Přes 74 miliard. RegioJet vypsal tendr na vlaky pro Prahu a okolí
Jednotka 471 CityElefant v barvách PID. Foto: Pražská integrovaná doprava

Soutěže na nové vlaky (a jejich výsledky) budou hrát klíčovou roli při vyjednávání dopravců s Prahou a Středočeským krajem o tzv. zakázce století.
Pokud stát bude dávat státní peníze do soukromých firem. Na jejich jednotky. Je to ujeté.
Semipodlažní – polopodlažní soupravy mě zaujaly.
Jestli se dožiju devadesátky, tak čekám že Regiojet koupí SNCF .
Jen to ne. Jestli jsou SNCF nečím slavné, tak stávkou.
Od roku 1947 do roku 2019 nebyl jediný rok bez nějaké formy stávky a data před rokem 1947 jsou nekompletní. https://www.connexionfrance.com/news/not-one-year-since-1947-without-sncf-strike-in-france/415843
Z Vašeho příspěvku jsem nedokázal odvodit dvě věci… Kolík je Vám let a KDO koupí KOHO 😅😅😅
SNCF je francouzský socialismus na kolečkách, který stojí strašlnivé peníze. Ale voni to tak chtěj…
Hlavně aby žluťásek vypsal i tendr na myčku a na úklid…
Proč? Podle hospodářských výsledků s ním cestující rádi cestují.
Cestují … o tom že rádi, není v číslech zmínka.
Že neutekli k ČD?
Mnohdy nemají jak.
Co by si pomohli?
Béčka na EC, případně honeckry aby nebylo zpoždění. Svinčík občas větší.
Kdyz ono je to těžké, když se tady pořádně neví kdy a jestli se bude jezdit do Kladna, Boleslavy, možná v budoucnu protáhnout osobaky do Hradce, nebo jestli nebude potřeba nahradit rychlikovou frekvenci do Čáslavy nebo Jeníková, když rychlíky budou jezdit po VRT, když by se to odebralo na jednou, tak by to bylo za menší peníze.
Taky až bude VRT Moravská brána a bude více místa na koridoru, tak by se možná patra uživily na osobáku Ostrava Přerov Olomouc, trať je to docela zalidněná.
Teda pane, sorry, ovšem psát do BoleslavY a ČáslavY bych se styděl i v jeslích…
Jeníková je proti tomu jen úsměvná zkomolenina.
I to „na jednou“…
Nauč se česky.
Fandím ČD, přeci jen takto důležitou zakázku by dle mě měl mít stát pod kontrolou přes „svůj národní poklad“ (jak to tvrdí vždy ministr Kupka, že ČD jsou náš národní poklad). protože situace se za 15 let může radikálně změnit a RJ může přijít s tím zaplať o hodně více, nebo jezdit nebudeme.
Ale pokud by to ČD nevyhrály, tak alespoň Arriva, přeci jen u ní nejsou zaměstnanci jen otroci a číslo.
A ČD nikdy “nevydírali” objednavatele, vždy drželi kvalitu a nečelily nespokojenosti zaměstnanců? Možná by nebylo špatné ČD po kusech privatizovat (s podmínkou rozdělení mezi víc firem), aby nedopadly jako ČSA, přecejen nekalé dosypy za prodeje pozemků skončí a pak můžou mít problémy… Regiojet i Arriva sice mají na rychlících velké kvalitativní výkyvy, ale tam šlo MD brutálně po ceně a spíš je tam mírně zlepšující trend (jednotky Sirius / PID, klimatizace u Arrivy aj.).
Na ČD má objednavatel přes MD stále páky, to prostě tak je. V nejhorším zasáhne stát.
Jaké páky?
Jinak smlouva s jakýmkoliv dopravcem bude zohledňovat inflaci.
Právě že ČSA dopadly “ díky“ privatizaci jak dopadly, také Československá námořní plavba díky Harvardským fondům pan Koženého skončila na šrot místo aby vydělávala plavbou.
Po revoluci už plavbou moc nevydělávala. Jediný smysl její existence byl nedostatek deviz u podniků z východního bloku. A obejití některých sankcí.
