Přehledně: ŘSD pošle do konce roku na trh stavby v hodnotě 40 miliard

Největšími letos vypsanými zakázkami budou dálnice D6 u Karlových Varů a obchvat Břeclavi.
Dosud nebývalé finanční zázemí vede Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) k velkorysému zásobování stavebního trhu. Ještě do konce roku hodlá státní podnik vypsat téměř tři desítky tendrů, ve kterých bude hledat zhotovitele staveb v hodnotě zhruba 40 miliard korun. Soutěže na stavby za 5,6 miliardy už byly letos zahájeny. Na konferenci Dopravní infrastruktura v Litomyšli to v úterý prezentoval šéf ŘSD Radek Mátl.
K největším zakázkám patří dovedení dálnice D6 ke Karlovým Varům, jedenáctikilometrový obchvat Břeclavi na I/55 nebo rozšíření a zanoření pod okolní terén silnice I/3 u Benešova. Seznam, který zahrnuje obchvaty, dálnice nebo odpočívky, je možné rovněž brát jako souhrn staveb určených k zahájení v příštím roce.
Uvedené sumy jsou „stavební a technologické náklady celkem“, předpokládané ceny v tendrech tak budou nejspíš nižší.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) má letos k dispozici dosud vůbec nejvyšší objem peněz. Po navýšení rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) na 169,5 miliardy má ŘSD letos k dispozici přes 81 miliard korun (loni to bylo 76 miliard).
Otázkou jsou rozpočty v příštích letech, neboť v příštím roce mají být se čtyřletým předstihem dočerpány evropské fondy (Operační program Doprava). Letos do rozpočtu SFDI pošlou přes 37 miliard.
ŘSD letos zprovozní 75 kilometrů dálnic a 25 kilometrů silnic I. třídy. Mapa je zde.
Již zahájené soutěže na zhotovitele v roce 2025 (odkazy vedou na informační letáky ŘSD)
– D7 MÚK Aviatická – MÚK Ruzyně, 1. etapa, délka trasy 1080 metrů, náklady 1205 mil.
– I/68 Mosty u Jablunkova, ekodukt, náklady 196 mil.
– I/16 Mladá Boleslav – Martinovice, délka trasy 8200 metrů, náklady 2075 mil.
– I/19, I/34 Pelhřimov, obchvat, délka trasy 4898 metrů, náklady 1951 mil.
– I/23, VMO Brno, Pisárecký tunel a tunel Hlinky, oprava středního rozsahu, náklady 212 mil.
Soutěže na zhotovitele k zahájení ve 2. čtvrtletí 2025
– D0 510 most přes Počernický rybník, náklady 1045 mil.
– D1 rozšíření odpočívky Klimkovice km 344,5 vpravo, náklady 147 mil
– D1 01313 Připojení průmyslové zóny Černovická terasa na D1, délka trasy 2495 metrů, náklady 2885 mil.
– D3 SSÚD Kaplice, náklady 675 mil.
– D11 odpočívka Jaroměř, náklady 822 mil.
– D48 MÚK Bělotín – Rybí II. Etapa, délka trasy 3793 metrů, náklady 1496 mil.
– I/9 MÚK Okrouhlá, délka trasy 585 metrů, náklady 244 mil.
– I/13 MÚK Bor, přídatné pruhy, náklady 140 mil.
– I/43 Závist, stoupací pruh, délka trasy 910 metrů, náklady 148 mil.
– I/43 Lom Černá Hora, přeložka, délka trasy 2060 metrů, náklady 420 mil.
– I/53 Lechovice – Pohořelice, délka trasy 20620 metrů, náklady 2899 mil.
Soutěže na zhotovitele k zahájení ve 3. čtvrtletí 2025
– D55 5502 Kokory – Přerov, délka trasy 5960 metrů, náklady 3071 mil.
– I/3 Červené Vršky – U Topolu, uspořádání 2+1, délka trasy 3078 metrů, náklady 2653 mil.
– I/13 Rynoltice – Lvová, přeložka silnice, délka trasy 2360 metrů, náklady 887 mil.
– I/20 Hněvkov – Sedlice, délka trasy 6640 metrů, náklady 1719 mil.
– I/38 Znojmo, obchvat I, délka trasy 2312 metrů, náklady 315 mil.
– I/55 Břeclav, obchvat, délka trasy 11206 metrů, náklady 3795 mil.
– I/57 Linhartovy, délka trasy 1890 metrů, náklady 239 mil.
Soutěže na zhotovitele k zahájení ve 4. čtvrtletí 2025
– D0 510 Satalice – Běchovice, zkapacitnění, délka trasy 1740 metrů, náklady 1230 mil.
– D6 Karlovy Vary – Olšová Vrata, délka trasy 8022 metrů, náklady 6086 mil.
– D11 odpočívka Královec km 154 vlevo, náklady 382 mil.
– D11 odpočívka Bernartice km 150,2 vpravo, náklady 514 mil.
– D35 Úlibice, obchvat, délka trasy 1640 metrů, náklady 1350 mil.
– I/2 Pardubice, jihovýchodní obchvat, délka trasy 2935 metrů, náklady 651 mil.
– I/46 Šternberk, obchvat, délka trasy 4707 metrů, náklady 2037 mil.
– I/50 Bučovice, obchvat, délka trasy 5570 metrů, náklady 3599 mil.