Dopravci Železnice

Překvapivý konec soutěže na nové sídlo Českých drah. Nikdo neměl zájem

Budova ministerstva dopravy, v které sídlí České dráhy. Foto: MDČR
Budova ministerstva dopravy, v které sídlí České dráhy. Foto: MDČR

České dráhy musely zrušit veřejnou soutěž na pronájem kanceláří, kam by přesunuly z ministerstva dopravy své sídlo. Do veřejné zakázky nepřišla překvapivě i přes boom kanceláří v Praze jediná nabídka.

Vyplývá to z informací ve věstníku veřejných zakázek, kde firma oznámila zrušení zakázky kvůli nepodání jediné nabídky.

Do výběrového řízení se nikdo nepřihlásil, další postup bude představenstvo společnosti projednávat na některém z nejbližších zasedání,“ uvedl mluvčí Českých drah Radek Joklík.

České dráhy dosud sídlí v budově ministerstva dopravy na nábřeží Ludvíka Svobody. Smlouva s ministerstvem na pronájem skončí v druhé polovině roku 2020. Ve veřejné soutěži ČD hledaly pronájem téměř deseti tisíc metrů čtverečních kancelářských ploch na patnáct let. ČD hledaly budovu nejméně s 8 600 metry čtverečními kancelářské plochy, 700 metry skladovacích prostor a 85 parkovacími místy. Mělo jít o kanceláře postavené po roce 1990, podmínkou byla například enviromentální certifikace. Cena v hodnocení měla hrát váhu 70%, zbytek připadal na lokalitu. V hodnocení lokality měla roli hlavně blízkost nádraží nebo stanice MHD.

Do nové budovy chtěly České dráhy sestěhovat i další zaměstnance, kteří už museli postupně z budovy ministerstva dopravy odejít kvůli nedostatku prostor do Klimentské ulice. Už dříve ČD uvedly, že soutěž je současně sondováním trhu.

České dráhy využívají budovu ministerstva dopravy, kde mají kanceláře pro zhruba 500 lidí. Ročně platí ministerstvu 29 milionů korun (do roku 2016 to bylo 35 mil.). Pronájem metru čtverečního kanceláře vychází na 3 720 Kč za rok, metr čtvereční účelových ploch na 1 440 Kč za rok.

O stěhování Českých drah se mluví delší dobu. České dráhy mají i pozemky u hlavního nádraží, na kterých aktuálně vzniká projekt Penty a Sudopu Churchill Square. I proto se mluvilo o vznikajících kancelářích mezi hlavním nádražím a Vysokou školou ekonomickou jako o velmi pravděpodobné budoucí adrese generálního ředitelství.

38
Diskuze

avatar
5 Komentáře
33 Reakce na komentáře
22 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
17 Autoři komentářů
PavelSkinheads & Punks unitedJoe Silverrapetr.rMilošek Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Milošek
Host
Milošek

Pamatuji docela nedávné doby (před hnutím ANO), kdy v budově MD byla v křídlech celá patra v podstatě prázdná. Kanceláří volných hafo. Pak se začalo stěhovat do budovy pár různých státních organizací a komisí, které tam fakticky plnou pracovní dobu neúředničily a budova se začala zaplňovat. Za pár let, zejména po nástupu ANO, MD nebo ČD nabíraly obrovské množství úředníků. Co mě vždycky rozčilovalo, že spousta ČD kolegů měla kancelář i mimo Prahu a max. dvakrát do týdne dojížděli tu z Jihlavy, tu z Brna do Prahy, přitom charakter jejich práce vůbec neodpovídal tomu, že by musely cestovat a být… Číst vice »

Jakub
Host
Jakub

A musí nutně sedět v Praze? Je dost míst po republice kde jsou mnohem nižší nájmy. Nemluvě o bývalých dkv kde je polovina kanceláří prázdná.

petr.r
Host
petr.r

já to vidím na brno-jihlavu nebo třebíč i MUN by byla dobrá adresa, akorát je problém v jiných městech než praha, že za chvilku jim nebude fungovat režijka

Martin
Host
Martin

koukam, že režjka je pro tebe ultrazlo

petr.r
Host
petr.r

no tak jsem to přehnal,ale přiznám, že se mně nechtělo hledat město, kde nebude jezdit čd, nu což, uklizečce koupí auto.

Standa
Host
Standa

Fakt si myslíte, že někdo z GŘ ČD jezdí vlakem na režijku? Všichni mají služební auta…

Tronda
Host
Tronda

A k čemu potřebují služební auta, když přece mají režijku?

