Přehlídka nových aut neláká. Počty návštěvníků na frankfurtském autosalonu spadly o třetinu

Autosalon ve Frankfurtu, představení novinek Mercedesu. Foto: IAAAutosalon ve Frankfurtu, představení novinek Mercedesu. Foto: IAA

Pořadatelé největších autosalonů řeší zásadní problém: přehlídka novinek z produkce automobilek přestává přitahovat davy lidí jako v minulosti, klesá i

Pořadatelé největších autosalonů řeší zásadní problém: přehlídka novinek z produkce automobilek přestává přitahovat davy lidí jako v minulosti, klesá i zájem automobilek o přehlídku.

Ilustrují to zveřejněná data o počtu návštěvníků posledního autosalonu ve Frankfurtu. Přehlídka, která se koná jednou za dva roky, přilákala podle pořadatelského německého sdružení automobilového průmyslu VDA 560 tisíc návštěvníků. Před dvěma lety to přitom bylo 810 tisíc lidí, v roce 2015 dosáhla účast 932 tisíc návštěvníků.

Pořadatelé si v tiskové zprávě postěžovali, že akce vyšla na dny, kdy probíhalo několik demonstrací za kroky směřující k ochraně klimatu. I tak je ale zjevné, že přehlídka naleštěných nových aut není zdaleka takovým tahákem jako v minulosti. Část automobilek navíc svoji účast odřekla: ve Frankfurtu chyběly například značky jako Toyota, Renault, Peugeot a Nissan. Podle šéfa VDA Bernharda Mattese se efekt úspěšnosti nepočítá jen počtem návštěvníků a zaplněných ploch, ale dosahem k dalším lidem přes online platformy.

Podobné problémy mají i jiné velké automobilové přehlídky, pokles loni zaznamenal autosalon v Paříži i přehlídka v Detroitu.

Bývalý šéf Opelu Karl Thomas Neumann uvedl na twitteru, že letošní ročník byl velkým propadákem a smutným stínem toho, co přehlídka dříve bývala. Očekává, že za dva roky se už ani neuskuteční.

Zda bude autosalon opět ve Frankfurtu, není jisté. VDA bude o místě rozhodovat příští rok na jaře, mluví se čím dál častěji o přesunu do Berlína.

 

Tagy autosalon VDA
15 komentářů