen trochu tušil, kolik stavebních akcí je potřeba udělat a co by se stalo,kdyby se podle vás každá druhá o roz pozdržela, tak se vam dopravní síť co nevidět zhroutí a vy budete první, kdo bude křičet, že proč se neopravovalo dříve.
Aha tak vám je to málo …. nechtěl by jste ještě do toho všeho stavět prodloužení místecké???
Hlavně měli zavčasu udělat 4 pruhovou Cihelní, ted je to pěkný spunt
A ještě si nemůžu odpustit jeden dotaz? Trolejbusy na Nám. Republiky… Proč nejezdí okolo vchodu do nemocnice? Nebyla by lepší zastávka tam? Než dole u parkovacího domu? Zase promarněná šance. Trolejbus by stál přímo před vchodem na Nemocniční ulici a přes ulici Odboje by dojel na smyčku? Trať a nová zastávka se mohla „přilepit“ k výstavbě park. domu a přestavba smyčky zase k rekonstrukci Nám. Republiky…
Jsem rád, že nejsem jediný, komu toto přijde jenom jako konzervace toho nevzhledného prostoru. Navíc nazývat to přestupním uzlem je velmi troufalé… Kdo tam přestupuje? A kam? Je z toho klasická zastávka, která obsluhuje dané území. Nejsmutnější je, jak se tu někdo v komentáři naváží do někoho, že vymyslel přestavbu za 10 miliard… Nezlobte se, ale v této lokalitě nám teďka vyrůstají stavby za několik miliard a jejich přínos není takový, jako by byla právě přestavba Náměstí republiky a přilehlého okolí. Staví se parkovací dům u krajského úřadu, další vznikl u nemocnice, staví se Černá kostka, přestavba domu kultury…. Nebylo… Číst vice »
Protože spousta lidí neumí dohlédnout v letech a desetiletích následky takových investic, které jsou mnohdy pro podobné periferní města alfou a omegou dalšího rozvoje. Jestli si někdo myslí, že natřít podchod pomůže a Ostrava se díky tomu přestane vylidňovat, tak ok, ale pak se vydá ostravák třeba jen do vedlejších Katovic a asi mu spadne brada, jak tam veřejný prostor a přístup k té lokalitě vypadá. To pak není divu, že mladí zdrhaj pryč, nikdo nechce žít v socialistickém skanzenu.
Souhlasím s vámi, je to spálená příležitost. Cenu musíme posuzovat v kontextu. Důkladná přestavba by možná stála i více než 10 miliard, ale vyřešila by to místo na 50 let dopředu, ne-li déle. Je to významný dopravní uzel ve třetím největším městě republiky, a po důkladné přestavbě se stal ještě daleko významnějším. Myslím si, že nikde v ČR nemáme místo, kde by se dal postavit kompaktní přestupní bod mezi několika linkami tramvají, trolejbusů, všech možných druhů autobusů, dálkovou vlakovou dopravou (Praha i Slovensko) a regionální vlakovou dopravou (směr F-M, Beskydy, Havířov, Český Těšín), s možností vybudovat velké podzemní parkoviště P+R… Číst vice »
„Zlepšení pro všechny“ kromě těch, kteří by rádi jeli z UANu nízkých čísel nebo do Kauflandu. Tam ten podchod raději zaslepíme než abychom ho opravovali. No co tak budete chodit delší cestou a přes přechody mezi auty. To je bezpečnější než chodit podchodem a nikoho to nezdržuje ani auta, autobusy ani chodce ne?
Ono UAN stojí na okraji zájmu dlouhodobě. Spousta regionálních linek je nesmyslně ukončena na okraji města a kodrcáte se pres celé město MHD. Přitom UAN v Ostrave má skvělé napojení na dálnici a autobus se snadno dostane z města pryč
Za mě by bylo nejlepší se toho podchodu úplně zbavit a vybudovat klasické úrovňové přechody. Intenzity dopravy tam nejsou o moc výrazně vyšší než na sousední Karolině nebo u Krajského úřadu, kde úrovňové přechody normálně jsou.
https://mapy.com/s/purogepato
Ono jim to možná dojde za pár let, až to bude vypadat stejně vyžitě jako dnes.
Za mě by ten podchod dával smysl, pokud by se pod most přesunula zastávka Ostrava střed. Což by ale nedávalo moc smysl od doby co v podstatě hned vedle vznikla zastávka Stodolní.
Za pár let to bude vypadat jako dnes, zcela zbytečná investice, mnohem efektivnější by bylo tohoto kousíčku dálnice, absolutně předimenzovaného, s obřími pochody, se zbavit. Buďto mosty zredukovat a nebo je prostě sbourat, Místeckou hodit pod zem do tunelu, mělkého hloubeného, stejně tak železnici, zastávky Stodolní a Střed sjednotit blíže ulici 28. Října, ideálně na stranu u Karolíny, nebo klidně přímo pod ulici. Výjezdy z místecké udělat přímými rampami, na 28. Října je připojit klasickou křižovatkou, stejně tak ulici Porážková… A na náměstí Republiky udělat skutečný kus náměstí a zastavět plochy po rampách a benzinkách, parkovištích a nesmylech novými budovami,… Číst vice »
Až na to, že místo vámi zmiňované „zbytečné“ investice jste vymyslel jinou investici v hodnotě aspoň tak 10 miliard korun a kdo ví zda vůbec technicky možnou? Železnici pod zem? Koukal jste kde jsou zhlaví? Kde je řeka? Kde je most? Jaké jsou zde výšky a nivelety? Jaká je historie území?
Promiňte ale předvedl jste klasický blábol.
za 10 miliard jste z laciného kraje 🙂
Zbytečná investice myšleno tak, že se jen vymění přístřešky, všechno natře, opraví podchody ale pak to půjde vesele pomalu do původního stavu, protože je to místo chybně postavené a nikdy nebude fungovat. To co popisuj by sice byla o několik řádů vyšší investice, Ostravě by to ale přineslo opravdu hodně, jak urbanistickou změnu půlky centra, protože ta proměna by neskončila na konci náměstí ale přitáhlo by to investice to celého širokého okolí, tak násobně jednodušší přestupy a využití MHD v okolí. S tím, jak se teď bude stavět nová čtvrť Žofinka, oddělávat Karolina, stavět kostka a filharmonie, tak uprostřed toho… Číst vice »
Kdyby to šlo postavit, bylo by to krásné, ale když vynechám problém se železnicí pod zem, tak pro SŽ je problém udělat podchod s cyklostezkou, natož posunovat nádraží.
Na druhou stranu, mít 2 zastávky 600 metrů od sebe je taky slušná blbost
Jako jo, ale obě jsou využívané dost. (víc než třeba Kunčičky.)
No právě, a co kdyby se z nich stala jedna, pod (nebo třeba nad) ulicí 28.října, s přestupem jediným eskalátorem na tramvaje a s UAN a točnou trolejbusů hned vedle…. To by teprve bylo terno
to nepůjde, to moc dává smysl… stejně jako za miliardy opravované nádraží ve vítkovicích, kde nikoho nenapadlo přidat schody z ulice závodní přímo na perón
To je přece památka nasocialismus to nádraží