regio-vlak

Pražské tramvaje ochrání nové antigraffiti polepy a nástřiky. Úpravy vyjdou na téměř 20 milionů

Graffity v pražských tramvajích. Foto: DPPGraffity v pražských tramvajích. Foto: DPP

Nátěr nesmí zežloutnout a musí vydržet alespoň 10 let.

Odebírat
Upozornit na
guest
33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Frank

Osobni tresty usvědčenému pachateli:
Postříkat mobil, hodinky, přehrávač, sluchátka, případné značkové botky , batoh , bundu mikinu kontrastní barvou. Zveřejnit co takové zbarvení znamená.
Možná by stálo za to mu i navštívit pokojík…

jirka

Konečně! Opravdu nikdy jsem nepochopil, jak někoho může nějak uspokojit ničit barvou cizí majetek. Doufám že to někdy aplikuji i do metra. Někdy to je fakt kentus co nějaký individua jsou schopný spáchat.

Náhodný Kolemjdoucí

Krok správným směrem, ale spolu s tím by měly jít i kamery, systémy rozpoznávání obličejů a hlavně důsledné tresty.

MP22

Rozpoznávání obličejů si nechte do Dubaje nebo Číny 😉

Náhodný Kolemjdoucí

Máte nějaký osobní zájem, proč by policie neměla být příliš schopná identifikovat pachatele?

MP22

Argument ad hominem, co jiného čekat od člověka, který tíhne k autoritářským metodám.

Air Traveller

jaky argument ad hominem? zcela relevantni otazka.

ja se pridam – proc jste proti tomu, aby tyto pitomce, co nici majetek, slo snaz identifikovat?

Anonym03

Konečně jediné systémové řešení, zejména proti těm hnědým s*ačkám na bázi stříbra, které jdou na většině površích (právě vyjma fólie a dalších hodně lesklých věcí) pouze zbrousit.

Tomáš

A přitom by stačilo založit policii, která by ty zločince pochytala, poslala před soud a ten je odsoudil. Byly by najednou čisté vozy MHD i zdi pražských domů.
Na dnešní parodie na policii nepohlídá ani nábřežní zdi nebo Kampu. Kdysi jsem se jednoho, který si v policejní uniformě hrál na policajta, ptal, jak je možné, že neuhlídají ani nejexponovanější zeď na Kampě. Prý by tam museli mít kamery, prý je jich málo, výmluvy výmluvy.
A mezi zločinci všecho druhu se vlemi rychle rozkříkne, že policie v této zemi neexistuje.

Anonym03

Tohle opravdu neuhlídáte, ani kdybyste měl policajta na každém rohu. A když už někoho chytnou, je to kapka v moři a stejně na 99 % nepůjde sedět.

Ondra

To sice ano ale mohlo by se z toho udělat aspoň PR video na facebooku, že je v chytání policie úspěšná. Takhle právě mají pocit, že si můžou dělat co chtějí

Ondra

Začal bych chytáním sprejerů, protože to je možná stejná skupina lidí. Přitom v Praze jsou plochy které mají antigrafity úpravy a tagy a grafifiti se tam objevují každý týden. Stačilo by pár kamer z dálky, a rychlou jednotku k dispozici která by je chytala. Prostě se na to zaměřit

Polohovač

Technická opatření proti graffiti jsou o mnoho řádů levnější než vaše nesmysly. Pokud bude hlídač brát 36 tisic čistého, samozřejmě i s příplatky za práci v noci a o víkendech, budou celkové náklady na jeho práce 75 tisíc měsíčně, tedy 900 tisíc ročně. Napsání tagu trvá nanejvýš tři sekundy, na tak pečlivý dohled by muselo být v každém voze několik hlídačů. To jsou tisíce zaměstnanců, kteří by stáli miliardy každý rok stále dokola. Také se zamyslete nad tím, kde by město takový dav sehnalo lidi fyzicky dost zdatných na to, aby dokázali pronásledovat mladé muže a bojovat s nimi. Mimochodem… Číst vice »

kopr

Tak si ty zastupy novych policajtu platte ze sveho, uz takhe mame policajtu, jak psu, naopak bych jejic ready pekne proredil. Nevim, k cemu je spolecnosti, kdyz mestak buzeruje cx krat denne bezdomovce, ktery v klidu nekde sedi.
Mame skoro 2x tolik policisutu na hlavu proti Nemecku https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_and_dependencies_by_number_of_police_officers

Ondra

Možná mám hloupý nápad ale: co takhle kdyby na konečné když řidič prochází tramvaj nebo autobus, nový tag vyfotil. Ten by se následně uložil do databáze a pomocí algoritmu by šlo určit, kolik celkové škody jeden tento umělec po Praze vytvořil. Když by se to nasčítalo, tak by mu hrozil daleko větší trest. Chce to pak mít kamery ve všech vozidel které by vnitřní prostor hlídaly a (třeba) by dokázaly k tagům přiřadit i obličej. Jo a taky v podchodech. Kdyby to pak DPP prezentovalo jako hightech AI powered řešení, možná by to vandaly začalo odrazovat.

