Autobusy Doprava ve městě Dopravci Lanovky Tramvaje Železnice

Pražskou veřejnou dopravu čeká od pondělí po škrtech další posílení, vrací se zastávky na znamení

Tramvaj 14T. Foto: DPP
Tramvaj 14T. Foto: DPP

Od pondělí čeká pražskou veřejnou dopravu další posílení, které se přiblíží jízdním řádům před vyhlášením nouzového stavu. Autobusy na městských linkách v Praze začnou opět jezdit podle tzv. poloprázdninových jízdních řádů, které cestující znají z letošního ledna a února. Rozjede se také lanová dráha na Petřín a od pondělí 18. května s koncem nouzového stavu začnou jezdit v kratších intervalech i tramvaje.

Změny oznámil Dopravní podnik hl. m. Prahy v tiskového zprávě. Jde o reakci na postupný nárůst počtu cestujících a uvolňování opatření proti šíření pandemie. „Provoz autobusů na městských linkách v Praze ve srovnání s aktuálním prázdninovým provozem posílí cca o 6 %, u tramvají se zkrátí současný interval 10/12/10 na 8/10/10, u páteřních linek č. 3, 9, 17 a 22 pak na 4/5/5,“ uvedl DPP v tiskové zprávě.

Od pondělí 11. 5. 2020 se zastávky na znamení na městských autobusových i tramvajových linkách vrací do původního režimu. Autobusy a tramvaje na nich budou zastavovat při přítomnosti cestujících na zastávce, pro výstup je potřebné zmáčknout tlačítko STOP (u autobusů), resp. signalizaci řidiči (u tramvají). Při zastavení budou řidiči i nadále otevírat všechny dveře (kromě předních) kvůli rychlejší výměně vzduchu i cestujících ve vozidle.

Ostatní stávající opatření zavedená v souvislosti s pandemií Covid-19 zůstávají prozatím v platnosti, tj. např. nastupování prostředními a dalšími dveřmi u všech autobusů na městských linkách a tramvají mimo 14T a 15T, zkrácení provozu vybraných linek ve 22:30, či noční jízdní řády dle grafikonů pro pracovní den po celý týden. Školní spoje, linka AE i nostalgická linka č. 23 zůstávají nadále mimo provoz.

Od pondělí zahájí v omezeném režimu provoz lanovky na Petřín. Dojde ale k omezení její kapacity: převážet bude maximálně 30 cestujících v jedné kabině, tj. v každém oddíle 6 osob. Vzhledem k omezení kapacity vozy nebudou zastavovat na mezistanici Nebozízek, aby nedocházelo k překročení stanoveného maximálního limitu přepravovaných osob. Letní jízdní řád lanovky zůstane zachován v intervalu 10/15 min., jak jsou cestující v tomto období zvyklí.

Od 18. května by mělo dojít i k posílení provozu na železnici a příměstských autobusových linkách.

Praha také schválila postupný návrat k plnému provozu na železnici a v příměstských autobusech na svém území. Od 18. května 2020 by se měly vrátit posilové vlaky na páteřních linkách S7 a S9, v úsecích Praha – Řevnice, Praha – Český Brod a Praha – Lysá nad Labem bude opět zkrácen interval ve špičkách z 30 na 15 min., v pracovní dny dopoledne také na lince S9 v úseku Praha – Říčany. Také bude obnoven provoz na městské železniční lince S49 z Roztok u Prahy do Prahy – Hostivaře.

Dále se od 25. května se předpokládá návrat příměstských autobusových linek do původního stavu před omezením. Od 30. května by se pak měl obnovit provoz dočasně zrušených nočních víkendových vlaků z Prahy do Středočeského kraje ve 2:30 a vyjet by měly i sezonní vlaky z Prahy do středních Čech.

Obnovení vlaků i autobusů s vazbou na Středočeský kraj je podmíněno schválením ze strany Krizového štábu Středočeského kraje.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Adamocic

Když zastávky na znamení, tak taky nástup prvními dveřmi.

Vlastimil

Za mě povolit nástup a výstup předními dveřmi klidně hned. Nechat ale zablokovanou sedačku vepředu vpravo od řidiče, protože tam si chrchlači sedají moc rádi i za běžného stavu Často si říkám jestli respirační nemoci nenapadají i mozek, že mají potřebu chrchlat na řidiče.

Zdravý sluch

Váš mozek už napadly. Ubohý příspěvek.

Vlastimil

Já jsem svůj argument, proč nechat zaslepenou přední sedačku. Co váš argument? Podla vás má být chrchláno a kýcháno na řidiče?

Jenda

Příspěvek DPP odborník beru jako trolling, ale do určité míry má pravdu v tom, že v MHD teď pomalu převažují „sociálně vyhlížející“ jedinci nad „normálními“ cestujícími. Občas je to až nepříjemné, přitom v Praze to takhle nebývalo. Předpokládám, že spousta lidí, co na to má peníze, teď vážně raději jezdí autem. Je to vidět i pouhým okem, že nárůst provozu na silnicích je daleko větší než růst obsazenosti MHD. Já autem taky jezdím víc, čistě z toho důvodu, že v něm můžu sundat roušku.

