Dopravci Mimořádné události Železnice

Přehledně: S listopadem přijde další vlna rušení dálkových vlaků. Dotkne se jihu a severu Čech

Nádraží České Budějovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Méně vlaků bude jezdit do Německa a na jih Čech.

České dráhy přistoupí kvůli epidemii začátkem listopadu k dalšímu rušení dálkových vlaků. Po výrazném útlumu linky Praha – Ostravsko – Žilina se tentokrát dotkne vlaků z Prahy do severních Čech a dále do Německa a také Jižních expresů. České dráhy dnes vydaly následující přehled.

Omezení dálkových linek ČD, schéma. Pramen: ČD

Linka Ex 5 Praha – Děčín – Drážďany – Berlín
· V koordinaci s ministerstvem dopravy a německým partnerem Deutsche Bahn dojde k částečnému omezení provozu vlaků EC Berliner mezi Prahou a Berlínem. Ve směru do Německa nepojedou vlaky EC 178 a 170 s odjezdy z Prahy hl.n. v 6:26 a 16:26, zpět z Německa budou zrušené vlaky EC 171 a 175 s odjezdy z Berlína v 7:16 a 13:16. Toto omezení začne platit u vlaku EC 170 od 3. listopadu, u spojů EC 171, 175 a 178 pak od 4. listopadu. Opatření bude platit až do odvolání.

· Ostatní vlaky na této lince pojedou bez omezení. Mezi Prahou a Berlínem tak i nadále zůstane v provozu 5 párů dálkových vlaků EC a railjet.

Linka Ex 7 Praha – České Budějovice
· V koordinaci s ministerstvem dopravy bude od 4. listopadu do odvolání omezen provoz vlaků linky Ex 7 Jižní expres v úseku mezi Prahou a Českými Budějovicemi.

· V celé trase mezi Prahou a Českými Budějovicemi, resp. Českým Krumlovem budou zrušené vlaky Ex 530 – 538, 540, 541, 543 a 545. Večerní vlak Ex 336 s odjezdem z Lince v 18:54 pojede pouze do Českých Budějovic, dále do Prahy pokračovat nebude. Spoj Ex 539 z Prahy do Českých Budějovic pojede pouze v pracovní dny (dosud jezdil denně) a v Praze bude vycházet ze stanice Praha hl. n. (nepojede z Prahy-Holešovic). Vlak Ex 333 bude vycházet z Prahy-Holešovic jen o víkendech a svátcích, v ostatní dny bude začínat ve stanici Praha hl. n. Časně ranní vlaky Ex 542 a 544 z Českých Budějovic do Prahy pojedou bez omezení.

· Náhradou za zrušené vlaky linky Ex 7 můžou cestující mezi Prahou a Českými Budějovicemi využít rychlíky linky R 17.

Dříve vydaná omezení:
Linka Ex 1 Praha – Ostrava – Bohumín – Žilina

· Na lince Ex 1 dojde k další úpravě nabídky spojení v úseku Praha – Bohumín – Čadca. Spoj EC 145 Ostravan (Praha – Žilina) od 30. října a spoj EC 144 Ostravan (Žilina – Praha) od 31. října budou zkrácené a nepojedou v úseku Bohumín – Návsí – Čadca a zpět (dosud nejezdily mezi Návsím a Čadcou). Dále od 4. listopadu nepojedou v celé trase vlaky Ex 141 / 142 Ostravan z Prahy do Čadce a zpět. Omezení se dotkne také páru expresů Ex 112 / 113 Silesia z Prahy do Varšavy a zpět, které nepojedou v úseku Praha – Bohumín a zpět (ve směru z Bohumína to bude platit od 3. listopadu, z Prahy do Bohumína pak od 4. listopadu). Mezi Bohumínem a Varšavou tyto vlaky pojedou i nadále bez omezení. Vlaky R 340 / 341 Fatra Ostrava-Svinov – Čadca – Banská Bystrica i nadále nejedou v úseku Ostrava-Svinov – Čadca a zpět.