Slováci svou plavbu nezprivatizovali a dotovali ji ze státního rozpočtu dalších 15 let.
Lví podíl na pádu ČSA má politicky (=státem) dosazený Jaroslav Tvrdík. To nepopřete.
Námořní plavba … dřív si zákazník nemohl vybrat dopravce, to bylo nařízeno státem. To nařízení padlo. Zkuste zapřemýšlet, jestli by vám vadilo, kdyby vám stát nařídil, že smíte kupovat např. mobil, nebo toastový chleba jediného výrobce.
Pokud se za 15 let radikálně změní situace, tak budou i ČD požadovat navýšení ceny.
O tom jak Jančura napálí ceny na několikanásobek … z Prahy do Liberce jsme už četli před 20 léty že to z 60 až 100 Kč skočí raketově. A dnes? Pořád nepřesáhl cenu Oneticket.
Pořád tam jezdí Flixbus. Tak proto….
Protože existuje konkurence a nejenom ten Flix, možných konkurentů je víc. Proto jsem taky psal o OneTicket, není jenom autobus.
Mimochodem, víte o nějaké komerční lince, kde by někdo napálil cenu na 5násobek během 5 let? Tím myslím základní jízdné po celý den, nikoliv spotové ceny.
Z Prahy do Liberce je, když tak, konkurencí tarif Arrivy a integrovaných systémů.
Jak je možné, že opět jen cena je rozhodující. V ČKD nám říkali, že podle ISO 9000 i 27000 atd. je 50% kvalita. A kvalita není jen hezká sedačka, ale spolehlivost a záložní soupravy a posádky. To se RJ moc nedaří.
Záložní soupravy ať si každý zakalkuluje podle libosti a podle svojí schopnosti udržet disponibilitu provozuschopných vozidel.
Zálohy mají byt samozřejmostí a tvrdě vamahané, bohužel dnes je móda MÚ neřešit, však si lidi počkaji nekde x-hodin…
Protože cena je jediná věc kterou lze objektivně vyčíslit. Vše ostatní je do značné míry subjektivní. A úředník jde vždy cestou nejmenšího odporu.
Když pan Jančůra v pondělí přednášel na děčínské dopravní škole svoji firmu a že chce svrhnout “zlé a nespolehlivé České Dráhy” a že chce do 8 let 100% podíl na železnici tak to asi myslel smrtelně vážně..
Otázka je jak moc to myslel. Jestli je skutečně ochotný se třeba vzát téměř všeho zisku (dávat nabídky s těměř zanedbatelným ziskem) jen kvůli svému poslání zničit ČD.
Proč by se měl vzdát zisku? Podívejte se jaký aparát živí RJ a jaký všechny netáhla živí ČD na nábřeží? Tam je rozdíl tak dvou řádů.
Mohl by živit konečně nějakého elektormechanika aby fort nevisely inzeráty. Naštěstí už pochopli že strojvedoucí není jen lepší řidič autobusu a že je opravdu rozdíl mezi 100 dopravními značkami a třemi barvami na semaforu a návěstidly, tdíž je nemůže jen tak rekvalifikovat lusknutím prstu..
To přichází s tím jak firma roste. Nikdo za nic neručí, ale teplý pelech v kanclu je dobrý.
Tak nezapomeň že jemu pokud by zůstalo reálně z celé skupiny jen 3 miliony za rok, tak jemu to stačí, víc nepotřebuje. Někdo touží vydělat miliardu, někdo po podílu na trhu kde podniká a zisk je u něj na vedlejší koleji.
Chtít pam Jančura může. Firma Arriva vlaky mu těch 100% železničního trhu zcela jistě neumožní.
Ty zlé a nespolehlivé ČD jsou alespoň normální zaměstnavatel – protože podmínky zaměstnanců RJ hraničí s otročinou.
A on snad někdo někoho nutí nedobrovolně pracovat v otrockých podmínkách?
Každý je svého štěstí strůjcem.
Proto taky ten pokles stevardů v jeho vlacích.
Existuje i něco jako inspektorát práce, jak je možné že ještě nebyl na kontrole?
