Přehledně: Stát posílí dálkové vlaky. Více spojů mimo špičku i rychlík do Českých Velenic

Lokomotiva 151 u Hoštejna. Dosud na trati 270, od prosince na trati 019, případně 001. Foto: České dráhyLokomotiva 151 u Hoštejna. Dosud na trati 270, od prosince na trati 019, případně 001. Foto: České dráhy

Ministerstvo dopravy představilo své plány, jak si představuje provoz dálkových vlaků, na které ročně přispívá více než čtyři miliardy korun.

158 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
MPE

Na R10 zhoršení oproti současnému stavu v úseku HK-Trutnov (resp. Meziměstí, Letohrad). Toho dopoledního R930 asi žádná škoda, aspoň teď budou vycházet oběhy: 6 „nahoru“ vs. 6 „dolů“ (byť na druhou stranu příjemným vedlejším efektem současné situace „6 nahoru/7 dolů“ je vedení ranního Sp1780 do Trutnova rychlíkovou soupravou – vzhledem ke „školnímu“ času dojezdu jezdí slušně obsazená, a bude-li nahrazena „standardní“ 854+054, tak to bude masakr po indicku…). Nicméně z návrhu vyplývá, že bude zrušen přímý ranní R950 z Meziměstí a odpolední R949 do Meziměstí? Nebo bude veden do/z HK jako Sp? Totéž se týká R934/R935 z/do Letohradu. A to… Číst vice »

orky

R934/935 objednávají kraje. Mimochodem, i v úseku Hradec Králové – Trutnov stát objednává pouze 6 párů spojů, R924 též objednává Královehradecký kraj. Jen pokud by si kraj postavil hlavu, že ho nebude objednávat, tak by státu zkomlikovalo oběhy. Přepokládám, že jak kraj objednával R924, učiní nově u R930 a cestující nic nepozná.

MPE

Aha, díky za vysvětlení – pak to asi bude OK. Podobná situace bude hádám i s R949/950 (koneckonců má v úseku Meziměstí-HK spíš charakter spěšňáku…).

zesp

No, a jeikož to náš Národní dopravce nebude mít čím pořádným odjezdit, čekám velký návrat vozů B a jejich derivátů do dálkové dopravy… Ještě je čeká skvělá budoucnost bez toho, že by jejich působení někdo dalších 10 let ohrozil. Když si s nimi po koridoru stále drandí modrý dopravce i tam, kde konkurenci má, jak to bude vypadat teď, když má jisté, že ho nic neohrozí??? .. To jsou ale vyhlídky…

Martin

A že tak hezky nesledujete výpadky černých. Pravda, tam to je vlastně standard…

Tronda

U černých jezdí koženky? Že jsem si nevšiml, jo kdyby tady měl být článek pokaždý, když ČD odřeknou vlak, tak se v té záplavě ostatní úplně ztratí. 🙂

Skinheads & Punks united

Jen na procenta vzhledem k vypraveným spojům u vinny dopravce by to zrovna u toho černého moc veselého nebylo, že. Ale jestli je pro někoho objednávání kapacity na extrémně přetížené trati aniž bych ji využil, když přitom osobáky ustupují dálkovým vlakům a na několika místech jsou tak už i úplně nepoužitelné, horší, než když sem tam vyjede B, tak mu jeho pokřivené hodnoty brát nebudu. Nejzalidněnější příměstská linka v Česku, kde před dvaceti lety jezdily ve špičce dva spojené paňtáky a dnes z důvody vyčerpané kapacity a tak neustálé nutnosti se nechat předjíždět nejezdí skoro nic ,vedle dopravce s kapacitou… Číst vice »

MichalM

Netřeba nic dodávat, přesvědčivě jste dokázal, že konkurence je zlo a je třeba ji zakázat. Navrhnu o tom hlasovat na příští schůzi SVJ.

Skinheads & Punks united

Netřeba nic dodávat, ať si si celý zbytek železniční dopravy postaví třeba na hlavu, dálkové vlaky, co ve všední vozy vzduch deset minut od sebe tedy často i v soupravě menší, než tři vagony, přece musí jezdit. To jsem tedy rád že se to asi těch soukromých, možná jediných pravých soukromníků, nákladních dopravců taky vůbec nedotýká.

Martin

A ano, máte pravdu, že to je špatně. Snad ČD brzy spustí ten nový infosystém o rezervacích.

Skinheads & Punks united

Při těch cenách se jeden asi moc nemůže divit těm šrotům, secondhandům a regionálním vozům, národní mentalita drtičů korunových slev na paštikách a pivu se projevuje na více místech, nejvtipnější na tom, že v těch vlacích je plno lidí, kteří takovými lidmi sami pohrdají, přitom i oni jsou ti, kvůli kterým se nedá na komerční bázi uspět se skutečnými dálkovými evropskými soupravami.

Skinheads & Punks united

Bavíme se o trase Praha-Ostrava?

Skinheads & Punks united

Koženky jsou všude, třikrát za rok se podívají třeba i do Budapešti, ale zrovna tyhle dvě linky mi při četnosti náhrad připadají trochu vedle, nevím kde jinde se objevuji často mimo plánované řazení, tím jak přes léto jezdily dva měsíce v kusu na Ostravu skoro jen Béčka bych ale řekl, že při dlouhodobém výpadku vozů se spíš vozy přesouvají z Ex1 na objednávané linky.

Skinheads & Punks united

Asi rychlíky do Klatov se mohou objevovat častěji, než smlouva dovolí výpadek, kde jinde se na objednávaných linkách ale objevují častěji, že by to bylo do očí bijící porušení smlouvy vážně netuším.

traveler

jojoo koženky jsou otřesný žee, za to takovej sysel, to jsou ty správný vozy!, pokud teda přes své každodenní problémy s dveřmi vubec vlak přijede. A není jediný, ve studence se ještě nenaučili v 21 století vyrobit funkční dveře, vzhůru k nim na nákupy

Skinheads & Punks united

Cože? Vždyť se vesměs jedná o spoje v okrajových časech, na které se využijí soupravy bez práce, z Bohumína se uvolní kolem padesátky neB vozů.

