Objevil se nám tady takový nešvar “ ztráta přípoje“ To si odpovědní úředníci myslí, že lidé- platící zákazníci budou používat takové služby? To ani náhodou, když spočítám čas strávený na cestě, nepohodlí a jízdné… jasně vítězí AUTO. Velice často jezdím do Rakouska, tam to funguje, proč ne u nás?
Nojo, tarif PID je prostě postavený na tom, že nejde rozumně prokázat odkud kam chci jet a na co mám nárok. Trošku přehnané GDPR.
Nixon99
11 měsíců
Pokud se podívám na „výdobytky“ na souboru tratí 170,171,172 a 200, musím si položit otázku proč zde vlaky tímto způsobem vůbec jezdí: 1.) Výtoňský most= ztráta možnosti u významné části vlaků jet do centra Prahy, z metra se tím díky práci SŽ stane dokonalá přeplněná socka, 2.) ztráta části přípojů v Zadní Třebání, 3.) ztráta všech přípojů v Berouně, 4.) ztráta přípojů v Březnici. To vše (s výjimkou prvního) jen pro jedno jediné, abychom jaksi jezdili v taktu, takt to je prostě Korán, přes který nejede vlak a kdyby nebyl uctěn, taktouši by snad spustili nepokoje. Že to jaksi jezdí… Číst vice »
Karel2
11 měsíců
Pro jistotu není důležité zmínit, že na tratě 070 dochází ke změně pražské konečné. Ať se zítra ráno všichni nechají překvapit. Uveďme jen neuvěřitelný úspěch jako změna režimu autobusových zastávek.
Tam je to jedno, horší zpět, až budou pobíhat po Masaryčce a hledat vlak.
Petr Zdobinský
11 měsíců
Co je zajímavé, že spojení mezi Chomutovem a Lužnou u Rakovníka chtěl před nedávnem pan Borecký úplně zrušit. Často tam jezdím a nikdy nebyl tento spoj bez cestujících. Chomutov je zvláštní destinace. Jezdí tam několik autobusových dopravců, ale mnohé spoje jedou objížďkou přes Most, což je dost časově nekomfortní. Flix má přes Chomutov spoj do Hamburku, cestou zpátky často zpoždění. Vlak Interjet – dobrá kvalita vagonů, ale výměna lokomotiv v Ústí prodlužuje čas cesty a proti autobusu je to časově nekonkurenční. Spoj přes Buštěhradskou dráhu je časově optimální pokud člověk jede do Prahy 6. Je dobře, že nezanikne.
Pokud se vlak včetně celkových nákladů na trať neuživí z jízdného, tak jaké jiné řešení navrhujete?
Při nedávném vytížení vlaků ČD (27%) činily na náklady na jednoho pasažéra a ujetý kilometr cca 8 až 12 Kč. Jízdné bylo někde kolem 1,5 Kč. Čili vlaky buďto rapidně zdraží a současně rapidně naberou spoustu nových pasažérů… nebo
Jako ta výměna lokomotiv za 6 minut v Ústí opravdu tragicky prodlužuje dobu oproti autobusu.
MOS
11 měsíců
SŽ každý rok píše o počtu nových výstražných zařízení a doplnění závor. Pak se dozvíme, kolik je ještě pouze výstražných křížů bez signalizace (vlak 10km/h). To způsobuje zpoždění, rozpad návaznosti spojů a tím úbytek cestujících. Trať 200 není přece lokálka. Doplňte přednostně ke křížům signalizaci, protože obce ty přejezdy chtějí. Jinak to cestující odradí a pak se řekne: nevyužité, zrušíme to.
Tiskovku jsem zhlédl a o 10 km/h na přejezdech tam nebylo slova. O 10 km/h se tam mluvilo v souvislosti s vjezdem do neperonizované stanice.
Mimochodem, přejezdů s kříži jsou tisíce, vlak na nich na 10 km/h nebrzdil téměř nikde, ale grafikon se změnil z tohoto důvodu jen na trati 200. Už jen tohle by vás mělo trknout, že něco bude jinak.
Ve schopnosti vykládat hámotiny se Axelovi plně vyrovnáváte, to je pravda.
Tohle je docela zásadní téma.Nejen trať 200 trpí pomalojízdou 60 km/h kvůli výstražným křížům.Dalším příkladem jsou tratě Veselí – Jihlava a Písek – Tábor – Jihlava.Původně se tam jezdilo snad 70,pak přišla ta norma a před každou polňačkou je 60.A polňaček je hodně,tak se 60 jede skoro furt.Svého času byla tahle šílenost i na trati Poříčany -Nymburk,kde je normálně 100.Přitom při reko svršku a zavedení horních rychlostníků by to na výše zmíněných tratích dalo i těch 80.Sice taky žádný zázrak,ale to zrychlení by bylo možné využít k zajištění přípojů a stsbilizaci grafikonu.
Teď IDSK řeší další problém s grafikonem. Prodloužení jízdních dob, tím křižování v jiných stanicích bez peronizace. Kvůli bezpečnosti cestujících v kolejišti rychlost 10 km/h při popojíždění ve stanici. Podle p. Zdeňka Šponara to chtějí řešit se SŽ.
Osamělý Vlk
11 měsíců
Ty zastávky na znamení je problém, protože o režimu ví jen klasičtí dopravci, řidiči subdodávek to vědet nemusí, takže tady velké mínus.