Jj dělám u ČD a hodně kolegů bylo u RJ takže ví jak to tam chodí a už vůbec se nechtějí vrátit
Taky mohu potvrdit porovnání pracovních podmínek nevypadá srovnatelně ve prospěch RGJ
Tak za chvíli bude předváděcí akce na pravobřežce, kde přebere veškerý el. provoz. Uvidíme jaká bude spolehlivost při řešení mimořádných událostí, zatím spoléhal na NAD ČD. Jaký bude systém úklidu. Při jeho platební morálce to vypadá, že ho každý bude mít na háku. Zatím ČD a Arriva jsou v tomhle lepší.
Ono není až tak důležité, jaká ta spolehlivost bude, jako spíš to, jestli to bude někoho z objednavatelů zajímat a jaké jsou za to postihy. Aby to nedopadlo jako v LK, kdyz flastr za to, že místo Desira ARR jede 845 je větší, než když místo Desira DLB jede bus.
Objednavateli je to jedno, ten sedí ve své kanceláři v krajském městě, jezdí služebním vozem za peníze daňových poplatníků a nějaký vlak že nefunguje je mu jedno
Proboha jak ten může přednášet na VŠ ???
Školy si často zvou úspěšné podnikatele pro přednášku studentům z praxe. Můžete být v klidu, vás nikam zvát nebudou.
Sice dotaz mimo téma, jak to bude s linkami, kde budou stále ešusy, popřípadě do jakého roku tam je smlouva?
Ešusy přejdou pod nového dopravce. Pokud vyhrají ČD, nemění se vůbec nic.
Ta soutež bude zajímavější než na EMU400. Potencionální zájemce mimo ČD bude muset Ešusy odkoupit. A to nebude za pár korun. S nově instalovaným ETCS , WiFi a dalšimi úlravami bude zůstatková cena docela vysoká, protože životnost se prodlouží minimálně o deset let.
Jak ČD brečí, že mají nevýhody ve výberových řízeních, tak tady mají naopak výhodu velkou…
Jestli tohle ČD projedou, ačkoli mají jako jediní potřebné zázemí, tak jsou fakt marní. A doufám alespoň že ARR a RJ řádně osolí pronájem odstavného (holt exkluzivní lokalita za exkluzivní nájem), protože realisticky takové množství souprav jinde v Praze a okolí udržovat nejde.
Osolit nic nemůžou. Heslo – „Zařízení služeb“
Do te doby RJ uz mit depo v Měcholupech určitě bude,
Udržovalo by se treba tam
Možná jste to nečetli, ale soutěži s fullsevirsem= žádné depo k tomu nepotřebuje.
No pozor. Nutně nepotřebuje, ale dost se to projeví na ceně, pokud by se servis například dělal v Plzni, tak Sv docela vylezou do nákladů…
Když ČD nasadí takovou cenu, že se vyplatí vozit vlaky na údržbu 100 km daleko … tak ČD nebudou mít z pronájmu nic.
Co s tím mají společného ČD? Řeč je o tom,jestli jiní dopravci mají zázemí na servis svoje nebo ne.
Sumeček s ČD a napálením ceny začal.
ČD s tím dost možná můžou mít společného to, že výrobce si od nich bude pronajímat prostory, kde bude poskytovat full servis.
To by radimek určitě rád zpeněžil jako nějaký páteční, nedělní spoj.
Ale full servise 1) se musi někde provádět
A pokud vim skoda nema v Praze zázemí – takze by si od nekoho pronajímala (tudíž možnost u RJ)
2) fullservise asi neni celoživotní
Fňuk fňuk
Zajímalo by mě, jestli se ta tři výběrka v něčem významném budou vůbec lišit a jestli vyhraje stejný výrobce.
Tak lišit by se mohla, že ČD nemusí požadovat full service, protože mají sami dostatečně technické zázemí, a z toho jim vyjdou odlišné náklady na údržbu těch vlaků i kdyby se jednalo o stejné, které vybere konkurenční dopravce.
A pak je otázka, jestli výrobce při objednávce full service nedá nějakou slevu na samotné pořízení vlaků.
