Železnice

Přeplněný Adršpach. Královéhradecký kraj objednal u ČD další vlaky

Motorový vůz 810 v Adršpachu. Foto: České dráhy
Motorový vůz 810 v Adršpachu. Foto: České dráhy

Královéhradecký kraj se dohodl s Českými drahami na posílení železničního spojení do Adršpašských skal. Dopravce bude jezdit s vlaky, které měly ukončit provoz poslední prázdninový víkend, až do konce září.

Po dohodě s Královéhradeckým krajem prodloužíme provoz prázdninových sezónních vlaků v oblasti Teplic nad Metují a Adršpachu až do konce září. Rozšíření dopravy se týká téměř 20 spojů, které budou jezdit například mezi Teplicemi nad Metují a Adršpachem, ale také mezi Broumovem, Meziměstím a Náchodem nebo mezi Náchodem a Adršpachem,“ říká Roman Moravčík, ředitel Regionálního obchodního centra osobní dopravy v Královéhradeckém kraji.

Na trati Adršpašskými skalami jde už o druhou úpravu jízdního řádu, na jaře začaly jezdit nové přímé vlaky do skalního města vedené z Polska. Ty kraj objednal u GW Train Regio

Adršpašské skály se dlouhodobě potýkají s velkým náporem turistů, kteří přijíždějí autem. Letos situace dospěla tak daleko, že policie musela opakovaně zavřít hraniční přechod, protože doprava v Adršpachu a okolí zcela zkolabovala. Vlaky v této oblasti mohou odlehčit přetíženým místním komunikacím a parkovištím. Turisté přijíždějící do skalních měst mohou nechat své automobily dál od cíle své cesty a poslední úsek mohou dojet vlakem. Podobně místní obyvatelé se mohou vyhnout cestě autem po přetížených silnicích a využít pro svou cestu vlak.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
MiniInvestor
Host
MiniInvestor

Cestování autem je dost levné, i ta největší socka dosáhne na nějakého ojetého pažouta nebo citróna a cenu paliva moc neřeší. Tady má stát volné pole působnosti a mohl by třeba zvýšit daň z pohonných hmot a naplnit tak víc erární kasu. Nějaký výraznější přesun z aut do vlaku bych nečekal, ale úplně marná snaha kraje být nemusí. Je to ale potřeba doplnit dalšími věcmi jako výrazně zvýhodněné vstupné při jízdě vlakem, opětované zavedení parkovného atd. A že tam jezdí teď mimo hlavní sezónu 810 ? To není až takový problém, těch pár minut v motoráčku v upgradované verzi většině… Číst vice »

Petr.R
Host
Petr.R

o té vyšší daňi je to od Vás překlep? A ta liazka je na vodík?

Roman V
Host
Roman V

Ideální, ještě prosím rozšířit parkoviště a více vlaků do Polska. Čím víc lidí si tam ten václavák zhnusí tím lépe a snad za pár let by se to zase mohlo uklidnit. Tohle má už k přírodě pěkně daleko. Jinak je super jak dali parkoviště zadarmo a zavírají vjezd zázvorou v 18:00, takže když se chcete krátce projít skalami a pak skočit na večeři do nějaké místní hospůdky která má tak max 6 parkovacích míst, tak jste co? Nahrání a na*raní. Ještě že jde zatím jezdit jinam.

Panoramix
Host
Panoramix

Kdyby raději vzali ty peníze vyplýtvané na neefektivní dotování železniční dopravy a využili je tam, kde je opravdu poptávka – tedy ve vybudování kapacitních parkovacích domů a zkvalitnění příjezdových cest. Je dost naivní si myslet, že lidi jedoucí z větší dálky, navíc obvykle s dětmi, jen tak uprostřed cesty zastaví někde v polích a přestoupí na vlak, který jede párkrát za den. Pak se budou trmácet z nádraží k samotným skalám a po skončení prohlídky to samé v opačném gardu. Navíc pokud vlak vyplivne najednou třeba 100 lidí, utvoří se u pokladny zbytečná nárazové fronta v řádu desítek minut. Velmi… Číst vice »

Bob
Host
Bob

Nesmysl! Vlaky jsou jediným řešením, louky v CHKO nelze používat k parkování, navíc ty auta kapacitně nepojmou ani příjezdové komunikace.

coudy
Host
coudy

„Pak se budou trmácet z nádraží k samotným skalám a po skončení prohlídky to samé v opačném gardu.“
to nádraží je blíž než parkoviště

