Autobusy Doprava ve městě

Prahu čeká další redukce autobusových spojů, změny dopravce i zavedení nových linek

Autobusy DPP, ilustrační foto. Pramen: DPP
Autobusy DPP, ilustrační foto. Pramen: DPP

Cestující v Pražské integrované dopravě čekají od zítřka změny ve vedení některých autobusových linek, k dalším úpravám dojde pak od 6. ledna.

Změny oznámil Ropid v tiskové zprávě. Mezi největší změny patří prodloužení midibusové linky 117  do nové zástavby v Komořanech, je také zavedena nová midibusová linka 186 z Hloubětína do Satalic, zavedena je nová noční linka 903 z Palmovky do Uhříněvsi a Královic, vznikají také dvě nové školní linky v oblasti Prahy 6 a 10.

„Zároveň je dočasně od 6. 1. 2019 do 28. 2. 2019 z důvodu nižší poptávky počátkem roku a přetrvávajícího nedostatku řidičů autobusů zaveden mírně omezený jízdní řád na vybraných městských autobusových linkách v Praze,“ upozornil Ropid v tiskové zprávě.

Změny na jednotlivých linkách od 1. 1. 2020

117 Linka je ze zastávky Čechova čtvrť prodloužena přes zastávky Cukrovar Modřany a Komořany do nové konečné zastávky Nové Komořany.

165 Zřízena zastávka Mílová také ve směru Sídliště Zbraslav (na znamení).

227 Změna dopravce z Dopravní podnik hl. m. Prahy na ČSAD POLKOST.

230 Nový spoj na začátku odpolední špičky pracovních dnů v trase Slivenec – Holyně.

270 Změna dopravce z Dopravní podnik hl. m. Prahy na ČSAD POLKOST.

369 Spoje ukončené v zastávce Štětí, aut. nádr. jsou prodlouženy do zastávky Štětí, závod.

903 Nová noční linka v trase Palmovka – Novovysočanská – Spojovací – Sídliště Malešice – Černokostelecká – Štěrboholy – Dolní Měcholupy – Uhříněves – Netluky – Hájek – Královice (v provozu 2 páry spojů celotýdenně v intervalu 120 minut).

959 Noční linka je v Praze nově ukončena v zastávce Háje. V úseku mezi Palmovkou a Uhříněvsí je nahrazena novou linkou 903.

Změny na jednotlivých linkách od 6. 1. 2020

164 Nový spoj v pracovní dny ráno ze Sobína (prodloužen z původní konečné Sídliště Řepy).

186 Nová midibusová linka v trase Bazén Hloubětín – Hloubětín – Lehovec – Hutě – Satalická obora (v provozu pouze v pracovní dny cca do 20:00).

201 Linka nově v pracovních dnech cca do 20:00 nezajíždí do zastávky Satalická obora (nahrazeno linkou 186).

212 Prodloužení intervalu na začátku a konci odpolední špičky pracovních dnů z 15 na 30 minut.

268 Nová školní linka v trase Na Pískách – Macharovo náměstí – Vozovna Střešovice – Norbertov – Vojenská nemocnice (1 spoj v pracovní dny ráno, v provozu od 6. 1. 2020.

273 Nová školní linka v trase Depo Hostivař – Donatellova – Sídliště Skalka (1 spoj v pracovní dny ráno, v provozu od 6. 1. 2020).

326 Nový posilový školní spoj v pracovní dny ráno Vestec, BIOCEV – Opatov.

363 Nový 1 pár spojů v pracovní dny po poledni v trase Opatov – Popovičky, Chomutovice.

396 Linka je zkrácena o úsek Bazén Hloubětín – Nádraží Satalice (nahrazeno linkou 186), prodloužení intervalu v pracovní dny ráno z 30 na 60 minut.

908 Poslední pár spojů je nově veden přes zastávku Nádraží Klánovice-sever.

Dočasné omezení vybraných autobusových linek v Praze v lednu a únoru 2020

Z důvodu nižší poptávky po přepravě, která je každoročně během počátku roku (a období četných zimních dovolených a jarních prázdnin) v Praze pozorována, dojde v období od 6. 1. 2020 do 29. 2. 2020 k dočasným změnám a omezením, a to především na autobusových linkách. Toto dvouměsíční omezení zároveň dovolí dopravců uspořit pracovní síly pro následující měsíce, kdy je poptávka po dopravě naopak vyšší.

Na vybraných městských autobusových linkách jsou mírně prodlouženy intervaly a upraveny provozní parametry, a to takovým způsobem, aby byl co nejméně narušen komfort cestujících.

Kromě úpravy intervalů jsou realizovány některé další dočasné úpravy na vybraných linkách:

102 Od Kobylis ukončena v zastávce Sídliště Bohnice, do zastávky Staré Bohnice nadále zavedeny prodloužené spoje linky 236 v intervalu 30 minut

196 V úseku Kačerov – Kloboučnická jen ve špičkách pracovních dnů

216 Zkrácena do trasy Vozovna Střešovice – Sídliště Baba, o víkendech a večerech celotýdenně není v provozu. Pro spojení Ořechovky a Norbertova (ZŠ Norbertov) jsou v provozu speciální školní spoje linky 268.

