Praha získá přímé vlakové spojení s letištěm v Katovicích, umožní to linka RegioJetu do Varšavy
Letiště Katovice. Zdroj: Katowice Airport

Spoje zastaví také ve stanicích na hlavním koridoru ve směru na Bohumín.

Spoje zastaví také ve stanicích na hlavním koridoru ve směru na Bohumín.
Jak někteří píšou 3 hodiny z Ostravy je moc. Pokud by na trase vynechal Bohumín a úvrať tak by to bylo rázem skoro o hodinu méně.
Jinak uzel Katowice se totálně přestavuje takže proto zřejmě jede zcela naokolo. Využití ohledně přestupu na letadlo či z něj při jednom páru bude zcela o náhodě.
Z Bohumína přes Žebřydovice a dále Chybie Zabrzeg se taky mohutně opravuje. Nějaké foto z nové estakády u Žebřydovic najdete na k report trať 320.
Jak je to mistne na tom letisti? Je vlakova stanice skutecne blizko terminalu nebo se tam jeste musi jeste nejak prejizdet?
Zdravím.
Z nádraží na letiště je to zatím cca 500 metrů po chodníku k hale. Je v plánu že to bude upraveno tak aby byl přístup suchou nohou. Takže vykopou či protáhnou podchod to by problém skrze parkoviště asi nebyl nebo to nějak zastřeší. Letiště se má rozšírit ještě. Mají tam velké plány i s okolím. Jezdím tam občas a vždy něco nového. I silnice v okolí rostou před očima. Jako celé Polsko.
Jendo spojení denně? Tak to musí být fakt hodně velká náhoda, aby se to nějak rozumně vyšlo v obou směrech.
Takto se veřejná doprava fakt dělat nemůže. Nebo teda může, ale člověk se pak nesmí divit, že nakonec stejně všichni pojedou autem. Pokud tam nebude spolehlivý hodinový takt a nějaká alternativa v případě zpožděného příletu, tak se na to všichni vykašlou.
Souhlas, ale tady je to spojení spíš dílem šťastné náhody, než cílem Regiojetu vozit lidi z Prahy na katowické letiště.
Spíš je škoda, že z Ostravy neexistuje přímé regionální spojení v nějakém rozumném intervalu. Dneska existují jen osobáky Bohumín-Katowice, což nepomáhá, nebo přestup skrz Zawiercie bez stabilního intervalu.
Buďte v klidu. Co Regiojet chystá jsou spíš pravidelné marketingové jízdy za extrémně nízké ceny. Vážně míněná doprava přijde na řadu až později, po skončení „reklamní kampaně“.
Takže v podstatě použitelné pro lety kde check in končí někdy okolo 18:30.Ze skušeností cest na letiště vlakem mám rezervu 4 hodiny a někdy to je o hubu díky zpožděni.
A?
Přímé spojení Prahy s německým letištěm existovalo i za socialismu. Jednalo se o letiště Berlin-Schönefeld v NDR, kde zastavovaly mezinárodní R a Ex. V 90. letech existovalo spojení s letištěm ve Frankfurtu n. M. prostřednictvím EC 50/51 Karlštejn/Karlstein.
No jako pekny, ale 3 hodiny z Ovy do Pyrzowic, to chce jeste hodne vysperkovat. Vyhlidkova trasa pres Ratibor – to pojede az do Kendzerzyn Kozle? Po zakoutich Pruskeho Slezska…. Jako romanticky steampunk pekny.
Přesně na tohle jsem taky koukal – 3 hodiny proti 70 minutám v autě. Počítám trasu Svinov – Pyrzowice. To by asi podstoupil jen blázen.
Chlapi to je pro cestující z Prahy po Olomouc, z Ostravy to je ekonomický i časový nesmysl.Jednou měsičně tam buď někoho vezu nebo sám cestuji a i přes vlnolamy okolo Katowic, kde se více naž 60 jet nedá to jezdíme v pohodě do hodiny.
Vlakem v Praze na letiště? Jistě, můžete si vybrat Vídeň nabo Katovice.
Ale konečně se to stává realitou. Nebo někde psali, že: vlakem na české letiště?
Tak ještě se nabízí Ostrava (Mošnov), jen je tam úvrať ve Studénce.
Na druhou stranu dálkové autobusy jezdi na letiště do Vídně, Berlína již běžně.