Pražští radní schválili změnu územního plánu pro trať přes park u Hlavního nádraží

Výstavba trati má proběhnout současně s revitalizací parku, který trpí špatnou pověstí a vysloužil si přezdívku Sherwood
Rada hlavního města Prahy dnes udělala zásadní krok ke zbudování nové tramvajové trati přes Vrchlického sady u Hlavního nádraží. Radní schválili změnu územního plánu, která toto vedení tratě umožní. Oznámil to na twitteru náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.
„Skvělá zpráva a důležitý krok. Věřím, že to bude vidět stejně i zastupitelstvo,“ doplnil Scheinherr. Trať povede z Vinohradské mezi budovami Národního muzea (zde jsou už položené koleje) podél magistrály Wilsonovou směrem ke Státní opeře, kde by vznikla nová zastávka. Trať poté odbočí do ulice Politických vězňů a Washingtonovou ulicí se dostane před halu Hlavního nádraží do Vrchlického sadů. Tam by byla též zastávka. Následně se napojí na současnou trať v ulici Bolzanova.
Výstavba trati má proběhnout současně s revitalizací parku. Magistrát už před rokem zadal svému Institutu plánování a rozvoje (IPR) úkol zorganizovat soutěžní dialog, jehož vítěz novou podobu parku i tratě navrhne.
Vrchlického sady dlouhodobě trpí špatnou pověstí, kvůli které si vysloužily přezdívku Sherwood. Ačkoliv divočina 90. let je již dávno pryč, stále nejde o místo lákající k rekreaci. Správcem parku je městská část Praha 1, která s jeho tristním stavem nedokázala přes řadu slibů po dlouhá léta nic udělat, kromě instalace nekrytých chemických záchodů pro muže. Nová trať a s ní spojená proměna parku má situaci zásadně zlepšit.
Prvořadá bude ale její dopravní funkce. Nové propojení by mělo odlehčit přetíženým spojením v centru. Dnešní celoměstský tramvajový systém je podle města příliš závislý na úseku mezi Lazarskou a Jindřišskou. Podle Scheinherra by se mělo začít stavět v roce 2024.