Přece nerozkopeme horkovod na zimu. Největší dopravní omezení v Mladé Boleslavi se odkládá
Rozšíření třídy Václava Klementa zkomplikuje dopravu ve městě na dva roky.
Práce na zkapacitnění mladoboleslavské třídy Václava Klementa se oproti plánu rozjedou naplno až v příštím roce. Uvedl to primátor Jiří Bouška s tím, že této investici by měly předcházet přeložky některých správců sítí, které je třeba zkoordinovat a zatím by neměly zásadně omezovat dopravu na této silně frekventované třídě.
Práce se zatím nedotknou ani důležitého horkovodu, který dodává teplo z teplárny ŠkoEnergo na severní sídliště. „Teď se domluvili, že udělají úpravy, které nebudou vadit provozu, zároveň kdyby se měla měnit trubka Centrothermu, to na zimu nejde,“ řekl Bouška.
Rozšíření třídy Václava Klementa bude představovat největší dopravní zásah do života města přibližně na dva roky. Vybraným dodavatelem je sdružení TVK COLAS a H-INTES s nabídkovou cenou necelých 227 milionů korun, na které se bude finančně podílet Středočeský kraj a společnost Vodovody a kanalizace MB.
Spoluúčast města činí 62 milionů korun, zároveň ale usiluje o získání dotace na vybudování související cyklostezky, po níž byl náklady z vlastních zdrojů mohly klesnout na přibližně 33 milionů korun.
Do příprav stavby je podle Boušky nutné zahrnout požadavky všech významných správců sítí včetně zmíněného horkovodu, názory a požadavky policie i odboru dopravy magistrátu, ale také vše koordinovat se společností Škoda Auto, jejíž závod a hlavní přístupové body jsou právě v blízkosti třídy Václava Klementa.
Harmonogram se upřesňuje
„Za zdržením stojí nezbytné práce na přeložkách,“ potvrdil pro ČTK radní Středočeského kraje pro silniční dopravu Karel Bendl. Výzvu k převzetí staveniště zašle kraj zhotoviteli začátkem listopadu, přesný harmonogram prací se v tuto chvíli ještě upřesňuje.
Oprava hlavní mladoboleslavské třídy vyjde o třetinu levněji, potrvá dva roky
Chystaná rekonstrukce se týká úseku od Bondy centra až ke křižovatce s ulicí 17. listopadu. Nově rozšířená komunikace je koncipována jako směrově rozdělená, vždy s dvěma až třemi pruhy v každém směru. Součástí stavby budou i nové autobusové zálivy, které však nebudou součástí jízdních pruhů.
Oddělení protisměrných pruhů zajistí pásmo zeleně, provoz na křižovatce zjednoduší bypassy a ostrůvky. Délka celého úseku je 1,14 km.
Stavba je s ohledem na množství inženýrských sítí a přeložek v této lokalitě velmi komplikovaná. Stavba potrvá 25 měsíců. Zahrnutá byla i do seznamu strategických dopravních investic, které byly součástí vládního usnesení na podporu Mladoboleslavska v roce 2018.