MichalM

V Bohumíně objevili sloj s Bmz? Nebo kde se tam 50 vozů vezme?

Skinheads & Punks united

Kde píšu o vozech Bmz?

MichalM

Aha! vy jste myslel Bymee! 😁

Skinheads & Punks united

V Bohumíne žádné Bymee, které se tak už i dávno nenazývají, nejsou, vysaďte ty drogy..

Anežka

Je mi hrozně líto linky R8 Brno-Bohumín. Jezdila jsem rok a půl do Brna, několikrát do týdne a byla jsem nanejvýš spokojená. Nechci, aby tyhle vlaky převzal RegioJet. Nechci. Protože patří Českým drahám. Jako malá holčička jsem mávala vláčkům, co patřily ČD. Proč to je teď jinak? Říkám, že je to špatně. Je to smutné.

petr.r

noo a? Jsi dítě jakýho čdáka? V dopravě na slzy není místo a řekni někomu, ať ti koupí jízdenku na RJ, který ti otevře oči.

Ilona Zelenáková

haha mému známému už kdysi dávno autobusová matka Regiojetu oči otevřela, když ho chtěli vyhodit z autobusu (měl předem koupenou jízdenku), protože radši chtěli vézt někoho jiného….

od té doby do žlutého dopravního prostředku nepáchnul

traveler

mně jen překvapuje, že to RJ bude jezdit za 252mil. Vždyť přece původně křičel, že dokáže převezít rychlíkovou dopravu bez dotací. Nebo že by to snad byla lež?

Kirschner

On toho červený bambulka v růžové košilce napovídal. Pamatuji také něco o šesti třídách a kině. Dotace si přes kámoše ve vrcholné politice posichroval.

Skinheads & Punks united

Za deset let bude další soutěž..

JarynJarin

V jedné části článku jsem se dočetl o navýšení počtu spojů na trase Praha – Ústí n.L., abych se v dalším odstavci dočetl, že počet spojů bude nezměněn ?!?!

JarynJarin

Už to vidím. Má chyba. Díky.

Skinheads & Punks united

Jsem vcelku zvědavý jestli se budou posilovat kapacitou Budějovické rychlíky a jaká škatulata s vozy způsobí uvolněné vozy z Bohumína, tím trochu zbytečně moc vedle některých ostatních linek „dobrých“ vozů na Brod s dalšími Ex na Budějovice. Rychlíků do Jihlavy je trochu škoda, při proklamovaném rozvoji železnice, linka Budějovice-Brod-Brno je vcelku zajímavá a nejspíš i rychlejší než spodem, i když zrovna více spojů bych spíš ocenil pro 240, než tam, ranního Sp od Vyškova bude škoda, když z tohoto směru vlastně neexistuje os/sp vrstva.

xyz

„Rychlíků do Jihlavy je trochu škoda“ Tyto netaktové spoje by jen překážely taktovým Sp (ranní spoj z Jihlavy do HB), resp. Os (večerní spoj z HB do Jihlavy), které namísto nich budou (v rámci úprav souvisejících jednak s posunem časových poloh R11, jednak v souvislosti se zavedením tzv. Veřejné dopravy Vysočiny) zavedeny, viz http://m.kr-vysocina.cz/assets/File.ashx?id_org=450008&id_dokumenty=4091051. „linka Budějovice-Brod-Brno je vcelku zajímavá a nejspíš i rychlejší než spodem“ Vést linku Budějovice – Brno přes Brod a ZR je nevhodné z důvodů: – Tak jako tak je vhodné mít rychlé spojení Třebíče s Brnem či s Jihlavou, tzn. buď by souběžně s tím bylo… Číst vice »

Skinheads & Punks united

Že to nemá smysl vést přes Brod pravidelně samozřejmě chápu, i když s tou rychlosti úplně nevím, dost by tady záleželo od cíle cesty, studentsky a i pro nemalý zbytek lidí je atraktivní stavět v Kralově Poli s tím, že nevím jak moc tento okrajový spoj bude moct jezdit rychleji po modernizované trase teď a v budoucnu, oproti současným jízdním dobám rychlíků Praha-Brno. Ta častá (ne)vytíženost některých rychlíků po 240 s jednou osobou na kupé je taková zvláštní, takže nevím, jak moc by třeba dokázal s obsazeností pohnout zrychlování Brno-Budějovice a napojování dalších měst jako ten Brod a Žďár a… Číst vice »

noerf

Autobusy trasu České Budejovice – Brno jezdí tuším stále Tourbus a nějaké páteční a nedělní spoje GW BUS s časem pod čtyři hodiny. Autem při se to dá jet za 2,0 až 2,5 hodiny, takže za poloviční čas.
Paradoxně po dokončení současně budovaných useku IV. koridoru bude trasa České Budějovice – Praha – Brno časově totožná s cestou přes Jihlavu, kde se zřejmě nějaké větší úpravy neplánují.

xyz

„dost by tady záleželo od cíle cesty, studentsky a i pro nemalý zbytek lidí je atraktivní stavět v Kralově Poli“ Když to půjde dle aktuálního plánu, tak do tří let budou R11 zastavovat v nové zastávce Brno-Starý Lískovec nedaleko univerzitního kampusu MU/FN Bohunice (spojenými s touto železniční zastávkou trolejbusem). „Ta častá (ne)vytíženost některých rychlíků po 240 s jednou osobou na kupé“ S tou (max.) jednou osobou na kupé máte na mysli (s výjimkou studentsky exponovaných spojů) patrně úsek Třebíč – Jihlava (+ dále až cca do Jindřichova Hradce), nikoliv mezi Třebíčí/Náměští a Brnem, neboť tam je využití většiny rychlíkových spojů… Číst vice »

