egoe-plus
Cyklistika Doprava ve městě Infrastruktura Stavebnictví

Praha vypsala tendr na mostek mezi Karlínem a Holešovicemi, cena se blíží 200 mil.

Vítězný návrh lávky Holešovice - Karlín autorů Marek Blank a Petr Tej. Pramen: IPR Praha
Lávka HolKa vznikne na dolním cípu Štvanice a na holešovické straně vyústí proti bráně do Pražské tržnice.

Hlavní město Praha naplňuje své plány na propojení Karlína s Holešovicemi přes ostrov Štvanice novou lávkou. Metropole vypsala tendr na stavební firmu, která mostek pro pěší a cyklisty zbuduje. Předpokládaná cena činí 197 milionů korun.

Vypsání tendru bylo radou hlavního města schváleno už loni v listopadu. Radní pro dopravu Adam Scheinherr tehdy mluvil o tom, že lávka by měla být hotova do konce roku 2022. Doba stavby a délka záruky bude jedním z kritérií při hodnocení nabídek, ze 70 procent ale bude hrát roli cena.

Lávka vznikne na dolním cípu Štvanice a na holešovické straně vyústí proti bráně do Pražské tržnice. Koryto řeky překlene mezi Karlínem a Štvanicí v délce 38 metrů a mezi Štvanicí a Holešovicemi 149 metrů. Vedení města lávce přezdívá HolKa, stejně jako přívozu, který dnes v místě funguje.

„HolKa urychlí cestu i lidem ze Žižkova. Svou polohou totiž navazuje na Vítkovský tunel. Skvělé je, že získáme nový bezbariérový přístup na ostrov Štvanice, který čeká celková proměna a stane se z něj nový park,“ uvedl už dříve Scheinherr. Podobu lávky určila v roce 2018 mezinárodní architektonická soutěž, ve které zvítězili Marek Blank a Petr Tej.

Budování mostku má být koordinováno s dalšími stavbami v okolí. Především jde o rekonstrukci křižovatky Bubenského nábřeží a Argentinské, chystá se i proměna Bubenského nábřeží. To se má změnit v širokou promenádu.

Ze zadávací dokumentace:

Stavba zahrnuje zejména výstavbu lávky pro pěší a cyklisty se smíšeným provozem spojující pravý a levý břeh Vltavy a ostrov Štvanice a souvisejících objektů. Konstrukce samotné lávky je navržena jako spojitá železobetonová předpínaná konstrukce složená z prefabrikovaných segmentů vyrobených z ultra-vysokohodnotného betonu (UHPC). Celková šířka lávky je 5,0 m, volná šířka mezi madly zábradlí 4,0 m a délka vlastní lávky je 285,0 m, délka rampy na ostrov Štvanice pak 59,0 m.

86 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
IGCT

za ty prachy to bude ze zlata, ne?

mic

Dovolím si alternativní nápad.
Tram trať přeložit z nábřeží až do Dělnické. Lépe by obsloužila budoucí zástavbu.
Místo lávky pro pěší a kolaře postavit most i pro tramvaje. Zároveň od tramvají oprostit Hlávkův most.

Kalanis

Je to někde v metropolitním plánu. Tramvaj má jet jak Dělnickou (s výhledem trasování díl do Veletržní), tak středem tržnice místo po nábřeží.

Ondřej

Proč středem tržnice? Bude se to zase klikatit jak serpentina a pojede to dvacítkou…

Martin

To v planu urcite neni, 1. tato lavka/mostek je jen pro pesi a cyklisty prakticky v trase (priblizne) dnesniho privozu od trznice pres Stvanici do Karlina…
V planu je take novy most mezi Holesovicemi a karlinem pro silnicni i tramvajovou dopravu, priblizne od ul. Komunardu pravdepodobne do ulice U mlynskeho kanalu prip. Breitfeldovy..
Dale je v planu prelozka tramvajove trati v Holesovicich z Bubenskeho nabrezi do Jatecni,… dalsi mozna trat je v Delnicke do Argentinsky,…

Tramvajove zmeny ale nejsou v UP Prahy…

Kalanis

Ať si ctěné panstvo ráčí otevřít dole odkaz na metropolitní plán, je to vrstva Z03.

