Praha získala důležité razítko pro Aglomerační okruh Pacov
Aglomerační okruh bude začínat u křižovatky Černoskostelecké a silnice do Nedvězí. Foto: Google Street View
Podmínkou je zprovoznění úseku až po dokončení části Pražského okruhu.
No to je pěkné, ale co severní obchvat Říčan? Nebo se bude na ucpané Černokostelecké stát až do skonání světa?
Bude to krásný souběh s V415 (brzy zdvojeným).
Vážně se rovný silnici mezi 5 vesnicema musí říkat okruh?
Je to namalováno na staré mapě, v úseku 2.0 je u Křenice dávno zastavěné území skoro až k plánované silnici.
Že by konečně začalo někomu docházet, že o kolik méně kamionů pojede po dálnicích až do Prahy a na SOPK, o tolik víc místa zbude na těch přípražských úsecích dálnic pro IAD jezdící (denně) mezi Prahou a jejími satelity, a že tedy chybí především nějaký skutečně vnější okruh?
Prave jste zopakoval jeden ze zazitych blabolu. Realita je takova, ze SOKP vede castecne stredoceskym krajem, castecne po hranicich Prahy a castecne miji periferni prazske ctvrti. V podstate jedinym mistem, kde SOKP po povrchu protina oboustranne relativne kompaktni prazskou zástavbu je Cerny most. Takze to vnejsi okruh je a do Prahy, do kompaktni mestske zastavby zadnou dopravu nezatahuje. Pokud by se okruh vedl ještě dále od Prahy, byl by jednak neprojednatelny a jednak by proste jen místo nejake periferni prazske ctvrti mijel nejakou středočeskou obec. Ale nenechte se rusit realitou a v klidu tyhle nesmysly recyklujte v jakekoliv jiné diskuzi…Nejste… Číst vice »
Marně se snažíte zakamuflovat realitu: vnější okruh to byl v době, kdy se pro něj vytvořila stavební uzávěra, tedy někdy před 80 roky, od té doby už je ovšem situace úplně jiná a Praha už dávno není pouhou tou Velkou Prahou ze 20. let minulého století a stopa SOKP už v dnešní době odpovídá stopě STŘEDNÍHO okruhu pro spojení především nových okrakových částí města + příměsta, které před 80 roky ještě vůbec neexistovaly, resp. kde byly nanejvýš jen malé vsi. Na takovém okruhu ovšem tranzitní kamionová doprava nemá co dělat a z nákladní dopravy tam patří nanejvýš zásobování města, pro… Číst vice »
Skutečně vnější okruh by se z D1 odpojoval někde u Humpolce.
Zhruba v trase I/38 a I/16
Nevim nevim, zrovna sem bych kamionovy tranzit aktivne nezatahoval. Tranzitujici kamiony at zustanou na dálničních komunikacích. Ale urcite pro kamiony zpoplatnit mytem. Aglomeracni okruh spis beru jako tangencialni propojeni priprazskych satelitu a způsob jak se odtud dostat k nejblizsi kapacitni komunikaci.
Dálkový kamion ne, ale pomalejší stavební náklaďáky a převoz stavebních strojů ano. Tedy, pokud tam budou oficiálně moci, protože jestli se nepletu, třeba na II/101 přes Břežanské údolí je stále zákaz pro vozidla nad 12t.
Dálkové kamiony nemají na SOKP (tedy de facto v Praze) co dělat – právě pro ně by měl sloužit skutečný vnější okruh ve stopě minimálně zhruba současné II/101, případně ještě dále od Prahy. Tahat tranzitní kamiony do Prahy je zvěrstvo.
Prave jste zopakoval jeden ze zazitych blabolu. Realita je takova, ze SOKP vede castecne stredoceskym krajem, castecne po hranicich Prahy a castecne miji periferni prazske ctvrti. V podstate jedinym mistem, kde SOKP po povrchu protina oboustranne relativne kompaktni prazskou zástavbu je Cerny most. Takze to vnejsi okruh je a do Prahy, do kompaktni mestske zastavby zadnou dopravu nezatahuje. Pokud by se okruh vedl ještě dále od Prahy, byl by jednak neprojednatelny a jednak by proste jen místo nejake periferni prazske ctvrti mijel nejakou středočeskou obec. Ale nenechte se rusit realitou a v klidu tyhle nesmysly recyklujte v jakekoliv jiné diskuzi…Nejste… Číst vice »
Ten kdo to zná ví, že je to sakra třeba. A určitě to všem jen uleví. Obecně si myslím, že na Praze – Východ je infrastruktura nedostatečná a vše jezdí přes celkem velká sídla a městské části Prahy… pokud se postavi D0 a k tomu obchvar Běchovic, Újezdu a tato spojnice, tak to bude skvělý ! + Od Úval nohoru na Jirny a dál do Brandýsa. To j tak všem uleví, že si to nedovedeme představit. Mělo by to být dokončeno co nejdříve.
