Překvapení v Ostravě, antikolizní systém pro nové tramvaje od Škody dodá Bosch
Ostravská tramvaj ForCity Smart 39T od Škody. Pramen: Škoda Group

Německá firma nabídla oproti odhadu i konkurenční nabídce o více než 10 milionů nižší cenu.
Bosch je možná synonymem pro nářadí, ale senzory dlouhodobě dělat umějí a jsou kvalitní.
V automotiv běžná znacka
Přijde mi zajímavé srovnání, že v Ově může cizí výrobce svým systémem takto zasáhnout do řídícího systému tramvaje, kdežto v Praze není reálné, aby 15T vybavil klimatizací kdokoliv jiný, než Škoda. Ostrava snad vlastní k 39T dokumentaci, nebo co je jinak?
Možná už se poučili, Praha bude taky mít dokumentaci k 52T.
Ako to funguje v takychto pripadoch? Pouziva sa standardizovane rozhranie, aby takyto system mohol sahar do riadenia? Ci Ostrava ma dokumentaciu k elektrickam a podla nej sa to napasuje? Ci to bude komplet samostatne?
Ten systém nemusí být s vlastním nadřazeným řízením nějak integrován. Prakticky dává akustické a optické varování a v případě potřeby zadává plnou provozní brzdu (tedy vlastně paralelně k řadiči). To varování může být klidně dodatečná kotrolka resp. bzučák. Samozřejmě, pokud je možná integrace do nadřazeného řízení, je to podstatně elegantnější, ale jde to i takhle nezávisle.
A jaké jsou poznatky a zkušenosti u Stadleru?
Má to nějaký přínos?
Smazáno pro tupost.
Nepůjde, ale bude tam jedna výjimka. Ve vaší přítomnosti se vypne a tramvaj automaticky přidá.
Myslím, že by redakce mohla potlačit vás.