Přestavba křižovatky na D10 sprintuje do finiše. Na staveništi u Kosmonos je až stovka dělníků

Stavba se bude uvádět do provozu už v průběhu května.
Do poslední fáze míří přestavba mimoúrovňové křižovatky na D10 v Kosmonosech u Mladé Boleslavi. Stavbařům hraje do karet počasí, denně se na místě pohybuje až 100 dělníků s technikou.
Nyní provádí například betonáž přechodové desky u posledního z mostních objektů, který tvoří jeden ze segmentů budoucí okružní křižovatky nad dálnicí. Instaluje se také kabeláž veřejného LED osvětlení, kterým bude prostor křižovatky nasvícen, dokončuje se odvodnění. To zahrnuje i drenáže a žlaby umístěné podél tělesa dálnice.
Jeřáby už usazují také portály a poloportály nad dálnicí, které ponesou informativní dopravní značky navádějící řidiče do jednotlivých směrů. Od půlky dubna je v plánu pokládka asfaltového souvrství na přibližně 300 metrech jízdního pásu dálnice směr Praha, v prostoru přestavované mimoúrovňové křižovatky.
Stavba probíhá za provozu, doprava na dálnici je však omezena jen částečně. Vedena je dvěma zúženými jízdními pruhy v každém směru a rychlostí sníženou na 80 km/h. Uzavřen je pouze přímý sjezd z dálnice ve směru od Turnova do Kosmonos. Řidičům slouží jako náhrada sousední exit 44.
Nová mimoúrovňová křižovatka bude spirálovitá turbo-okružní. Její prstenec bude mít vnější průměr 140 m a bude dvoupruhový. Zaústěno do něj bude celkem devět větví – jednosměrná výjezdová větev na D10 na Turnov, jednosměrná vjezdová větev z D10 od Turnova, obousměrná ze silnice I/38, jednosměrná výjezdová na D10 na Prahu, jednosměrná vjezdová z D10 od Prahy, obousměrná z průmyslové zóny a obousměrná z přeložky silnice I/16.
„Na tuto přeložku už máme stavební povolení a její stavbu plánujeme zahájit ve čtvrtém kvartálu letošního roku a o dva roky později ji uvést do provozu,“ uvedl mluvčí ŘSD Jiří Veselý.
Stavbu provádí Eurovia CS, vysoutěžila ji za 736,85 milionu bez DPH, kdy kritériem byla i doba stavby. Kompletní křižovatka by se měla zprovoznit koncem května.