Přelet nad motýlkem. Extrémně vytíženou dálniční křižovatku u Norimberka překlenul megamost

Stavba nedaleko českých hranic měla nejvyšší prioritu. Most se dva roky vysouval za provozu.
S více než ročním zpožděním začal řidičům sloužit nový dálniční most přes klíčovou křižovatku Norimberk-Východ (Nürnberg-Ost) nedaleko českých hranic.
Odvážná konstrukce překlenující celou křižovatku váží 15 000 tun a je 600 metrů dlouhá. Stála 65 milionů eur (1,6 miliardy korun). Celkem trvala stavba šest let.
Nové spojení má zabránit dopravním kolapsům, které přetížené křižovatce dlouhodobě hrozily. Kříží se zde dálnice A6, navazující v Německu na českou D5, s dálnicí A9 mezi Mnichovem a Berlínem. Projíždí tak tudy velká část tranzitní dopravy ve směru východ-západ i sever-jih.
Ve špičkách se tam tak tvoří pravidelné zácpy, jelikož jednopruhové nájezdy z dálnice A6 (z Heilbronnu) na A9 (směr Berlín) měly už dlouho výrazně překročenou kapacitu. Ve špičce jimi projelo 1 800 vozidel za hodinu.
Nový dvoupruhový most přezdívaný Overfly (Přelet) má výrazně větší kapacitu než původní sjezd.
Nadjezd také zmírňuje dopravní zácpy pro řidiče jedoucí po dálnici A9 od Mnichova, kteří se chtějí napojit na dálnici A6 směrem na Prahu. Dříve museli zastavit na značce stop, kde často docházelo k nehodám. Nyní je provoz předem rozdělen, takže značka stop již není potřeba.
Most měl být původně otevřen v loňském roce, stavbu podle zhotovitelů zpozdil nedostatek oceli na trhu. Později zase firmám chyběli svářeči.
Most byl montován kus po kusu vedle dálnice a poté po ní centimetr po centimetru posouván za plného provozu. Poté byl spuštěn o jeden metr do konečné polohy. Proces trval dva roky.
„Ve spolkovém plánu rozvoje dálnic byl projekt zařazen do kategorie s nejvyšší prioritou, kam spadá odstraňování úzkých dopravních hrdel se zvláště vysokým dopravním významem,“ uvádí stránky německého správce dopravní infrastruktury.






