Přebarvit na růžovo a zlevnit. Francouzské státní dráhy vyjely s nízkonákladovými vlaky ze 70. let
Vlaky jezdí maximálně 160 km/h, cena za jízdenku nepřesáhne 30 eur.
Francouzské státní dráhy SNCF začínají s novým pokusem, jak dostat do vlaků cestující, kteří řeší hlavně cenu jízdenky. Pod značkou Ouigo Vitesse Classique spustily zatím na dvou trasách spojení se soupravami z klasických vozů ze 70. let. Vlaky pojedou zhruba dvakrát déle než rychlovlaky, mají být ale výrazně levnější.
Nová služba začíná na tratích z Paříže do Nantes a do Lyonu. Vede po starších tratích, nikoliv vysokorychlostních koridorech. Tomu odpovídá i doba jízdy: z Paříže do Lyonu jede kolem čtyř hodin, TGV cestu zvládne za dvě hodiny.
SNCF míří s novou kategorií vlaku na cestující „kteří mají čas“. Ceny jsou mezi 10 a 30 eury za jednu cestu. Ne vždy se ale dopravci daří cenově zvýhodnit pomalý a méně pohodlný vlak. Na zítřejší večer například mezi Paříží a Lyonem nabízí ve stejnou dobu, jen o dvě hodiny rychleji, spojení s TGV.
Dopravce začal s dvěma páry vlaků mezi Paříží a Nantes a jedním z Paříže do Lyonu, postupně přidá další spoje.
Na trasu nasazuje lehce modernizované vozy Corail, které se na francouzských kolejích objevily poprvé v roce 1975. Maximální rychlost je 160 km/h. Získaly pro železnici netradiční barvu: růžovou.
„Naším cílem je získat do vlaku lidi, kteří jedou dnes na této trase po silnici. Ať už sami autem nebo sdíleným autem či autobusem,“ dodal šéf SNCF Voyages Alain Krakovitch. Jde o podobný model, se kterým v Německu začínal FlixTrain, z velké části tento koncept starších vozů využívá také český RegioJet.
And we’re off to Paris Bercy with the first @OUIGO Vitesse Classique
Despite saying that « all coaches has been refurbished and standardized »
Some coaches are equipped with power outlet some aren’t. Even some TER services are better than this. 🥴 pic.twitter.com/AFCqMHQLwH
— Simply Railway (@Simply_Railway) April 11, 2022