obrazok-zdopravy

Přehledně: ŘSD pošle do konce roku na trh stavby v hodnotě 40 miliard

Válec na stavbě D3. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářVálec na stavbě D3. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Největšími letos vypsanými zakázkami budou dálnice D6 u Karlových Varů a obchvat Břeclavi.

Dosud nebývalé finanční zázemí vede Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) k velkorysému zásobování stavebního trhu. Ještě do konce roku hodlá státní podnik vypsat téměř tři desítky tendrů, ve kterých bude hledat zhotovitele staveb v hodnotě zhruba 40 miliard korun. Soutěže na stavby za 5,6 miliardy už byly letos zahájeny. Na konferenci Dopravní infrastruktura v Litomyšli to v úterý prezentoval šéf ŘSD Radek Mátl.

K největším zakázkám patří dovedení dálnice D6 ke Karlovým Varům, jedenáctikilometrový obchvat Břeclavi na I/55 nebo rozšíření a zanoření pod okolní terén silnice I/3 u Benešova. Seznam, který zahrnuje obchvaty, dálnice nebo odpočívky, je možné rovněž brát jako souhrn staveb určených k zahájení v příštím roce.

Uvedené sumy jsou „stavební a technologické náklady celkem“, předpokládané ceny v tendrech tak budou nejspíš nižší.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) má letos k dispozici dosud vůbec nejvyšší objem peněz. Po navýšení rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) na 169,5 miliardy má ŘSD letos k dispozici přes 81 miliard korun (loni to bylo 76 miliard).

Otázkou jsou rozpočty v příštích letech, neboť v příštím roce mají být se čtyřletým předstihem dočerpány evropské fondy (Operační program Doprava). Letos do rozpočtu SFDI pošlou přes 37 miliard.

ŘSD letos zprovozní 75 kilometrů dálnic a 25 kilometrů silnic I. třídy. Mapa je zde.

Již zahájené soutěže na zhotovitele v roce 2025 (odkazy vedou na informační letáky ŘSD)

D7 MÚK Aviatická – MÚK Ruzyně, 1. etapa, délka trasy 1080 metrů, náklady 1205 mil.
I/68 Mosty u Jablunkova, ekodukt, náklady 196 mil.
I/16 Mladá Boleslav – Martinovice, délka trasy 8200 metrů, náklady 2075 mil.
I/19, I/34 Pelhřimov, obchvat, délka trasy 4898 metrů, náklady 1951 mil.
– I/23, VMO Brno, Pisárecký tunel a tunel Hlinky, oprava středního rozsahu, náklady 212 mil.

Soutěže na zhotovitele k zahájení ve 2. čtvrtletí 2025

D0 510 most přes Počernický rybník, náklady 1045 mil.
– D1 rozšíření odpočívky Klimkovice km 344,5 vpravo, náklady 147 mil
D1 01313 Připojení průmyslové zóny Černovická terasa na D1, délka trasy 2495 metrů, náklady 2885 mil.
D3 SSÚD Kaplice, náklady 675 mil.
D11 odpočívka Jaroměř, náklady 822 mil.
D48 MÚK Bělotín – Rybí II. Etapa, délka trasy 3793 metrů, náklady 1496 mil.
I/9 MÚK Okrouhlá, délka trasy 585 metrů, náklady 244 mil.
I/13 MÚK Bor, přídatné pruhy, náklady 140 mil.
I/43 Závist, stoupací pruh, délka trasy 910 metrů, náklady 148 mil.
I/43 Lom Černá Hora, přeložka, délka trasy 2060 metrů, náklady 420 mil.
I/53 Lechovice – Pohořelice, délka trasy 20620 metrů, náklady 2899 mil.

Soutěže na zhotovitele k zahájení ve 3. čtvrtletí 2025

D55 5502 Kokory – Přerov, délka trasy 5960 metrů, náklady 3071 mil.
I/3 Červené Vršky – U Topolu, uspořádání 2+1, délka trasy 3078 metrů, náklady 2653 mil.
I/13 Rynoltice – Lvová, přeložka silnice, délka trasy 2360 metrů, náklady 887 mil.
I/20 Hněvkov – Sedlice, délka trasy 6640 metrů, náklady 1719 mil.
I/38 Znojmo, obchvat I, délka trasy 2312 metrů, náklady 315 mil.
I/55 Břeclav, obchvat, délka trasy 11206 metrů, náklady 3795 mil.
I/57 Linhartovy, délka trasy 1890 metrů, náklady 239 mil.

Soutěže na zhotovitele k zahájení ve 4. čtvrtletí 2025

D0 510 Satalice – Běchovice, zkapacitnění, délka trasy 1740 metrů, náklady 1230 mil.
D6 Karlovy Vary – Olšová Vrata, délka trasy 8022 metrů, náklady 6086 mil.
D11 odpočívka Královec km 154 vlevo, náklady 382 mil.
D11 odpočívka Bernartice km 150,2 vpravo, náklady 514 mil.
D35 Úlibice, obchvat, délka trasy 1640 metrů, náklady 1350 mil.
I/2 Pardubice, jihovýchodní obchvat, délka trasy 2935 metrů, náklady 651 mil.
I/46 Šternberk, obchvat, délka trasy 4707 metrů, náklady 2037 mil.
I/50 Bučovice, obchvat, délka trasy 5570 metrů, náklady 3599 mil.

Tagy dálnice obchvaty ŘSD silnice I. třídy
24 komentářů