Skinheads & Punks united

Před rokem jsem jezdil docela často ve všední dny mimo „špičku“ , málokdy jsem neseděl i v úseku Třebíč-Brno sám, i když ono asi všechny dálkové linky se vytíženosti trochu hnuly, když teď nemalá skupina obyvatel jezdí dálky za cenu kafe z automatu.. Párkrát se mi i stalo, že jsem v prvním ranním Rožmberku byl vypadalo to do Jihlavy jediný cestující a i tam pak přistoupilo jen pár lidí, typuji, že méně frekventované rychlíky pod elektrickou trakcí ani nemáme.

Alibaba

Koukám (ono je to i teď v GVD), že dochází ke zdvojení nabídky linek R20 a R14B v pracovní dny v úseku Ústí – Děčín.
To tam nevychází oběh souprav, že je nutno tahat všechny vložené vlaky v pracovní dny až do/z Děčína?

A jak je to myšleno s Rozdělením ramen linky 14 na A a B? To že se v budoucnu někdy spojí? To si myslím, že nebude dělat dobrotu takhle dlouhé rameno. To spíš zadrátovat Děčín – Česká Lípa a do Lípy protáhnout R20 a od tamtud teprve R14.

Michal J.

Udělat díru ve dvouhodinovém taktu Trutnov–Praha má proboha jakou logiku (kromě skrytého přesouvání nákladů z MD na kraj)? Než mi odpovíte, že tam určitě bude spěšný vlak s přestupem v Hradci, uvědomte si, že pro nemalou část cestujících jsou právě nepohodlí a nejistota spojené s přestupem silným argumentem proti volbě cestování vlakem.

Trať Trutnov–HK právě díky zavedení taktu zaznamenala výrazný nárůst počtu cestujících.
A to nemluvím o tom, že po několika dlouhých modernizačních výlukách by si druhé největší město v kraji zasloužilo rychlejší než tříhodinové spojení. Za tu dobu můžete být v Ostravě…

Standa

S tratí HK- Trutnov toho moc neuděláte. Ta trať vede takovým terénem, že bez obrovských investic do tunelů a defacto nové trati v nové stopě tam 160 prostě jezdit nebudete nikdy. Jsou nápady na její zdvojkolejnení, ale při tratove rychlosti maximálně 80, to je tak nějak k ničemu

Michal J.

K čemu tedy bylo toto? Cituji z předloňského článku na iDnes: “ Ani půl roku po dokončení zásadní modernizace železniční trati z Hradce Králové do Trutnova se nenaplnily sliby o vyšší rychlosti, komfortu a nových soupravách. „Žraloka“ na kolejích tu nikdo neviděl a vlaky mohou zrychlit jen na mizivých pěti kilometrech z více než šedesáti.“ Ta modernizace stála 850 milionů a po dlouhou dobu značně znepříjemňovala cestování na téhle trati. Výsledek? Cesta z Trutnova do Prahy trvá stále více než tři hodiny, přitom to před lety expres Krakonoš stíhal pod tři. myslím, že místní nevyžadují 160 km/h, stačila by jim… Číst vice »

xyz

„S tratí HK- Trutnov toho moc neuděláte.“
Při „revitalizaci“ mezistaničních úseků bylo argumentováno, že cílovým stavem je koncept (při uzlu HK v X:00 h) s křižováním v X:30 h ve Starkoči (namísto České Skalice) a v X:00 h v Trutnově-Poříčí (namísto Malých Svatoňovic). Tzn. zrychlení této tratě bylo OFICIÁLNĚ předpokládáno.

železničář v důchodu

Za předpokladu nasazení adekvátních vozidel ovšem – a ta k dispozici zkrátka nejsou, což se také už tehdy netajilo. Takže jen nějaká mediální ….. zase trochu zakalila vodu – a hlupáci se toho chytají …

mmm

Ohledně navýšení spojů jsem pesimista. Bez konkurence si ČD můžou nasadit cenu a úředníčkovi nezbyde nic jiného než opět začít škrtat.

Skinheads & Punks united

Když by konkurence ještě měla kapacitu a sílu se více hlásit do velkých výkonů, tak by se tak asi dělo.

Martin

Na R19 ten spoj v půl deváté na trase Praha – Česká Třebová nový není. Jezdí i letos s názvem Třebovka, odj.20:24 Praha hl.n.

xyz

Na těch rychlících do Velenic se přesně ukazuje úskalí „náhodných výstřelů“ (namísto buď 2 h taktu po celý provozní den, anebo ničeho – tzn. žádných rychlíků). Osobní vlaky po trati č. 226 totiž tím pádem buď budou nadále jezdit ve 2 h taktu, ale tím pádem o hodinu dříve/později než (notně děravý) takt rychlíků. Tím pádem ale padnou přípoje ve Veselí mezi těmi Os-226 a rychlíky od/do Jihlavy a Brna (s tím, že v době, kdy zrovna R-226 nepojede – „díra v taktu“ – nebude zajištěn přípoj od/do Jihlavy/Brna na trať/z tratě č. 226). Anebo ty Os-226 budou muset rovněž… Číst vice »

PeMIČ

Linka Ex 4 -žádná změna.Tak nám MD vraťte po dvou gvd přepravu jízdních kol na EC 100/101 Moravia a bude 👍.

Bdtax Fan

Přimlouvám se! 🤣

Skinheads & Punks united

Jo je to dost nesmysl, za pár hodin na cyklisticky zajímavé Jižní Moravě z velké ostravské aglomerace a nedá se tam sním pořádně dostat.

