Turecké trolejbusy vyráží v Praze do provozu s cestujícími. Homologace jde do finiše
První exemplář trolejbusu Bozankaya SNG 12T v Praze. Foto: DPP - Dominika Brabcová

Bozankaya SNG 12T bude třetí typ trolejbusů, které DPP nasadí v Praze do pravidelného provozu.
take bude 137,131,176 linka trolebujs jinak stavi tam sloup,atd
Stalo se Vám něco?
Troje nebo čtvery dveře není určitě to podstatné. Proti těmto tureckým trolejbusům se vznesla v Praze spousta nevole, ale neodsuzujme předem to o čem zatím toho moc nevíme. Zkoušky bez cestujících dopadly prý výborně, krom drobných neduhů, které v počátku uvádění jakéhokoliv nového vozidla vždy budou a počkejme na celkové hodnocení spolehlivosti a funkčnosti těchto trolejbusů. Třeba budeme překvapeni, že se jedná o spolehlivé a lepší vozidla než jsou Škody, i levnější…a nebo naopak. On to čas a ostrý provoz z cestujícími nakonec prokáže. Já říkám, lepší něco než nic a jsem rád a na Strahově nejsem sám, že trolejbusy… Číst vice »
Elektrifikace linky 131 už je dost pokročilá, nikoliv „začínají stavět nyní“ 🙂
Chápu, že to není asi běžný standard, ale jestli v něčem současné SORky v Praze vynikají, tak jsou to ty čtvery dveře. A vůbec mi přijdou celkově prostorově dobře řešené
Čtyřdveřové sorky jsou absolutní slepá ulička vývoje, a daní za to je bohužel naopak extrémně fragmentovaný interiér.
Mezi 2. a 3. dveřmi je u 12m busů palivová nádrž a dvě podélné sedačky se skleněnými bočními panely. Díky tomu druhé dveře nelícují s prostorem pro kočárek, ale přístup je do esíčka. Taky se tam s oblibou staví lidé, kteří úplně zablokují průchodnost interiéru. Díky tomu ten bus působí jako plný, i když je poloprázdný.
To nakonec musel uznat i SOR a v sérii NS/TNS už tenhle experiment není.
Jestli čtyřdveřový SOR je slepá ulička vývoje, co je potom streetway? V tom dobytčáku není snad jediná sedačka, kam by se vešel vyšší člověk. (Ale souhlasím, že SOR NS je v interiéru řešený docela pěkně.)
Na druhou stranu mi přijde svezení Streetwayem o dost pohodlnější než se SORkou z důvodu subjektivně lepšího odpružení.
Upřímně nevím co je horší – SOR NB který má tolik dveří, že se nedá moc nikde stát abych nepřekážel, většina sedaček na rozhledně, a nebo Streetway kde ty prostřední dveře obsadí kočárek (v pořádku) a ostatní se tedy natlačí ke zbylým dveřím, odkud je ale do středu úzký průchod, takže kočárek pak vystoupí ale na krajích vozu je nadále těsno… spíš jsem ale také pro troje dveře.