Přes 74 miliard. RegioJet vypsal tendr na vlaky pro Prahu a okolí

Jednotka 471 CityElefant v barvách PID. Foto: Pražská integrovaná dopravaJednotka 471 CityElefant v barvách PID. Foto: Pražská integrovaná doprava

Soutěže na nové vlaky (a jejich výsledky) budou hrát klíčovou roli při vyjednávání dopravců s Prahou a Středočeským krajem o tzv. zakázce století.

Společnost RegioJet aktuálně potvrdila pozici vážného zájemce o zakázku na provoz elektrických jednotek v Praze a středních Čechách, když oficiálně začala s hledáním dodavatele vlaků. Firma vypsala tendr na elektrické jednotku (EMU400) s kompletní údržbou, předpokládaná hodnota přesahuje 74 miliard korun.

Vypsání soutěže na dodávku elektrických jednotek je jednou z podmínek tendru Prahy a Středočeského kraje. „Musí soutěžit úplně všichni, aby byly nabídky porovnatelné včetně podmínek,“ uvedl nedávno středočeský radní pro veřejnou dopravu Petr Borecký.

O tzv. zakázku století se ucházejí tři zájemci. České dráhy a Arriva už tendry na vlaky vypsaly. Vítěz zakázky získá třicetiletý kontrakt na provoz vlaků Praze a okolí od roku 2029. Dopravci mají nabídnout nejméně 60 velkokapacitních elektrických jednotek s kapacitou nejméně 380 míst k sezení. Předpokládaná hodnota zakázky v maximální výši kompenzace, včetně všech opcí, a bez započtených tržeb, je bezmála 142 miliard korun.

„Předmětem plnění této veřejné zakázky je dodávka nových semipodlažních nebo dvoupodlažních velkokapacitních nízkopodlažních elektrických trakčních jednotek EMU400 a zajišťování služeb Full-Service k těmto dodaným jednotkám po dobu jejich provozu,“ stojí v oznámení RegioJetu ve Věstníku veřejných zakázek. Firma si přitom vyhrazuje právo vlaky neodebrat. Podrobnosti zatím nejsou známy, neboť na profilu zadavatele nebyla zatím zakázka zveřejněna.

Právě soutěže na nové vlaky (a jejich výsledky) budou hrát klíčovou roli při dalším vyjednávání dopravců s Prahou a Středočeským krajem. Finální cenovou nabídku totiž dopravci podají až poté, co si vyberou výrobce kolejových vozidel. Finální nabídku výrazně ovlivní cena a způsob pořízení elektrických jednotek, náklady na jejich provoz, údržbu a technologické zázemí.

Jediným kritérium v soutěži samospráv je cena.

Nové elektrické jednotky s pracovním názvem EMU400 v provozu doplní a zároveň nahradí část flotily starších jednotek řady 471. Zvyšovat budou i přepravní kapacitu v celé aglomeraci, zejména pak na pražské letiště a do Kladna. Pořízení části nových jednotek EMU 400 by proto mělo být spolufinancováno z dotací. Ve hře je především podpora z Modernizačního fondu. Jezdit jich bude nejméně 60, na dalších 60 je opce.

Tagy EMU400 Pražská integrovaná doprava RegioJet Středočeský kraj
63 komentářů