IGCT

Moznost kol z ostravy na jizni moravu naprimo mi taky hodne chybi. Pritom staci zaradit jeden dva vhodne vozy

Miropiro

Posílení linky R11B České Budějovice – Brno lze jen uvítat. Navíc dojde k mírnému zkrácení cestovní doby.

xyz

Odkazované jízdní řády vypadají vesměs velice dobře. Tím víc je škoda, že „vypoptávkované“ soubory z kategorie „kde od 12/2019 bude jezdit Arriva“ jsou v některých případech notně děravé (rychlíky Praha – Příbram – ČB), v jiných případech děravé zčásti (nezacelené dopolední díry v taktu na rychlících z Prahy do Turnova a Rakovníka, resp. z Kolína do Nového Boru).

Petr

No hlavně MD nezveřejnilo návrh pro Arrivu, existuje pouze příloha SoD. Loni měli návrh pro R26 už koncem ledna. Jinak R26 se poslala přes Rudnou, že se nevejde k vodě a od zítřka bude jezdit podél vody čtvrt roku a najednou se vejde.

55p

u R23 je dosud u prvního ranního páru omezení na X6, u posledního páru na X a svátky, navíc všechny vlaky jsou prodlouženy na hl.n. v Ústí n/L

Tronda

Bude ve všech linkách požadavek státu na klimatizaci a přepravu vozíčkářů, nebo tam kde jezdí staré šroty, cestující vládu nezajímaj a hlavně, že je nabagrováno ČD?

Martin

Tak takove vozy jezdi uz na vetsine rychliku ne ?

Tronda

Dotaz zněl na všechny. Jak se dostanu klimatizovaným vozem např. do Havlíčkova Brodu, Mimoně, Bruntálu, Prostějova, atd.

petr.r

já tě tam svezu autem.

Skinheads & Punks united

Do havlbrodu jezdí klimatizované vozy.

Junak

Otevři si okno.

Kirschner

Na vlacích od Arrivy vedených Baureihe 628 klima je?

Tronda

Ale diskuze je o vlacích přidělených ČD.

MRC

Najednou. Místa pro vozíčkáře (které cestovat spíš nevidím, a když už, tak spíše osobními/spesnymi vlaky. jsou snad skoro na všech rychlících, s místy pro kočárek je to snad ještě lepší, neboť jsem dosud neviděl vlak, který by pro to nebylo vyhrazené místo 🙂 Proč všichni trvají na klimatizaci? Já pojedu radši něčím, kde se dá pořádně otevřít okno, nežli něčím, kde když vypadne klimatizace, tak se tam nedá dýchat…

MichalM

To by mě zajímalo, kam byste dal kočárek v soupravě vozů A. B a BDs.
Jediné řešení je k hajzlu na představek, což je proti logice i jakékoliv bezpečnosti…

petr.r

mrc-vy si otevřete okno a bude fučet na lidi co sedí za váma, trochu uvažuj, než otevřeš to okno.

Kirschner

Tak jinak specielně pro Troníka. Stát nabagroval (v troníkově mluvě) Arrivě čtyři rychlíkové linky v motorové trakci. Dostanu se klimatizovaným vozem do Ml. Boleslavi, Turnova, Kladna, Rakovníku nebo třeba Bělé pod Bezdězem? Tronda to jistě správně (antimodře) vysvětlí.

petr.r

kirschner- proč vlastně nejezdí čd do nitry?

Kirschner

A proč tam nejezdí tvůj pan božský*?
*Regiojet

Skinheads & Punks united

Protože o to slovenská strana nemá zájem.

Petr

Stejná jako v 854.

Skinheads & Punks united

Tak se tedy posouváme nebo ne?

Roman Svačina

Tohle zašuplikování dálkové dopravy a striktní takt/interval je dle mého jako ten vtip na SAP, kde na parkovišti stojí červená auta v jedné řadě, zelená v druhé řadě atd. Proč snad s výjimkou SC/IC Pendolino neexistuje žádné spojení co zde léta byla? Např. Cheb-Praha-Žilina, Hradec-Plzeň atd.? Prostě když už přestup nepasuje u prvního denního spojení, tak už není třeba hledat dál, protože dle taktu to už nepasuje celý den. Ve špičce vlaky (až na výjimky) zastavují ve stejných stanicích jako mimo špičku…proč grafikon odpovídá požadavkům systému a ne požadavkům cestujících? Valašský expres se protíná se Slovácký atd.? Vlaky jezdí sakra… Číst vice »

Arnošt

Upřímně, kolik lidí jede za rok z Hoštejna do Třebíče? Železnice je hromadná doprava a má podchytávat především hlavní přepravní proudy a ne 5 cestujících ročně z Hoštejna do Třebíče. Samozřejmě, pořád máte možnost jet, akorát to trvá déle.

Roman Svačina

Ten Hoštejn berte jako příklad… ročně je na této trase přepraveno cca 60 lidi pokud počítám jen mou rodinu. A pokud má být železnice hromadná doprava tak má být i pro lidi z menších vesnic. když kouknu na Třebovou tak jde krásně vidět jak vesničané „živí“ dálkové vlaky… pokud je ta možnost

xyz

Z hlediska diskutovaného tématu, tzn. rychlíkových linek, máte přijatelnou, cca 25minutovou přestupní dobu mezi třebovskými a jihlavskými rychlíky v Brně hl. n. O. K., od 12/2019 se ta přestupní doba prodlouží na cca 45 minut, žel nelze „chytat všechny zajíce najednou“. Každopádně, do této chvíle (po mnoho předcházejících let) máte v této věci slušnou systémovou (taktovou) návaznost v Brně hl. n. (tedy rozpor s vašim tvrzením „Tohle zašuplikování dálkové dopravy“). Případné nenávaznosti v České Třebové v relaci Hoštejn (Os) – Brno (R) již nejsou záležitostí dálkové dopravy (v objednávce MD), ale časových poloh Os vlaků (v krajské objednávce).