Problém jsou ale Říčany, kde je od nich dál zákaz tranzitu k D1 a D0 pro NA.
Tak od toho snad bude stavba JV okruhu D0, která bude na tuto stavbu přeložky II/101 prakticky navazovat
Mezi těmi 2ma sjezdy bude sice jen pár metrů, ale vypadá to na kolony jak u Nehvizd dnes.
Vzhledem k tomu, že Praha nic nestaví ani stavět nebude, tak je ta podmínka o zahájení až po dokončení D0 směšná.
Podobných spojek a obchvatů je v Praze naplánováno x a mohly se stavět dávno. Zrovna na JV Prahy se od připojení v roce 1974 vůbec nic nezměnilo- jsou tam stále venkovské silnice…
?? Vždyť 511 se právě stavět začíná, přesněji tedy probíhá archeologický průzkum.
Zprovoznění „až po dokončení části Pražského okruhu z Běchovic na D1“. Samozřejmě ne celého D0.
Pokud to začne fungovat jako nějaký aglomerační okruh, bylo by asi lepší obejít Nedvězí severně a napojit se na D0. Beztak tam v budoucnu budou tlaky na čtyřpruh. Zejména, pokud tam opravdu začnou jezdit hlavně kamiony. A pokud se bude pokračovat někam na sever, tak tuplem.
Popravdě nechápu proč je to nazýváno aglomeračním okruhem – za ten se dle mě logicky dá považovat II/101, jejíž část severně od Pacova má být přeložena, jak ukazuje jedna z fotek v článku a je znázorněno již i na https://mapy.cz/s/hazokamame, ale dá se z toho vyvodit, že s právě navazující Pacovskou spojkou bude sloužit jízdě mězi východem přeložky silnice I/12 a jihem části Velkého pražské okruhu označované jako stavba 511. Ovšem za mě ta Pacovská spojka má být logicky západní částí severní přeložky I/2 kolem Říčan a dalších obcí v okolí, jejíž násobně delší východní část by logicky měla vést… Číst vice »
Na tuto stavbu má navázat pokračování do Úval, což je akce Středočeského kraje.
Navazovat má úsek Úvaly – Mstětice.
Tohle protáhnout na D1 a natáhnout k D11 a ,není třeba táhnout d3 Posázavím..
A ani D35, ani D52.
Ty léky bys neměl vysazovat.
Spojka Kolín-Říčany-D1 nahradí D3, ano?
Že někteří nepřečtou článek, to by se ještě dalo. Ale že se ani nepodívají do mapy a jdou plánovat infrastrukturu?
Přesněji tedy Kolín-Úvaly-Říčany-D1
já si myslím že Kanil narážel na trasování D3 Posázavím vs. kolem stávající I/3 a následně vhodné využití této trasy pro dálkový severojižní nákladní tranzit od Polska na Rakousko přes D11, Jirny, Úvaly, Říčany, D1, D3… Tímto rozhodně neobhajuji trasování D3 podél současné I/3, ale pravdou je že na tuto tranzitní vazbu se zapomíná, nyní není nijak silná, ale bude nabývat významu (po kompletaci D11 a JV části D0), plánované trasování D3 Posázavím způsobí docela závlek a nedivil bych se když spoustu kamionů bude využívat starou I/3, obzvlášť když na ní doprava bude po stavbě D3 plynulá. Na druhou stranu… Číst vice »
Kolem I/3 je to také Posázavím, takže je to naprosto falešné dilema. A studií EIA je prokázáno, že trasa kolem Hostěradic a Jílového je enviroimentálně přijatelnější než kolem Poříčí/S, a Pyšel.
Na to je značka B13 doplněná o E14…
Tak ještě jednou a pořádně podívat do mapy, nebo zopakovat druhý stupeň základní školy…
Ta podmínka je divná, že obchvat ulehčující obcím se nesmí postavit hned.
Žijeme v Kocourkově, to tě to pořád překvapuje?
Ani ne, odpůrci budou namístat, že obchvat do obce přivede další dopravu a tak se obci samotné s obchvatem ještě zvýší pocet vozidel v centru…
Je to byrokratická šaškárna. Evidentně nejde vjezd kamionům na II/101 zakázat jinak, než omezením kvůli stavu mostů atp.
Proto je v Jirnech provizorní most a nikdo se nehrne do opravy – pak by tam mohly jezdit kamiony.
Proto nejde tahle nová přeložka otevřít teď – zmizelo by omezení u Sluštic. A kamiony by mohly jezdit I/12 – Úvaly – Pacov – Černokostelecká.
V tomhle případě je to ale skoro jedno, stavba 511 pomalu začíná, a Pacovská přeložka je teprve ve stádiu EIA.