Tomas

Za chvíli zase zdraží benzín a začnou platit parkovací zóny a uvidíte jak se zase lidé pohrnou do MHD.

Panoramix

Jj, taky se už skoro modlím, aby politici a média přestali lidi strašit a běžní občané se vrátili do MHD. Praha už je opět kompletně zasekaná auty, a přitom tramvaje a autobusy jezdí stále poloprázdné, a to navíc jezdí v omezeném rozsahu. Pokud zůstane taková spousta lidí vyděšených a nevrátí se do MHD, netuším, kam se všechna ta auta vejdou. Ono totiž silnice rozhodně nejsou stavěné na to, aby pojaly taková kvanta aut. Se stačí podívat na jakékoliv větší sídliště, kolik tam stojí celodenně a celotýdenně aut, jejichž vlastníci přes týden jezdí „sockou“, protože to jinak nedává smysl. Kdyby všechna… Číst vice »

Jiří Kocurek

Ono by bylo fajn tomu přestat říkat socka. Tím by se dalo začít.

DPP odbornik

Chlebodarce me nepochvali, ale napisu to. S povinnym nosenim rousek dostava pojem socka novy rozmer. Chces jet bez rousky? Pak vydelavej dost na to, abys nemusel jezdit sockou. Jako urcity spolecensky filtr jsou ty rousky skvele, bude moznost v budoucnu na dotovni socky usetrit. A lidiy myslete na sve blizke. Ja bych to svym detem neudelal, abych je misto pohodlneho a bezpecneho svezeni autem nutil jet sockou a riskovat neco chytit a k tomu v techto vedrech trpet v rouskach, jen abych se sam mohl valet doma. Rodice, zamyslete se nad tim a nenute sve deti jezdit sockou v rouskach,… Číst vice »

Tomas

A vy si postavte atomový kryt a tak pět let nevycházejte ven. Nechápu, proč by člověk, který není z rizikové skupiny měl jezdit autem? … Co to má společného s důstojností? Váš komentář je úplně mimo a zamyslet byste se měl nad sebou vy.

DPP odbornik

Vy mozna nechapete, vetsina populace ano. Web Zdopravy, kde se slezaji sotousi ze vsech koutu, ma do referencni skupiny dost daleko.

Nic proti webu samotnemu, clanky jsou fajn, jen prispevatele v diskuzich jsou ocividne velmi jednostranna skupina.

Tomas

Já tedy pracuji v dopravě a rád bych naopak všechny podpořil, ať se nebojí vrátit. Rád bych totiž i nadále měl svou práci a jsem si vědom toho, že stejné riziko nakažení je i v Lidlu. 🙂 Momentálně jsou v dopravě taková opatření, jaká tu ještě nikdy nebyla. Tak často se nic nedezinfikovalo a nečistilo, jako se čistí teď. Kde jste si jistý tou většinou? Já kolem sebe třeba nemám lidi, kteří by se báli jezdit MHD. Naopak, s jejím posilňováním se do ní v poslední době značná část lidí okolo mě (včetně mě) vrací.

Hodně štěstí

Jen by mě zajímalo jak děti a prarodiče ochráníte v autě před nehodou, která je může ohrozit na životě?

DPP odbornik

SUV

Hodně štěstí

I do SUV to může někdo pořádně nabořit.

DPP odbornik

Zatimco cestou na socku pres les ci pres park jste v bezpeci z principu a to i za vichrice. Dekuji, ze jste rovnou odhalil inteligencni kvocient vasi urovne diskutovani a preji vam, at si s kolegy sotousi nadale dobre rozumite. A na zaver vam dam do zivota jednu radu, nesnazte se ani pokouset pochopit, proc vetsina lidi cestuje autem, nejste toho schopen, vy jste totiz letadlo a oni blazni.

ušatá

I před sebou navzájem!

rtep

Naštěstí má většina lidí úplně opačný názor, než vy.

Jiří Kocurek

A každý, kdo není sobec, by si měl pořídit vlastní výtah a nejezdit společným. JInak budou statisíce mrtvých. Denně!

DPP odbornik

Uznavam, jsem socka, v nasem domku v Bechovich jsme si pro vystoupani z prizemi do patra, vytah neporizovali. On ten domek stal sam o sobe dost i bez vytahu. Vlastne ani nevime, zda by ten vytah sel zabudovat.

Xyz

auto nemám, načo by mi v prahe bolo, ak by som bez neho fakt nezvladol nákupy tak by uber či online nákup beztak vyšiel lacnejšie než náklady na auto

ušetrené peniaze radšej odložím na druhý byt bez hypo ty socka…

libcha

Ano, ideální bude, když si 80% Pražanů pořídí SUV a budou s ním vozit nejen sebe, ale navíc i odvážet (tam a zpátky pro každou cestu) i své děti, rodiče a další blízké. Ona je totiž v Praze spousta volných ulic k ježdění i parkování, ideálně velkých aut; také je v atmosféře nedostatek polétavého prachu vířeného provozem a příliš málo spalinových plynů v ovzduší. Nakonec, když budou všichni v těch SUV, nebude hrozit nebezpečí pro chodce (kteří nebudou) ani řidiče v menších autech….