Přes 100 metrů nad údolím Sázavy. ŘSD chystá průzkum k mostu na D3

Dálnice D3 přes Posázaví, vizualizace. Pramen: ŘSDDálnice D3 přes Posázaví, vizualizace. Pramen: ŘSD

Přemostění údolí Sázavy je z technického hlediska nejobtížnější úsek stavby Jílové - Hostěradice.

Odebírat
Upozornit na
guest
93 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Mazůrek

Hlavně nechápu, proč není ten okruh třípruhový, když do něj ústí všechny dálnice…

Hugo

D3 nepovede do Prahy ale do Jesenice u Prahy. asi fakt pak budeš skákat Vídenskou k metru D tam nechas auto a pojedes na Pankrac, tam prestoupis a už nevím

Tomáš

Krásný most

Petr

to jsou teda inteligenti, znicej posledni krasny kousek Sazavy kvuli priblbly dalnici, kterou mohli vest po d1 az k Mirosovicim a tam odbocit. Rad bych videl toho koko.. co tohle vyplodil.

Tomáš V.

Těmi krásami myslíte to údolí plné údajně černých staveb, všelijakých hala bala chatiček a hald bordelu na „zahrádce“, kde místo klidu neustále rachotí nějaké sekačky a nářadí? Jak tomuhle obrázku uškodí dálniční most?

Pán asi umí kreslit prstíkem dálnice po mapě, což je samo o sobě dostatečný volej na tu mentální sprosťárnu si myslet, že jste jakože něco sám vymyslel a označení, které jste použil.

Kotec

Zadání je utratit co nejvíce peněz. Stavební firmy chtějí zakázky.

Dusanh

Zdravíme z Mirošovic a posíláme klíčenku 😉

ficus

Za chvíli to bude v plánu půl století, a už zkoumaj? No tee fofr… Vůbec mne nepřekvapí, že se toho nedočkam…

Jan Skrčený

Už aby stál, nemohu se dočkat už cca 35 let, Mám to asi 15 km od baráku, bude to krásná stavba.

Jan

A všechnu dopravu na Prahu nasoukat na Vídeňskou místo D1.

FrenkyUL

Píše ten, co se nepodíval do mapy.

Tomáš V.

Ale má český znak, na toho bacha! To bývají specialisté. 🇨🇿🇨🇿🇨🇿

Kotec

Vždyť má pravdu. Kde bude končit dálnice? Na kruháči u Věštce, kde jsou kolony už dnes na denním pořádku.

Lukáš

…. Toronto má osado, pod mostem velikým ….

Frantisek X

Hlavně ten hluk a spad bude super. No nic, (auto)doprava nade vše.

Michal M

Teď je větší hluk a spad o 15 km vedle.

Lukáš

Máte smutnou pravdu.

Xaver

Za 30 let už bude většina elektromobilů.

David

Jízdní kola nejsou moc hlučná, ale třeba taková železnice je slyšet široko daleko. Nebo se tam ti lidi mají mají do Prahy přepravovat jen na kanoi? A jak pak zpátky?

Twix

Hluk pod vysokými mosty bývá celkem v pohodě, doporučuju výlet třeba do Lochkova. Naopak, pokud je dálnice v údolí (například Loděnice), ví se o ní široko daleko.

rzc

Rekl bych, ze primo lzete. Napriklad v Oparenskem udoli pod D8 to je extremne hlasite tudum-tudum pres mostni uzavery co dve vteriny.

Václav

Taky si říkám, že tu D3 měli vést v původní stopě I/3. Chápu, že chtěli ulevit D1, ale tam předpokládám intenzita po dokončení D35 klesne. Takhle se „zabere“ další kus klidné přírody a bude to určitě dražšší.

Lukan

Intenzita na D1 u Prahy nijak zásadně po dokončení D35 neklesne. Většina dopraqvy ze směru Itálie/Rakousko/Maďarsko/jižní Slovensko by měla D35 jako značnou zajížďku a dále pojede „jižní“ trasou přes Vysočinu.

Václav

Ano, je otázka, kolik procent aut na D1 u Prahy jede někam nad Olomouc. Pravda, moc procent to nebude.

Frantisek X

A vždyť se říká, jak je to všechno tranzit. Že by kus nemohl přejít z kombinace D8+D1? No on ten Český ráj taky pak už nebude příliš rájem. Hlavně, že toto stavíme místo (nejprve) pořádné železnice.

libor

A co doprava Ostrava (Olomouc, ….) směr Praha? Ono aby i ze Zlína nebylo lepší směřovat na hotovou D35 a tím se vyhnout Brnu a D1. Pak zjistíte , že veliká část Moravy a celé Slezsko využije D35.