329 V úseku Skalka – Sídliště Skalka není v provozu

118 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michellini

Např. Linka 125 by se mohla zcela cancellovat. Vytížení i ve špičce jen 60procent. Ostatní Busy praskají ve švech. Ale 125 jezdí protože Dolínek myslel, že populismus bude stačit. Ne nestačil. a ten BUS Pruh na JIžní SPojce to je bomba. Zaseká dopravu na půlprahy

mirek

Tolik nepravd.
– 125 je jedna za nejvytíženějších páteřních linek v Praze, ostatně několikrát se za dobu své existence posilovala.
– Nezačala jezdit za Dolínka, ale už za Béma v roce 2010, v roce 2012 prodloužena do současné trasy po bývalé lince 271 (Háje – Skalka).
– Ano, pruh na Jižní spojce je bomba, ale bylo by potřeba jej ještě prodloužit, busy i tak často nabírají zpoždění.

Přemek

Hmm, jsem zvědav, jak se zainteresovaní popasují s kolaudací a zprovozněním zastávek u Billy v Březiněvsi, jež se týkají pěti linek. Stavebně je hotovo.

Štěpán

Jaké zavedení nových midibusových linek? Linka 186 v této trase jezdívala i v minulosti, o nic nového nejde. Jen se to vrací do původního stavu, jen s tím rozdílem, že ji bude jezdit soukromý dopravce. Jsem zvědav, jak často se na této lince bude objevovat skutečný držitel licence (na linkách 110 a 171 jsem ho ještě ani jednou neviděl).

Tomáš V.

Zmena linky 201 je fakt skvela vec. 186 v nadchazejici podobe uz takto fungovala (tusim 2014-2016), a byl to zcela zbytecny autobus v naprosto imbecilnim linkovem vedeni, fakticky fungujici jen pro par duchodcu v okoli, kteri se svezou smerem od Satalic na tramvaj na Lehovec (omlouvam se tem 5 lidem, pro ktere je ta linka ucelna do cesty za praci). Rano ve spicce je od zastavky Hute smerem na Hloubetin trvala kolona, na Hloubetine je nenavideny prestup na metro, ktery je oproti Rajske nejenze nekolikanasobne delsi, ale trvale tam fouka ledovy vichr. A na tenhle myslenkovy prujem nasadi DPP dle… Číst vice »

Tomáš V.

…a obratem bych se chtěl částečně omluvit, připadá mi to fér. Linku 186 bude obsluhovat externí dopravce. DPP tedy tato úprava jen „pomůže“, neboť odpadne 3minutový obrat právě v Sata, nebude nasazovat další řidiče na 186.

Dezert5322

Mimochodem, proč je zastávka „Nádraží Satalice“ jednosměrná? Přece jenom, je to přestup na vlak…

Martin Höfler

protože komunikace k němu je jednosměrná. Obousměrný provoz se nechce v rámci zklidnění komunikace. Má to tento smysl. A jezdit tam závlekem, to už raději k oboře 🙂

Martin Höfler

pro cestujícího dopravce nehraje až takovou roli, spíše se sleduje izochrona dostupnosti. Ta se tímto opatřením sice nezhoršila, ale frekvence spojů v zastávce Satalická obora dost zásadně.

Bastard

Problémem všeho je to, že se už několik let neupravovaly ceny jízdného. A za těch několik let dost výrazně stouply platy, pak k likvidaci MHD v Praze pomohla soudružka Krnáčová když razantně snížila cenu ročního kupónu a černým pasažérům umožnila snížit pokuty. Pak se nedivme, že někde chybí peníze a někde se bude muset strouhat a cestující se budou muset jít klouzat. Tady je můj vysněný návrh jak by jízdné v Praze mělo vypadat, mluvím teď o pražských jízdenkách nikoliv příměstských takže jak by jízdné v obvodu P O B mělo vypadat. Udělat totální revizi a redukci krátkodobých jízdenek. Zavést… Číst vice »

Zbyněk

Vy jste úplný magor, kdo to kdy viděl, aby jízdenka nepřestupní stála ve městě 50Kč? A 7denní 900Kč? Kolik by platili potom lidé z regionu? Spočítal jste si, zda-li potom se nevyplácí jezdit autem? Pro koho by potom takové služby byly? Nanejvýš pro turisty a ne pro místní. Vůbec neberete v potaz traťové jízdenky na vlak, které by najednou byly oproti Vašemu návrhu mnohem levnější a PID je vůbec ovlivnit nemůže. Vaše cenotvorba je dokonce mnohdy horší než někde zahraničí.

Bastard

V Budapesti roční jízdenka stojí světe div se cca 20 000,- Kč. Ve Vidni stojí jednorázová jízdenka přes 2 €ura, celodenní 8 €uro.

yaakov666

Ve Vídni stojí celodenní jízdenka 5.80€. Na 50 Kč za jednoduchou jízdenku jaksi nemáme kupní sílu.

Bastard

Kdy jste byl naposled ve Vídni ? Já v listopadu, a celodenní jízdenka stojí 8 €uro ( tramvaje, autobusy, metro, S-bahn, kromě CAT Train, a WestBahn. Ale cestování po Vídni na celý den stojí 8 €uro. Viz https://www.wienerlinien.at/eportal3/ep/channelView.do/channelId/-47251?ticketOid=67768

yaakov666

Omlouvám se. Používám vídeňský on-line lístek a ten stojí 5.80€ na daný kalendářní den.

yaakov666

A ještě tedy ve Vídni stojí roční 365€.