Předpokládám, že některé detaily výběrových řízení budou mít jednotliví dopravci podle sebe. Víně jestli všichni soutěží na nejnižší nákupní cenu nebo i na náklady životního cyklu a cenu servisu? Nejnižší nákupní cenu umí v evropských tendrech nabídnout Pesa, Škoda nebo Stadler. Pokud jde o náklady životního cyklu tak v posledních letech tak v nich exceluje po Evropě CAF.
Liší se docela dost. Nedávno jsem to psal do diskuze.
Opakuji svůj dřívější post: každý poptává trochu něco jiného, v jiných počtech a s jinými kritérii hodnocení. ČD poptávají například rámcovku na 133 souprav, Arriva jen 120 (i když zadání SČK zní potnciálně až na těch 133 – 66 + 67 souprav), Arriva má kritérium jen cenu, ČD mají 2% váhu na hmotnost souprav a 7% váhu na záruku až do výše 15ti let. Takže dražší souprava může nakonec vyjít levněji…zadávací dokumentaci rj pak můžete zkouknout na https://www.uschovna.cz/zasilka/SVI2TCAX9B2FNFRB-PRD/
Tak snad konečně půjdou na Benešov když se píše že to tam je přetížené nejvíc
S EMU400 se na Benešov vůbec nepočítá.
Tak ty stejnosměrné elefanty asi na střídave trati nepojedou, když vůbec
To se píše kde? 🙂
Na Degešov zůstávají Elefanty, nové jednotky půjdou na S1+S7, možná Kladno
Do Kladna by mohli vyhodit ty pesy, ať to nepřekáží na hlavaku a trati, s emu 400 budou mít vice kapacity.
Ale zvýšit kapacita vlaků se dá i jejich prodloužením dosud provozovanými jednotkami, které budou uvolněny ze svých dosavadních výkonů na jiných tratích, kde je nahradí ty nové jednotky. Jen mám otázku jaké procento vlaků na Benešovské trati, z nichž řada – asi cca polovina do Benešova nedojede, je dnes vypravováno ve složení dvou třívozových jednotek. Dále si pokládám otázku, jestli je nutné nejstarší jednotky 471 zrušit celé nebo by z každé z ních nešel použít prostřední vložený vůz na prodloužení části zachováných mladších jednotek na čtyřvozové. A pak mohla být provozována kapacita 1 jednotka o 4 vozech či vlak o… Číst vice »
no mám obavu, že čtyřvozová jednotka už by byla moc líná. a použít dvě trakční hlavy by znamenalo vyčerpat možnosti vícečetného řízení slona, takže zavření možnosti vozit to ve dvojčeti.
a i kdyby to šlo, tak by se s tím muselo sakra opatrně, protže cucnout na stejnosměru 8MW (4x2MW na trakční hlavu) znamená odběr nějakých 2670A, to by ten drát ani měnírna asi nerozdejchali. tady je hezky vidět výhoda střídaviny, při 25kV by to bylo 320A, to je „směšnej“ proud.
Ale rozdýchali. Když jedu s Vectronem, teče do lokomotivy jedním sběračem i 2300 A .
No jo, ale kolik takových „žroutů“ úsek snese, než začne klesat napětí a zrovna ten vectron vám ukáže prostředníček?
Kde by jste chtěl provozovat víc jak dvě čtyřvozové jednotky současně? už dnes se vám k perónům na zastávkách osm vozů nevejde:
Jenom odpovídám na myšlenku předřečníka o možnosti sestavení dvou čtyřvozových slonů a jaká to má technická úskalí.
Dříve tam jezdily i zdvojené čtyřvozové 451 a 452 😉. Ale to byly delší perony 😭.
Z nějakého důvodu má praha-benešov být poslední dráha kde budou přepínat na střídavý proud, takže to je myslím myšlený tak, že tam postupně budou přeřazovány všechny stejnosměrné elefanty jak se bude okolí prahy přepínat a na budou tam dosluhovat až do konce stejnoproudý trakce v ČR.
Nezhalovske tunely budou dříve? No nevím.