Jirka

Ze Zlína to po dokončení D35 a D55 minimálně ze severní poloviny Prahy lepší bude. Vzhledem k tomu, že D1 vede přes Vyškov a Kroměříž, tak do Zlína je to zajížďka.

Jirka

A víte, že po D1 jezdí také hodně řidičů ze Severní Moravy, kteří se potřebují dostat na západ a zkratkou přes Jižní Moravu je to pro ně při nedokončené páteřní dálniční síti stále nejrychlejší? Ale taky by mi přišlo logičtější vést D3 ve stopě I/3, nicméně ŘSD asi ví, proč jí vede, tak jak jí vede. Dost by mě zajímalo, jak bude pak vypadat zaústění do Prahy, pokud bude totiž dálnice končit jen křižovatkou s věčně ucpaným okruhem, bude to nezkutečně úzké hrdlo.

Olin

Plný souhlas. S existencí D35 (jako, že už měla sakra stát) předpokládám, že téměř veškerý „T“ a značná část „M“ a „Z“ pojede horní trasou. Poté chalani z vrchu Slovenska a Poláci určitě. D1 musím dvakrát týdně a jak koukám na ten breviář poznávaček, tak zanedbatelný procent to jistě nebude. Baj oko 20 – 25%.

Jirka

Já sám jezdím z 1xtýdně z Olomouce do Čech a vidím to tak na 1/3.

Frantisek X

A kde by měla končit, v centru Prahy? Od toho tam ten okruh je. A nakonec bude ucpané vše, protože vozit tolik věcí a lidí po jednom auty prostě prostorově nevychází.

Jirka

No když se podíváte, jak začínají/končí všechny dálnice z/do Prahy, tak ke každé vede z centra nějaká výpadovka.

David

Jo, že z ty Itálie ceka v kolonach u Prahy aut… ono je hlavně o dopravu ze satelitů na jihu

PavelM

Přesně tak, ona to je a bude velice lukrativní poloha. Metro D, dálnice D3 a příroda na dosah.

Frantisek X

Příroda? Plná aut z dálnice a sídlišť naplocho už asi těžko. Jo, ale vylepšit tam vlak a udělat z něj páteř, to ne.

Twix

Páteř? Tu bych měl rád v těle svisle, ne vodorovně (takto napříč potřebnému směru tam ty koleje teď vedou). Vylepšovat pacifik se dá, ale výrazně může pomoct až nová trať přes Velké Popovice.

Petr

Jo souhlas. V tomhle případě jsem pro. Po dokončení D35 by měla intenzita klesnout to by se mělo týkat všech co jedou do Ostravy nebo Olomouce…

Venca

Napájet pražský okruh dalšími auty je nesmysl ,směr sever -jih přesunout na východ od Prahy ,tj. původní 3 a pokračovat přemostěním D1.Obchvat Benešova je již před realizací pak pole a zbude obchvat Miličína .Snažší -levnější!

Michal M

Skvělej nápad, stavět něco o 20 km delší. Co tam máš dál?

Kotec

O 20 km delší je naopak ten plánovaný paskvil. Pro tranzit Mezno – D3 – Jesenice – D0 – křižovatka D1/D0 je 72 km oproti současným 52 km Mezno – Benešov – Mirošovice – D1 – křižovatka D1/D0.

Dusanh

1) Za jaký čas se ta kilometricky delší trasa ujede?
2) všichni pojedou od Jesenice na Modletice? Nepojede takhle náhodou někdo západním směrem?

Frantisek X

Jo, lepší postavit další autostrádu a plnit tu. Kolik že je ten tranzit přes Prahu? A územní plánování také nic?

Michal_80

Údolí Sázavy v těchto místech je v podstatě nekonečný pás trampských favel rozlezlých do všech strání, žádná klidná příroda. Zrovna tam už to jeden vysoký most nijak více nepoškodí. V ČR je spoustu jiných míst, kde je dopad infrastrukturních staveb na krajinu a přírodu mnohem horší.

dantex

trampové tam už nejsou, jsou to normální chataři s grily a sekačkami

Michal M

Ba co hůř, spousta těch bud se načerno / úplatky předělalo na trvalé bydlení. Elektrika tam je, voda „nějaká“ taky a splašky pouštěj do země…

Tomáš

Pokud máte důkazy pošlete na ně urady

Kusi

Já osobně si myslím, že rozšíření silnice I/3 je nereálné! Už s ohledem na Miličín a Mirošovice! A Benešov by bylo taky pěkné sousto!