Gorgi

Ve Vídni jsou, panáčku, ale taky docela jiné platy…

Rakousko nemá minimální mzdu, ale ve srovnatelném Německu je minimální mzda 40tis Kč. Tedy více než průměrná u nás. A s „běžnými“ platy to tam bude taky vypadat trošku podobně….

Bob

A taky tam jsou jiné ceny nafty a jiné pořizovací ceny autobusů, že?

XXXD

Proč by tam měly být nějak výrazně odlišné ceny nafty? Cena nafty se odvíjí především od toho, jak je nastavená cena hlavními vývozci a jak daleko ji vezete, takže v ČR i Rakousku poměrně podobné ceny. U těch autobusů je to už uplná blbost.

Gorgi

Jinde za sledování zahraničních filmů dodnes věší a střílí…taky si to zavedeme?
Komu se pomůže tím, že oškubete všechny obyvatele Prahy? Zaplní se ulice více auty? A ty pak taky zdaníte víc?

Co Vás vede k touze škodit okolí?

AAA

dneska je prostě v módě mít vyhraněný názor….

Bastard

Ten mají dnes všichni, doba, kdy jsme museli mít jeden jednotný názor je naštěstí pryč. A ti kteří se odvážili skončili v gulagu, v Jáchymovských dolech. Já třeba preferuji výhradně vyhraněné názory.

Dezert5322

Vždyť můžete být v klidu. Tady si svůj názor vyjádříte, komentáře ostatních nebudete číst, a za ty disliky vám plat nestrhnou.

Bastard

Trochu si to pletete ne ? Já žádnou touhu škodit okolí nemám, to škodí ti druzí, co devastovali MHD v Praze nízkými cenami ročních kupónů. A proč do toho pletete sledování zahraničních filmů ? WTF ? Kdo tady oškubává obyvatele Prahy ? Kdo tady z centra Prahy dělá druhou Stodolní. ?

Tronda

Pletete se vy, roční kupony jsou v poměru ke mzdám v Praze plně srovnatené s Vídní, pokud je zdražíte, budou obyvatelé Prahy oproti Vídeňákům za ten kupon platit větší procento ze mzdy a tím je okradete.

Dezert5322

Pokud nepocitate 75% slevu na studentský kupon.

Dushan

Průměrný plat v Rakousku v roce 2017 činil 2400€ hrubého měsíčně. Průměrně je vypláceno v Rakousku 14 platů.
https://www.injobin.eu/prumerna-mzda-rakousko/

eLKá

Technická: BKK nabízí roční kupón za 9500 HUF měsíčně, bratru tedy pod 9000 CZK ročně.

Bastard

A hlavně, když se v Praze pořád zdražují byty a bydlení, a energie, proč by se nemohly zdražit jízdenky a pokuty ? Víte, skoro každý by chtěl žít v Praze, kolik je v Praze naplavenin, že to vadí do jisté míry i těm co jsou odkojení Vltavou a pokud se v Praze zvýší penetrace lidí, ale jízdenky nebudou se zdražovat tak hrozí kolaps MHD. Ale hlavně dekadence, devastace kultury cestování. Všude v okolních zemích je v metropolích drahá „tramvajenka “ v Berlíně taky to stojí kolem 60,- Kč. Jen u nás 24,- Kč 🙁

Tronda

A víte jaká je v Berlíně průměrná mzda? Nebo aspoň její medián?

Zbyněk

A kolik stojí třeba v Polsku nebo Lucembursku, nebo Litvě, v jejich hl. městech? Země kolem nás nejsou jen Německo či Rakousko.

Bastard

A pokud se každý rok zvyšují platy a Babiš zvedá minimální mzdu, je na místě aby ROPID nebo kdo má na starosti ceny jízdného jestli DPP nebo magistrát Prahy, aby se upravily i ceny jízdného tak aby to odpovídalo růstu platů. A několik let se jízdné v MHD nezvyšovalo. Pokud vím, tak naposledy někdy v roce 2010.

Tronda

MHD v Praze si hlavně její obyvatelé platí ze svých daní a tím jak rostou platy, tak také roste celkový objem daní, který pražané zaplatí. Pokud to magistrát rozhází v obskurních pirátských projektech na různé nesmysly je problém někde jinde než v ceně ročních kupónů.

Zbyněk

Zajímá mě, kolik máte měsíční příjem protože i dneska do Prahy dojížďí nebo i bydlí lidé s přijmem 15000tis korun né-li méně. Myslíte si, že dát několik procent z platu za jízdné jak Vy navrhujete? Vždyť z Podbaby do centra Prahy dnes za 14Kč na In25 a za 4Kč se slevou. Je to levnější než PID a pochybuji, že centvorba Čd je Vám snad po chuti? Jak odůvodníte tuto cenotvorbu uprostřed Prahy?

Bastard

Příspěvek idiota.

