Prázdniny přinesou velkou výluku mezi Prahou a Kladnem
Železniční stanice Praha - Veleslavín. Pramen: SŽ
Ve vyloučených úsecích bude zavedena náhradní autobusová doprava. Z Prahy do Kladna pojedou tři náhradní linky XS5, XR24 a XR45.
My ty lidi z vlaku vyženeme. Kdy to na této trati plánovali ? 70 léta (pak teda plánovali zdvojkolejneni) , 90 léta to samé a teď… nesedí na té SZ dodnes ti sami lidé , kteří za toto můžou ? Zasloužili by zavřít. Všichni #mynic
Ehm, ta výluka je tam protože tu zmíněnou modernizaci právě dělají…
Není, výluka je jen kvůli opravce
Viz níže, je potřeba přestavět zhlaví stanice Kladno, aby to pak odpovídalo budoucí konfiguraci kolejiště – tj. je to už přímo součástí té modernizace. Opravy v ostatních úsecích se s tím termínově zkoordinovaly.
Proč tedy vlak nejezdí aspoň do Unhoště?
A co by vlak v Unhošti dělal? Jak by se tam dostal, když je výluka zároveň i z Dejvic na Masaryčku a depo je v Kladne/Rakovníku. Jak by se v Unhošti točil bus, když se tam sotva otočí auto.
Myslím, že je fajn, že SŽ trať opraví v období, kdy je ve vlacích nejméně cestujících a že to takto zkoordinovali.
Takže tvým řešením je ponechat trať pomalému rozpadu?
A důvod?
Přestavba unhošťského zhlaví (výhybek) železniční stanice Kladno, tak aby umožňovalo napojení v budoucnu postupně zprovozňovaných nových kolejí v této stanici. Vzhledem k nutnosti nasazení náhradní dopravy se k tomu ještě přidala i běžná údržba celého traťového úseku mezi Prahou a Kladnem a na přilehlých tratích.
Jenom tedy nebývalo zvykem i na koridorech, že se udělala půlka stanice, při noční výluce se přeložila veksle a pak se vyloučila druhá půlka stanice? Aby se provoz co nejmíň omezil…
Jenže na koridorech jdou dvě traťové koleje a dvě hlavní staniční koleje. Kdežto tady je jedna tratová kolej a jedna hlavní staniční kolej, takže není možné koridorové řešení.
A hned potom v září,
s kufrem nebo vakem,
s usměvavou tváří
na letiště vlakem!
Již brzy….2057?
Do Vídně?
V září do Mošnova. Jsou dny NATO přece!
Tak to jsem zvědav jaká společnost bude ty výluky jezdit. Do dnes s hrůzou vzpomínám na firmu na A**S. Autobusy byly v katastrofálním stavu , neuklizene a člověk se toho bál dotknout. Takže snad tam budou autobusy na úrovni 🥰
Dopravce NAD očekávám jako obvykle – xR24 ČSAD Kladno, zbytek Bastl, pár vozů možná Valenta a spol.
Neobstarali si drahy CD Bus prave kvoli tomu, aby si mohli vyluky robit vo vlastnej rezii?
Tady by snad něco ČD Bus mohl vzít alespoň něco. Jen se obávám, že Busy v Kralovicích zatím nejsou vybaveny na náhrady PID. Takže reálně se vezme něco z Kladna a pak klasičtí dopravci, možná něco ČSAD MHD Kladno/Arriva, něco ABAS, něco Pavel Dvořák. Valentu bych úplně nečekal, ten svoje busy na náhradu za vlaky používá i pro svůj běžný provoz, včera jsem viděl 33050 na 620 a evidentně to není výjimka.
ČD bus sice vozy pro PID vybavené nemá, ale i tak je možné je spatřit na PID výlukách.
Myslím, že při výlukách se úplně na standardy PID hrát nebude a bude se to tolerovat, respektive budou rádi, že něco pojede 😀
Čím tak víc musí být lepší autobus NAD nahrazující Os v PID proti autobusu NAD na mezinárodním EC z Tábora do ČB? Netuším, ptám se..
Určitě by měly splňovat standardy kvality PID, měly by mít označovače jízdenek (obzvláště tam, kde je zastávka NAD daleko od vlakové zastávky je to potřeba, aby šly papírové jízdenky vůbec použít) a především mají mít možnost být označeny jako XS5/XR24/ostatní linky X , což na autobusu bez čelních panelů jde jen těžko.
Aha ono jde o označování papírových jízdenek a já naivně čekal třeba klimatizaci.
Určité minimum pro PID. Na náhrady mimo PID může být absolutně cokoliv, klidně i ŠM 11, pokud se najde.
To jsme se moc nedozvěděli 🙂 Co je to minimum? Napadá mě třeba nějaká vnější orientace. Loni při velké výluce z Olbramovic do Chotovin jezdil myslím Valentův Crossway, který měl informační systém kompletně funkční, uvnitř se na monitoru ukazovalo číslo linky, trasa, pásmo PID… a za ním jel Blablabus kterému na čelním displeji svítilo jen „Psst, autobus spinká“…
Ono také záleží na tom kdo je objednavatelem příslušné nahrazované linky. Ministerstvo dopravy třeba tyto podmínky nemá a tak na XR24 by čistě teoreticky mohl jet i autobus bez PID výbavy. Kdežto třeba na XR45 už by měl být autobus splňující požadavky ROPIDu / IDSK. Tedy obdobný případ jako na zmiňované loňské výluce mezi železničními stanicemi Olbramovice a Chotoviny.
A pokud splní věkový limit. 🙂
Tou ŠM 11 jako NAD za EC bych se svezl i za příplatek👍
Tak my, blázni do toho to oceníme, ale myslím, že ne tak běžní cestující.(Třeba když nás vezli na Vysoké škole na soustředění, tak jsem byl asi jeden z mála, kdo ocenil, že se k cestě použili Škoda RTO a Karosa ŠM 11.)
Ale v zásadě na náhradě mimo PID může být absolutně cokoliv, co se sežene.
Při náhradě za PID by měl být třeba bus vybaven označovači, a řádným označením, takže v reálu většinou půjde jen o Crosswaye nebo SORky.
ČSAD Kladno jinde než na xR24 určitě nečekejte. Dopravce přebytkem vozidel rozhodně netrpí a i na samotné Arriva rychlíky se obvykle musí vypůjčit minimálně jeden vůz z jiné provozovny koncernu. A je celkem jedno, zda je vyloučena rakovnická nebo pražská polovina R24.