Praha začne testovat první vodíkový autobus od Škody

Nový autobus Škoda H'CITY 12. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czNový autobus Škoda H'CITY 12. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Smlouva počítá s možností pronájmu až na čtyři roky.

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří

No jestli bude kvalita taková jako je u elektrobusů tak více bude odstaven z důvodu nějaké poruchy. To si Škoda Plzeň pomohla, nebo spíše DP Praha.

Ryk Mat

Při pověstné kvalitě TemsaŠkod je to v podstatě ruSSká ruleta.

Hafan

Hm, a cele vnitrni reseni vozidla je porar stejny paskvil jako ty slavne elektrobusy.
DPP a ROPID by se melu vazne zamyslet nad parametry usporadani interieru ktere vubec dovoli licencovat do provozu PID. Pritom upravy vnitrniho usporadani jsou pro jakehokoli vyrobce skoro ten nejmensi problem.

noerf

Dojezd 300 km pro městské autobusy je dobrý. Důležité je, aby to bylo za plného autobusu a v plném provozu.

Jiří Kocurek

Stejně si říkám, že nejefektivnější ze všech .*busů ve městě je trolejbus tesně následován parciálním, bavíme-li se o MHD jezdící co 10-15 minut, více linek z části stejnou trasou.

Jan Sova

Ano tykadlo s baterií na menší pojezd se jeví jako nejefektivnější. Někde v uličkách s problémovými obyvateli (co nechtějí věcné břemeno na domě) by to pak projelo i bez troleje.

Blume

54 Kč bez DPH? To je zadarmo..

Jarmil

Ano, to je. Pro Škodovku… Dovolím si citaci z webu CS Dopravaka: Ačkoli Praha výhodně poslouží výrobci jako zkušební polygon pro ověření autobusu v ostrém provozu i pro prezentační účely, nebude zapůjčení vozidla bezplatné či za pouze symbolickou částku. Za každý ujetý kilometr má podle smlouvy uhradit DPP 54 Kč bez DPH. Při nájezdu zhruba 50 000 km ročně to představuje 2,7 mil. Kč, což odpovídá zhruba šestině pořizovací ceny celého vozidla. DPP předpokládal, že celková hodnota zakázky (za čtyři roky provozu), bude 10,5 mil. Kč bez DPH, což přibližně nabízené kilometrické sazbě odpovídá (při nájezdu 50 000 km ročně… Číst vice »

Peeetr

Mám pocit, že Škodovka jim k tomu dodává kromě údržby i pohoné hmoty, pak je ta částka rozumná. Ale samotná idea zavádět teď do Prahy vodíkovou dopravu je samozřejmě nerentabilní blbost.

LáďaH

Pokud bude vodíkový autobus stejně spolehlivý jako elektrobusy, tak bych se o peníze moc nebál.

https://zdopravy.cz/dpp-musel-znovu-odstavit-elektrobusy-od-skody-pokuty-mu-jiz-zaplatily-jedno-vozidlo-126593/

Jan

To není za měsíc, ale za kilometr!

Jiří Kocurek

To je cena bez řidiče, zatímco konkurence to nabízí ve výběrkách za podobné peníze i s řidičem.

M19

Konkurence nabízí vodíkový bus za podobné peníze i s řidičem? To mě zajímá, je možnost nějakého odkazu?

noerf

Samozřejmě naftový autobus s cenou okolo 45 Kč/km.
Stejně mě fascinuje, kolik peněz se nalije do elektrobusů, vodíkovych autobusů a pak zajistíme, že nafta je pořád nejefektivnější.
Navíc bude zajímavé sledovat čím se bude řešit zaměstnanecká doprava, turistická doprava v regionech ta 15 – 20 let, až se elektrobusy budou likvidovat po deseti až dvanácti letech, protože se nevyplatí koupit do toho novou baterii.

M19

Naftový autobus jezdí tedy na vodík, kdyžto srovnáváte? To jsou mi věci… Nějaký zdroj?