Přehledně: Vlakem neomezeně i za 68 korun na den. Dopravci po Evropě přichystali na léto speciální jízdenky
Letní vlak ve Slovenském ráji. Foto: ZSSK
Speciální časové síťové jízdenky nabízí řada dopravců jen o prázdninách.
Co Francie? Brzy tam na pár dní pojedeme. Má dopravce SNCF třeba nějakou celodenní rodinnou jízdenku?
SNCF měla před dvěma lety podobnou akci na cestování regionálními vlaky za 29€/měsíc. Bylo poměrně obtížné ji koupit přes internet jelikož chtěli vaši adresu a provincii a další údaje (které mají jen ve Francii) ale šlo to. Bohužel od té doby už ji nevydávají.
Jih Švédska, konkrétně Skåne, případně Skåne plus Blekinge, se dá koupít jízdenka na 2 měsíce (od 15.6. do 15.8.) za 829 sek, respektive 1219 sek. Platí až pro tři (pouze jeden starší 20). Lze I půjčovat. Lze koupit přes Skanetrafiken web nebo apku.
A co polský celoroční Multiprzejazd PKP Intercity?
Platí sice jen na tři dny (út, st a čt), ale ta základní cena pouze na TLK a IC za 119 zł (resp. 159 zł za 1. třídu) je naprosto směšná.
Má však bohužel jedno obrovské nepochopitelné omezení, že k němu nelze dokoupit příplatek na lůžko nebo lehátko…
Máte někdo informaci, zda Slováci mají jako u nás možnost k těmto síťovým jízdenkám možnost časového doplatku do 1.třídy jako u nás? Nebo jak to chodí na Slovensku v případě, že bych chtěl jet v 1.třídě? Moc děkuji za odpověď.
https://www.zssk.sk/zlavy-cestovne/letna-ponuka-slovak/#ponuka-slovak
ak si chcete dopriať vyšší komfort cestovania v 1. triede, nezabudnite si zakúpiť aj povinnú miestenku.
Možné sú len jednorazové doplatky. Miestenka je povinná, ale pri nákupe doplatku v pokladni sa vydáva zadarmo. Vo vlaku je doplatok možný tiež, ale myslím že sa k nemu účtuje aj sankcia za nástup bez miestenky (3€ tuším?).
Nemají, protože pokud by měli, byl by uveden tady https://www.zssk.sk/aktuality/letne-vlaky-2023/. Takže pokud budeš chtít jet 1. třídou, zaplatíš normální doplatek do 1. třídy, plus EUR 1.00 za místenku, protože ZSSK má prakticky všecky vagony 1. třídy povinně místenkové. Pravděpodobně podle Cenníka č.10 sloupce C „držiteľ: traťového cestovného lístka (do 210 km), žiackého traťového cestovného lístka (do 160 km), MAXI KLASIK, zamestnaneckej cestovnej výhody na 2. vozňovú triedu pri jednorazovej ceste v 1. vozňovej triede“. Pravděpodobně, protože, jak už jsem psal, v PP ZSSK není o cestovnom lístku SLOVAK vůbec nic, tak vycházím čistě z logiky věci, že máš síťovou jízdenku… Číst vice »
A když bych chtěl na Slovensko tu měsíční, tak s InKartou (=Railplus) je to za 49 €? Nebo jsem to blbě pochopil?
Obávám se, že tam je chyba. Tarifa Prepravných podmienok ZSSK vůbec se slevou Rail Plus nepočítá, a taky tady: https://www.zssk.sk/aktuality/letne-vlaky-2023/ se uvádí „SLOVAK KLASIK 26+ 31 dní zákazník od 26 rokov držiteľ preukazu KLASIK 49 eur“. Dřív byl (papírový) průkaz na slevu KLASIK vybaven automaticky logem průkazu na slevu Rail Plus. Ta sleva končí, takže asi proto jí už ZSSK nemá v PP, a proto už nenazývá slevu „KLASIK RAILPLUS“, ale jen „KLASIK“. Prostě, pravděpodobně, někdo zkopíroval text z minulých let a nepoužil u toho tu kouli, co kryje krk, aby do něj nepršelo – nic mimořádného, nejen u ZSSK.… Číst vice »
PP ZSSK jsou pak tady:
https://www.zssk.sk/wp-content/uploads/2023/05/PP-ZSSK-od-2023-06-07-brozura.pdf
Díky moc za ujasnění!
Bez karty ZSSK sa dá kúpiť len týždenný variant.
Zapomněli jste na maďarsko (celosíťová krom MHD), není to sice jen v létě, ale to ostatně německo taky ne
A u Polska je to taky trochu nepřesně, na webu je to takto:
Bilet tygodniowy wakacyjny w cenie 109,00 zł – jest ważny w pociągach REGIO uruchamianych przez POLREGIO S.A. – oprócz pociągów specjalnych
Bilet tygodniowy wakacyjny w cenie 129,00 zł – jest ważny w pociągach REGIO uruchamianych przez POLREGIO oraz jest honorowany w pociągach osobowych uruchamianych przez przewoźników kolejowych: Koleje Wielkopolskie sp. z o.o., Arriva RP sp. z o.o. oraz Łódzka Kolej Aglomeracyjna (z wyjątkiem pociągów kategorii ŁKA Sprinter).
