Přehledně: Na českou železnici míří přes 11 miliard z evropských fondů, nejvíce do České Třebové
Uzel Česká Třebová, vizualizace. Pramen: Správa železnic![Uzel Česká Třebová, vizualizace. Pramen: Správa železnic](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/02/Trebova_3.jpg)
![Uzel Česká Třebová, vizualizace. Pramen: Správa železnic](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/02/Trebova_3.jpg)
EU podpořila i projektovou přípravu vysokorychlostních tratí v Česku.
Tak většina jde do ETCS bezedné studny…..
Na dálnice se tedy už žádné dotace z EU získat nedají?
Ne.
Proč by měli? Alespoň to bude konečně jasná podpora železniční dopravy jakožto ekologičtějšího způsobu.
Však to je v pořádku. Já jen, že Češi se nyní vrhli na stavbu dálnic po letech nicnedělání. Přitom by se mohlo stavět 2× více železnic z dotací EU.
Dajú, ale CEF primárne podporuje železnice.
Ale podporia aj cesty, no nie je to moc štedré.
Úspech ŽSR resp. organizácií pod ministerstvom dopravy v tejto výzve je zdrvujúci…
Prešiel im jeden projekt. Získali 3 milióny zo 7 miliárd.
Pritom Slovensko má tam ešte vyčlenené peniaze, asi 200 miliónov eur. Stačilo predložiť aspoň trochu rozumný projekt na financovanie, aby ho schválili.
Práve CEF mal byť hlavný zdroj financovania dvoch plánovaných veľkých projektov Vydrník – Markušovce a Paludza – Liptovský Hrádok, ktoré plánovali začať tendrovať tento a budúci rok.
Trať 280 teď nemá GSM-R? Fakt?
Fakt nemá.
Skvele! Proc tady nikdo nendava na dotace z EU?
Protože tohle není Babišův web. 🙂
Vydržte chvilku, to teprve přijde.
EU zadne vlastni prostredky nema. Jsou to prerozdelene casti dani vybranyh v jednotlivych clenskych statech. Takze napr. i vase odvedene dane.
ehm … cla?
Pokial by EU nebola, tak tie cla by tiez neboli alebo by boli prijmom jednotlivych krajin ?
doplním tedy JiPa:
„v jenotlivých členských státech a z obchodu mezi členy a nečleny EU.“
Clo má povahu daně, nikoliv dividendy.
A kdo myslíte, že ty cla zaplatí? Samozřejmě že zase my, daňoví poplatníci, ve zvýšené ceně zboží.