Praha vypsala tendr na mostek mezi Karlínem a Holešovicemi, cena se blíží 200 mil.

Lávka HolKa vznikne na dolním cípu Štvanice a na holešovické straně vyústí proti bráně do Pražské tržnice.

Hlavní město Praha naplňuje své plány na propojení Karlína s Holešovicemi přes ostrov Štvanice novou lávkou. Metropole vypsala tendr na stavební firmu, která mostek pro pěší a cyklisty zbuduje. Předpokládaná cena činí 197 milionů korun.

Vypsání tendru bylo radou hlavního města schváleno už loni v listopadu. Radní pro dopravu Adam Scheinherr tehdy mluvil o tom, že lávka by měla být hotova do konce roku 2022. Doba stavby a délka záruky bude jedním z kritérií při hodnocení nabídek, ze 70 procent ale bude hrát roli cena.

Lávka vznikne na dolním cípu Štvanice a na holešovické straně vyústí proti bráně do Pražské tržnice. Koryto řeky překlene mezi Karlínem a Štvanicí v délce 38 metrů a mezi Štvanicí a Holešovicemi 149 metrů. Vedení města lávce přezdívá HolKa, stejně jako přívozu, který dnes v místě funguje.

„HolKa urychlí cestu i lidem ze Žižkova. Svou polohou totiž navazuje na Vítkovský tunel. Skvělé je, že získáme nový bezbariérový přístup na ostrov Štvanice, který čeká celková proměna a stane se z něj nový park,“ uvedl už dříve Scheinherr. Podobu lávky určila v roce 2018 mezinárodní architektonická soutěž, ve které zvítězili Marek Blank a Petr Tej.

Budování mostku má být koordinováno s dalšími stavbami v okolí. Především jde o rekonstrukci křižovatky Bubenského nábřeží a Argentinské, chystá se i proměna Bubenského nábřeží. To se má změnit v širokou promenádu.

Vítězný návrh lávky Holešovice - Karlín autorů Marek Blank a Petr Tej. Pramen: IPR PrahaVítězný návrh lávky Holešovice - Karlín autorů Marek Blank a Petr Tej. Pramen: IPR PrahaVítězný návrh lávky Holešovice - Karlín autorů Marek Blank a Petr Tej. Pramen: IPR PrahaVítězný návrh lávky Holešovice - Karlín autorů Marek Blank a Petr Tej. Pramen: IPR PrahaPřívoz Holešovice - Karlín. Pramen: ROPID

Ze zadávací dokumentace:

Stavba zahrnuje zejména výstavbu lávky pro pěší a cyklisty se smíšeným provozem spojující pravý a levý břeh Vltavy a ostrov Štvanice a souvisejících objektů. Konstrukce samotné lávky je navržena jako spojitá železobetonová předpínaná konstrukce složená z prefabrikovaných segmentů vyrobených z ultra-vysokohodnotného betonu (UHPC). Celková šířka lávky je 5,0 m, volná šířka mezi madly zábradlí 4,0 m a délka vlastní lávky je 285,0 m, délka rampy na ostrov Štvanice pak 59,0 m.

Tagy HolKa lávka Holešovice - Karlín praha Štvanice
86 komentářů