Přehledně: Modernizace trati podél Berounky přinese další výluky

Jednotka CityEelefant 471 na trati 171. Foto: České dráhyJednotka CityEelefant 471 na trati 171. Foto: České dráhy

Rychlíky Berounka nahradí mezi Prahou a Berounem autobusy.

Odebírat
Upozornit na
guest
53 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ČD4ever

Snad SŽ posílí i dispečery, ať se tam nestane nějaký malér!

indijanek

Titulek na fotce „Jednotka CityEelefant 471 na trati 171. Foto: České dráhy“ – přijde mi, že je to spíš úsek Běchovice-Klánovice na 010 🙂

Jaroslav

Dobrej guláš

M1M2

Takováto koncentrace stavebních prací na 40 km extrémně vytížené trati, to je skutečně síla. Odpovědnost za to nese SŽ a MD, které trať desetiletí udržují ve stavu postupného chátrání. Vše mělo za posledních 20 let přednost a toto je důsledek. Co by na takovýto způsob denního cestování do Prahy řekl takový obyvatel Pardubic? A všichni platíme stejné daně. Seriózní provozovatel dráhy by za toto vyhlásil slevu z poplatku za užití dopravní cesty, seriózní dopravce by snížil cenu jízdného. To není veřejná doprava, ale bordel na kolečkách. Snad i taktouš a šotouš pochopí, že nežli každý den studovat podle které verze… Číst vice »

Dachs

Dá se to vyjádřit i lakonickým, že lidi (obce) jsou z toho bordelu nešťastní. Jako vážně. Imrvere visí na nástěnkách něco o výlukách. Furt ve střehu, jestli se v čase, který potřebuju, dostanu… Hodinový interval, anebo až 40-50min. interval ve špičkách, je vůči lidem jednoduše prasárna. Některé spoje rupnou, pokud tedy nebude nasazen troješus. Ale oni jistě spoléhají na to, že kdo může, přesedne do aut. Kdyby chtěl někdo poučovat, tak vím, proč to tak musí být a co je za těmi dírami mezi spoji při těchto omezeních. Za ty dlouhé roky se s tím ale mohlo něco udělat, v… Číst vice »

Michal M

Hele a jak bys to řídil ty, by mě zajímalo?

M1M2

Tak snad jasně říkám, že je to explicitně vina SŽ a MD, které nyní řeší to, že vše ostatní mělo desetiletí přednost a teď jsme ve stavu absolutního rozkladu. Tak nechť se laskavě převedou, když dlouhá léta pro 171 nehnuli prstem. Proč na to má nyní doplácet daňový poplatník. Stačilo na to uvedení do normového stavu (nic víc se na celé trati neděje) najet před dvaceti léty. V neposlední řadě je to o o tom, co SŽ povolí stavebníkovi. ŘSD se na D5 v minulosti snažilo u staveb o omezení provozu na 2+1, narazilo ve správním řízení u měst a… Číst vice »

Doctor

M1M2 klid ! Vždyť to není tak dávno (1995), kdy byl opraven mokropeský most !
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_most_(Mokropsy)

DavidS

Stačí používat aplikaci typu idos a nemusíte nic studovat… Normálně to ta apka udělá za vás.

M1M2

Uživatelsky přívětivá veřejná doprava se vyznačuje nejen tím, že se jede včas, ale i stabilitou jízdního řádu. I tu aplikaci je potřeba otevřít a přizpůsobit se tomu, že sudé pondělí je to jinak nežli liché pondělí. Takže jakákoliv aplikace je jenom něco takového jako Paralen na chřipku. Tohle skutečně není normální, respektive za normální to možná berte šotouš či taktouš.

Luboš Beneš

Není nad super plánování…. místo opravit celý úsek, tak to děláme salámově a ještě aby se překrývaly 2 výluky. A tak to tady běží již několik let.

Doctor

Jistota zaměstnání pro tamní zaměstnance na 20+ let.

Adam Ř

Máme dostatek stavebníků a řidičů autobusu, aby to šlo celé zavřít a rekonstruovat v rámci nějakého krátkého času?