Přeloženo pro ty, co neumí polsky:
Prázdninová týdenní jízdenka za cenu Zł 109.00. Platí ve vlacích REGIO provozovaných POLREGIO, a.s., s výjimkou speciálních vlaků.
Prázdninová týdenní jízdenka, za cenu Zł 129.00, platí ve vlacích REGIO provozovaných POLREGIO a je také uznávána v osobních vlacích provozovaných provozovateli osobní dopravy: Koleje Wielkopolskie s.r.o., Arriva RP s.r.o., jakož i Łódzka Kolej Aglomeracyjna (lodžská městská železnice), s výjimkou vlaků kategorie ŁKA Sprinter.
Když to tak čtu tak nejvýhodnější je kombinace všeho toho v podání Interrail global pass za 345eur na 7 dní v mesici
Co na Norsko, neměl by někdo nějaký tip?
Propašovat tam alkohol a na místě ho za neuvěřitelné částky prodávat. 😀
Minipris. Třeba Trondheim Oslo to nabízí za 205 korun.
V Itálii se dá použít Trenitalia Pass, ten jen ale na cesty, ne dny. Nejlevnější varianta je na 3 cesty během 7 dnů za 129 Euro. Tedy celkem drahé a nedá se to použít na regionální vlaky. Na druhou stranu se nemusí dokupovat místenky na Frecciarossu, tak třeba by se to někomu vyplatilo, kdyby cestoval dejme tomu ze severu na jih. https://www.trenitalia.com/en/offers/trenitalia-pass.html
To je fakt drahé,to už vyjde levněji Interrail ale teda+ta blbá místenka
Škoda, že Itálie asi nic.
https://www.trenitalia.com/en/offers/italia-in-tour.html
U toho Polska vypadl kus názvu dopravce: Koleje ???
Koleje Wielkopolskie a Arriva RP.
Díky, doplněno
Tady by mohla zaúřadovat EU a vydat eurojízdenku která by platila na veškerou hromadnou dopravu v unii. Myslím že by z něčeho takového měli radost jak lidé tak i příroda. Uznávám že něco takového je utopie, ale snít je krásné…
EU by hlavně měla nařídit storno každé jízdenky do 15 minut před odjezdem a výběr místenky z plánku. Spousta molochů i na západě je zamrzlých v minulosti a takový záklaf, který zákazník očekává a umí ho už i ŽSSK neumějí.
Tak o tom žádná. Třeba se jednou něčeho takového dožijeme.
Ktorý dopravca v Európe neponúka aj flexibilné lístky s možnosťou storna? Neviem o takom. Okej, možno Elron, ale tam zas nie je dôvod kupovať lístok vopred, keď za rovnakú cenu je vo vlaku.
Myslel jsem samozřejmě normální storno do 15 minut před odjezdem beze srážky, to neumí ani OBB ani DB. Takhle to není flexibilní, ale zkostnatělý moloch.
Jakže nie? ÖBB Standard-Ticket je bez problémov stornovateľný bez zrážky, viackrát som to sám využil. DB veru neviem.
Na OBB.at aktuálně uvádějí, že standard ticket jde zrušit před prvním dnem platnostu, takže žádných 15 minut a ještě je neskutečně předražený, když za lístek z Vídně do Slazburgu chtějí víc než stojí stejná cesta autem. Jiné druhy lístků nejdou stornovat vůbec. Je to moloch a ne služba, kterou zákazník očekává.
Taková jízdenka vlastně existuje ikdyž ne přímo pod taktovkou EU , ale obsahuje Evropu, tzv. Interrail.
Je snaha časom začať vzájomne uznávať rôzne Klimatickety, ale samozrejme nájdenie zhody medzi všetkými štátmi bude otázka rokov.
Rodina chce letos do Dánska, takže mám takový pocit, že autorovi vděčím za nemalou úsporu. Díky. 😉
Napište pak, co vám na to rodina řekla. Protože do těch dvou smradlavých natřískaných popelnic od sardinek, kde nefunguje vůbec nic a které DB a DSB vydávají za IC Hamburk-Kodaň bych holku vzal jedině v případě, že bych chtěl rychlý rozchod.
Bez obav, na těchto spojích už jezdí mnohem kapacitnější klasika DB s Vectronem.
Furt je tam ale mezi posledními stanicemi u hranic povinná rezervace. To má nějaký věcný důvod, nebo jde o standardní ojebávku „bohatých cizinců“ na maďarský způsob (jakkoli v tomto prostoru by mě to celkem překvapovalo)?
Tak to je pro mne novinka, ještě loni tam ten šrot (protože jinak se to slušně nazvat nedá) jezdil. Ono teda celá Skandinávie má nepoužitenej jízdní řád typu jak nám vyšly oběhy, něco jako u ČSD v 80.letech a vlakem už bych tam osobně víckrát nejel, dokud si to nedají do pořádku. Ono i ten Hamburk-Kodaň jsou pořád 4 hodinový díry.