FrenkyUL

Přijede se na okruh, okolo Prahy. pak dál. Ti co tam už na jihu vegetujou, ti už tam přece jezdí, takže dálnice zklidní dopravu, tunely pro přírodu taky budou, tak o co vlastně jde?

Air Traveller

v puvodni trase i/3 byste to nepostavil – misto tam sice obcas je, ale blizkost obci (i/3 vede prakticky benesovem, bystrici, cercany, mirosovice, senobraby, votice) je proboematicka – museli byste se jim vyhnout, takze by vesmes stejne slo o nocou trasu, takze ten vas kus prirody by bylmzabran uplne stejne.

realita je takova, ze stavet to v trase i/3 je ten nejvetsi nesmysl, ktery kdy loho napadl.

Adam Ř

Zas o tolik neklesne. Už v současnosti to část řidičů bere severem, zvlášť teď když je kvůli stavebnímu ruchu zvláště ucpaná D1 u Brna a když D35 už slušný kus stojí. Z dlouhodobého hlediska navíc určitě zase vyroste – vždyť se D1 má postupně přidat pruh.

libor

občas si říkám, zda tu D3 neměli fakt odklonit a táhnout ji více na východ a směřovat ji mimo Prahu. Křížit D1, D11 a napojit ji až na D10, tím udělat základ pro D99..

peter

Nevim proc mate ty minuska. Samozrejme by to bylo lepsi. Uz ted je v planu stavet dalsi okruh dal od Prahy. Ukazte mi jine mesto v Eveope, ze ktereho vede do vsech smeru cca 11 dalnic. Jeden velky spunt z toho vznika. At jedete kamkoli pres republiku, musite pres Prahu.

Gawain

Budapešť.

Tito

Budapest vynechať, treba pozrieť čo stavajú, M4, 8, 9.

What’zLove

…Norimberk, Mnichov, Düsseldorf, prakticky celé NRW

rodilyslavkovak

Uz ted je v planu stavet dalsi okruh dal od Prahy

takže kdy to tipujete jeho otevření, za třicet let?

ficus

Spíš osmdesát….
Co jsem živ, pamatuji, že na Suchdole mi babka říkala, že v zahrádkách je stavební úzávěra pro obchvat Prahy. Chodili jsme tam na třešně a byla to zkratka… Ano, bude to zanedlouho šedesát let…. A Suchdol je stále mimo hru…. Nějak mne ti politici ne a ne nadchnout. Když jde o přidání platů, to se rozhodnou za jedno odpoledne….

Tomáš

Za sto třicet let začnou max stavět pokud budou rychlí jak s dtrojkou

Michal M

Špunt by z toho nevznikal, kdyby byl vnější okruh kompletní.

Air Traveller

madrid neni v evrope?

Adam Ř

To je zvláštní formulace. Normální popis (odpovídající reálnému užití) by byl „D3 zaústit do D1 (což je samozřejmě kapacitní pronlem) a rovnou začít s výstavbou středočeského okruhu“

Michal M

To je super nápad, takže by dálnice z Budějovic do Prahy nevedla do Prahy, ale někam do řiti.
Tam patří spíš takovéto „přelomové“ nápady…

FrenkyUL

Nechci kvůli Praze jet z CB do UL přes Mělník, je to opruz a neekologický.

Jaroslav

A kudy teda? Vždyť je to v podstatě přímka. Když místo S-J magistrály pojedu Blankou.

Adam Ř

Jakože z Českých Budějovic do Ústí nad Labem? Na takyže nikdo nechce, abyste jezdil přes Mělník, ani není na dálnici

Frantisek X

Jde-li Vám o ekologii, jeďte vlakem. Už teď inovované tratě (od jihu i za cenu zastávek v pustinách, žel) a expresy s moderními vozy a občerstvením. Opruz a neekologický je všechen ten bordel z aut, jimiž se vozíte po jednom.

Michal M

Ty zastávky byly mimo docházkovou vzdálenost i předtím.

libor

proč do řiti? jsem psal křížení s D1, D11, (D12)

Adam Ř

D12 v plánu nebyla a není

A náhodná křižovatka s dalnicí uprostřed pustin není hodnotný cíl, ale spíš ta řiť. Pokud tvrdíte, že mají jezdit do Prahy po
D1 tak je to kapacitní problém
I/12 tak je to jednak kapacitní problém, jednak to je zajížďka, jednak je to pomalé
D11 tak je to kapacitní problém a obrovská zajížďka. Jediný důvod proč by tak někdo jezdil by byl, že by D1 byla monumentálně ucpaná (nebo kdyby na ní bylo dynamické mýto, ale takhle tržní uvažování se nestane)

Pan Pružina

To se bude skákat!