Zbyněk

Jó, kéž by to tak bylo. 😀 To Vám přeju. Naštěstí nebo naneštěstí?, tu žije asi dalších 5 miliónů lidí, kteří si to bohužel dovolit nemohou a je také dost lidí co auto nemají a když dáte 40 procent platu jen za jídlo a další nezbytné věci, tak moc šancí jak dosáhnout většího zabezpečení nemáte a Vaše cenotvorba by hodně lidí poškodila. Podnikání a státní správa, to není dobré renomé. Někdo na Vás podnikatele dělat musí taky musí , aby jste se měl dobře a protože vy podnikatelé u nás rozhodně neplatíte německé minimální mzdy, tak ti zvolení to berou… Číst vice »

Zbyněk

Aha, pořád platí, že obyčejní lidé Vás nezajímají, místo podpory a nutnosti pro věc jako PID by jste ocenil pochybnou investiční pobídku? Smiřte se s většinou! Napsat něco takového a nemít názor, to jde proti Vašemu řádu vyhraněného názoru, napsat dvě slova neodůvodnit? Toje opravu vyhraněný názor.

Dushan

„roční kupón za 12 tisíc korun“?! Kanditát na nejpitomější nápady roku, nebo taky Bastard – nomen omen

Bastard

A proč ne ? Když IN 100 u ČD může stát 20 000 Kč na rok, tak 12 tisíc je fakt málo 🙂

Martin V.

Určité zdražení by tarif ROPIDu snesl, ale nemůžete to dělat takhle drasticky, tím vyženete lidi z MHD. Maximálně o 50 % a i to je dost. Ale roční kupón za 5000 Kč by byl pořád v pohodě (s adekvátním zdražením ostatních jízdenek). Navíc dneska už nemusím šaškovat s validátory, kupón si koupím z domu od počítače. A pohodlí nákupu si taky cením. Co se týká pokut za černou jízdu, zvýšil bych frekvenci kontrol, nikoli postih. Já ukazuju lítačku jedině ve vlaku (několikrát týdně), v autobusech a v tramvajích už aspoň rok ne. V metru vídám občas revizory na přestupu (jinde… Číst vice »

AAA

tak on ostatně už dříve byl za cca 4700. Ale 10 Kč za den holt slouží jako argument na další a další omezování aut (eufemisticky zvané „zklidňování dopravy“)

PetrB

Nemusi clovek chodit daleko, aby zjistil, ze rocni kupon v cele siti MHD Most – Litvinov stoji 6.000 Kc. Pri predstave jakych sluzeb a rozsahu se mu pak dostane radeji pomlcim. A to nezminuji, ze se jedna o jeden z nejslabsich ekomickych regionu v CR.
A jen pro zajimavost, kterou vim z velmi duveryhodneho zdroje z tamniho DP: pouze dva cestujici vlastni rocni kupon pro celou sit MHD Most – Litvinov za onech 6.000 Kc

Bastard

Jenomže Praha není Litvinov, v Praze nejsou jen pražáci, naplaveniny všeho druhu od Slezska až po Mostecko ale taky v Praze žijou i cizinci, Ukrajinci, Rusové, a tady je v Praze zastoupena silná asijská komunita, takže požadovat za roční kupón min. 10 000,- Kč není moc. Ty lidi si to mohou dovolit. Ale v Litvinově je to likvidační, protože tam je opravdu chudno. Stejně jako ve Slezsku. Je třeba si to uvědomit, že Praha je multikulturní město.

pozorovatel

„pouze dva cestujici vlastni rocni kupon pro celou sit MHD Most – Litvinov za onech 6.000 Kc“
Bodejť ne. když tam platí i tarif DÚK, takže když někdo nejezdí MHD nějak soustavněji, tak se mu tak drahý roční kupón zjevně nemůže vyplatit.

PetrB

Tarif DÚK a tarif MHD v relaci Most – Litvínov či pro samotné města jsou shodné, ceny jsou stejné a je tedy, jedno zda nekdo využívá tarif DÚK nebo tarif MHD.
Tarif DÚK:
http://kalkulator.dopravauk.cz
Tarif MHD Most – Litvínov:
http://www.dpmost.cz/mhd-tarif

pozorovatel

Zkuste myslet chvíli hlavou: pokud někdo nejezdí třeba denně a po celé nevalné síti linek DP, a navíc se mu třeba hodí využít při tom i jiné dopravní prostředky, než jen to, co nabízí DP, tak k čemu by mu byla roční jízdenka platná jen u DP? A to byl obsah mé reakce, který jste zjevně nepochopil.

PetrB

Tarif DÚK a tarif MHD Most – Litvínov jsou shodné. Cena roční kupónu je 6.000 Kč i v tarifu DÚK. Tak jako měsíčních atd.

Tronda

Ale tarif DUK platí u ve vlaku, to nic nemění na faktu, že tam ten roční kupon je totálně předražený.

Tronda

Přesně tak, ulice budou zacpané auty a buspruhy, které se poslední dobou i celkem rozšiřují, bude prázdné, protože do nich autobusy prostě ani nedojedou.
Ale naštěstí ceny jízdného v MHD neschvalují lidi bez základů finanční gramotnosti jako Bastard a aspoň tuší, co to je Lafferova křivka, tedy, že za 10 tis. by si roční kupon nikdo nekoupil.

Bastard

Když to jde v Budapesti, půjde to i v Praze. Ono jde o to, že ta hnusně nízká cena devastuje kulturu cestování. A pokuty za černou jízdu bych taky vyhnal cenově nahoru. A bezdomovce bych nepokutoval, ale zapřáhl bych je do veřejně prospěšných prací aby si tu pokutu zaplatili.