Hm, cestující to neví, že oni to má. Už jsem se setkal, že jsem stál na jedné zastávce na znamení, viditelně, a řidič subdodávky mi řekl, že mám mávat. Pravda, byla to jedna ze zastávek, kde se do regionu nezastavuje běžně, ale i tak to bylo pro mne překvapení.
Neochota k dodržování PID standartů.
I když je zastávka na znamení, má se vyčkávat na pravidelný odjezd (doporučeno projíždět se zpožděním).
Pokud v zastávce stojí jiný bus, má zastavit všechno (pochopitelný je když to nedodrží těsně před konečnou, třeba na Šárce se podjíždí busy na Veleslavín. Ale ne když každý jede jinam)
Pokud na zastávce viditelně stojí cestující, nemusí mávat (mává se akorát s kočárkem nebo když vozíčkář chce plošinu)
Ale puvodne ty zastavky na znamení nebyly, teď jsou. Čili to nejhorši co se stane je ze ridic zastavi (a možná aktivisticky provětrá prostor pro cestující), ne že by ujížděl.
zdeva
11 měsíců
12ka z Letne prij.6 08 201odjezd 6 08. Cest vasi skvele praci soudruzi…
To jsem fakt netusil ze vetsinu cestujicich v Praze bavi cekat plnou palbu…
Romance
11 měsíců
Škoda otviracich oken na 173. V úseku od Nučic dal si myslím, že by stále měly význam, zde to není tolik o příměstské dopravě a nikdy nemůže být, když nádraží a zastávky leží kde leží.
A o jaké dopravě to tam je? Všechny ty zastávky leží nedaleko center těch velkých obcí a vlak je spolehlivější než silnice. Na ta okna jsem už reagoval u Vašeho podobného komentáře u Pardubického kraje – kolik lidí tu vídáte z těch otevřených oken koukat? Spíš se to využije jen na občasné proluftování, dokud si někdo nezačne stěžovat.
Samozřejmě že je to přímětská doprava. Vlak je na této trati velmi dobře konkurenceschopný autobusu.
micat1
11 měsíců
Tak co se týče vlaků, je to víceméně jen zpřetrhání přípojů, za které ve většině případů může neschopnost SŽ. Mám se jako cestující od nového GVD na co těšit, to nemohu říct.
Asi to chce nějakou akci na Václaváku na nepodporu současného vedení SŽ, jinak můžeme začít trhat koleje a bourat Národní divadlo, bude potřeba o dost víc parkovišť…
Absolutně s tím nemám problém, pokud si stejně tak všechny (včetně externalit – emisí, hluku apod.) náklady uhradí všechny ostatní typy dopravy. Cena jízdného by se totiž dělila počtem cestujících a těch by na hlavních relacích, po zpoplatnění silniční dopravy na tržní cenu, značně přibylo.
Copak u silnice to tak není, když silniční daň, dálniční mýto a dálniční známky (spolu s částí spotřeby z PHM) putují přes SFDI také do firmy SŽ? Zatímco to zanedbatelné železniční mýto si celé ponechává kompletně firma SŽ.
a přesto se děje, že peníze ze silnic putují i do železnice viz výroční zpráva SFDI.
A zdroj Vaší informace? Já totiž několik hodin zkoušel dohledávat onu mantru, kterou taktéž Vy tvrdíte, ale žádného věrohodného zdroje jsem se nedobral.
Je úplně jedno, jestli půjde ze silnic 10 do železnice a 110 z daní do silnic, nebo jestli ze silnic nepůjde do železnice nic, z daní půjde do silnic 100 a do železnice 10. Výsledek je pořád stejný.
Nestalo by se nic, vlaky objednává stát resp. kraje za státní peníze ne cestující. Takže peníze, které dostává SŽ přímo od státu by akorát šli s mezičlánkem dopravce.
Nešly. Neboť rozpočtové určení daní pro kraje je něco naprosto jiného než dotace pro firmu SŽ.
Řešili jsme to v diskuzi u změn v OLK, kde začali/začnou platit (spolu s ZLK) 35 nových RegioPanterů. Jenže pro místní je mnohem větší prioritou krajské zdravotnictví, tož je ty Regiopantery placené z krajského rozpočtu můžou být velmi velký otazník, zvláště pokud dojde k odložení ETCS. Lidově řečeno: peníze za vlaky chybí v krajském zdravotnictví OLK/ZLK
Honza V.
11 měsíců
Rozlišování zastávek na znamení je nepřehledná byrokracie. Už aby se podařilo zavést ten systém, kde všechny zastávky budou ve stejném režimu. Na venkově to tak funguje samo od sebe, včetně občasného poptávkového zastavení mimo zastávku, ale v byrokratických IDS to nejde.
Systém musí být pro cestujícího předvídatelný. Nejezdí jen lidé, kteří znají lokální specifika, nýbrž i náhodní cestující, co jedou třeba k někomu na návštěvu. Ty „byrokratické“ IDS mají právě za cíl, aby to fungovalo co nejvíc stejně a aby se cestující mohl spolehnout na to, že to bude tak, jak je napsáno.
Však ano, o tu předvídatelnost právě jde. Aby to v každé zastávce nefungovalo jinak. To, že slušný a inteligentní řidič někomu vyjde nadstandardně vstříc, už je bonus navíc.
I v rámci PID řidiči zastavují mimo zastávky. Znám jeden konkrétní případ, kde byla před časem zastávka posunuta o dost velký kus mimo zástavbu (proto, aby se mohl udělat záliv a bus nestavěl ve vozovce) a někteří řidiči běžně zastavují u zástavby, aby vystupující nemuseli jít větší kus pěšky (samozřejmě jen v případě, že za sebou bus nemá kolonu aut).
