Přestavba náměstí Republiky může začít, ostravský uzel čeká proměna za 370 milionů

Vizualizace rekonstrukce náměstí Republiky v Ostravě. Zdroj: AFRY CZVizualizace rekonstrukce náměstí Republiky v Ostravě. Zdroj: AFRY CZ

Práce začnou v horizontu několika týdnů, tramvaje nahradí autobusy.

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dan

Opravdu to začne za pár týdnů? Už nějaký ten pátek se totiž proslýchá, že se přestavba odloží kvůli totálně rozkopané a pro busy 45 neprůjezdné Rudné. Protože jestli začne souběžně ještě i tohle, bude MHD už úplně nepoužitelné. Tři přestupy tam, kde předtím nebyl potřeba žádný, to je fakt MHD pro lidi…

What'zLove

supr, tesim se na vysledek a svezi vizualni efekt! uz od detsvi jsem tam nerad prestupoval z dvojky na jedenactku a kroutil hlavou, proc se musi tak d3bilne prestupovat podchodem 😀

Karl vB.

Doporučuji prověřit „svezi vizualni efekt“ asi tak po dvou letech od zprovoznění. To už odpadnou prvotní záchvěvy snahy opečovávat to nadstandardně oproti ostatnímu, „protože je to nové“.
Za tu dobu to získá patinu a splyne s ostatními úchvatnými architektonickými objekty veřejného prostoru, který se skrývá pod eufemismem NÁMĚSTÍ REPUBLIKY v Ostravě.

automatic

upřímně Ostravě závidím přístup k řešení veřejných prostor – oproti Praze kde i nová tramvajová trať vypadá jen jako low cost rekonstrukce (Slivenec, Libuš, Pankrác,..) tak Ostrava pracuje skvěle s řešením jednak po funkční tak i vizuální stránce. Žádná zastávka v Praze (ani přestupní terminály typu Nádraží Holešovice a bohužel ani úplně nový na Zahradním městě) nevypadají takto – i Svinov na mostech je super, v Praze stačí trubkové zábradlí, příšerný označník a pouhý přístřešek a ten když nestačí, tak spojíme klidně dva dohromady nebo je dáme pouze vedle sebe (Masarykovo nádraží) ale zastřešení zastávek ne ne.. to v Praze… Číst vice »

Dusmor

O tom, že navržené řešení je funkční bych si dovolil polemizovat .
– Podchod k nákupnímu centru bude zaslepen, takže lidé budou muset po povrchu napříč autobusovým nádražím.
– Schody z nástupišť tramvaje na východ k chodníčku podél Místecké ulice budou zrušeny. Takže pro přestup na vlak na Ostrava střed to znamená jet o zastávku dál na Karolínu a jít kus pěšky, pak v obchodním centru vylézt dvě patra nahoru a po mostě přes trať.

Jiří

No tak to úplně není, už teď si můžete vybrat jestli půjdete přes ty zechcane schody nebo opačnou stranou přes ÚAN

Dusmor

Tak na nádraží Ostrava střed se dá dojít třeba i od krajského úřadu. Jen to bude trvat ještě déle.
Jde o to, že nové řešení ruší nejrychlejší přestupní trasu z tramvaje na vlak.

Aleš

Já fakt netuším, co je v Ostravě záviděníhodného. Město, které se již 35 let ubírá naprosto špatným směrem. Mimochodem, tak to dopadá, když se po dlouhá desetiletí zanedbává prostý úklid a údržba. Ten přestupní uzel byl fantastický, mnohokrát jsem kvitoval s povděkem, že jsem od trolejbusu suchou nohou přestoupil při zde obvyklé slohové oblačnosti a permanentním dešti na tramvaj či autobus linky č. 54. Jenže to zde stálo kapacitní autobusové nádraží se všemi nástupišti (tuším, že jich bylo sedm) krytými, které nám v republice všichni záviděli. Jenže autobusové nádraží bylo smeteno z povrchu zemského, aby se uvolnila plocha pro parkování… Číst vice »

Dusmor

Zase to tak nehroťte. Minimálně ve čtyřech městských zónách je MHD docela použitelná.
Avšak s tím, že hlavním problémem je zanedbávaný úklid a údržba musím souhlasit.