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Hledáte problémy tam, kde být vůbec nemusejí: vstupenky lze klidně prodávat už ve vlaku nebo dokonce i v osobní pokladně nebo automatu na nádraží u parkoviště, kde si cestující opatřují jízdenky na ten vlak – a ke vchodu do skal je to v obou případech (Adršpach i Teplice) z nádraží méně než půl kilometru.
Spíše je zajímavé, proč se tam tak rozmohly výlety Poláků …

Petr.R
Host
Petr.R

za to může snad starosta adršpachu, že není schopen si půjčit MP s metrem v ruce. A ta vstupenka s jízdenkou se taky dá zařídit, to by zase měl kraj s čd vyjednat. Ted kritiky k 810 moc nemám, nebot ty turistický trasy nejsou vhodný pro toho, kdo nevyleze do 810.

Brumla
Host
Brumla

1. Sezónní vlaky jezdili vždy až do konce září, dokud se do toho nevložili ,,odborníci,, z koordinačního centra.
2. Vlaky se zavedli ještě dřív než Poláci začali provádět nájezdy.
3. Již před mnoha lety bylo nabízeno ,aby do Adršpachu v sezóně jezdilo více vlaku převážně ze záchytných parkovišť, které měly být vybudovány u Teplic nad , Metují. Samotní radní z Adršpachu věc smetli se stolu

Asdf
Host
Asdf

„Turisté přijíždějící do skalních měst mohou nechat své automobily dál od cíle své cesty a poslední úsek mohou dojet vlakem. “

K tomu lze říct jediné: neskutečně naivní. Tuhle možnost využije tak 0,01 % přijíždějících autem.

Petr.R
Host
Petr.R

kdyby tam naplánovali nějakou trasu, tam vlakem, nazpět pěšky k autu, tak by to taky nebylo špatný.

kix
Host
kix

k tomu, aby lidi jezdili vlakem je potřeba, ale jim tuto možnost zvýhodnit a nikoliv zrušit poplatek za parkovné a a poplatek promítnout do vstupného jeho zvýšením.. tz. je potřeba obnovit placení parkovného a naopak vstupné snížit při použití vlaku, jenže ono se to v dnešní době různých jízdenek a jízdenek nahraných třeba na inkartě či e-tiketu řeší docela blbě..protože to by museli mít možnost takovou jízdenku ověřit..

Karel Sined
Host
Karel Sined

Stačí dát parkovné za 200 a získanými penězi zadotovat zlevnění vlaků (ČD na některých tratích nabízí IN25 slevu všem cestujícím). Nebo prodávat vstupenky už ve vlaku za zvýhodněnou cenu (1 vstupenka na cestujícího).

Asdf
Host
Asdf

Ano, jediná možnost, jak dostat lidi k vlaků, je enormně zvýšit částku za parkování a zároveň přísná kontrola policií a odtah aut, které parkují tam, kde nemají.

Bob
Host
Bob

Souhlas, že problémem je nejen parkování zdarma, ale také neschopnost policie a obecního úřadu řešit porušování dopravních předpisů.

AAA
Host
AAA

To je akorát cesta že se na to každej přístě vykvákne.

Svojsin
Host
Svojsin

Každopádně i tak je dobře, že na situaci reagovali na KU alespoň takto.

Dash9
Host
Dash9

Lidé přijíždějící automobily přesednou určitě rádi a ochotně do vozu řady 810, jehož kultura cestování pamatuje Škodu 120.

Svojsin
Host
Svojsin

Je pravda, že řada 810 je dnes dobrá leda tak do šrotu(muzea).
A to přesto, že bude část šotoušů pořád tvrdit, jak je to pro některé tratě dostačující vozidlo a lepší, než jakýkoliv autobus, což ovšem většinová veřejnost vidí úplně jinak. Ani pozlacený WC(obzvláště důležitá věc na lokálkách okolo 10-20km) to nezachrání.

