Přestavba náměstí Republiky může začít, ostravský uzel čeká proměna za 370 milionů

Vizualizace rekonstrukce náměstí Republiky v Ostravě. Zdroj: AFRY CZVizualizace rekonstrukce náměstí Republiky v Ostravě. Zdroj: AFRY CZ

Práce začnou v horizontu několika týdnů, tramvaje nahradí autobusy.

Odebírat
Upozornit na
guest
12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
automatic

upřímně Ostravě závidím přístup k řešení veřejných prostor – oproti Praze kde i nová tramvajová trať vypadá jen jako low cost rekonstrukce (Slivenec, Libuš, Pankrác,..) tak Ostrava pracuje skvěle s řešením jednak po funkční tak i vizuální stránce. Žádná zastávka v Praze (ani přestupní terminály typu Nádraží Holešovice a bohužel ani úplně nový na Zahradním městě) nevypadají takto – i Svinov na mostech je super, v Praze stačí trubkové zábradlí, příšerný označník a pouhý přístřešek a ten když nestačí, tak spojíme klidně dva dohromady nebo je dáme pouze vedle sebe (Masarykovo nádraží) ale zastřešení zastávek ne ne.. to v Praze… Číst vice »

Dusmor

O tom, že navržené řešení je funkční bych si dovolil polemizovat .
– Podchod k nákupnímu centru bude zaslepen, takže lidé budou muset po povrchu napříč autobusovým nádražím.
– Schody z nástupišť tramvaje na východ k chodníčku podél Místecké ulice budou zrušeny. Takže pro přestup na vlak na Ostrava střed to znamená jet o zastávku dál na Karolínu a jít kus pěšky, pak v obchodním centru vylézt dvě patra nahoru a po mostě přes trať.

janikk

Mám velkou radost z toho, že radní 3 největšího města v čr v rámci úspor a snahy o minimalizaci uhlíkové stopy použili normalizační plány z 80 let minulého století popisované ještě redisperem, posypali je dortovým zdobením a bylo hotovo. Tím že nevypsali architektonickou soutěž co by z toho udělala místo přátelské k lidem, ušetřili v kase pár milionu (za které postaví třeba další laťkové hajzlíky), ale navíc podpořili své zdraví, protože do sklepa kde výkresy ležely nevede výtah, takže museli po schodech a při dohledání přeházet tuny plesnivých složek s vizualizacema na leklém papíru co stály město stovky milionu a… Číst vice »

zdenek

Já nevím. za 370m furt ten stejný komunistický paskvil.
Vlak daleko kolem smradlavé 4 proudovky. Stejně jako na Svinově.
Autobus vykuchaný a daleko. Trolejbus taky celkem daleko..
Ještě k tomu hnusné podchody. Nikdy to tam nebylo moc vlídné čekání. Je to prostě podle mě dost neštastné řešení. Jak Svinov. Tak tohle.

Petr

Když lidem o pár metrů postavíte chrámy konzumu a stovky dostupných parkovacích míst, tak tam ty auta prostě budou, a nebo vy snad na rodinný nákup jezdíte MHD?Ta doba je pryč když jsme každý den chodili se síťovkou vedle do konzumu.A Svinov?Opět, po Rudné druhá nejdůležitější ostravská tepna východ západ, a dokud nebude severni spoj (ostuda politické garnutury, že ještě není) tak to tam jiné nebude.

Dusmor

Problém Svinova je, že svinovské mosty byly postaveny o cca 200 metrů severněji, než by bylo dnes potřeba. Tudíž je to od nádražní budovy na tramvaj daleko. Jenže v době kdy se mosty stavěly, byla v daném místě ulice a zástavba.

vagonář

Kéž by takové akce aspoň probíhaly v plném nasazení a rychlosti.

Karl vB.

Vizualizace v optimistických barvách a „zrcadlový“ efekt na střeše tramvajového přístřešku tomu vskutku dodá věrohodnosti. 🙂

JirKala

Oprava, revitalizace byla žádoucí už dávno, co je zarážející, že si Ostrava vybere na všechny možné opravy, stavby a uzavírky stejné období, to je snad možné je v Ostravě.

JirKala

Zajímavé, 5x mínus – že by se našlo 5 Ostraváků co na to, že se mi nezamlouvá rozkopaná Ostrava z hlavních směrů reagují mínusem? Hmm…

Petr

Asi jste nepochopil, že tady se prostě jiný názor, a navíc kritický mínusuje?Za mě ,čím víc mínusů mě povzbuzuje v dalším psaní 🙂 A nejvíc mínusů mívám, když jako technik s vyšším vzdělám s dlouholetou praxí kritizuji politické tlačení elektromobily …ale to je mimo téma Frýdlantských mostů.

Dusmor

Ještě by mohli začít něco kopat na Výškovické mezi polaneckou spojkou a Rudnou. Pak by to přerušení mezi severem a jihem bylo dokonalé.