Tronda

A to vám nevadí, že po tom vašem řešení budou bezdomovci jediní cestující v MHD? Když totiž zdražíte dle sých představ, tak ti co mají nebo si mohou si dovolit koupit auto, budou jezdit autem, protože to pro ně bude levnější, ti co si nemohou dovolit koupit auto a zároveň se jedná o slušné lidi, budou chodit pěšky, protože si nebudou moct dovolit koupit ani kupón na MHD. Takže MHD zbude akorát bezdomovcům, resp. s ní nikdo jezdit nebude, ale aspoň pak bude dostatek řidičů MHD. 🙂

Bastard

Už vidím jak někdo z Výpichu jde pěšky na Jižní Město 🙂 Dobře pobavil 😀

pozorovatel

Pojede načerno – těch asi 130 revizorů DPP nemá naději to vychytat a obnovení turniketů v metru by znamenalo obrovský přesun frekvence do IAD, protože by to používání MHD výrazně zpomalilo (zkomplikovalo).

Bastard

výmluvy a zase výmluvy. Ve Švédském Stockholmu mají metro a mají tam turnikety, takže když to jde ve Švédsku, proč by to nemohlo jít u nás ?

Gorgi

A už jste se demaskoval.
Ultrapravicový mamlas s totalitárními sklony.

Bastard

Bohužel jste se trefil vedle 🙂 Jsem ultrareptilián s mimozemskou DNA 🙂

provokatér

Česky řečeno hlupák non plus ultra

Josef J.

Pokud si vezmete údaje o tžbách, nákladech a počtu přepravených cestujících z dopravní ročenky, jsou tržby na jednoho přepraveného cestujícího 3 Kč a náklady 14 Kč. Takže jednorázové jízdenky jsou už nyní předražené, jejich další zdražení jen odradí další možné platící cestující. Cesta ke zvýšení tržeb je ve zdražení dlouhodobých jízdenek a odbourání obrovského množství bezplatně přepravovaných.

Tronda

A vlastně ještě jsme všichni zapomněli, že nejvíc se ušetří v pořádném vykydání chléva jménem Dopravní podnik, viz. miliardy utopené v pojízdném železářství 14t, smlouvách na reklamy, zlatých padácích, předraženém tisku jízdenek, atd., atd.

Sinep Anigav

Na silvestrovské odpoledne dobrý! ale zítra po vyprošťováku a česnečce se zhrozíte, co jste dneska napsal

Gorgi

Jste normální? Jízdné 2€ za jízdu? To je víc než mnohde v západní Evropě s úplně jinými platy… I ty ceny kupónů jsou úplně mimo i z hlediska mnoha zemí západní Evropy.

A o pokutách ani nemluvím, pět krát jsi jel na černo, chcípni hlady u plotu….
A co třeba za 10 jízd na černo věšet na Karláku?

Bastard

Ve Stockholmu mají taky docela drahé jízdné a velmi vysoké pokuty za černou jízdu a nikdo nechcípá u plotu a nevěší na Gamlastanu nebo na OdenPlanu.

MajsterN

Naprosty souhlas. Best practice ze zahranici: It is important to have a financially sustainable public transport system. This means that the public transport operators can be incentivised to be efficient and to make productivity improvements, while ensuring that operating cost increases are met by fare adjustments such that taxpayers would not be over-burdened by the increasing subsidies for the public transport system. Nevertheless, we will ensure that fares remain affordable for commuters, with assistance provided to needy families to help them cope with the impact of any fare increases. Zasadni je: 1) zrusit DPP, vyclenit na dve souperici firmy, tyto… Číst vice »

Gorgi

A jak si tu konkurenci představujete? Jak hurwínek válku, že? V tunelech metra budou jezdit dva dopravci s různými tarify? A to prodáte vč. infrastruktury v hodnotě možná stovek miliard (Praha)? Víte kolik by to muselo nést, aby to někdo za tyhle prachy koupil? Cca 5% z investice je minimum. Po ODPISECH!!!! Takže tohle zaplatíte navíc nad rámec současné podpory. Nebo to prodáte bez infrastruktury. A jste na modelu VaK. Ze kterého jsou už všechny města svorně nešťastná a zase se to sanží vykoupit zpět. Hlavu používat. To, co je přirozený monopol, navíc náročné na investice a především placené z… Číst vice »

Zbyněk

I v našem oblíbeném Německu jsou veřejní provozovatelé dopravy, dle Vás je teda 80 procent čechů sociálně slabých? Privatizace, proč, vždyť soukromníci mají už i vlaky i autobusy okolo Prahy.

Zbyněk

80 procent pracujících u nás pořád na hrubý průměr nedosáhne!

Gorgi

Jak podobný model vypadá v UK ve vlacích je již legendární. Jeďte na služební cestu. 1) Podpora od státu je vyšší než před privatizací (o dost…píše se, to tudíž přepokládám, že to je i pravda dle parity kupní síly) 2) Ceny jsou zběsilé i na západní Evropu 3) Spolehlivost provozu je mizerná 4) Vlaky jsou přeplněné Takže na UK přístup hodně pozor…. Co by ho mohlo zlidštit a dát soukromníkům (i těm dcerám DB, SNCF, FS aj.) určitou zarážku je existence silných státních drah. Co nemusí akcionáři odvádět zisk. To je taky hlavní plus státního podniku – není (obvykle) založen… Číst vice »

XXXD

A jinak zdravíčko slouží?