Roman Svačina

R 863 se vymkl taktu mà cca 5minut takže, vše pasuje..

xyz

“ Hradec-Plzeň “ Mj. by to byl slušný vyžírač kapacity Prahy hl. n. (jízda „křížem“ – od HK k zadním nástupištím, do/od Plzně k předním nástupištím). „Ve špičce vlaky (až na výjimky) zastavují ve stejných stanicích jako mimo špičku“ Samozřejmě. Jinak by se celý provázaný taktový systém zhroutil. Zejména na jednokolejných tratích. „proč grafikon odpovídá požadavkům systému a ne požadavkům cestujících?“ Pokládáte sugestivní otázku, ve které svůj subjektivní názor považujete za objektivní skutečnost a mj. nastolujete falešné dilema, jako by „požadavky systému“ byly v rozporu s požadavky cestujících (a implicitně i naopak, jako by netaktová doprava automaticky znamenala „provoz dle… Číst vice »

Roman Svačina

Třeba 2 krát za den by to byl v Praze problém (Hradec-Plzeň)? Co se týká požadavku systému… cestující maji v rámci celého dne stejné požadavky/frekvenci atd.? Tak se to vyřeší stylem jako na Ex2, kde mimo špičku cestující nejsou, tak je v jiných stanicích hledat nebudeme a zkrátíme řazení vlaků mimo špičku na 2 vozy druhé třídy a víceúčelový vůz plus jedničku?

xyz

„Třeba 2 krát za den by to byl v Praze problém (Hradec-Plzeň)?“ 2x denně = „náhodné výstřely“, na které stejně do značné míry nelze spoléhat (při většině cest od HK do Plzně by stejně vycházelo spojení s přestupem). Dále složitější zoběhování souprav (výhodou taktové dopravy s po celý den stejným linkovým vedením jsou právě jednodušší oběhy). Plus tedy v těch 2x dvou případech denně ona „jízda křížem“ na jednom ze zhlaví žst. Praha hl. n. „Tak se to vyřeší stylem jako na Ex2, kde mimo špičku cestující nejsou“ „Expresní“ linka Ex2 má relativně četnou zastavovací politiku v úseku Česká Třebová… Číst vice »

Roman Svačina

Když brzo ráno využijete kratší soupravu, tak kdy se ta kratší souprava bude vracet? Počká v Púchově/Zilině do večera, nebo bude posilena o další vozy? Systém zastavování Slováckých expresů a Valašských expresů je kapitola sama o sobě. Hlavně Zábřeh

xyz

„Když brzo ráno využijete kratší soupravu, tak kdy se ta kratší souprava bude vracet?“
Brzy ráno není mimošpičkový stav (tím více když spoj zastavuje četněji s možností mj. pro ranní/časně dopolední spojení do Olomouce).

„Počká v Púchově/Zilině do večera, nebo bude posilena o další vozy?“
Samozřejmě v Púchově/Žilině bude obracet na časově nejblížší obratový spoj téže linky.

bkp

Zajímavé, dokud jezdily vlaky „podle potřeb cestujících“, počty přepravených klesaly, jakmile se přešlo na takt, šel výkon měřený osobokilometry nahoru.

Roman Svačina

Tak dříve toho jezdilo kolik? Praha-Ostrava ve tříhodinovém taktu (Detvan/Kosičan/Paraha/Odra/Jan Perner/Ostravan a tečka) např. rok 2000?

Frantisek

Otázkou je, do jaké míry tomu pomáhá takt (jakkoli je užitečným pomocníkem, pokud v něm tedy nejsou železně pravidelné těsné nepřípoje), když rostou celkové objemy přeprav, a to tak, že podíl železnice v nich nadále klesá.

xyz

Jednu okolnost jsem si předtím neuvědomil, takže nyní dodatečně: „zrovna dnes Hoštejn-Trebič. Zase nic nepasuje a 5 hodin jízdní doba…“ V České Třebové zastavuje i každý druhý expresní spoj Praha – Brno, konkrétně jde o Railjety do Vídně. Spojení Hoštejn – Třebíč tedy je v bezvýlukovém stavu systémově zajištěno s odjezdem z Hoštejna v L:24 h, příjezdem do České Třebové v L:50 h tam přestupem na Railjet, který z České Třebové odjíždí v S:20 h, do Brna hl. n. přijíždí v L:20 h; při včasné jízdě expresního spoje lze stihnout přestup na rychlík do Třebíče s odjezdem v L:27 h,… Číst vice »

Roman Svačina

Cca 4 krát za den to papírově jde za 3:52. Jinak jsme i papírově na 5 hodinách. Realita je taková, že jsme vždycky na 5 hodinách, protože to v Brně neklapne. A osobním vlakem jet po trati c. 240…

Roman Svačina

Jsem Váš příspěvek ukázal manželce…7 minut s kočárkem v bezvylukovem stavu a i bez něj je utopie. To samé na cestě zpět. Jezdíte vůbec vlakem, nebo sedíte jen u PC/telefomu?

xyz

„7 minut s kočárkem v bezvylukovem stavu a i bez něj je utopie. To samé na cestě zpět“ O. K., v takové situaci tedy platí 3 h 51 min. namísto 3 h 3 min. „Cca 4 krát za den to papírově jde za 3:52.“ V TAKTOVÉM SCHÉMATU (které by sám označujete za “ zašuplikování dálkové dopravy a striktní takt/interval“) to jde za 3 h 3 min. při přestupu „rj – R“ v Brně hl. n., resp. za 3 h 51 min. při přestupu „rj – Os“ v Brně hl. n. Je-li tato cestovní doba vyšší v okamžiku, kdy se jede… Číst vice »