Martin

Ctene panstvo se podivalo, a mate pravdu, ze ke zmenam v planu doslo, a asi vim proc v Jatecni to stavet nechteji,…

Martin

Nicmene ctene panstvo vidi i zde rozpory v planech, ktere nejsou jeste zaneseny v metropolitnim planu a myslim, v UP toho chybi vice…

Vojtíšek

Zvykl jsem si srovnávat ceny těchto dopravních i rádoby dopravních staveb s ulicemi rodinných domů. Kolik domů by se za to postavilo a výsledek je viditelný …

LiborV

Potíž je, že na rodinné domky jsou jiné požadavky než na veřejné stavby. A to jak v použití materiálů. Podlaha na nádraží se silným provozem bude muset být z jiných (dražších) materiálů než plovoucí podlaha v obývacím pokoji rodinného domu. To samé platí i co se týká legislativních požadavků na veřejné stavby. U krytých bývají dost náročné požadavky hasičů na nehořlavost materiálů. A u tunelu se přidají náklady například za systém, který ochrání účastníky hromadné nehody s následným požárem před udušením. A to všechno je hodně drahé. Pracoval jsem v domově seniorů. A jen nábytek ve výklencích na chodbách (židle,… Číst vice »

Vojtíšek

Téměř ve všem s Vámi souhlasím. Chtěl jsem si jen povzdechnout, že na svém rodinném domě jsem se díval, kolik co stojí, za co platím, ale ve státním ……. 🙁

Facepalm

A to ste eště nezmínil, že takovej rodinnej domek může stát třeba 2O let bez fasády, takže se nemusí zaplatit celej naráz!

FRX

Pro srovnání : Most na Slovanský ostrov . Šìře 12.60 m. !! Most na Veslařský ostrov . Šìře 5.50.m.
Po mostě o šìřce 4m. budou muset cyklisti kola vodit !!!
I biedermaierový předchůdce mostu na Slovanský ostrov byl skoro dvakrát širší než nová cyklistickà magistrála.
Jel někdy pan architekt na kole třeba přez Dunaj v Bratislavě nebo Vìdni ??

Zaford

Jsem cyklista a nesnáším ty cyklisty co jezdí po mostech kde chodí lidi nebo po chodníku. Máte problém sesednout a jít s kolem přes lávku ? Můžete jet cyklopruhem po mostě.

Facepalm

Jestli chcete, mohu vám vysvětlit rozdíl mezi mostem a lávkou. A 4 metry šířka je pro civilizovaný lidi ok, ale cyklotrotli, co sou zvyklí „jet pilu“ i prostředkem Stromovky, to asi bude problém…

PetrOgar

Doufám, že to nedopadne tak hrozně jako betonová lávka v Ledči nad Sázavou.
https://goo.gl/maps/CCidacsTURAKopFz6
Tam je opravdu ten poměr masa beton ku šířce průchodu dost tragický….

Jiří Kocurek

Tak tohle je brutalismus těžkého kalibru.

Jaaaa

Ňam ňam počmáraný obescaný „pohledový“ beton. A ještě takhle úzký, takže nemůžete ani dál od té špíny.

Krásný příklad toho, jak to nedělat, no…

Facepalm

Tam je to při té šířce vyloženě nevhodně zvolená konstrukce vzhledem k k nutnému průřezu nosníků (což jsou ta samotná betonová zábradlí). Kdyby ta lávka byla o něco širší, váha mostovky by nebyla o tolik větší, aby ty nosníky musely nějak výrazně nabýt na objemu a výsledek by byl o mnoho lepší. Tohle je fakt tragický, jakkoli ta lávka je při vzdálenějším pohledu docela ladná.

zizkovskej

Jako bunkr. Zřejmě mají být chodci chráněni proti ostřelování z kanónů říčních plavidel. Stačí se přikrčit.