Standa
Host
Standa

Vás nejvyšší šéf v práci asi taky nejezdi metrem
Pokud mají režijku a nevyužívají ji tak vás to nemusí trápit protože nezabírají nikomu platícímu místo ve vlaku a ještě zaplati litr ročně

petr.r
Host
petr.r

Na to zapomen a ještě napiš, že si platí telefon a tarif. Ale nebudem je házet do jednoho pytle

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

Co by dělalo vedení společnosti v ani ne čtyřiceti tisícovém městě?

Vaa
Host
Vaa

Kdyby to ředitelství nahrnuli buldozery do Vltavy i s obsahem zatuchlých kanceláří, tak by na tom naše železnice jedině vydělala.

Joe Silverra
Host
Joe Silverra

Kdyby vase komentare mely alespon za mak myslenky,jiste by diskuze dostala jeste vice na konstruktivnosti.

Vaa
Host
Vaa

To víte, každý s yntelektuáli z nábřeží rajtovat božo neumí.

Joe Silverra
Host
Joe Silverra

S yntelektualy urcite ne. Co s intelektualy?

Dedek
Host
Dedek

Pane Joe Silvera mate pravdu. Geny nikdo neokeca.

petr.r
Host
petr.r

nesouhlasím, šprcky by se namotali na lodní šrouby.

Joe Silverra
Host
Joe Silverra

A ony jsou sprcky muzskeho rodu? Muzi je používají, ale rada pro vas je, mozna prekvapive, ze sprcky se zamotaly!

petr.r
Host
petr.r

Já jsem myslel, že v kancelářích pracují muži, najdete odkaz, že se mýlím?

Joe Silverra
Host
Joe Silverra

Já jsem myslel, že existuje shoda podmětu s přísudkem. Nebo se mýlím?

petr.r
Host
petr.r

mýlíte se.

Joe Silverra
Host
Joe Silverra

Nemylim. Ale protoze jste to nepochopil, pisi znovu: ve spojeni „sprcky se namotaly“ se po pismene ,l‘ pise tvrde ,y‘. Proc? Protoze v ceskem jazyce existuje pravidlo, kteremu se uz rika shoda podmetu s prisudkem.

bob
Host
bob

Vtipné je že budova kde teď ČĎ sídlý kdysi ČD patřila.kdyby se budovy nezbavili nemuseli si ji pronajímat a hledat nové sídlo.

Juraj
Host
Juraj

Ono je to komplikované – budova bola postavená pre prvorepublikové ministerstvo železníc v dobe, keď železnica a štát bolo jedno a to isté. Priamo v majetku ČD, a.s. ale nebola nikdy. Dnešný stav je pozostatok doby unitárnej „modrej armády“, keď ešte nemalo význam rozlišovať, kde končí verejná správa a kde začína komerčný podnik. Tá doba je dnes preč.

bob
Host
bob

Aha,díky za informaci.

Štěpán
Host
Štěpán

Za druhé budova odpovídá standardům 20. let, 20. století. V létě je tam neskutečné horko, klimatizaci má pár vyvolených, v zimě musí mít obrovské výdaje na topení, rozvod vody je v původních olověných trubkách.

Martin
Host
Martin

jsou tam funkční Páternostery!

Pavel
Host
Pavel

Sám seš olověná trubka 😀 řešilo se opakovaně, můžeš si u vnitřní zprávy vyžádat papíry s rozbory vody i informacemi o potrubí.

Oldřich Sládek
Host
Oldřich Sládek

Nejsem si jistý, ale v 90.letech bych se skoro vsadil, že patřila Českým drahám. Ministerstvo jim jí prostě za nějakých podmínek sebralo. Zkusím dohledat.

bob
Host
bob
Vendelín
Host
Vendelín

ano patřila až do roku 2003 kdy vznikla akciovka. ČD o ni údajně přišly v rámci oddlužení bývalého státního podniku.

Standa
Host
Standa

Ta doba je dnes bohužel už pryč….

Vaa
Host
Vaa

Ono se není čemu divit, že se nikdo nepříhlásil. Já bych tu bandu likvidátorů do baráku taky nechtěl.

Joe Silverra
Host
Joe Silverra

Ja bych nechtel do baraku zase vas. Kdo je na tom hur?

Vaa
Host
Vaa

Potrefená husa se ozvala…

Joe Silverra
Host
Joe Silverra

Neozvala. Ja nemam s CD nic společného. Ale vy hovorite, jako byste pomery ve firme znal. Takze to budi dojem, ze tu kejhate akorat vy.

Standa
Host
Standa

Tady se píše o ředitelství Českých drah, ne RegioJetu

Jedlička
Host
Jedlička

No právě. Nevím, co kluci furt řešej. Můžou si to řídit rovnou z Modrý ústřice a bude klid.

Vendelín
Host
Vendelín

Teď bude výběrko na post člena představenstva a náměstka generálního ředitele. Že byste se přihlásil a všem ukázal jak se to správně dělá??

Newsletter