Michellini

to tady málokod pochopí. že za kvalitu se musí platit. Když vidím na realitách v jakém nevkusu většina čechů bydlí, tak se nedivím tomu nepořádku všude okolo

Petr

Vždycky, když čtu tyhle zprávy, si říkám, jak si jako představují to nahánění lidí z aut do MHD. Jak by se ti lidi měli do té MHD dostat? Kapacita vozů i infrastruktury je vytížená do mrtě a místo jakýchkoliv zlepšení se při sebemenší příležitosti omezuje (nepočítám midibusové linky odnikud nikam). Já už jsem se naopak nechal mimo špičky pracovních dní nahnat do auta i přesto, že mám zaplacený roční kupon.

Martin

MHD je kapacitnejsi i rychla,… bohuzel mate pravdu v tom, ze diky ucpanym silnicim, chybejicim tratim, je kapacita site temer vycerpana, k tomu dopomaha i nemoznost rozumne zaparkovat s rozumnm prestupem na MHD… To ma vliv i na nedostatek ridicu, je jich potreba vice nez by muselo… Kapacitu lze navysit, cim mene aut ve meste je, tim je MHD rychlejsi a kapacitnejsi, stihne se vice obratu a tim doprava vice cestujicich, i aurobus zabere na silnici 12-18m + bezecna vzdalenost a pritom odveze 50-80 lidi, pricemz, kdyz pojedou auty mate to rekneme 40 aut, coz uz je docela slusny zabor… Číst vice »

Paja

No kapacitní a rychlá. Spousta tramvajových tratí je v Praze v zoufalém stavu, to pak rychlá ta jízda není. A kapacitní? V týdnu ano. Ale o víkendu, obzvláště v sobotu to je naprostá katastrofa. Všechno přeplněné.

Martin

Castecne souhlasim, ale trate se mi zdaji ok, az na par vyjimek, … Kapacitni myslim, kdyz by ubyl provoz aut v Praze a rada trati by byla volna…
Bohuzel je Praha znacne pozadu… boji se radikalnejsich reseni… (nemyslim extremni)…

Petr

Přijďte se někdy projet devítkou mezi Vozovnou Žižkov a Hlavním nádražím (jiná linka v téhle trase, ač je to neuvěřitelné, nejede) a jsem zvědavý, jestli Vám vydrží Váš názor na kapacitní a rychlou MHD. Ve špičce stojí kolony od Bulhara pomalu až na Ohradu a devítka jezdí po 4 minutách, takže to samozřejmě jedu tramvají, ale mimo špičku je devítka stejně narvaná jako ve špičce, přitom autem jsem z Ohrady v centru pod 10 minut a nemusím se mačkat.

Martin

Na Zizkove chybi trat v ulici Husitska-Konevova, jezdi tam taktez narvane autobusy, … ale i tak si myslim, ze by Zizkov potreboval uz metro,…
Ja devitku znam, je to prakticky jedina linka jedouci zizkovem do centra… sice jako zdvojena, ale opravdu tam chybi ta zrusena trat, jinak pridat dalsi linku uz asi jen tak nepujde…

A prave o tom mluvim, bez dalsich investic a trati nepujde kapacitu vsude navysit, nekde staci rychlejsi prujezd, nekde je treba dalsi trat, ale zas ten kdo to jede autem tak tu vystavbu nebude chit…

Petr

Metro zajisté, ale toho se dožijí možná vnuci našich vnuků. Pro začátek by stačilo zkrátit vzduch vozící jedenáctku na Olšanské hřbitovy, jak to bývalo dřív, a naopak patnáctku poslat z Olšanského náměstí dál po Olšanské a na Spojovací. Nikdy jsem nepochopil, jak to plánovači ROPIDu mysleli, proč jedou z Biskupcovy 3 linky na Vinohrady a ten naprosto dominantní směr, tedy do centra, má jednu jedinou linku.

Martin

DP chtel 15 protahnout, ale P3 pozaduje linku z Vinohradske ul…. Tady je to spise pozadavek na MC… Ropid si to nevymysli sam…
No, linka 9 jsou vlastne dve linky, ma polovicni interval, je to vlastne sloucena 9 a 21 co tam drive jezdily,…
Myslim, ze lepsi by bylo protahnout spis linku 5 na Vapenku, po trase 9…

Asi by bylo dnes lepsi protahnout na Spojovaci 207… Jenze dnes chybi ridici autobusu…

Y.K.

Není pravda, že se jen omezuje. Počet spojů obecně soustavně narůstá, občas se někde omezuje (dočasné omezení leden únor je celkem pravidelné a je fakt, že poptávka je nejslabší z celého roku). Ne že by nebylo co zlepšovat, ale se (na rozdíl od situace tak před 5 lety) nesetkávám s opravdu kriticky přeplněnými spoji.

dopravák

Zlepšovat rozhodně je co – především návaznost spojů při intervalech delších než 7,5 minuty – ale to by museli „ouředníci“ z ROPIDu a z DPP skutečně spolupracovat a ne si vzájemně házet klacky pod nohy, jak tomu stále a už mnoho roků fakticky v praxi je (byť to „oficiálně“ samozřejmě nikdo nepřizná).