VJY

A nestálo by za to udělat nějakou architektonickou soutěž na významnou krajinnou dominantu. Oblouk dobrý, ale trochu furt na jedno brdo. Třeba inspirace viz Viadukt Millau.

Dejf

Tak ona statika víceméně nabídne 2 řešení tak dlouhého přemostění. Buď 2 dost vysoký pilíře a z nich lana, nebo oblouk. Jestli spodní, horní nebo něco mezi je fuk. Ale po celkem hezkých zkušenostech s budováním železničního mostu v Červené nad Vltavou bych se vůbec nedivil, kdyby se to zopakovalo ve větším měřítku. A zároveň u tak vysoké stavby ještě s nějakou podpůrnou konstrukcí lézt dál do výšky a vytvářet další překážku ve výhledu já osobně nepovažuji za šťastné.

Adam Ř

Dobrej architektonikej návrh není o tom vymýšlet nějaké šílené nové řešení statiky, ale spíš o tom vyřešit některé detaily (přesný tvar nosníků, jejich počet, barvu, případně dekorativní nenosné prvky) tak aby ten most byl co nejhezčí

Tomáš

Takže pastelky a hrrr na to chlape

Radek

Je fakt, že oblouk už máme okoukaný – Orlík-Červená, Plasy… Navíc tady ho vizuálně „kazí“ ta visutá lávka.
Jde o to, kam jde nalít tu haldu betonu – možnosti by měl ukázat právě ten průzkum. Pokud teda nebudou zkoumat pouze oblast patek oblouku, pak je zřejmě rozhodnuto…
Každopádně na Mariánský most to zatím nemá…

Jaroslav

Mariánský most je na dně údolí. A navíc je to místní komunikace. Tohle je DÁLNICE! A navíc beton je mnohem trvanlivější než lana! Ideální je ovšem kámen jak ukázal žampašský viadukt. Při jeho rekonstrukci stačilo opravit spárování mezi kameny! Ty novodobé betonové a železné mosty se po 50 letech bourají a staví znova. Neštěstím dnešní doby je, že páni architekti se pasovali na umělce! Dříve to byli řemeslníci pro které hlavní byla funkce stavby a vzhled byl přidaná hodnota! Dnes se nejdřív udělá výtvarný návrh a až pak se hledá technologie a způsob provedení! A pak jsou takové případy jako… Číst vice »

vlachjan

Promiňte, ale nemyslím si, že příliš víte, o čem mluvíte. Stačí si prostudovat návrhy a realizace mostů z naší minulosti a nemůžete než dojít k závěru, že v historii kráčela technická erudace ruku v ruce estetickým citem.

A. O.

Architekt byl vždycky od toho, aby ta stavba nějak vypadala.

Tomáš

Viadukt stavět tady??? To o čem píšete je je oprava starého viaduktu ne stavba noveho

Paterson

To bude drahé.

VJY

Dneska je všechno drahý…. No nepamatuju si dobu kdy by lidi říkali něco jinýho. Za bolševika to byla podpultovka jen pro známý a od tý doby je všechno drahý, už 30 let.

Jaaa

Svatému bohu autu lze obětovat cokoliv.

Hans N.

A ti chalupáři pod budoucí most jezdí jak? Na kole? Asi, ne! Sázava dávno není kraj trempů, ale normální „mastňácká“ lokalita. Jak se tu někde správně píše: sekačky, grily, auta, řev…

Václav

A kdy jste tam byl naposledy? Já včera. Ani sekačky, ani grily, ani auta, ani řev…

jinonic

Sobota 12.4.2025 odpoledne, Jílové u Prahy, Kabáty. Auta na louce, sekačky, grily…

Tomáš

Jen vožralý otravný Pražáci jako vy

Tomáš

Jací trempové? Už tam jezděj jen Pražáci a vadí. Jim že jim klesne hodnota chaticek

Tomáš

A tobě by zasloužilo pořádně naliskat

Dejf

Tak jediná levná věc je sedět za pařezem a dloubat kořínky. Ale nikdo se k tomu moc nehrne, tak nezbývá, než budovat infrastrukturu, školství, zdravotnictví, armádu a další pekelně drahý věci, co nám zajistí život, na který jsme si jako středoevropané zvykli…

NFF

Bude.

Tomáš

Bude. Ale zase lepší, než jen nejdřív brutálním spádem (až volným pádem) do údolí, tam jet po nějakém umrněném mostku a následně prudce do kopce. Podobných míst je třeba na D1 dost, tak proč v tom pokračovat.

DavidS

Lávka bude tedy zavěšena?

Tomáš

Snad to konečně urychlí