kmax

Přes Kyrgyzstán na „čínskou Havaj“. Nová linka z Prahy nabídne 13hodinový let na ostrov Hainan

Boeing 737 MAX 9 letecké společnosti Scat Airlines. Zdroj: Letiště PrahaBoeing 737 MAX 9 letecké společnosti Scat Airlines. Zdroj: Letiště Praha

Úzkotrupý letoun Boeing 737 MAX absolvuje na trase technické mezipřistání v Kyrgyzstánu.

36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vladimir.Hlavaty

737max?to vážně v tomto letadle stačí 2hod

Majkl

SCAT je jedna z nejhorších aerolinek v oblasti střední Asie, tak přeji hodně štěstí budoucím masochystům na této lince. Třeba takový Uzbekistan Airways to je úplně jiná liga a možnost koupě přímého letu PRG – TAS by byla taky super.

Andy

Tohle si zaslouží notář toku, hned vedle ty linky z Ulánbátaru litaný a330.

Větší bizár už by to byl jen kdyby to lítali ne z Prahy, ale z budějek…

Petr

Nech Budějky na pokoji..

Mat

Nechápu vůbec nic, to je snad celoevropský unikát takhle divná linka. Daleko větší smysl by dávalo Praha-Biškek, kdo tohle spojení bude využívat?

Pav

To že ho nebudete používat Vy ješte neznamená, že není někdo jiný.

Tohle spojení je tak absurdní (tak dlouhá rotace úplně mimo základnu aerolinky, s mezipřistáním mimo hub dopravce atd.), že to není obyčejná linka jen tak z “nebe”. Tohle musí být na objednávku nějaké cestovky či něco podobného.

Mat

Je to právě úplně absurdní. Taky si myslím, že je to pro nějakou českou cestovku, ale proč to nepoletí Smartwings? Dopravce z Kazachstánu je úplně mimo. A běžně se v tiskových zprávách uvádí pokud to je spoj pro cestovky.

David

U Smartwings může být problém, že nemůže létat přes Rusko. Zřejmě chtěla ta CK ušetřit a využila tak služeb dopravce, který přes Rusko létá.

Eda

A bonusem někdy možná sestřel?..

Apex

Zvláštní… Docela by mě zajímalo, jak dosáhli udělení přepravních práv, pokud to tedy není charter, což vzhledem k formulaci, že „dopravce spustí linku“ asi nebude. Protože schválit pro kazašskou společnost přepravní práva mezi CZ a CN, to je věc. Nejen, že to schválili u nás, ale jak toho dosáhli u Číňanů? T0o je obdivuhodné!

Aleš

A není to tak, že jsou to de jure vlastně linky dvě (Česko – Kazachstán a Kazachstán – ČLR)?

Aleš

Pardon, Kyrgyzstán.

Apex

Ne, to si nemyslím, protože pokud by to byly linky dvě, tak by to právě směřovali před Kazachstán (domovská země dopravce) a tím by se přepravní práva, resp. 5. svoboda, vůbec nemusela řešit. Vzhledem k tomu, že je to směrované přes Kyrgyzstán a ještě je zdůrazněné, že tam bude jen mezipřistání, zároveň systém SCAT to prodává jen jako přímou linku do Sanya, ten Biškek to vůbec nenabízí, tak to vlastně je přímá linka…

Pav

Pokud se jedná o skutečné technické mezipřistání, tak ten 6. svobodu nezakládá (nechytat prosím za slovíčko, že svobod je pět)

Nicméně, celé je to zajímavé 🙂

MajsterN

Není to mainland, turistická enkláva (i jiné pravidla vstupu = chtěj to). Zhruba v té oblasti má i Tajwan poslední dobou povolený přelet nad Čínou, takže tam asi uplatňujou.. pragmatické čínské rozhodování víc než psaný zákon.

Lukáš

Takový 13h mordor v 737 jedině v celkové narkoze 😀

Pájin

Nesmíš to generalizovat. Záleží na konfiguraci. Byly i lety myslím se 66 sedadly, ale to samozřejmě nebylo pro koupáky. Kellner asi taky ve svém letadle netrpěl 😉

Jarda79

Počítám že kvalita posezu nebude jako v Ryanair. Ono v Economy je to peklo skoro všude. Bohužel třeba cesta vlakem nad 3-4 hodiny už je pro mě taky utrpení.