Michal M

Ale tohle je mimo Ka-Be jen nějaká běžná údržba, ne? Prořezávání stromů, údržba drátovodů a svítilnových výtahů…

2101

Přesně tak, běžná údržba pro udržení havarijního stavu 😀 Kterou někdo z tiskového oddělení alibistických prohlašuje za modernizaci

Michal M

Ale tam je to fakt zabitý. Obojí je sice v územním řízení, ale jestli aspoň jedno z toho bude hotové do dokončení Karlštejna, ví Pánbůh.
Aspoň z toho něco upižlat, Radotín-výh. před Černošicema se silničním nadjezdem, provizorku do stanic, nebo dotáhnout rekonstrukci Karlštejna…

2101

Teď je snaha prosadit provizorní traťovinu z Dobřichovic do Radotína, aby se mohla zrušit ta poslední hradla (po té mimořádnosti v Černošicích), ale těžko říct jestli k tomu dojde. A kdy se začne úplná rekonstrukce je ve hvězdách, jak říkáte, obojí je v územním řízení ale víme jak to vše s těmi stavbami trvá…

Michal M

Topůrková polévka, to je ono. 🙂
Taková provizorní traťovina, to by určitě chtělo i ESU v Dobřichovicích, ať se to líp zapojuje…

Doctor

Navštivte Karlštejn, tam to máte v reeálu, včetně prozatímní JOP s (ne)ohřevy výhybek !

Doctor

Tak svítilnové výtahy na 171, už tam fakt od osmdesátek nejsou. Leč páky leckde ještě ano. Vše ve stadiu postupného rozkladu a častých poruch, udržuje se stávající stav, do doby ouplné optimalizace to musí vydržet …
20+

Nádražák

Prosím otázku odlišně od tématu článku. Proč jsou barevně odlišená jména diskutujících?

Jan Sůra

zeleně jsou registrovaní uživatelé.

Petr

Žádná změna. Až bude 171 jednou průjezdná celý GVD, změní se svět. 😀

mic

No bodejť. to už přece bude tunel …

Lysimachia

Modernizace BerKa je stejná legrace jako salámování PraKu (Kladno) nebo Praha-Lysá.

marcel.stancl

To nemá chybu! NAD! A žádné rychlíky přes Rudnou.

Doctor

Naivko. A nezávislá trakční potřeba, kde ji dopravce vezme ?

XXXD

No ona jaksi Hrbatá není nafukovací. Ve špičce osobáky po půlhodině do Nučic a když se do toho připlete ještě rychlíku od/do Budějovic, tak je danou hodinu plno.

Kamui

Tady by bylo nejlepší, aby se dopravci dohodli a na Hrbaté byla společná náhradní kyvadlová vlaková doprava. Arrivácká 845 je v takové situaci plýtvání kapacitou.

A jen k tomu, mohly by ČD dostat za takovou náhradní vlakovou dopravu (realizovanou třeba pomocí 854 + 4*Bdtn + 854) sankci za nekvalitu, na rozdíl od NAD?

Pan průvodčí

A ty 854 si dopravce asi nakreslí, ne ? 🙄

Zbyněk

Tady se nemají dohadovat dopravci, tady má aspoň půlka Berounek jet s Brejlovcem. A mají to mít příkazem od objednatele, jak píšete, delší vlak má přednost.

Doctor

Brejlovec + 845 Arriva !
Šotosen 🤣

Bram

Problém ale je, že lokomotivy 754 potřebné pro vozbu odklonových vlaků nejsou, nebo jsou v takovém stavu, že by po dvou dnech prostě došly. Nebo spíš pošly 😁. Není to tak jednoduché, jak to vypadá. Hrbatá (trať Smíchov – Rudná – Beroun) je trakčně velmi náročná trať (sklon až 30 promile, kolik je tam ve skutečnosti, bych se musel podívat do TTP) bohužel ji stále chybí trakční vedení… Pokud by byla elektrizována, dala by se na ní odklonová vozba rychlíků realizovat, ale takhle to prakticky není možné. Vozy potřebují napájení, takže dnes nelze použít 2×742 ani přes léto. Přičemž jsem… Číst vice »

Tobias

Zrovna pražské 754 považuji za dosti spolehlivé stroje.