Pan X
Host
Pan X

Svojsin: Nebojte se, tahle trať naštěstí nebude mít už dlouhého trvání 🙂 Nedávno zde pán pod přezdívkou Souprava ukazoval schéma, jak bude vypadat síť železnic za 30 let, tak já jsem si dovolil se tím inspirovat a doplnil jsem to do konce. A věřím, že se tento stav povede i dříve, než za 30 let. http://jyxo.info/uploads/99/999251a2dfd333c6e2873ee4ee1ba98e76bcfaab.jpg Beru v úvahu i fakt, že i při objednání několika autobusů (na které se dá nasadit konstrukce na přepravu kol, takže s možností přepravy kol ve vlaku nemá smysl argumentovat) bude cena za dopravu levnější, než jeden vlak. Proto tam jsou smazány i tratě… Číst vice »

Marek
Host
Marek

Vy jste nějakej chytrej :DD Zrovna 226, kde v sezóně jede v jednom spoji klidně 50 cyklistů, určitě pobere autobus.

Pan X
Host
Pan X

Když si zjistíte cenu za 1 autobus vs. cenu za 1 vlak, zjistíte, že kdyby místo jednoho vlaku měly jet dva autobusy a ještě dva cyklobusy, je to stále levnější. Navíc pokud by se z té trati udělala cyklostezka, mnoho cyklistů už nebude přepravu v tomto směru potřebovat.

Osasco
Host
Osasco

Nevím jestli píšete ironicky, jste troll nebo novodobý Baron Beeching, ale Váš příspěvek je snůška nesmyslů. Smazat z mapy tratě, které si na sebe vydělají jen z poplatků za průjezd vlaků, to už chce mít řádně připravené podklady 🙂

Pan X
Host
Pan X

Na sebe si nevydělá v podstatě žádná trať. Možná by si někteří mohli přestat nalhávat, že železnice není zastaralá. V této podobě to skutečně JE něco, co do moderního 21. století nepatří a většina tratí, které jsem z mapky smazal, měly být už dávno zrušeny. A ty zbylé tratě už dávno mohly být přestavěny na mnohem vyšší rychlost. Prostě do budoucna buď moderní rychlodráha, nebo zrušená trať. Většina tratí pochází z konce 19. nebo počátku 20. století, kdy silniční doprava ještě nebyla tak na vzestupu, jako teď. Dnes je silniční doprava rychlejší, levnější jak na provoz vozidel tak na údržbu… Číst vice »

a8n
Host
a8n

Myslím, že vzhledem ke stanoveným cílům je vaše mapka zbytečně konzervativní. Měla by vypadat spíš nějak takto, i když si nejsem jistý, zda tam těch tratí není stále ještě moc.
http://jyxo.info/uploads/43/436f7aaab35da80a2c5abfea27950d918d6dfdbc.jpg

Pan X
Host
Pan X

Tak to zase ne, až se jednou zmodernizuje celá trať Praha – Liberec, tak bude mít jednoznačně budoucnost. To samé Rakovník, i když tam by si to muselo vyžádat zásadní přeložky a zkrácení. Záměrně jsem tam nechal i např. Jeseník (i když tam jsem hodně váhal), aby se neřeklo, že ruším všechno.
Hustopeče budou elektrifikovány, takže ty taky ponechat.

a8n
Host
a8n

Sorry, cílem mé mapky bylo ukázat nesmyslnost té vaší. To se jak vidím povedlo. Dokonce s bonusem, neboť jste v posledním příspěvku prokázal, že o přepravním potenciálu jednotlivých míst nemáte ani páru.

Marek (jiný)
Host
Marek (jiný)

Až se to zruší, protože v tomhle je vývoj neúprosný, tak budete jen opařeně koukat, že Pan X měl pravdu.

oskar
Host
oskar

Po tomto bych to už zrušil úplně a nechal jen průtahy do ostatních států, jestli budou vůbec třeba. 😀

Radek
Host
Radek

Takže přidáme ještě více kamionů a autobusů, aby silnice byly ještě méně průjezdné, ideální stav ;-0!!

oskar
Host
oskar

Budoucnost (2050 )vypadá zajímavě, ale chybí mi tam VRT. Asi pořád nic 😀

Asdf
Host
Asdf

I kdyby tam jezdily hypermoderní vlaky, tak automobilisti do nich určitě houfně přesedat nebudou, jelikož je to vždy komplikace a značně nekomfortní. Kdo se jednou vydá do skal autem, tak jeho záměr je se k těm skalám autem co nejvíc přiblížit ideálně tak, aby to měl co nejblíž ke vchodu. Jakékoliv přesedání někde na vlak je naprosto naivní představa.

Radek
Host
Radek

Ideálně někteří, aby ani z auta nevystupovali! Opravdoví turisté.

Partneři



CSCARGO