Pražská integrovaná doprava zahrnuje od soboty Kladno
V sobotu dochází k nejvýznamnějšímu rozšíření Pražské integrované dopravy za poslední léta. Do oblasti působení PID nově spadne i Kladno
V sobotu dochází k nejvýznamnějšímu rozšíření Pražské integrované dopravy za poslední léta. Do oblasti působení PID nově spadne i Kladno a okolí.
Na jednu jízdenku tak bude možné cestovat pražskou MHD, vlakem a všemi autobusovými linkami mezi Prahou a Kladnem, Kladnem a Slaným i kladenskou městskou dopravou. Kladenští se přitom přes snahu středočeských politiků širší integraci dlouho bránili, nyní ale kývli i na zapojení kladenské MHD. „Na integraci i našich linek hromadné městské dopravy jsme přistoupili na základě přání a reakcí Kladeňáků, přestože to město bude stát nemalé finanční prostředky,“ uvedl kladenský primátor Milan Volf. Jen letos počítá město s navýšením ztráty z MHD o pět milionů, příští rok to má být 12 milionů. Podle pražského radního pro dopravu Petra Dolínka ale díky integraci ušetří cestující, především ti pravidelně pendlující mezi Prahou a Kladnem. Dolínek roční úsporu spočítal až na 10 tisíc korun. „Kladno je největší středočeské město, ze kterého do Prahy jezdí za prací velké množství lidí. Jedná se o významný krok v rozšiřování integrované dopravy do celých středních Čech,“ doplnila středočeská hejtmanka Jaroslava Pokorná Jermanová. Zároveň s integrací bude posílen provoz na páteřních autobusových linkách mezi oběma městy. Zkrátí se intervaly a dopravci nasadí větší autobusy.
Politici neopomínají zmínit ani dopravní evergreen, kterým je modernizace trati Praha – Kladno s odbočkou na letiště. Prý se nyní opět zvýší tlak na Správu železniční dopravní cesty, aby konala energičtěji.
Změny v linkách
Na linku 300 mezi Nádražím Veleslavín a Kladnem přes Buštěhrad budou nově nasazeny kapacitní kloubové autobusy. Nejrychlejší spojení mezi Prahou a Kladnem zajistí rychlíkové liny 330 a 399, které budou také ukončeny na Nádraží Veleslavín. Z Veleslavína pojede i zastávková linka 322, která také jako náhrada stávající linky A22 obslouží všechny obce na trase mezi Prahou a Kladnem včetně zajíždění na ruzyňské letiště. Ze Zličína pojede do Kladna linka 324 nahrazující stávající linku A24. V Kladně budou linky 300, 324 a 399 vedeny až do Rozdělova, linky 322 a
330 budou ukončeny na autobusovém nádraží (vybrané spoje linky 330 budou prodlouženy také do Švermova a Smečna). Linky 324 a 399 pojedou zadem přes kročehlavské sídliště, linka 330 obslouží oblast starých Kročehlav.
Přes Sítnou pojede většina pražských linek (300, 322, 324 a 399).
Změny v tarifech
Město Kladno bude zařazeno v tarifním pásmu 3. Pro cestu mezi Prahou a Kladnem tedy bude potřeba čtyřpásmová jízdenka za 32 korun (bez přestupu na pražskou MHD), pro cestu včetně pražské MHD bude potřeba sedmipásmová jízdenka za 54 korun. Majitelům předplatní jízdenky pro Prahu postačí třípásmový lístek za 24 korun. Pravidelní cestující, kteří díky tarifu PID ušetří nejvíce, budou pro cestu mezi Prahou a Kladnem potřebovat třípásmový doplňkový kupon (měsíční za 700 korun nebo čtvrtletní za 1800 korun) a kupon pro Prahu (nejvýhodnější za 3650 korun na rok).
V rámci stávajících linek MHD Kladno bude zachován současný tarif MHD, ale nově zde budou uznávány také integrované jízdenky PID. Nejlevnější jízdenka PID pro jednotlivou jízdu bude v rámci Kladna za 18 korun (přestupní na 30 minut) a nejlevnější předplatní kupon pro pravidelné cestování bude dvoupásmový (za 460 korun na měsíc nebo 1200 korun na čtvrtletí). Cestující, kteří jezdí mezi Prahou a Kladnem, budou moci přestupovat na MHD Kladno bez dalšího doplácení. Stávající Tarif MHD Kladno bude platit na všech linkách PID v rámci území města Kladna (dočasně kromě linek 330, 399, 608, 621 a 622) včetně dosavadních slev.
Při stávajícím tarifu je měsíční jízdné v kladenské MHD 380 korun, čtvrtletní 1120 korun a jednorázové jízdné při platbě z elektronické peněženky 14 korun s bezplatným přestupem. Zlevněné jízdné za 1 korun (resp. rodičovské za 4 korun) ale nebude platit na linkách číselné řady 3xx (300-399).