Ano, vím v rámci PID o celých oblastech, kde se dosud jezdí a staví velmi neformálně. Leckde to ani jinak nejde, protože spousta zastávek ani není nijak vyznačených a jejich poloha je známá pouze z místní tradice.
Opravdu i v rámci PID? Dříve, když se nějaké linky integrovaly do PID, vždycky se tam zastávky povyšovaly alespoň na minimální standard, tj. alespoň ten označník.
V žádném případě. U nás se označníky objevují ve větší míře 4 roky po integraci a často jsou zapíchnuté na naprosto nevhodná místa i třeba na silnicích II. třídy.
Jako prostor pro výstup se například používá odbočující ulice a označník je na „špičce“ odbočky. Další (zejména obracecí/koncové) zastávky jsou nevyznačené a podle místní tradice se čeká někde na neosvětlené vozovce… je to často dost o držku.
No jo, ale pokud někdo neznalý čeká „podle papíru“ na zastávce, tak by mu určitě mělo být umožněno nastoupit.
Zastavení navíc většinou není problém (pokud se nijak zásadně neporuší bezpečnost či předpisy)
Tak třeba v režimu kde se povinně hlásí řidičovi zastávka je to zbytečné (IDZK – no tam se informace o tom že je na znamení hlásí až při průjezdu, takže je jim to jedno)
A někteří budou remcat za každou cenu… ať se děje cokoli.
Fandík
11 měsíců
Osobně žasnu nad linkou ze Zličína do Kadaně nebo Karlových Varů. To se nedá jet snad v kuse nebo si spíš neumím představit, že by to někdo pravidelně jezdil celý v kuse. Jsem zvědav jak to bude fungovat.
V kuse to nejspíš nikdo nepojede, ale ty linky obsluhují spoustu vesnic v dost chudých krajích, takže pro tamní obyvatele to může být zajímavé spojení.
Jsou lidé co se chystají využívat linku 305 v celé trase, údajně třeba Student Agency v některé potřebné časy nejede a u jiných zase rozhodla stávající cena jízdného.
A my na trase Karlovarské silnice se konečně dostaneme do míst kam jsme se veřejnou dopravou nemohly dopravit. 😀
Je to podobné jako třeba linka 381. Ta existuje „od krále klacka“ (původně neintegrovaná, pak byla postupně po částech integrována do PID; kdysi končila na Želivského a později na Depu Hostivař) a jejím cílem není, aby s ní jezdili lidé z Kutné Hory nebo dokonce Čáslavi na pražské Háje. Je to linka zastávková, která slouží všem vesnicím po cestě a zároveň umožňuje se dostat i do okrajových částí Prahy rychleji než vlakem a kombinací spojů MHD. Tedy tou karlovarskou linkou pojedou hlavně lidé, kteří chtějí do některé zastávky před KV (a je to jednodušší/rychlejší, než jet do KV a pak… Číst vice »
Kilometry platí kraje férově, Karlovarský i Středočeský.
Úprava tarifu PID (zavedení pásma 14) byla jednodušší než vymýšlet nějaký Karlovarský tarif, KV holt nemají použitelný IDS.
Reálně to je určitě spojení dvou pravidelných spojů na určitých relacích. Když to časově vychází, proč cestující vyhánět ven ?
Okoloiduci
11 měsíců
Otázka na redakciu: Bude zajtra „živá reportáž“ kde sledujete zmeny (ako bola aj minulé roky)?
jal
11 měsíců
„zastávky na znamení…přináší zvýšení plynulosti a rychlosti dopravy“
To jako když nestojí, tak na další zastávky přijíždí dřív a ujíždí těm, co přijdou na odjezd podle JŘ?
Ne, koukněte se třeba na 369 i jiné, a to i noční, když je malý provoz – věčně pozdější příjezdy na vzdálenější zastávky, i když většina stanic je „na znamení“, jízdní neřád je dělán zřejmě na to, že bus všechny stanice na znamení projede a i tak třeba zmiňovaná 369 dojíždí na konečnou tak tak a obvykle pár minut po JŘ.
Jízdní řád musí být vždycky konstruován tak, aby počítal s variabilními zdrženími. Jednou dáváte na křižovatce přednost jindy to samé místo projedete přímo. Jednou nastupuje pět lidí, druhý den v té samé zastávce nenastupuje nikdo. Konstruktér jízdních řádů musí počítat se statistikou, logikou a vhodně vloženými vyrovnávacími časy. Časy odjezdů v jízdním řádu musí být v rámci možného rozptylu jízdy vždy zaokrouhlovány dolů. A samozřejmě pokud řidič je v zastávce na znamení před pravidelným časem odjezdu, tak zastavit musí.
Kdesi na dálném Mladoboleslavsku jsem narazil na řidiče, který záměrně jezdil všude o pět minut pozdě a měl pocit, že tím cestujícím prokazuje velkou laskavost, že nikomu neujede, a taky že nedostane pokutu za nadjetí. Jenže potom jsou vyhledávače spojení celkem na houby.
Ty pobyty v Sázavě nebo v Ledečku stály za prd už tenhle GVD. SŽ to sama nevymyslí, ČD je to naprosto jedno a IDSK taky nejsou úplně největší střelci… Tak to bude ještě horší…
Zrušení / rozvázání připojují by mělo být hodnoceno jako hospodářský trestní čin ve vysoké sazbě. Jedná se o šlendrián, nebo úmysl, který ve finále poškozuje ekonomické zájmy provozu. Viz 035/034 na Moldavu. Kdysi všechny spoje včetně víkendu navazoval, nyní jen jeden, na který zapomněli. Vyhnat klackem na mráz…
Já som enem sprosták z hor…
Mohl by mně tohle někdo vysvětlit?
