Přesně po čtyřech letech omezila vlaky ledovka, u České Třebové projely jen diesely

Motorový vůz 810 v České Třebové, ilustrační foto. Foto: České dráhyMotorový vůz 810 v České Třebové, ilustrační foto. Foto: České dráhy

(AKTUALIZOVÁNO 11:30)Cestování po železnici začala včera  večer výrazně komplikovat ledovka a námraza na trakčním vedení. Dopravci opět poznali, jakou cenu

(AKTUALIZOVÁNO 11:30)Cestování po železnici začala včera  večer výrazně komplikovat ledovka a námraza na trakčním vedení. Dopravci opět poznali, jakou cenu mají dieselové motory. V pondělí dopoledne omezení skončilo. 

K potížím došlo přesně čtyři roky od největší kalamity, kterou ledovka na české železnici způsobila. Ledovka zatím komplikuje provoz okolo České Třebové: elektrické vlaky  nejezdily přes dvanáct hodin ani směrem do Brna, ani do Zábřehu. Mohly jet pouze s dieselovou lokomotivou. Vlaky nabraly mnohahodinová zpoždění. 

K zastavení provozu u České Třebové došlo po v neděli sedmnácté hodině, vlaky musela přes problematický úsek přetáhnout dieselová lokomotiva. „Provoz v úseku Česká Třebová – Opatov je silně omezen, jízdy vlaků jsou možné za pomoci dieselových lokomotiv,“ informovaly České dráhy na svém webu.

K obnovení provozu elektrických vlaků v úseku Česká Třebová – Svitavy došlo kolem deváté hodiny dopoledne, z České Třebové do Zábřehu po jedenácté hodině. Železnici teď čeká další den, než by se měl provoz vrátit do normálního stavu kvůli obratům souprav. 

Pozdě večer se ledovka rozšířila k Ústí nad Orlicí a současně omezila i provoz na koridoru z České Třebové do Přerova. Velká část vlaků z Prahy do Brna začala jezdit odklonem přes Havlíčkův Brod, kde problém s námrazou přestal.  Podle posledních informací začaly vlaky u Ústí nad Orlicí opět jezdit. 

Rekordmanem ve zpoždění je zatím noční spoj RegioJetu do Košic, který od 23. hodiny stál v Ústí nad Orlicí a rozjel se až po sedmé ráno, nabral tak sedmihodinové zpoždění. 

Ledovka ukazuje i problém české železnice: nejvíce informací o problému cestující nenajdou na stránkách Správy železniční dopravní cesty, ale u Českých drah.

 Největší vlna ledovky ochromila českou železnici mezi 1. a 3. prosincem 2014, kdy elektrické vlaky nejezdily několik dní.

Tagy České dráhy omezení provozu Správa železniční dopravní cesty
58 komentářů