Přes Kyrgyzstán na „čínskou Havaj“. Nová linka z Prahy nabídne 13hodinový let na ostrov Hainan
Boeing 737 MAX 9 letecké společnosti Scat Airlines. Zdroj: Letiště Praha

Úzkotrupý letoun Boeing 737 MAX absolvuje na trase technické mezipřistání v Kyrgyzstánu.
737max?to vážně v tomto letadle stačí 2hod
SCAT je jedna z nejhorších aerolinek v oblasti střední Asie, tak přeji hodně štěstí budoucím masochystům na této lince. Třeba takový Uzbekistan Airways to je úplně jiná liga a možnost koupě přímého letu PRG – TAS by byla taky super.
Tohle si zaslouží notář toku, hned vedle ty linky z Ulánbátaru litaný a330.
Větší bizár už by to byl jen kdyby to lítali ne z Prahy, ale z budějek…
Nech Budějky na pokoji..
Nechápu vůbec nic, to je snad celoevropský unikát takhle divná linka. Daleko větší smysl by dávalo Praha-Biškek, kdo tohle spojení bude využívat?
To že ho nebudete používat Vy ješte neznamená, že není někdo jiný.
Tohle spojení je tak absurdní (tak dlouhá rotace úplně mimo základnu aerolinky, s mezipřistáním mimo hub dopravce atd.), že to není obyčejná linka jen tak z “nebe”. Tohle musí být na objednávku nějaké cestovky či něco podobného.
Je to právě úplně absurdní. Taky si myslím, že je to pro nějakou českou cestovku, ale proč to nepoletí Smartwings? Dopravce z Kazachstánu je úplně mimo. A běžně se v tiskových zprávách uvádí pokud to je spoj pro cestovky.
U Smartwings může být problém, že nemůže létat přes Rusko. Zřejmě chtěla ta CK ušetřit a využila tak služeb dopravce, který přes Rusko létá.
A bonusem někdy možná sestřel?..
Zvláštní… Docela by mě zajímalo, jak dosáhli udělení přepravních práv, pokud to tedy není charter, což vzhledem k formulaci, že „dopravce spustí linku“ asi nebude. Protože schválit pro kazašskou společnost přepravní práva mezi CZ a CN, to je věc. Nejen, že to schválili u nás, ale jak toho dosáhli u Číňanů? T0o je obdivuhodné!
A není to tak, že jsou to de jure vlastně linky dvě (Česko – Kazachstán a Kazachstán – ČLR)?
Pardon, Kyrgyzstán.
Ne, to si nemyslím, protože pokud by to byly linky dvě, tak by to právě směřovali před Kazachstán (domovská země dopravce) a tím by se přepravní práva, resp. 5. svoboda, vůbec nemusela řešit. Vzhledem k tomu, že je to směrované přes Kyrgyzstán a ještě je zdůrazněné, že tam bude jen mezipřistání, zároveň systém SCAT to prodává jen jako přímou linku do Sanya, ten Biškek to vůbec nenabízí, tak to vlastně je přímá linka…
Pokud se jedná o skutečné technické mezipřistání, tak ten 6. svobodu nezakládá (nechytat prosím za slovíčko, že svobod je pět)
Nicméně, celé je to zajímavé 🙂
Není to mainland, turistická enkláva (i jiné pravidla vstupu = chtěj to). Zhruba v té oblasti má i Tajwan poslední dobou povolený přelet nad Čínou, takže tam asi uplatňujou.. pragmatické čínské rozhodování víc než psaný zákon.
Takový 13h mordor v 737 jedině v celkové narkoze 😀
Nesmíš to generalizovat. Záleží na konfiguraci. Byly i lety myslím se 66 sedadly, ale to samozřejmě nebylo pro koupáky. Kellner asi taky ve svém letadle netrpěl 😉
Počítám že kvalita posezu nebude jako v Ryanair. Ono v Economy je to peklo skoro všude. Bohužel třeba cesta vlakem nad 3-4 hodiny už je pro mě taky utrpení.
Není to pokrok? Dříve bulík lítal s 2 mezipřistáníma do Thajska ( zpět i se třemi) a nyní Max dává Hainan jenom s jedním 😀
Bulík?
Boeing 737-500, slangově bulík. Opravdu tomu tak bylo.
Hezký, škoda že to nedělali tenkrát mongolové podobně, spojení na druhou stranu do nějaké metropole ( chtěli Hong Kong myslím ) a umožnit cesty skrz…
Pokud tahle linka vydrží na léto, tak je tam za mě velká škoda, že zřejmě nepůjde zakoupit let pouze na úsek z Prahy do Biškeku, protože Kyrgystán je pro Čechy poslední dobou velmi vyhledávanou lokalitou zejména kvůli horám. A dostat se tam je obvykle možný pouze skrz IST (drahý) a nebo SAW (nekomfortní).
Taky jsem doufal, že tam bude normálně mezipřistání, ale bohužel…jinak za poslední 3 roky jsme tam letěli dvakrát a vždy s 1 přestupem (Istanbul a Baku), celkově pohodlné a cenově akceptovatelné (15 tis./os se zavazadlem)
Za studentských let kdy bylo víc času než peněz jsme letěli Wizzem za 3k z Budapešti do Astany, pak na jih vlakem a dál maršutou. To stalo 5k.
Tak otázka, kdy byla Vaše studentská léta, jestli před 20 roky, tak to taky nebyla už úplně levné.
Vyčkejte, až bude do Prahy létat AJet (dříve Anadolu Jet). Linku ze SAW do Prahy spustí do konce roku a létá i do Biškeku. AJet je údajně o něco komfortnější, než Pegasus, v jehož letadlech jsou opěradla sedadel napevno a po pár minutách letu už nevíte, jak si sednout, aby vás nebolel celý člověk.
No nevím, měl jsem tu čest s Ajet z KWI přes SAW do VIE a je to mordor stejný jak v letadlech FR, Pgs, nebo SW, prostě konfigurace je stejná všude 189 pax v B737-800. Jediné schůdné řešení je příplatek za sedadlo s větším prostorem pro nohy.
Zrovna jsem se pred tydnem vratil z Haikou a potvrzuji Havaj vychodu. Vcetne NEpotreby viza. Ceny velmi prijemne. Jen pozor, Visa/mc je akceptovana tak v kazdem druhem obchode. Pocasi je velmi subtropicke, az mi to vyrazilo dech. Za sebe doporucuji.
To znamená, že v ostatcích obchodech lze platit platebními kartami jiných společností, nebo že tam nelze platit kartami vůbec?
Ano, lze. U kazdeho 2. obchodnika mi platba ceskou MC/visa kartou prosla.
Alipay (QR kód, pak strhne z karty)
Nebo Wechat pay.
Proč to nebudou alespoň létat přes Almaty, které je od Biškeku kousek? Kdyby měli obchodní práva na úsek PRG-ALA, tak proč ne. Ale takhle mi to přijde jako úplná blbost.
Ono je to vůbec divné, že aerolinka z Kazachstánu bude technickej stop dělat v Kyrgyzstánu. Tím spíš, že Almaty maj doslova za rohem.
By mě nepřekvapilo, kdyby to bylo kvůli doletu – mezi Almatou a Biškekem je to sice jenom kousek, ale třeba z Prahy už to nemusí vycházet. Vzdálenost z Prahy je víceméně stejná, jako je z Prahy Dubaj (resp. o něco větší) a tam už to taky občas nevychází.
Tak to je hustý.
Že by to bylo pro nějakou cestovku a do volného prodeje šlo jen pár míst?