Jaká jsou vlastně očekávaná pozitiva nového předpisu, která mají převážit nad ztrátou přípojů?
No a kdy nepojedou lidi, nepojedou spoje, trať se může zrušit a SŽ má méně práce. Vše pod záminkou bezpečnosti. Hledat důvody je vždy snazší než hledat způsoby.
Dodnes tam živěj plácačky v každý díře a možná i signalistu na odbočce. Ta trať má obrovský technologický dluh…
Martin
11 měsíců
Zklamaní co se týče přípojů no. Opět zpřetrháme návaznosti, tím míň lidí bude jezdit. Radši zvolit auto než někde 35 minut čekat a pan Borecký pak bude moc argumentovat, že tím nikdo nejezdí což mu hraje do karet a bude moc zvesela rušit vlaky a nahrazovat autobusy.
Tak socka je pořád rychlejší, levnější a spolehlivější než PID čtyřicetimístná limuzína s šoférem. Ale zase si člověk odpočine, když nemusí kroutit volant.
jouda
11 měsíců
Karlovy Vary jsou tedy, zdá se, první krajské město, do kterého se dá dojet přímo na tarif PID, byť jen autobusem. Konkrétně např. už z Prahy na 14pásmovou jízdenku, tj. 140 Kč. Které krajské město bude další? 🙂
Takže nejenom že už teď odjíždí osobáky z Kolína směr Brod cca 2 minuty před příjezdem vlaků R18 z Prahy, takže člověk musí z Prahy jet o 45 minut dříve, ale už to do….. y i opačným směrem, takže se bude muset čekat v Kolíně 35 minut na vlaky z Ostravy (které jezdí pravidelně se spožděním minimálně 15 minut) opravdu nádhera.
Před rokem 1989 se přece všude jezdilo podle potřeb lidí a ne v žádném nudném taktu! A návaznosti byly tak super,že jste při přestupu stíhali i oběd v nádražce!
Teď v Březnici stihnete i prohlídku zámku a oběd v Karlově Týnu.Jen si holt musíte koupit jízdenku na víc pásem, protože se s přestupem nevejdete do času jízdenky. 😀
Tak třeba to je ten pravý důvod. Tajná dohoda páně Boreckého a páně Svobody, jak zrušit veřejnou dopravu.
To že jsem paranoidní, neznamená, že po mně nejdou.
Ale vážně – viděl jsem lepší systémy než PID. Ne v Česku.
Rozpojovač je jednoduše definovatelný, je to zastánce celostátního taktu. to je totiž o přístupu – buď koncipuji JŘ jako obchodník, tedy dle potřeb uživatelů a nebo technokraticky, aby vše sedlo na „taktovou nulu v Mnichově“, jak se mne kdysi jeden taktouš ultras snažil vysvětlit. Jsou to militantní škůdci veřejné dopravy, pokud s tím chcete něco dělat, tak jako první je potřeba zrušit ČVUT/FD a tamnímu sboru zakázat přístup k jakékoliv jiné dopravě než pěší. Zlatí komunisti, bohužel, proti tomuto. Ti to nechali jezdit pro lidi, dnes to jezdí proto, aby to byl „systémový vlak“.
Objevil se nám tady takový nešvar “ ztráta přípoje“ To si odpovědní úředníci myslí, že lidé- platící zákazníci budou používat takové služby? To ani náhodou, když spočítám čas strávený na cestě, nepohodlí a jízdné… jasně vítězí AUTO. Velice často jezdím do Rakouska, tam to funguje, proč ne u nás?
Nojo, tarif PID je prostě postavený na tom, že nejde rozumně prokázat odkud kam chci jet a na co mám nárok. Trošku přehnané GDPR.
Pokud se podívám na „výdobytky“ na souboru tratí 170,171,172 a 200, musím si položit otázku proč zde vlaky tímto způsobem vůbec jezdí: 1.) Výtoňský most= ztráta možnosti u významné části vlaků jet do centra Prahy, z metra se tím díky práci SŽ stane dokonalá přeplněná socka, 2.) ztráta části přípojů v Zadní Třebání, 3.) ztráta všech přípojů v Berouně, 4.) ztráta přípojů v Březnici. To vše (s výjimkou prvního) jen pro jedno jediné, abychom jaksi jezdili v taktu, takt to je prostě Korán, přes který nejede vlak a kdyby nebyl uctěn, taktouši by snad spustili nepokoje. Že to jaksi jezdí… Číst vice »
Pro jistotu není důležité zmínit, že na tratě 070 dochází ke změně pražské konečné. Ať se zítra ráno všichni nechají překvapit. Uveďme jen neuvěřitelný úspěch jako změna režimu autobusových zastávek.
Tam je to jedno, horší zpět, až budou pobíhat po Masaryčce a hledat vlak.
Co je zajímavé, že spojení mezi Chomutovem a Lužnou u Rakovníka chtěl před nedávnem pan Borecký úplně zrušit. Často tam jezdím a nikdy nebyl tento spoj bez cestujících. Chomutov je zvláštní destinace. Jezdí tam několik autobusových dopravců, ale mnohé spoje jedou objížďkou přes Most, což je dost časově nekomfortní. Flix má přes Chomutov spoj do Hamburku, cestou zpátky často zpoždění. Vlak Interjet – dobrá kvalita vagonů, ale výměna lokomotiv v Ústí prodlužuje čas cesty a proti autobusu je to časově nekonkurenční. Spoj přes Buštěhradskou dráhu je časově optimální pokud člověk jede do Prahy 6. Je dobře, že nezanikne.