Martin

7.5min. neni az tak hrozne, tam to jeste chapu, kdyz mi to ujede, tak tech 7.5min. pockam, … ale pri intervalu spoju 30min. uz to neni takova legrace, tam bych ocekaval navaznost a vyckani na spoj,… vetsina takovych linek je v okrajovych castech a rozhodne by to pomohlo…

Bob

Ono by stačilo postavit okružní linku metra, aby jsme nemuseli kamkoliv jezdit přes přetížené centrum.

Roiman4

S tím, jaká je příprava metra D ? 😀 Až bude to metro na letiště ( pokud někdy se toho dožijí a to je mi 25, jako D49 u Zlína…), pak se prodlouží C do Čakovic jak je v plánu a postaví komplet metro D, tak by se o tom mohlo začít mluvit. Ale to asi už zde z nás ani jeden nebude.

Martin

Stacila zmena stanice Zalesi na Nem. Krc a tento posun zablokoval vykup pozemku, pritom od zalezi je to take kousek k sidlisti a neni az tak daleko od nemocnice… Zajimalo by me, zda se opet bude jednat o megalomanskou stavbu, nebo zda se uz konecne naucime stavet napr. milanskou metodou,… Metro na letiste, pokud myslite zel. trat, tak snad uz se zacne, nechapu co porad P6 vadi… Metro C do cakovic muze uplne v pohode nahradit rekonstrukce a zdvoukolejneni trati, cesta do centra z Cakovic je vlakem nyni stejne rychla jako metrem C a autobusem… Bohuzel diky trati v absolutne… Číst vice »

dopravák

Železnice by byla samozřejmě dobře využitelná, jenže ji spravuje SŽDC – na rozdíl od metra, které je v gesci MHMP.

Martin

Ja vim, jen bych ocekaval nejake spolecne planovani v oblasti dopravy mezi SCK, MHMP a SZDC, pripadne MD, HK, atd… sladit tak UP mesta i kraje a investice…

mirek

Metro na letiště je dávno odpískané, už deset let, pojede tam vlak – odpovědnost SŽDC, tedy státu.
Metro C do Čakovic není v plánu, to je vlhký sen místního starosty a pár šotoušů.

Dezert5322

To ty autobusy z Velekravína jsou tak špatné, že jimi cestující na letiště nechcou jezdit či co?

dopravák

Leckde by bylo možno i jen více využívat i železnice – a tu udělat kapacitnější by leckde bylo výrazně levnější, než budovat okružní linku metra.

Martin

Ta okruzni by mohla byt i zeleznicni, prakticky uz jeji polovina existuje, jen je treba zainvestovat do jeji modernizace,…
…Branik – Krc – Kacerov – Sporilov – Zahr. Mesto – Malesice (krizeni s Cernokosteleckou) – Hrdlorezy (krizeni s Ceskobrodskou) – Liben (na Harfe ve Vysocanech) – Liben, U Krize – Holesovice…

Vlastne by stacilo spojit soucasnou S49 s budouci planovanou S71…

dopravák

Jistě, ale předchozí náměstek ředitele ROPIDu vymyslel, že obě dvě jihovýchodní „tangenty“ (z Radotína i ze Smíchova) budou trasovány do Běchovic, takže tak je to implementováno do stávajících „dopravních generelů“, ačkoli další paralelní trasa vede (a zjevně i zůstane) přes hlavní nádraží, a k tomu lze připočítat ještě i metro (trasa „B“) a v budoucnu teoreticky i „NS2“ – takže „hafo“ tras „rovnoběžkových“, ale „poledníková“ v podstatě žádná (kromě současné S49, která ale ve skutečnosti také „poledníkovou“ ani nijak moc není).

Martin

Ano, vim o tom… bohuzel…

Martin

Take je to mozna kvuli jednokolejce v tunelu pod Taborem a neexistence libenskeho presmyku (proc se mu rika libensky, kdyz je az v Hloubetine netusim)…

Tronda

Zavedeme novou midibusovou linku a řidiče pro ní vezmeme z nějakého pořadí pokud možno kloubové linky přes celou Prahu. Kam na ty skvělé nápady Ropid asi chodí…

Martin

Ano, chybi tangencialni spoje, leta se planuje vse prujezdne pres centrum,…
Jako prvni by mela vzniknou nejaka okruzni linka, nejlepe zeleznicni nebo metro… ktera propoji dulezite prestupni uzly…

pozorovatel

Hlavně by ale bylo zajímavé, kam „projektanti“ z ROPIDu chodí na ty nápady zavádět „pokud možno kloubové linky přes celou Prahu“, zejména těch, které do značné míry kopírují trasy tramvajových tratí nebo metra – ale uznávám, že v posledních letech už jich dost významně ubylo, takže by se spíše hodil minulý čas. Ale v noční dopravě ten nesmysl zatím v mnoha případech trvá stále, resp. byl naopak dost nedávno rozšířen.

Původní Pražák

Zatím nejlepší fór Ropidu je změna dopravce na lince 110, protože Štěpánek nesplňoval standardy. Takže po změně tam dál jezdí pod novou hlavičkou ty samé vraky, ti samí řidiči, se stejnými výpadky, jen se prodloužily intervaly.