Jirka

Zas příspěvek jak tatarstanu,intenzita spojů na frýdlantských mostech?Porubske nástupiště špička:linka 4 co 10 min,linka 8 co 4min,linka 12 co 10 min.mimo špičku 4/20,8/10,20,12/20.Ostravske nástupiště špička linka 1 co 10,linka 2 co 8,linka 6 co 20,linka 10 co 10,mimo špičku linka 1 a2 co 20…a na přestupní terminal Hranecnik ,kde lišky dávají dobrou noc je to cca 10 min,4 zastávky.mimo špičku interval co 10 min,ve špičku snad co 4az 5 min…

JirKala

Se musím smát… Ty linky, co popisujete jsou hlavně Porubské. Od zavedení nesmyslu „fake metro“ se nedá přímo z Vítkovic dostat do Svinova = bez přestupu. Linky 1 a 10… Jste fanoušek tramvají OK, ale nepřehánějte to.

janikk

Mám velkou radost z toho, že radní 3 největšího města v čr v rámci úspor a snahy o minimalizaci uhlíkové stopy použili normalizační plány z 80 let minulého století popisované ještě redisperem, posypali je dortovým zdobením a bylo hotovo. Tím že nevypsali architektonickou soutěž co by z toho udělala místo přátelské k lidem, ušetřili v kase pár milionu (za které postaví třeba další laťkové hajzlíky), ale navíc podpořili své zdraví, protože do sklepa kde výkresy ležely nevede výtah, takže museli po schodech a při dohledání přeházet tuny plesnivých složek s vizualizacema na leklém papíru co stály město stovky milionu a… Číst vice »

zdenek

Já nevím. za 370m furt ten stejný komunistický paskvil.
Vlak daleko kolem smradlavé 4 proudovky. Stejně jako na Svinově.
Autobus vykuchaný a daleko. Trolejbus taky celkem daleko..
Ještě k tomu hnusné podchody. Nikdy to tam nebylo moc vlídné čekání. Je to prostě podle mě dost neštastné řešení. Jak Svinov. Tak tohle.

Petr

Když lidem o pár metrů postavíte chrámy konzumu a stovky dostupných parkovacích míst, tak tam ty auta prostě budou, a nebo vy snad na rodinný nákup jezdíte MHD?Ta doba je pryč když jsme každý den chodili se síťovkou vedle do konzumu.A Svinov?Opět, po Rudné druhá nejdůležitější ostravská tepna východ západ, a dokud nebude severni spoj (ostuda politické garnutury, že ještě není) tak to tam jiné nebude.

Dusmor

Problém Svinova je, že svinovské mosty byly postaveny o cca 200 metrů severněji, než by bylo dnes potřeba. Tudíž je to od nádražní budovy na tramvaj daleko. Jenže v době kdy se mosty stavěly, byla v daném místě ulice a zástavba.

vagonář

Kéž by takové akce aspoň probíhaly v plném nasazení a rychlosti.

Jiří Schenk

Ta výluka mezi nám. Republiky a Karolinou vyřadí na čas podstatnou část tramvajových spojení, škoda, že mezitím nerealizovali zamyšlenou tramvajovou spojku Dolní oblast – Hotel Palace do centra města.

vagonář

To bude na hodně dlouho.

Karl vB.

Vizualizace v optimistických barvách a „zrcadlový“ efekt na střeše tramvajového přístřešku tomu vskutku dodá věrohodnosti. 🙂

JirKala

Oprava, revitalizace byla žádoucí už dávno, co je zarážející, že si Ostrava vybere na všechny možné opravy, stavby a uzavírky stejné období, to je snad možné je v Ostravě.

JirKala

Zajímavé, 5x mínus – že by se našlo 5 Ostraváků co na to, že se mi nezamlouvá rozkopaná Ostrava z hlavních směrů reagují mínusem? Hmm…

Petr

Asi jste nepochopil, že tady se prostě jiný názor, a navíc kritický mínusuje?Za mě ,čím víc mínusů mě povzbuzuje v dalším psaní 🙂 A nejvíc mínusů mívám, když jako technik s vyšším vzdělám s dlouholetou praxí kritizuji politické tlačení elektromobily …ale to je mimo téma Frýdlantských mostů.

Jirka

Výškovická a jednokolejka už brzy,neboj

JirKala

Tak vzhledem k tomu příspěvku je jasné, že mínusují buď mimo Ostravští nebo děcka nebo ti co nejezdí autem. V každém případě je nyní a v delším době ještě bude nejrychlejším spojem po Ostravě tramvaj = neb vše ostatní je díky pracím uzavřené nebo omezené…

Dusmor

Ještě by mohli začít něco kopat na Výškovické mezi polaneckou spojkou a Rudnou. Pak by to přerušení mezi severem a jihem bylo dokonalé.