· Od středy 28. října nejezdí v úseku Praha – Ostrava – Bohumín komerční vlaky SC Pendolino, výjimkou je jeden pár spojů SC 241 / 240 Pendolino Košičan, který jede v celé trase Praha – Ostrava – Košice a zpět a vlaky IC 516 / 517 mezi Prahou a Bohumínem. Nejedou vlaky IC Opavan (spoje IC 502, 513 a 514 v trase Praha – Opava a zpět), IC Ostravan (spoje IC 508, 511, 518 a 519 v trase Praha – Bohumín a zpět) a pár vlaků Ostravan Ex 549 / Ex 548 mezi Prahou a Návsím.

· Pendolina, která jezdí v kategorii IC mezi Prahou a Karlovými Vary (IC 504 / 505), resp. Františkovými Lázněmi (IC 512 / IC 515), jedou v těchto úsecích i po 28. říjnu bez omezení.

· Noční vlaky EN 442 / 443 Slovakia i nadále nejsou v provozu v úseku Praha – Žilina a zpět, a to včetně přímých vozů Praha – Bohumín – Varšava a zpět.

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Marcel Štancl

Za chvíli bude nutné psát co vlastně jezdí, je toho zrušeného tolik, že se v tom já osobně nevyznám.

Marcel Štancl

poprvé od husitských válek se Čechů bojí celá Evropa , to asi bude mít maličko dopad i na osobní dopravu.

Jiri

Aneb jak donutit lidi sednout do auta. Nejenom ze se nedostanu efektivne z ostravy do prahy, ale uz ani z prahy do usti. Tak s takovou dopravni obsluznosti, abych musel vyjizdet den predem, jdete vite kam…

Zapa

Do Ústí? Pořád tam toho jezdí víc, než na jaře.

Paja

No to asi nebude ten pravý argument. Nebo nevím jak by váš šéf vzal že do práce se dostanete o 2 hodiny později, ale přece toho pořád jezdí víc než na jaře.

Pravdepodobnost

… nebo za valky.

… nebo za sovetske okupace.

Radiátor

Klidně ať omezí počet spojů. Ale ať prosím aspoň vrátí původní kapacitu. Ty rychlíky se 4 vozy jsou hrozně málo, zvlášť když jsou to teď svozové vlaky pro expresy.

Karel Jezbera

Za situace, kdy se Německo uzavírá a budou probíhat v příhraničí tvrdé razie proti přijíždějícím za účelem vynucení karanténních opatření, by se měly všechny železniční (a i autobusové) spoje přes hranici zrušit. Tzn. Děčín – Bad Schandau, Cheb – Marktredwitz a Domažlice – Furt im Wald. Protože soudný člověk se za takových podmínek do Německa nepohrne. Když nebudou fungovat hotely pro turistické účely, hospody budou zcela zavřeny si ještě nechat šťourat v nose? Nejsem padlý na hlavu.

Vojta

Tak oni existují i jiné důvody proč odjet do Německa než jen turistika a pro to je důležitý aby vlaky jezdily dál.

Jiří Kocurek

Níkdo nesmí přejít hranici! Tak proto jste zastřelili toho strojvedoucího nákladního vlaku?

-TR-

Cestování za prací je do Německa povoleno, a za prací je možné jet i vlakem.

Karel Jezbera

Jenže k tomu člověk potřebuje test. A kdo se testovat nechce nechat, což předpokládám je většina, tak tam prostě nepojede. Děkuji, nechci. No a Němci teď k nám také nebudou jezdit, protože byl včera v Bundestagu odhlasován zákon, že kdo vyjede do rizikové zóny přes varování RKI a ministerstva zahraničních věcí, tomu nebudou hrazeny náklady a kompenzace spojené s pobytem v karanténě po návratu do Německa. To se týká i nemocenské. Takže bude doma 14 dnů zadarmo. A to se momentálně týká všech sousedů Německa s výjimkou Dánska. Ale v Dánsku naopak nechtějí Němce. Takže kdo ze zaměstnanců německých firem… Číst vice »

Vnejší pozorovatel

Hnus co si ČD dovolují!!! Doufám, že bude zaměstnancům, kterých se to dotkne snížena mzda, ne že budeme platit rozdíl z nějakého vládního programu!!!