Petr

Není, to je ten odklon od řeky.Ostatně nejsou hodiny jen s R26. Navíc už dva roky máme jezdit tunelem.

Doctor

Již brzy.

Petr

Osobáky na Hrbaté nahradit autobusem ale lze lépe, než rychlíky od vody. Navíc tu visí stále ve vzduchu to určení modernizace Hrbaté, jako odklonové trasy pro rekonstrukci 171.

Achilles

Naopak, rychlíky R16 mezi Prahou a Berounem se nahrazují nejlépe, tam se prostě jede po dálnici. Dělá se to tak pokaždé, když je úsek Radotín – Dobřichovice jednokolejný.
Nahradit autobusy S6 je sice také možné (narozdíl od S7, která je autobusy v podstatě nenahraditelná), ale pořád je to složitější, než u R16.

XXXD

To je tedy poměrně dost odvážné tvrzení, NAD by jste tedy musel zařídit stejně a zároveň zařídit i náhradní soupravu nebo lokomotivu pro rychlíky. Navíc osobáky na Hrbaté také nejezdí zrovna prázdné a trasování NAD za rychlíky převážně po D5 se mi zdá také podstatně jednodušší než trasování NAD za osobáky. Co se týče té modernizace, tak tam už se ta příležitost bohužel promarnila, než bude další modernizace, tak už bude 171 modernizovaná taky. Pak je teda otázka jak to bude s tunelem, SŽ se zatím tváří dost optimisticky.

Rudolf Tuček

Autobus po dálnici do Berouna zvládne náhradní dopravu lépe, než autobus podél hrbaté.

Petr

Kolikrát jede bus po dálnici a kolikrát po II/605? Navíc NAD za R16 pojede až na Smíchov, nebo je vyklopíte na Zličíně?

Doctor

Ještě lépe NAD Beroun – Karlštejn. Zvratky se uklízí několikrát denně.

Twix

Jako šlo by to, ale NAD za Hrbatou také není tak snadná. Obvykle jede jeden bus Beroun – Rudná – Zličín a na to navazuje bus Rudná – Smíchov. Jízdní doba samozřejmě delší než vlakem, NAD zastávky Holyně a Hlubočepy jsou úplně jinde, přeprava kol není. Jezdí tím výrazně méně lidí než těmi vlaky, z toho vyplývá že se raději dopravují jinak a do vlaku se pak zase vrátí.

Petr

Konečně začnou opravovat úsek celý?

Doctor

Ne. Postupně v letech 2030 – 2042.
Optimistický výhled.
Nejisté termíny na stránkách SŽ.

Jiří Bílý

Takže je možné, že v roce 2072 v mých sto letech bude kompletně opraven a poprvé jím projedu bez výluky nebo zpoždění?

Dusmor

V roce 2072 se budou znovu opravovat úseky opravené před rokem 2040, jelikož po třiceti letech provozu to už budou zase potřebovat.

Doctor

No, to už by se mohla vypnout DZZ a zapnout autonomie, neb IT … 😆

Doctor

Jiří, osobně věřím, že se toho ještě dožijeme. Ovšem máme tady spoustu limitujících faktorů – kdo je u moci na MD, stavba tunelu do Berouna, iniciativy samospráv okolo 171 ( pozemky ), iniciativy zelených ( broučci, kytičky, archeologické nálezy ), státní rozpočet, pružnost zhotovitele, válka, pandemie etc.
Snaď se ještě svezeme po novém ?

Petr

A to se nám nehnula ještě Podtraťová jeskyně. U ní se mi líbí, že se debatuje o bezpečnost tunelu ohledně krasových jevů a tady se jezdí po jeskyni už 150 let 😀

Michal M

Tam je fakt 2042? 🙂

Doctor

9 km. Smíchov – Radotín se včetně přípravných prací optimalizovalo téměř 6 let.
Radotín – Beroun zbývá 28 km. Je tam mimo jiných špeků, třeba i příhradový most přes Berounku ( jistě bude zajímat památkáře ).
Michale, počítejte !

Michal M

Poslední kus už skoro je… ovšem minulý čas u Smíchov-Radotín není na místě, jde se dodělávat nadjezd…