Juraj

Srovnání podle tagu před soudem neobstojí jako důkaz ztotožnění pachatele, takže je to přetechnizované řešení něčeho, co lze vyřešit i důsledným a rychlým odstraňováním.

Ondra

Leda že by na kameře byl u každého jeho podpisu jeho obličej ne ?

Milan

A jak by měl řidič poznat, co je nového a co je tam starého, když s tou tramvají jede třeba jen jedno kolo a předává to dalšímu řidiči a na konečné má sotva čas dojít na záchod? 😀

Jan Tichavský

Přečtěte si článek ještě jednou, už dnes jsou najatí umývači a moc to nepomáhá. Při nějakých 700-800 vozech už potřebujete velkou partu lidí, která do bude čistit.

Bobek

1. Co desítky lidí počmárají se ve dvou docela určitě nestihne umýt.
2. Někdo to bude muset mýt i tak, jen to půjde líp dolů.

Kamui

Hlavně ono to umýt (bez té antigrafitty úpravy) moc nejde.

Jan Tichavský

Viz ta úvodní fotka, to už je po umytí. Nejlíp vyčistěné tagy jsou hnědé a víc to dolů nejde, viz zadní část 15T. Ale na oknech jsou folie dlouhodobě, ty se myslím osvědčily.

lvy

Tady se řeší kolik by stálo to umýt a co tak nastavit tresty tak, aby se to nestávalo? Ano trest by byl opravdu likvidační, ale proč to zase mají platit ti slušní jako obvykle?

Michal Bartoníček

Škoda, že se nedaří tento nešvar zaříznout už v zárodku.

Jan Tichavský

Zajímavé je že v jiných městech (chce se mi říct většině ostatních co jsem navštívil) na žádné tagy ani spreje nenarazíte, vozy jsou čisté, často ani nepoznáte už několik let jezdí, prostě vypadají jako nové. A to i v chudších zemích, ať je to Pobaltí nebo Ukrajina. U nás se hromadně čmárá od vozidel po budovy.

automatic

Tohle mi přesně taky vrtá hlavou. V Polsku, ale ani na Ukrajině či v Rumunsku nebo Bulharsku jsem žádné tagy či jinak počmáraný či poškrábaný interiér včetně skel nikde neviděl. O údržbě tramvají v Sofii si nedělám iluze ale i několik let staré Pesy jezdí s interiérem jako kdyby byl skoro nový. V Praze je proti tomu hlavně zadní článek každé 15T počmáraný až k nevíře. Ve Varšavě ani v Krakově jsem nic takového neviděl, v Německu vůbec ne, maximálně v Berlíně ale asi výjimečně. Nechápu to proč zrovna ČR a Praha je v tom na prvním místě. Opravdu tu… Číst vice »

Anonym03

Mentalita lidí. V těhle městech se prostě vandalismus tolik neděje. Ale zrovna v Sofii jezdí fixami počmárané T6 i zvenku.
Německo snad nechcete dávat za příklad čistoty.. Jestli se to neděje ve vozidlech, tak to je dobrou údržbou. Jinak je většina Německa děs.

automatic

no nevím ale třeba v Mnichově nebo Norimberku jsem počmáranou tramvaj nebo soupravu metra fakt nikdy neviděl, ani poškrábaná okna. V Drážďanech to samé. Ale ono stačí i Polsko. Že by tam byla tak výrazně jiná mentalita než směrem na západ bych se divil. Ale v centrech měst jsem tam nikde neviděl počmáraný dům nebo zničené zastávky jako je pomalu každá v Praze. Asi to není jen o mentalitě. a k tomu jako je počmárané prakticky celé město a skoro všechny tramvaje – u 15T určitě, tak buď to i vypadá, že to nedělá malá skupinka deb..lů ale poměrně větší… Číst vice »

Pavel Steffka

Kacíř si to může zkusit, ale neuspěje. Bohužel výrobci jistých popisovačů jsou napřed a prodejci i v čr to prodávají. Ničím dostupným se to odstranit nedá…

Karl vB.

Jak by se vám líbilo, kdyby na podobném webu v Německu, nebo Británii zazněl názor:
„Kolik by stálo na deset let zaměstnat na full time dva Čechy, kteří by to vždycky přes noc umyli?“

Jan Tichavský

Nevím jak v Británii, ale v Německu to nepotřebují, jejich vozy jsou čisté.

Karl vB.

To byl příklad – pro to, aby si pan Martin Svoboda lépe uvědomil určitý podtón, který je z jeho příspěvku znát.
Souhlasím s vámi, že interiér vozidel v zahraničí vypadá většinou úplně jinak, než v pražské aglomeraci.
Čím to jen může být?

Václav Pašek

Nevím kde v Německu jezdíte, ale třeba Berlín, Düsseldorf, Kolín nebo Mnichov jsou na tom podobně jako Praha.