Pájin

Není to pokrok? Dříve bulík lítal s 2 mezipřistáníma do Thajska ( zpět i se třemi) a nyní Max dává Hainan jenom s jedním 😀

Tom

Bulík?

Zdeněk

Boeing 737-500, slangově bulík. Opravdu tomu tak bylo.

J.K.

Hezký, škoda že to nedělali tenkrát mongolové podobně, spojení na druhou stranu do nějaké metropole ( chtěli Hong Kong myslím ) a umožnit cesty skrz…

Vojta

Pokud tahle linka vydrží na léto, tak je tam za mě velká škoda, že zřejmě nepůjde zakoupit let pouze na úsek z Prahy do Biškeku, protože Kyrgystán je pro Čechy poslední dobou velmi vyhledávanou lokalitou zejména kvůli horám. A dostat se tam je obvykle možný pouze skrz IST (drahý) a nebo SAW (nekomfortní).

Honza

Taky jsem doufal, že tam bude normálně mezipřistání, ale bohužel…jinak za poslední 3 roky jsme tam letěli dvakrát a vždy s 1 přestupem (Istanbul a Baku), celkově pohodlné a cenově akceptovatelné (15 tis./os se zavazadlem)

Clovek

Za studentských let kdy bylo víc času než peněz jsme letěli Wizzem za 3k z Budapešti do Astany, pak na jih vlakem a dál maršutou. To stalo 5k.

Jarda79

Tak otázka, kdy byla Vaše studentská léta, jestli před 20 roky, tak to taky nebyla už úplně levné.

Zdeněk

Vyčkejte, až bude do Prahy létat AJet (dříve Anadolu Jet). Linku ze SAW do Prahy spustí do konce roku a létá i do Biškeku. AJet je údajně o něco komfortnější, než Pegasus, v jehož letadlech jsou opěradla sedadel napevno a po pár minutách letu už nevíte, jak si sednout, aby vás nebolel celý člověk.

Majkl

No nevím, měl jsem tu čest s Ajet z KWI přes SAW do VIE a je to mordor stejný jak v letadlech FR, Pgs, nebo SW, prostě konfigurace je stejná všude 189 pax v B737-800. Jediné schůdné řešení je příplatek za sedadlo s větším prostorem pro nohy.

Erik

Zrovna jsem se pred tydnem vratil z Haikou a potvrzuji Havaj vychodu. Vcetne NEpotreby viza. Ceny velmi prijemne. Jen pozor, Visa/mc je akceptovana tak v kazdem druhem obchode. Pocasi je velmi subtropicke, az mi to vyrazilo dech. Za sebe doporucuji.

mlokXCM

To znamená, že v ostatcích obchodech lze platit platebními kartami jiných společností, nebo že tam nelze platit kartami vůbec?

Erik

Ano, lze. U kazdeho 2. obchodnika mi platba ceskou MC/visa kartou prosla.

MajsterN

Alipay (QR kód, pak strhne z karty)

Dva

Nebo Wechat pay.

DDD

Proč to nebudou alespoň létat přes Almaty, které je od Biškeku kousek? Kdyby měli obchodní práva na úsek PRG-ALA, tak proč ne. Ale takhle mi to přijde jako úplná blbost.

Pav

Ono je to vůbec divné, že aerolinka z Kazachstánu bude technickej stop dělat v Kyrgyzstánu. Tím spíš, že Almaty maj doslova za rohem.

By mě nepřekvapilo, kdyby to bylo kvůli doletu – mezi Almatou a Biškekem je to sice jenom kousek, ale třeba z Prahy už to nemusí vycházet. Vzdálenost z Prahy je víceméně stejná, jako je z Prahy Dubaj (resp. o něco větší) a tam už to taky občas nevychází.

Lkprak

Tak to je hustý.
Že by to bylo pro nějakou cestovku a do volného prodeje šlo jen pár míst?