Předposlední úsek D1 modernizuje Metrostav, řidiče příští rok čeká rozkopaných 71 kilometrů
Společnost Metrostav se stala vítězem opakované soutěže na opravu posledního nemodernizovaného úseku dálnice D1. Za 1,724 miliardy korun dá do
Společnost Metrostav se stala vítězem opakované soutěže na opravu posledního nemodernizovaného úseku dálnice D1. Za 1,724 miliardy korun dá do pořádku část D1 mezi Ostrovačicemi a Devíti Kříži.
Vyplývá to z oznámení na profilu zadavatele, smlouva je již podepsána. Z pěti uchazečů nenabídl Metrostav nejnižší cenu, vyhrál ale díky kratšímu termínu na celou modernizaci. O padesát milionů levnější Colas požadoval na stavbu o dva měsíce delší dobu, Metrostav celkem 420 dní.
Desetikilometrový úsek 23 je úplně posledním, kde ještě nebyly zahájeny žádné práce na modernizaci. ŘSD už dříve vysoutěžila modernizaci firmou Porr, která požadovala 1,35 miliardy korun, nakonec ale od smlouvy odstoupila a zájem v první soutěži neměly nakonec i další firmy v pořadí. ŘSD tak za modernizaci tohoto úseku zaplatí o čtvrtinu více než byla původní cena v první soutěži.
ŘSD zbývá ještě dokončit soutěž na modernizaci zbývající části úseku 12 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem, kde skončilo česko-italsko-kazašské sdružení vedené Geosanem. Nejnižší cenu nabídla Skanska, smlouva ještě není podepsána.
Stavební firmy letos modernizovaly šest úseků D1 měřících v součtu 61 kilometrů. Příští rok budou dělníci pracovat až na 71 kilometrech této dálnice, protože přibude desetikilometrový úsek u Ostrovačic na Brněnsku. „Měla by to být asi nejhorší stavební sezona v rámci celé modernizace. Jsme ve finále,“ řekl v listopadu generální ředitel ŘSD Radek Mátl. V závěrečném roce 2021 by měli stavbaři být už jen na třech úsecích dálnice. Rekonstrukce D1 je rozdělena do 20 úseků, dokončeno je 13.