Pokud se vlak včetně celkových nákladů na trať neuživí z jízdného, tak jaké jiné řešení navrhujete?
Při nedávném vytížení vlaků ČD (27%) činily na náklady na jednoho pasažéra a ujetý kilometr cca 8 až 12 Kč. Jízdné bylo někde kolem 1,5 Kč. Čili vlaky buďto rapidně zdraží a současně rapidně naberou spoustu nových pasažérů… nebo
Žádný vlak se z jízdného neuživí. A náklady na trať s tím vůbec nesouvisejí.
Jako ta výměna lokomotiv za 6 minut v Ústí opravdu tragicky prodlužuje dobu oproti autobusu.
SŽ každý rok píše o počtu nových výstražných zařízení a doplnění závor. Pak se dozvíme, kolik je ještě pouze výstražných křížů bez signalizace (vlak 10km/h). To způsobuje zpoždění, rozpad návaznosti spojů a tím úbytek cestujících. Trať 200 není přece lokálka. Doplňte přednostně ke křížům signalizaci, protože obce ty přejezdy chtějí. Jinak to cestující odradí a pak se řekne: nevyužité, zrušíme to.
Co už by se muselo stát, když ani toto není důvodem k odvolání vedení.
Výstražný kříž bez signalizace rozhodně neznamená vlak 10 km/h.
Nově bohužel ano.
Z vyjádření IDSK před týdnem.
JE TO I V ČLÁNKU: TRAŤ 200
V článku se o 10 km/h nic nepíše. Pokud vím, jde o max 60 km/h z nějaké normy, kterou občas někdo vytáhne.
Ta tiskovka IDSK je na internetu, 60 km/h je tu normálně. Nejlepší diskutér pro vás je Axel.
Tiskovku jsem zhlédl a o 10 km/h na přejezdech tam nebylo slova. O 10 km/h se tam mluvilo v souvislosti s vjezdem do neperonizované stanice.
Mimochodem, přejezdů s kříži jsou tisíce, vlak na nich na 10 km/h nebrzdil téměř nikde, ale grafikon se změnil z tohoto důvodu jen na trati 200. Už jen tohle by vás mělo trknout, že něco bude jinak.
Ve schopnosti vykládat hámotiny se Axelovi plně vyrovnáváte, to je pravda.
Nestačilo by přejmenovat nezabezpečené přejezdy na zabezpečené? Ale taková alibistická blbost by asi nikoho nenapadla, co?
Napadla, a už to udělali v 90. letech. Ostatně takový je stav teď.
Nezabezpečený přejezd neexistuje
Jasně, situace je nadmíru výtečná.
To je nesmysl, jezdím po trati, kde je přejezd bez PZZ jen s výstražnými kříži a je tam rychlost 100km/h. A není to lokálka.
Tohle je docela zásadní téma.Nejen trať 200 trpí pomalojízdou 60 km/h kvůli výstražným křížům.Dalším příkladem jsou tratě Veselí – Jihlava a Písek – Tábor – Jihlava.Původně se tam jezdilo snad 70,pak přišla ta norma a před každou polňačkou je 60.A polňaček je hodně,tak se 60 jede skoro furt.Svého času byla tahle šílenost i na trati Poříčany -Nymburk,kde je normálně 100.Přitom při reko svršku a zavedení horních rychlostníků by to na výše zmíněných tratích dalo i těch 80.Sice taky žádný zázrak,ale to zrychlení by bylo možné využít k zajištění přípojů a stsbilizaci grafikonu.
Teď IDSK řeší další problém s grafikonem. Prodloužení jízdních dob, tím křižování v jiných stanicích bez peronizace. Kvůli bezpečnosti cestujících v kolejišti rychlost 10 km/h při popojíždění ve stanici. Podle p. Zdeňka Šponara to chtějí řešit se SŽ.
Ty zastávky na znamení je problém, protože o režimu ví jen klasičtí dopravci, řidiči subdodávek to vědet nemusí, takže tady velké mínus.
Proboha vždyť to dostanou ve vozáku…
Hm, cestující to neví, že oni to má. Už jsem se setkal, že jsem stál na jedné zastávce na znamení, viditelně, a řidič subdodávky mi řekl, že mám mávat. Pravda, byla to jedna ze zastávek, kde se do regionu nezastavuje běžně, ale i tak to bylo pro mne překvapení.
Takovými subdodávkami bych se, být dopravcem, radši vůbec nechlubil.
Ci je to presne za problem?
Neochota k dodržování PID standartů.
I když je zastávka na znamení, má se vyčkávat na pravidelný odjezd (doporučeno projíždět se zpožděním).
Pokud v zastávce stojí jiný bus, má zastavit všechno (pochopitelný je když to nedodrží těsně před konečnou, třeba na Šárce se podjíždí busy na Veleslavín. Ale ne když každý jede jinam)
Pokud na zastávce viditelně stojí cestující, nemusí mávat (mává se akorát s kočárkem nebo když vozíčkář chce plošinu)
Ale puvodne ty zastavky na znamení nebyly, teď jsou. Čili to nejhorši co se stane je ze ridic zastavi (a možná aktivisticky provětrá prostor pro cestující), ne že by ujížděl.
