Pražské letiště je v počtu cestujících za nejbližší konkurencí, v evropském srovnání zaujalo 36. příčku
Cestující na Letišti Václava Havla. Pramen: Letiště Praha

Až 47 % evropských letišť je stále pod předpandemickými čísly, ukazují statistiky ACI Europe.
Pražské letiště je ve srovnání s okolními (Vídeň, Katowice, Krakow, Bratislava, …) drahé jako prase. Nechť zasáhne neviditelná ruka trhu….
drahe v cem?
A kde je letisko Bratislava?
Je možné najít někde celou tu tabulku s výsledky, prosím?
Prozatím se na tom slabém výsledku snad ještě podepisuje stále ještě nižní kupní síla českého obyvatelstva. Jistě také pomůže, až budou přímé vlakové spoje ze vzdálenějších oblastí. I kdyby to pro začátek mělo být tak, že vlak zajede na Masnu, tam se bez přestupu otočí a bude pokračovat na letiště. Ale, až budou jezdit vlak zpod hlavního nádraží ze všech směrů, bude to úžasné.
Jsi asi jeden z mála tady, možná jediný, kdo, vzhledem ke svému věku (tipuju tak 8-10 let) má nějakou šanci, že se těch podzemních vlaků opravdu dožije. Závidím 🙂
posuzujete jen letiště Praha, všechna regionální letiště rostla a měla rekord (kromě KV), část lidí se je naučila využívat místo Prahy, ta je tak v růstu závislá na cizincích
Letiště regionálního významu, je zbytečné tam stavět vlak. Tramvaj by bohatě stačila.
Pozor, odborník promluvil!
Certifikát, nebo se neudržím!
S tím že Praha je malé regionální letiště má pravdu… uz jen počty cestujících a destinace hovoří za vše.
Znamena to, ze i Helsinki, ktere maji sveho narodniho dopravce, jsou regionalni letiste, kdyz jsou za Prahou?
Pokud ano, mohl bych vedet, kolik je potreba pasazeru na povyseni z regionalniho letiste?
I Praha má svého národního dopravce.
A jakého? Smartwings? 😀 To je národní dopravce jak poleno
Český majitel, sídlo v Česku, koupil ČSA, víc národní nikdo jiný nebude, smiřte se
Jako národního dopravce si představuju státní podnik. To už posledních několik let nebylo ani ČSA.
Helsinky, respektive Finsko, má poloviční počet obyvatel než Praha, respektive ČR, k tomu bych se tak moc neupínal (Zjednodušeně řečeno, Finové si vedou 2x lépe). Zajímavé jsou ty další příčky okolo. 3. milánské letiště Begamo, 4. londýnské letiště Luton jsou výše než Praha. A za Prahou je jedno ze dvou letišť, co obsluhuje hlavní město Rumunska a 2. největší letiště v Portugalsku. Portugalsko je na tom srovnatelně jako ČR (ekonomiky i co do počtu obyvatel). Nemyslím si, že to vyznívá pro Prahu nějak extra dobře.
co je na destinacích Prahy špatného? máš pocit, že jsou nějaké podřadné?
Koleje místo kolejí, tak to byste tomu moc nepomohl.
Když už, tak nadregionální.
A do nějakého Kladna vlak taky ne? Zítra článek: 35. a 37. letiště mají vlak na letiště. Lubomír: Proč už nemá taky vlak na letiště vykřičník otazník