Na IC do Hamburku se to řazení měnilo minulý měsíc. A celá Skandinávie že má JŘ jak jim vyšly oběhy?? Ty vyšly protože třeba skoro všechno v Dánsku jede po 30 nebo 60 minutách, Švédsko i Norsko taky hodinový takt tam kde je osídlení. Samozřejmě tratě kde to jezdí jak noty na buben se najdou taky, ale mnohem víc by měli zapracovat na integraci.
Tak třeba v Norsku z Osla do Bergenu nebo Trondhaimu, tedy druhé a třetí největší město v zemi pět náhodných výstřelů za den. Do Stockholmu celé 2, slovy dva (kolik, že jich jezdí z Prahy do Vídně, Berlína a dokonce Budapešti na Balkáně). Pravda Stockholm-Malmo denně je už celých 13 vlaků za den (tolik jich do Ostravy odjede do 10 dopoledne). Takže asi tak.
Není pravda, minulý týden oběma směry motorak…!!
Nejspíš se to tedy zdrželo, změna řazení měla být od 18.6. na všech přeshraničních IC.
Ale bacha, koupit včas
Zakoupeno, ještě jednou díky. I když mi přijde, že to úplně nezamýšleli pro cizince (lze jen v dánštině, jako ID to nenabízí pas apod), tak snad je to jen tradiční drážní oxymoron ve stylu „uděláme super nabídku, ale aby se moc nezneužívala, tak ji aspoň utajíme“ a ne že někde v hloubi těch podmínek je, že je to jen pro Dány (ale to by snad přes EU neprošlo).
On celkově ten web DSB umí víceméně jen dánsky, takže to s tím Rejsepasem nebude spiknutí samo o sobě 🙂 Aplikace DSB anglicky umí (ta mi právě poradila že Rejsepas existuje) ale celkově toho zase tolik neumí – koupit jízdenku ano, ale třeba nějaké odjezdy ze stanice v reálném čase… jen podle aktuální polohy a nebo když si tam založím profil a dám si stanice do oblíbených.
Jestli jsem správně pochopil informace na stránkách ÖBB, tak k využití zlevněné měsíční jízdenky je třeba ještě mít obdobu české InKarty – ÖBB Vorteilscard, co stojí 19 € na rok.
Detto k väčšine tých ponúk ZSSK v článku (okrem týždenného variantu ktorý je pre hocikoho).
Smysl podobných akcí v létě absolutně nechápu. Narozdíl třeba od lístku ČD Lidl, který býval několik let vždy v listopadu, kde jezdí vlaky prázdné a dávalo smysl do nich za akční cenu lákat další lidi. Ale v létě, kdy je spousta vlaků přeplněných, někteří dopravci absolutně nezvládají kapacitu a kolikrát je lepší jet autem, to vede akorát k tomu, že si sami vykosťují tržby a kvůli neexistzjícímu komfortu pak s nimi nejedou lidi, kteří by se zaplatili plnou cenu.
Já nevím, ale teze o přeplněných vlacích možná pocházejí z perspektivy svátečního cestujícího. Protože přes léto odpadá spousta dojíždění (jak všednodenního, tak víkendového) = dovolené, studenstvo taky nejezdí z VŠ domů.
A možná jsem vedle, snažím se jen najít logiku ve zdánlivě nepochopitelné strategii.
A hlavně v listopadu se lidi obvykle nechtějí věnovat týdennímu cestování po nějaké zemi. Lidl akce byly jednodenní, třeba pro návštěvu nějakého města, to samozřejmě můžu dělat celý rok. Kdyby dopravci nabízeli takové vícedenní síťové jízdenky mimo léto, akorát schytají kritiku od lidí co by to využili logicky v létě.
Zrovna taková Ex5 byla minulé léto v podání ČD absolutně nezvládnutá a pro námi dotovanou cestu z Prahy do Ústí nebo Děčína díky přeplněnosti nepoužitelná. Bohužel to nikdo neřeší.
Držitelé aplikací na InKartě mají 7 a 14denní jízdenky za 1190 a 1690 Kč. Tj. dostanou slevu 200 a 300 Kč ze základní ceny. Děti, studenti a senioři pak za 695 (7d) a 995 Kč (14d).
…přičemž In25 na 3 měsíce stojí 200.
Proto píšu držitelé a ne budoucí držitelé. 🙂
Díky moc za přehled. Dánský Rejsepas jsem tento týden koupil, zjistil jsem že existuje až když jsem se chystal kupovat fixní jízdenky DSB v předprodeji. Hlavní výhodou Rejsepasu není jen ta cena, ale platí fakt na všechno včetně busů na Bornholmu, zatímco Interrail platí jen na vlaky DSB a Arrivy (a 50% sleva na NJ), naopak denní lístek na Střední Jutsko na tyto dopravce neplatí (!), podobné je to v Severním Jutsku. Plus ta flexibilita, kdy si nebudu 2 měsíce dopředu kupovat lístek na konkrétní IC na trati kde se jezdí každou půlhodinu.
Díky za super přehled, o mnohých nabídkách jsem neměl ani tušení a zní to moc zajímavě !