Dushan

Pozoruju přesně totéž, z pohledu cestujícího žádná změna k lepšímu na lince 110, kterou formálně převzal ČSAD Střední Čechy, fakticky ale dál jezdí Štěpánek.

Dushan

Takže aktuální info z dneška: na autobusech linky 110 je stále i název dopravce Jaroslav Štěpánek, nic na této lince se v praxi nezměnilo.

Štěpán

Nechápu, vytížené linky se omezují pro nedostatek řidičů, ale na nesmyslné midibusy se vždycky najdou…

MartinS.

Proč myslíte, že jsou ty midibusy nesmyslné? To jako má jezdit MHD jenom někam? Prostě se město rozrůstá a dopravní obslužnost se tím pádem rozšiřuje směrem k lidem.

Kubrt

Dost často vídám po Dejvicích krouzici midibus 108 – svoje cestující si fakt nenašel ani po více než roce provozu.

Suchdolák

To je ale spíše otázka organizace provozu a podivné trasy té linky, kterou (pochopitelně) ovlivnila především radnice Prahy 6 svou hloupou vizí, že někdo bude pravidelně potřebovat „výletní“ linku typu „Hop on – hop off“, navíc kroužící zástavbou v jen dlouhých intervalech.

Martin

Je to staronova linka, do Satalic vzdy jezdila 186 a doslo k jeji obnove, zmeny ale byvaji casto na neci popud, na ropidu by melo byt zduvodneni…

Dezert5322

Aby se ze Satalic dostali ne do Hloupětína, ale obecně na Béčko (tak je to psáno na stránkách PID, „pro dopravu ze Satalic/Huti na metro B“).

Martin V.

No třeba já mám zastávku midibusu skoro před domem, ale nepoužívám ho nikdy. S hodinovým intervalem a trasováním jako slalom je mi úplně na prd. To raději dojdu pěšky 7 minut na kloubák, který jezdí po 5-15 minutách žádaným směrem. Nevylučuju, že pro hůře pohyblivé důchodce může být zajímavý, ale kromě ranního školního spoje (ten bývá plný) je to naprostý vzduchovozič.

LiborV

Politika…městské části (vedení) a jejich voliči si to přejí.

pozorovatel

„Městské části (vedení)“ ano, ale voliči? Jak kde – což je patrné na využívání těch linek. A nedivil bych se, kdyby leccos z toho trasování bylo výsledkem některých „šotoušů“ z 5. patra domu v Rytířské ulici.

Martin Höfler

jsem si jist, že vedení městské části Satalice si takovou změnu nepřálo a nepřeje 😉

Původní Pražák

Nejspíš jste neúmyslně uhodil hřebíček: jde o ty peníze a jejich nasměrování správným lidem. Z peněz pro DP hoši z Ropidu a jejich kamarádi nic nemají. A přisát se přímo na DP, to už je zase jiná liga.

Tomáš Petrovický

Z důvodu nižší poptávky po přepravě, která je každoročně během počátku roku…. …to jsou kecy! Hlavním důvodem je nedostatek řidičů u DPP. Už se ani neříká rozsah, v jakém se redukuje, omezujeme se na konstatování, že na vybraných městských autobusových linkách jsou mírně prodlouženy intervaly a upraveny provozní parametry, a to takovým způsobem, aby byl co nejméně narušen komfort cestujících.. Však on si to cestující už najde.

Pod taktovkou nového pirátského vedení magistrátu i dosazených nových odborníků do vedení DPP skutečně kvalitní podpora individuální automobilové dopravy 😀

Jen tak

zvlastni, ze ten nedostatek ridicu trva jen ty dva mesice 🙂

kam se v prosinci vypari, aby se pak v unoru zase objevili? 🙂

David

Třeba si v lednu a únoru vyberou dovolenou, to vás nenapadlo?

Y.K.

Stačí když nebudou muset čerpat přesčasy.

eLKá

Tak možná vlekaří…

Ale to je jen dohad…

Josef

Jiste za to muzou zrovna Pirati, ze je nedostatek ridicu. Mozna by to chtelo pouzit to co mate na krku, on ten nedostatek lidi je vsude, takze zcela logicky chybi i ridici. Zapomente na to, ze vase oblibena partaj by na tom neco zmenila. Bud prijde krize a bude dostatek nezamestnanych nebo i nizsi provoz a nebo si sem dotahneme nejaky “migranty” at aspon nekdo dela.

666

Co zkusit dát 2500 až 3000 Eur měsíčně Čechům? Třeba se vrátí ti, kteří odešli jezdit na západ.

a8n

Myslíte těch pět?

sledovatel webu

„na vybraných městských autobusových linkách jsou mírně prodlouženy intervaly a upraveny provozní parametry, a to takovým způsobem, aby byl co nejméně narušen komfort cestujících.. Však on si to cestující už najde.“ Samozřejmě, že so to najde – k tomu účelu visí na zastávkových sloupcích jízdní řády a na Internetu jsou jízdní řády k dispozici jak na portálu ROPIDu, tak i na portálu DPP, o jiných dostupných zdrojích nemluvě. Ale možná byste místo svých debilních komentářů mohl sám ty redukce zpracovat do nějakého přehledu a nabídnout sem odkaz na místo, kde jej (na vlastní náklady) zveřejníte, případně je vydat tiskem a… Číst vice »