Roman Svačina

Každý na to máme jiný názor. Ale prostě mě přijde, že při cestách vlakem v zahraničí jsem narazil i na země bez taktu. Ve Slovinsku a Polsku se mi nestane, že mám na přestup buď 5 minut nebo 2hodiny a 5 minut.

xyz

Názor může být učiněn pouze ve směru k normativní věci, nikoliv k věci popisné. Skutečnost, že systémové „taktové“ spojení v relaci Hoštejn – Třebíč má cestovní dobu 3 h 3 min. (Os – rj – R), resp. 3 h 51 min. (Os – rj – Os), je věcí nespornou, popisnou. „Ve Slovinsku a Polsku se mi nestane, že mám na přestup buď 5 minut nebo 2hodiny a 5 minut“ Pominu-li skutečnost, že tímto mj. uhýbáte od původního tématu, tak dodám, že: – toto (beztak falešné – viz dále) dilema platí jen při 2 h taktu obou linek, které používáte (pokud… Číst vice »

Roman Svačina

Neuhybam od tématu jen se diskuzi snažím trošku oživit od vašeho přesvědčení, že 3:52 je reálných. Zítra tuhle trasu jedu znovu, poskytnutí on-line reportáž. Bude sice tak jako vždy trvat něco přes 5hodin, ale budiž

xyz

„Zítra tuhle trasu jedu znovu, poskytnutí on-line reportáž.“
O. K., čili neberete v potaz výlukový stav v Brně (docela nefér situace; za to nemůže žádná „taktovost“).

„Bude sice tak jako vždy trvat něco přes 5hodin“
Platí v případě nestihnutí přesunu z dol. n. na hl. n. za 25 min. (z Railjetu od České Třebové na Os vlak směr Třebíč mezi L:20 a cca L:45 h), resp. za „25 mínus zpoždění railjetu (minut)“ (pozn. toto není subjektivní názor, ale objektivní skutečnost). Zopakuji předchozí – jde o nefér srovnání.

Kubrt

Manželce neukazujte příspěvky, ale kupte auto, to ocení mnohem víc.

Roman Svačina

Vy děláte na Ministerstvu dopravy anebo na krajském úřadu?

babilon

Fakt si myslíte, že metodou náhodných výstřelů dosáhnete lepšího výsledku?

Radka

Jó Hoštejn-Třebíč, to je takový typický příklad „požadavku cestujícího“ (šotouška). Zavedla bych tam přímý vlak (přes Holice a Obrataň, těmi se taky často argumentuje).

VRT

Nezapomeňte na Teplice-Nové údolí. To je taky šlágr.

Roman Svačina

Kdo mluví o přímých vlacích?

Roman Svačina

Kdo mluví o přímých vlacích? To, že máme děti (1 rok a 3 roky) a nechci je vázat v autosedačce na delší dobu a z toho důvodu jedeme vlakem je znak šotouše? Čím jste si posypala ranní koblihu?

Boro

Takže do Tater stále autem. Tam si někdo za tím zrušeným excelsiorem pořádně stojí…

David

Do Tater se jezdí Pendolinem nebo s konkurencí. Ale kdo chce autem, ať si jede klidně autem a vychutná si ten průjezd ze Žiliny do Vrútek.

Boro

A v kolik tam tím pendolinem budu a co tam asi stihnu? Do Tater se jezdí především za turistikou a ten excelsior byl ideální, ráno tam, v podvečer zpět. Případně fungoval i jako pojistka pro návrat z bližších pohoří(Fatra), když teď ze Žiliny ujede Beskyd v 19:28, tak další až ráno.
A jestli jede v těchto časech konkurence, tak prosím kdy? Rád využiju když mi nabídne možnost jednodenního pobytu v oblasti Tater.

Kubrt

Odkud jezdíte do Tater na jednodenní výlet?

Boro

Už nejezdím, bez ranně-večerního spojení to nejde. A nejde to ani s přespáním, protože po příjezdu pendolinem + ubytování už to na celodenní túru není a druhý den totéž, protože na odjezd penda abych se už kolem poledne rychle evakuoval z hor dolů….
Takže z jednodenní návštěvy, abych si užil totéž co za dob excelsiora, se stává třídenní záležitost se dvěmi noclehy!

Kubrt

Už se s tím opakuju – jednodenní návštěvníci nejsou v turistických oblastech žádaní. Přijedou a odjedou a nezůstanou po nich žádné tržby u místních podnikatelů ani daně – na údržbu turistické infrastruktury, nebo na podporu VHD.

Boro

A co mě to zajímá? Ať mi někdo řekne do očí, že někde nejsem žádán. Třeba někdo z lyžařského střediska, kde nechám x…euro, obsluha vysokohorské chaty, kde si dám jídlo za vysokohorskou cenu, nebo po túře číšník v pivárni, když platím pár piv…
Takže asi poněkud trapný „argument“, ne? 😉

Kubrt

Vás to zajímat nemusí, ale nedivte/nedožadujte se, že vám na takové výlety nenabízí dotovaní dopravci vhodné spojení.

xyz

Pominu-li spornost celého výroku (včetně obecné skutečnosti, že ubytovací kapacity by ani nemusely „pobrat“ všechny potenciální turisty, tzn. že jednodenní/dvoudenní cesta je pro část lidí věcí nevyhnutelnou a s ohledem na omezený limit dovolené pro pracující jde povětšinou o cestu nad rámec dalších dovolenkových pobytů týchž osob, podniknutých z jejich strany v jiných termínech), tak dodám, že oněch nočních vlaků mohou využít právě i lidé jedoucí na vícedenní pobyty.