12ka z Letne prij.6 08 201odjezd 6 08. Cest vasi skvele praci soudruzi…
To jsem fakt netusil ze vetsinu cestujicich v Praze bavi cekat plnou palbu…
Škoda otviracich oken na 173. V úseku od Nučic dal si myslím, že by stále měly význam, zde to není tolik o příměstské dopravě a nikdy nemůže být, když nádraží a zastávky leží kde leží.
A o jaké dopravě to tam je? Všechny ty zastávky leží nedaleko center těch velkých obcí a vlak je spolehlivější než silnice. Na ta okna jsem už reagoval u Vašeho podobného komentáře u Pardubického kraje – kolik lidí tu vídáte z těch otevřených oken koukat? Spíš se to využije jen na občasné proluftování, dokud si někdo nezačne stěžovat.
Loděnice?
Samozřejmě že je to přímětská doprava. Vlak je na této trati velmi dobře konkurenceschopný autobusu.
Tak co se týče vlaků, je to víceméně jen zpřetrhání přípojů, za které ve většině případů může neschopnost SŽ. Mám se jako cestující od nového GVD na co těšit, to nemohu říct.
Asi to chce nějakou akci na Václaváku na nepodporu současného vedení SŽ, jinak můžeme začít trhat koleje a bourat Národní divadlo, bude potřeba o dost víc parkovišť…
Nechápu, že nechápete. Vždyť je to logické chování, neboť: „Když neživíš, tak nepřepínej“
Máme stav, kdy firma SŽ pouze cca 6% svých výnosů získává od dopravců za použití kolejí.
Zbývajících 94% výnosů firma SŽ tvoří zejména dotace, vesměs na dluh.
Ano, chce to změnu.
Ano, znamená to asi 18x zdražit ceny za použití kolejí/ošlapné v ceníku firmy SŽ.
Co na zdražené jízdné řeknou pasažéři?
Absolutně s tím nemám problém, pokud si stejně tak všechny (včetně externalit – emisí, hluku apod.) náklady uhradí všechny ostatní typy dopravy. Cena jízdného by se totiž dělila počtem cestujících a těch by na hlavních relacích, po zpoplatnění silniční dopravy na tržní cenu, značně přibylo.
Souhlas.
Copak u silnice to tak není, když silniční daň, dálniční mýto a dálniční známky (spolu s částí spotřeby z PHM) putují přes SFDI také do firmy SŽ? Zatímco to zanedbatelné železniční mýto si celé ponechává kompletně firma SŽ.
Vzhledem k tomu, že se na silnicích vybere výrazně méně, než jaké jsou náklady, těžko odsud můžou peníze putovat někam jinam.
a přesto se děje, že peníze ze silnic putují i do železnice viz výroční zpráva SFDI.
A zdroj Vaší informace? Já totiž několik hodin zkoušel dohledávat onu mantru, kterou taktéž Vy tvrdíte, ale žádného věrohodného zdroje jsem se nedobral.
Je úplně jedno, jestli půjde ze silnic 10 do železnice a 110 z daní do silnic, nebo jestli ze silnic nepůjde do železnice nic, z daní půjde do silnic 100 a do železnice 10. Výsledek je pořád stejný.
Nereagovat – Axel – flašinet.
Nestalo by se nic, vlaky objednává stát resp. kraje za státní peníze ne cestující. Takže peníze, které dostává SŽ přímo od státu by akorát šli s mezičlánkem dopravce.
Nešly. Neboť rozpočtové určení daní pro kraje je něco naprosto jiného než dotace pro firmu SŽ.
Řešili jsme to v diskuzi u změn v OLK, kde začali/začnou platit (spolu s ZLK) 35 nových RegioPanterů. Jenže pro místní je mnohem větší prioritou krajské zdravotnictví, tož je ty Regiopantery placené z krajského rozpočtu můžou být velmi velký otazník, zvláště pokud dojde k odložení ETCS. Lidově řečeno: peníze za vlaky chybí v krajském zdravotnictví OLK/ZLK
Rozlišování zastávek na znamení je nepřehledná byrokracie. Už aby se podařilo zavést ten systém, kde všechny zastávky budou ve stejném režimu. Na venkově to tak funguje samo od sebe, včetně občasného poptávkového zastavení mimo zastávku, ale v byrokratických IDS to nejde.
Systém musí být pro cestujícího předvídatelný. Nejezdí jen lidé, kteří znají lokální specifika, nýbrž i náhodní cestující, co jedou třeba k někomu na návštěvu. Ty „byrokratické“ IDS mají právě za cíl, aby to fungovalo co nejvíc stejně a aby se cestující mohl spolehnout na to, že to bude tak, jak je napsáno.
Však ano, o tu předvídatelnost právě jde. Aby to v každé zastávce nefungovalo jinak. To, že slušný a inteligentní řidič někomu vyjde nadstandardně vstříc, už je bonus navíc.
I v rámci PID řidiči zastavují mimo zastávky. Znám jeden konkrétní případ, kde byla před časem zastávka posunuta o dost velký kus mimo zástavbu (proto, aby se mohl udělat záliv a bus nestavěl ve vozovce) a někteří řidiči běžně zastavují u zástavby, aby vystupující nemuseli jít větší kus pěšky (samozřejmě jen v případě, že za sebou bus nemá kolonu aut).
Ano, vím v rámci PID o celých oblastech, kde se dosud jezdí a staví velmi neformálně. Leckde to ani jinak nejde, protože spousta zastávek ani není nijak vyznačených a jejich poloha je známá pouze z místní tradice.