Krušky-Středohoří

Podle Vás mají vozit dále vzduch? Ještě by mohli proškrtat polabské rychlíky z Ústí do Kolína. Byl jsem po 60% trasy sám ve voze. Hlavně mezi Ústím a Lysou.

Původní Pražák

To bych chtěl vidět, jak něco tak tupého ještě na někoho platí…

Ten nejchytřejší

„Hnus co si ČD dovolují“

Vy si myslíte že ČD ty spoje ruší sami od sebe? To totiž ani nemůžou, tohle musí být po dohodě/na žádost s objednavateli, pro které je moc drahé platit prázdné vlaky.

Leinad

Ta dohoha je spíše od dopravce ve smyslu „máme zaměstnance v karanténě a na ošetřovačkách, nemůžeme to vyjezdit.“
Pokud by něco chtěl rušit objednavatel, tak má storno poplatky nebo vlakokm do zásoby

Anonymus

Tak by titulek mel byt Objednatele rusi spoje, nikoli ČD rusi spoje

Zapa

Nebojte se, už se nás to také dotklo. Ale kvůli Vám to překousnu. Byla by škoda, kdyby Vám z toho prdla cévka. 😆

Speedo

Proč zaměstnanci? Ti dělají to, co mají nařízeno.

Ondra

Pro mě za mě ať si ty jižní expresy pročešou… dřív jsem s nima jezdil, ale od té doby, co začali na Ex7 jako jedničku řadit tu hrůzu ARmpee829, tak jezdím radši erkem – A149 není kdovíco, ale aspoň tam je klid.

Šejdr

Klid a o 100 % víc místa na nohy.

pete

Souhlas, ARmpee829 je asi ta nejhorsi jednicka. Malo mista na nohy a navic pruchodak

kom

mě tyhle vozy z jedničky vyhnali do dvojky

Kalina

Benzín zrovna zlevnil, tak holt se přejde na dopravní samoobslužnost;)

MLB

V době, kdy většina lidí nejezdí když nemusí, je to asi efektivnější.

Pravdepodobnost

Efektivni ale nebude pak je dostavat zase zpatky. Lidi delaji to na co jsou zvykli. Ted je pro lidi zvykly na mhd namaha preorganizovat si zivot na IAD. Pak bude pro lidi zvykly zase mentalni problem vratit se zpatky do socky.

To zase budou projekty a mudrovani efektivnim politiku jak ty vylozene blby lidi donutit jezdit mhd – lidi jsou proste blbi a musime je dostatecne vystrasit jinak tou hromadkou jezdit sami nebudou.

Tomáš

Musím souhlasit jen v jediné větě.
lidi jsou proste blbi

Jiří Kocurek

Takže vlastně se k tomu dostáváme. Problémem MHD jesou lidi. Kdyby lidi nebyli, byl by to nejlepší systém na světě.

Pravdepodobnost

Pro hlupaka kazdy hloupy. A v dnesni dobe kdy se misto argumentu pouziva klacek (bo ty tupy chachari by to stejne nepobrali) plati dvojnasob.

To slovo uz ale stejne zmenilo vyznam. Driv to znamenalo nekoho s nedostatkem intelektu a dnes to znemena nekoho kdo nerespektuje ze muj nazor je ten nejlepsi.

Frantisek

No jak kde. Autobus už od pěti lidí žere zhruba stejně. A taky ne každý má jak jet, když je zrovna hnusně. Ovšem, nemusí se toho vypravovat moc, stačí na směny a zpět a vyrobit návaznosti,

Zapa

R20 zrušeny 670 a 699.
R15 zrušeny 614 a 607 mezi Prahou a Ústím. 600 a 601 zastavují jako R20.

Ondra Burgr

Zdroj?

Zapa

Překvapivě stránky ČD. 🙂

Ondra Burgr

Díky