Standa

V pátek po práci tam ( noční vlak vyjíždí z Prahy o půl jedenácté) , v sobotu v noci zpět? Doma jste v neděli před osmou?

Ic540

Kubrt. Já tam jezdím na týdenní dovolenou jednou ročně. Pak pár prodloužených víkendů a zbytek až dvacet jednodenních výletů. Myslím Tatry, Fatry, Oravu…
Zactech dvacet jednodenek tam taky něco utratím…

Standa

Mám dojem, že do Popradu se jezdí komerčně bez dotací…

Ilona Zelenáková

a hlavně je takové uvažování krátkozraké, jednodenní turisté také něco utratí, a vyneso to víc, než když nedorazí

petr.r

boro, nech to plavat, rj tam přijede 4.45hod.

Standa

Nočním autovlakem z Prahy /Pardubic /Ostravy jste v Popradu brzo ráno, zpět jede před půlnocí …

Ic540

Boro. On bude David někde Čech. Proto taková odpověď. Oni musí opravdu na dva dny když chtějí Tatry. Jako my třeba do Krkonoš. No Excel byl Excel…

Standa

Na JEDEN den do Tater?
No , každý máme svoji úchylku…

železničář v důchodu

A proč ne? Znám dost lidí z Ostravska, kteří na severní Slovensko rádi jezdí i na jen dvoudenní víkendové vandry, a pro ně byl právě ten Excelsior výborným spojením. A mně samozřejmě po zrušení také chyběl – teď už sice po vandrech nejezdím, ale jeho zrušení (v celé trase) i nadále stejně považuji za neodpustitelnou chybu českých rádoby šetřivých ministerských úředníků, stejně jako zkrácení (původního) „Beskydu“!

Ondra

Někde se zmiňuje, že se budou rušit autovlasky do Tater/Košic?

Ic540

Boro. Palec nahoru. To musí být dubová palice.
Škoda slov…

Standa

Do Tater vám jede za den mnoho spojů a přímý noční vlak. Zpět je bez přestupu třeba Kosičan.

PetrN

Linka Ex3 Vlak Ex 573 z Prahy v 19:51 vypadá podle grafiky že pojede až do Bratislavy? (nyní Břeclav) Neměl by pak mít číslo Ex 285 (zachování číselné řady mezinárodních vlaků, 5xx jsou vnitrostátní) Ekvivalentně k němu má jet Ex 572 (Břeclav 6:07) už z Bratislavy? hodinu před Slovenskou Strelou? Nebo je to jen chyba v grafice a oba zmíněné vlaky budou začínat i končit v Břeclavi? Mimochodem právě vlak z Břeclavi v 6:07 by měl být ideálně railjet výchozí z Vídně (odj. 5:10) s rozumným příjezdem v 9:07 do Prahy, vždyť proti němu jezdí taky takhle brzo z Prahy… Číst vice »

Kajman

U linka R11B je chybka – „ve směru z Českých Budějovic prodloužen vlak původně jen do Brna s odjezdem kolem šesté večer až do Brna. “ – to první Brno v této větě má být Jihlava.

xyz

Resp. v některých dnech v týdnu (pohříchu od 7/2013; do té doby tomu tak bylo denně) do Havlíčkova Brodu namísto Jihlavy.

mára

R9 Jihlava – Praha
“ Bude jezdit jeden pár v neděli, nic více. Dosud jezdil každý den jeden kromě neděle.“ – Spoj, jenž pokrývá ranní špičku do Prahy a odpolední z Prahy bude zrušen. Zatímco na lince R11 České Budějovice – Brno dojde k přidání vlaku.
Jaký má smysl zrušit vlak, který je minimálně v úseku Praha Čáslav zcela obsazen, kontra tomu přidat spoj na trať, která svým charakterem připomíná spíše historickou jízdu? …. úžasná práce

Lafacer

Rychlík na R9 nepojede do Jihlavy, ale bude pokračovat do Brna přes Havlíčkův Brod, takže na zmíněném úseku Praha – Čáslav se nic nezmění.

mára

Znamená to tedy, že spoj bude ráno začínat v Brně? Tedy že se z něj, při zachování aktuálních časů spoje, stane první ranní spoj Brno – Praha po trati 250 + 230? (Aktuální první spoj z Brna je v HB v 7:58, výše zmíněný rušený R z Jihlavy v 5:58…)

Lech Malý

Ono po zrušení většiny žlutých autobusů mezi Brnem a ČB moc alternativ k té historické jízdě není, a poslední spoj v neděli z Budějovic do Brna ve 4 odpoledne pokládám opravdu za nevyhovující. Jinak bych čekal, že v úseku mezi HB a Prahou zůstane nabídka zachována, řeč byla podle mě o přímých spojích Jihlava – Praha, která je mezi koncovými stanicemi využitelná tak pro šoto ultras.

xyz

Navíc cestovní doba na té „historické jízdě“ se od 12/2019 zkrátí o cca 13 minut (při jízdě „skrz ČB“ dokonce o 20 minut, co se příjezdu do Brna týče); krom toho se již dříve zkrátila o 6 minut (coby důsledek „revitalizace“ trati mezi Zastávkou a Třebíčí). O. K., stále ta cestovní doba není nic moc, ale přeci jen aspoň dílčí pokrok.

Skinheads & Punks united

Jihlava-Praha je vlakem dost často stejně rychlá, nebo i rychlejší, než ty ranní kolony po opravované D1 busem.