Opravdu i v rámci PID? Dříve, když se nějaké linky integrovaly do PID, vždycky se tam zastávky povyšovaly alespoň na minimální standard, tj. alespoň ten označník.
V žádném případě. U nás se označníky objevují ve větší míře 4 roky po integraci a často jsou zapíchnuté na naprosto nevhodná místa i třeba na silnicích II. třídy.
Jako prostor pro výstup se například používá odbočující ulice a označník je na „špičce“ odbočky. Další (zejména obracecí/koncové) zastávky jsou nevyznačené a podle místní tradice se čeká někde na neosvětlené vozovce… je to často dost o držku.
To už je hodně dávno.
No jo, ale pokud někdo neznalý čeká „podle papíru“ na zastávce, tak by mu určitě mělo být umožněno nastoupit.
Zastavení navíc většinou není problém (pokud se nijak zásadně neporuší bezpečnost či předpisy)
Tak třeba v režimu kde se povinně hlásí řidičovi zastávka je to zbytečné (IDZK – no tam se informace o tom že je na znamení hlásí až při průjezdu, takže je jim to jedno)
A někteří budou remcat za každou cenu… ať se děje cokoli.
Osobně žasnu nad linkou ze Zličína do Kadaně nebo Karlových Varů. To se nedá jet snad v kuse nebo si spíš neumím představit, že by to někdo pravidelně jezdil celý v kuse. Jsem zvědav jak to bude fungovat.
V kuse to nejspíš nikdo nepojede, ale ty linky obsluhují spoustu vesnic v dost chudých krajích, takže pro tamní obyvatele to může být zajímavé spojení.
Jsou lidé co se chystají využívat linku 305 v celé trase, údajně třeba Student Agency v některé potřebné časy nejede a u jiných zase rozhodla stávající cena jízdného.
A my na trase Karlovarské silnice se konečně dostaneme do míst kam jsme se veřejnou dopravou nemohly dopravit. 😀
Je to podobné jako třeba linka 381. Ta existuje „od krále klacka“ (původně neintegrovaná, pak byla postupně po částech integrována do PID; kdysi končila na Želivského a později na Depu Hostivař) a jejím cílem není, aby s ní jezdili lidé z Kutné Hory nebo dokonce Čáslavi na pražské Háje. Je to linka zastávková, která slouží všem vesnicím po cestě a zároveň umožňuje se dostat i do okrajových částí Prahy rychleji než vlakem a kombinací spojů MHD. Tedy tou karlovarskou linkou pojedou hlavně lidé, kteří chtějí do některé zastávky před KV (a je to jednodušší/rychlejší, než jet do KV a pak… Číst vice »
Tak pořád lepší 381 z Čáslavi do Prahy, než riskovat nepřípoj v Kolímě, nebo jízdu ve stoje rychlíkem.
Akorát už je to dost mimo Středočeský kraj na to, aby to řešila PID.
Kilometry platí kraje férově, Karlovarský i Středočeský.
Úprava tarifu PID (zavedení pásma 14) byla jednodušší než vymýšlet nějaký Karlovarský tarif, KV holt nemají použitelný IDS.
Každoroční kolorit dopravních diskusí … a vždy se někdo objeví 🙂
A to se musí jet v kuse?
Reálně to je určitě spojení dvou pravidelných spojů na určitých relacích. Když to časově vychází, proč cestující vyhánět ven ?
Otázka na redakciu: Bude zajtra „živá reportáž“ kde sledujete zmeny (ako bola aj minulé roky)?
„zastávky na znamení…přináší zvýšení plynulosti a rychlosti dopravy“
To jako když nestojí, tak na další zastávky přijíždí dřív a ujíždí těm, co přijdou na odjezd podle JŘ?
Ne, koukněte se třeba na 369 i jiné, a to i noční, když je malý provoz – věčně pozdější příjezdy na vzdálenější zastávky, i když většina stanic je „na znamení“, jízdní neřád je dělán zřejmě na to, že bus všechny stanice na znamení projede a i tak třeba zmiňovaná 369 dojíždí na konečnou tak tak a obvykle pár minut po JŘ.
Jízdní řád musí být vždycky konstruován tak, aby počítal s variabilními zdrženími. Jednou dáváte na křižovatce přednost jindy to samé místo projedete přímo. Jednou nastupuje pět lidí, druhý den v té samé zastávce nenastupuje nikdo. Konstruktér jízdních řádů musí počítat se statistikou, logikou a vhodně vloženými vyrovnávacími časy. Časy odjezdů v jízdním řádu musí být v rámci možného rozptylu jízdy vždy zaokrouhlovány dolů. A samozřejmě pokud řidič je v zastávce na znamení před pravidelným časem odjezdu, tak zastavit musí.
Kéž by to tak všude bylo.
Kdesi na dálném Mladoboleslavsku jsem narazil na řidiče, který záměrně jezdil všude o pět minut pozdě a měl pocit, že tím cestujícím prokazuje velkou laskavost, že nikomu neujede, a taky že nedostane pokutu za nadjetí. Jenže potom jsou vyhledávače spojení celkem na houby.
Pokud má někde přestup a záměrně jezdí pozdě do uzlů, tak ano. Zpoždění stačí držet kolem minuty.
Jakmile by začaly důsledně chodit pokuty za nadjetí, tak by se to poměrně rychle vyřešilo. Ale IDSK nezvládá skoro nic a tím pak trpí i jeho autorita.
„změna technologie pořadí vjezdu a odjezdu vlaků v ŽST Ledečko jako následek změny dopravních předpisů Správy železnic“
= ???