Víťa

Vlaky od Brna/Slovácka/Vysočiny už nebudou v Praze pokračovat až na Smíchov?? 🙁

Arnošt

Nejspíš pořád budou, zde se jedná pouze o nástřel hlavního taktu požadovaného ministerstvem. I časové polohy se mohou ještě upravit. Jinak soupravy jezdí na Smíchov především kvůli tomu, že se v současné době rekonstrují Vršovice, takže je omezený vjezd na odstavné nádraží a snížená kapacita Vršovic. Je dost pravděpodobné, že se za dva roky, po dokončení Vršovic, soupravy opět vrátí na odstavné nádraží. Upřímně, úplně zbytečně dnes zabírají místo již tak přetížené trati Hlavní – Smíchov.

Viťa

Ovšem pro dojíždění na Smíchov je to výborné 🙂

Pavel

První spoj v neděli z Brna do Jeseníků v 6:00 zrušen. To budou turisti spokojeni. 😣

Miras

Blokáda Jeseníků systematicky pokračuje…

IGCT

Kampááň 😂😂😂

tonda

R 10 přidán jeden spoj z HK ve 4.08 v pracovní den,spoj z HK v 5.08 oproti současnosti denně

Hradečan

Pravděpodobně to bude souprava od zrušeného R HK-Luhačovice a navíc je zrušen dopolední R 930 z Trutnova.

55p

Také je R 930 výchozí z Hradce a ne z Trutnova.

Hradečan

Je výchozí z Trautenau…

BoH

Nejprve bych chtěl poděkovat, že se tohoto tématu někdo ujal a zpracoval ho myslím velice dobře. Dále mě mrzí, že jsem napsal, že MD jen škrtá a škrtá. Na druhou stranu jde vidět, že u linek, které nejezdí po koridorech, tak často skutečně dochází k omezování. To není úplně v souladu s chvástáním o podpoře venkova.

BoH

Ještě pár detailů k lince R12:
– přidaný spoj myslím odjíždí po 21. hodině (21:16), nikoliv 22. hodině z Brna
– zrušený byl také víkendový rychlík v 6:22 z Brna (v sobotu nahrazen vlakem v 5:16)
– vlak s odjezdem 11:16 z Brna by měl jezdit do Šumperka i o víkendu, stejně tak vlak ze Šumperka ve 12:10 by měl jezdit i o víkendu.
– zaveden nový rychlík s odjezdem před 6. hodinou z Olomouce, který nahradí současný spěšný vlak (který jezdil ze Šumperka a má být zrušen)

noerf

Občas mě fascinuje, jak ČD říkají, že mají málo strojvedoucích, což musí řešit přesčasy a následně, že přes zvýšenou objednávku vše odjezdí. Není v tom trochu rozpor? A podobně je to i technikou.
Jinak na MD z hlediska objednání spojů musí sedět vyloženě odborníci, neboť přidávat jižní expressy (lokomotiva se třemi nebo čtyřmi vagony) je vcelku výsměch železnice. Který pouze dál ucpe trať Praha hl. nádraží – Praha, Vršovice – Benešov, zejména když první část jde do rekonstrukce a ještě více vyprázdní zbylé rychlíky, které také časem budou jezdit ve složení lokomotiva a tři nebo čtyři vagony.

jize

Zvýšení počtut spojů částečně nahradí ztráty rychlíkových linek, tak že kapacity by měli mít k dispozoci.

Dispečer

Můj pouze laický názor – nebylo by lepší nejdřív dokončit modernizaci a potom přidávat vlaky ? Když vidím,kolik vlaků zde jezdí nyní a kolik výluk ještě bude … taky se může stát, ze už nebudou busy na NAD. Na jednokolejne úseky je těch vlaků již mnoho a vlivem výluk se zpoždění přenáší a narušuje se jízda dalších vlaků. Nemluvě o mimořádnostech .

Alex

Absolutní nesmysl. Přidávat spoje se musí a je to dobře. Jak byste jim vysvětlil, že nemůžete přidat spoje, když se modernizuje trať? Příkladem je trať 170 Plzeň – Cheb. Tam se také omezilo a pak se to už nevrátilo a atraktivita trati šla dolů.

Dispečer

Já mám na mysli konkrétně tu 220 – to jsem , pravda, nenapsal . Nabídka je slušná a dobře vím, jaké problémy jsou již teď při výlukách a mimořádnostech při tomto počtu vlaků . Jinak je samozřejmě dobře, když se vlaky přidají . (pokud na ně budou vhodné náležitosti …)

a8n

Kolik že těch výluk má v příštích letech na jihu být? Podle mě naprosté minimum. Potíže můžou být leda v Praze.

PetrB

„Posun vlaku z Prahy do Českého Krumlova o hodinu později na odjezd v 9 z Prahy ze stávajících osmi hodin.“
Bodejť by ne, když RegioJet má jezdit ve stejný čas…

Železničář

Dobrý den, někde jsem zaznamenal,že u R18 bude jeden pár vlaku navíc proti jř 2019,ale jistý si nejsem.Jinak je dobře,že to MD objednává u ČD.

Bdtax Fan

A nemáte někdo link, kde zjistím, o jaký spoj to jde?

xyz

„Linka R11B České Budějovice – Plzeň Bez změny. Osm párů spojů jako dosud.“ Nově je ve hře zastavování rychlíků v Batelově a Dolní Cerekvi. (…) „Našli jste v přehledu chybu? Dejte nám vědět, budeme rádi.“ Samozřejmě. Jednak, linka R11B není České Budějovice – Plzeň, ale České Budějovice – Jihlava – Brno (jak ostatně sami přiznáváte v údaji o předpokládaném zastavování rychlíků v Batelově a Dolní Cerekvi, tedy jevu souvisejícímu s konceptem „Veřejné dopravy Vysočiny“, což ovšem ve svém článku neuvádíte). A druhak, na této lince rozhodně nebude stav „beze změny“ – první rychlík z Brna jedoucí před 6. hodinou namísto… Číst vice »

Železničář

Zdravím,myslel jsem opravdu R18,Pha-Luh.