Ty pobyty v Sázavě nebo v Ledečku stály za prd už tenhle GVD. SŽ to sama nevymyslí, ČD je to naprosto jedno a IDSK taky nejsou úplně největší střelci… Tak to bude ještě horší…
Zrušení / rozvázání připojují by mělo být hodnoceno jako hospodářský trestní čin ve vysoké sazbě. Jedná se o šlendrián, nebo úmysl, který ve finále poškozuje ekonomické zájmy provozu. Viz 035/034 na Moldavu. Kdysi všechny spoje včetně víkendu navazoval, nyní jen jeden, na který zapomněli. Vyhnat klackem na mráz…
Jde o projev skrytého separatismu. Takto to zaříná a víme jak to končí.
Já som enem sprosták z hor…
Mohl by mně tohle někdo vysvětlit?
Jaká jsou vlastně očekávaná pozitiva nového předpisu, která mají převážit nad ztrátou přípojů?
O jakou změnu předpisu jde?
Mšenka, Kolín. 🙂
Jo zvyšování bezpečnosti nejen D3 podle Spržele, zajistit nemožnost rozumných jízdních dob a tím odehnat cestující.
No a kdy nepojedou lidi, nepojedou spoje, trať se může zrušit a SŽ má méně práce. Vše pod záminkou bezpečnosti. Hledat důvody je vždy snazší než hledat způsoby.
Dodnes tam živěj plácačky v každý díře a možná i signalistu na odbočce. Ta trať má obrovský technologický dluh…
Zklamaní co se týče přípojů no. Opět zpřetrháme návaznosti, tím míň lidí bude jezdit. Radši zvolit auto než někde 35 minut čekat a pan Borecký pak bude moc argumentovat, že tím nikdo nejezdí což mu hraje do karet a bude moc zvesela rušit vlaky a nahrazovat autobusy.
Tak socka je pořád rychlejší, levnější a spolehlivější než PID čtyřicetimístná limuzína s šoférem. Ale zase si člověk odpočine, když nemusí kroutit volant.
Karlovy Vary jsou tedy, zdá se, první krajské město, do kterého se dá dojet přímo na tarif PID, byť jen autobusem. Konkrétně např. už z Prahy na 14pásmovou jízdenku, tj. 140 Kč. Které krajské město bude další? 🙂
Tak dalo by se uvažovat o Budějovicích a Jihlavě, ostatní kraje mají nějakou variantu IDS.
A směrem k Pardubicím se dá na tarif PID dostat až do Přelouče. Pak už to není daleko. 🙂
Do Budějovic je to z Prahy skoro tak daleko jako do Brna. To asi nedopadne…
Jenže Brno má fungující IDS JMK, tam by to nemělo důvod. 😀
Mně by stačilo, kdyby šlo z jedné aplikace jedním kliknutím koupit jízdenky dvou navazujících IDS.
Liberec
Jen ještě STAN nesplnil, že do krajských měst se z Prahy dojede do hodiny 😀 https://www.starostove-nezavisli.cz/info-a-media/tiskove-zpravy/pirati-a-starostove-z-krajskych-mest-do-prahy-vlakem-za-mene-nez-hodinu-i-vice-penez-samospravam-na-opravu-silnic
Takže nejenom že už teď odjíždí osobáky z Kolína směr Brod cca 2 minuty před příjezdem vlaků R18 z Prahy, takže člověk musí z Prahy jet o 45 minut dříve, ale už to do….. y i opačným směrem, takže se bude muset čekat v Kolíně 35 minut na vlaky z Ostravy (které jezdí pravidelně se spožděním minimálně 15 minut) opravdu nádhera.
Nová doba.
Hlavně všude tramvají s wifi
Bohužel se i na to vysrali.
Doufám,že časem do všech
Jak dlouho jsme na toto vylepšení čekali.
Děkujeme
Spasilii jste nás.
To byla samozřejmě reakce na Joudu
Pŕípoje:Návrat před rok 1989.
Před rokem 1989 se přece všude jezdilo podle potřeb lidí a ne v žádném nudném taktu! A návaznosti byly tak super,že jste při přestupu stíhali i oběd v nádražce!
Teď v Březnici stihnete i prohlídku zámku a oběd v Karlově Týnu.Jen si holt musíte koupit jízdenku na víc pásem, protože se s přestupem nevejdete do času jízdenky. 😀
Tak třeba to je ten pravý důvod. Tajná dohoda páně Boreckého a páně Svobody, jak zrušit veřejnou dopravu.
To že jsem paranoidní, neznamená, že po mně nejdou.
Ale vážně – viděl jsem lepší systémy než PID. Ne v Česku.
To nebudou tyto dvě osoby. Rozpojovače bych hledal jinde.
Rozpojovač je jednoduše definovatelný, je to zastánce celostátního taktu. to je totiž o přístupu – buď koncipuji JŘ jako obchodník, tedy dle potřeb uživatelů a nebo technokraticky, aby vše sedlo na „taktovou nulu v Mnichově“, jak se mne kdysi jeden taktouš ultras snažil vysvětlit. Jsou to militantní škůdci veřejné dopravy, pokud s tím chcete něco dělat, tak jako první je potřeba zrušit ČVUT/FD a tamnímu sboru zakázat přístup k jakékoliv jiné dopravě než pěší. Zlatí komunisti, bohužel, proti tomuto. Ti to nechali jezdit pro lidi, dnes to jezdí proto, aby to byl „systémový vlak“.