Majkl

Vzhled nicmoc a jak to bude pro cyklisty a chodce praktické uvidíme v reálu, když už to teda vybrali. Za takových 10 let se centrum pro pěšího v podstatě zmenší, když těch několik bariér takhle propojí lávkami a různými preklenutími. Jako rekreační cyklista taky určitě občas využiji.

Poudy

Zajímalo by mne, jak může být ta lanky široká 5m s prostorem pro pěší 4m, kam se poděl ten celý co 1 metr? Ten prefabrikát ve spojení s nějakým zábradlím nebude mít na každé straně půl metru ne? A nezdá se vám že na vizualizaci ta lávka 4 metry nemá? Mám takový pocit že ty obrázky jsou trochu mimo.

David

Soutěž byla původně vyhlášena na užší lávku a až poté byl vznesen požadavek na rozšíření a tak jsou vizualizace užší než to bude v reálu.

Werki

Jedná se o zadávací dokumentaci, ne popis projektu. Z textu tedy jasně vyplívá, že lávka má být maximálně široká 5 m na vnějšku a minimálně 4 m široká na vnitřku. Cokoliv mezi tím je prostor pro umění architekta a projektanta jak prostor využije.

Poudy

Aha děkuji vám oběma za odpovědi. Tak snad to bude široké co to půjde.

Vojta

Ta lávka mě přijde dost úzká na to, aby se tam mohli bezpečně pohybovat pěší a cyklisté. Co třeba zvláštní pruhy pro pěší a cyklisty? Je to v Praze a dá se tedy předpokládat velký provoz ve směru od Žižkova k Troji, ZOO a na sever podél Vltavy… Přes to zábradlí děti ani psi nic neuvidí. Navíc, jestli to bude z betonu, tak si na něj bude lůza sedat či po něm chodit. A padat…. To zakončení je opravdu tragické- ideální, aby dítě na kole či odrážedle vjelo přímo pod tramvaj…. Ten návrh mi připadá velmi slabý, takže naprosto chápu,… Číst vice »

David

Ta lávka bude široká 4m (tedy širší než na vizualizaci). Že bude na zábradlí sedat lůza, promiňte, ale to je argument jako nedělejme lavičky aby na nich neseděli bezdomovci. Většina pražských mostů má kamenné / betonové zábradlí a žádné velké problémy to nepůsobí. Například most legií má také 4m široký chodník a také končí pravoúhle s tím, že na jednu stranu mostu dítě na šlapadle nevidí a že by tam docházelo k častému úmrtí dětí na šlapadlech jsem si nevšiml. Nebo most k Žofínu, ten má dokonce plné zábradlí a také kolmé napojení. Jediný rozdíl bude, že u navrhovaného mostu… Číst vice »

nedulezite

například most legií není 4 m široký

David

Chodník jak na levé tak na pravé straně mostu legií je v rozšířeném místě před křižovatkou široký okolo 4m.

Poudy

Pokud to nechají celé hned po dostavbě legálně posprejovat ve stylu mostů na Strakonické u Baranďáku, kde není vespod ani šroubek na zábradlí původní barvy tak to bude pěkné. Pokud to nechají nelegálním hovádkům, tak z toho bude hrůza.

Adam

Zcela překvapivě byl v „mezinárodní“ soutěži vybrán návrh pana Teje, tedy ze všech nejhorší. Je problematický z mnoha důvodů, už uvedených v diskuzi. Bude provozně nebezpečný, zanedlouho poničený, nebude vůbec praktický. Ale na vizualizaci vypadá cool, je z UHPC betonu a autorem je Tej což jsou důvody pro výběr. Jen projekt stál i s odměnou vyplacenou v soutěži už 27 mil., takže skoro 15 % odhadované ceny stavby! Je vidět, že Scheinherr tlačí pro své kámoše co to jde, volby se blíží. Vinohradskou lávku, kterou nikdo nechce, má dělat taky Tej…

Willy
David

Soutěž probíhala v roce 2017, tedy v době, kdy Prahu „řídilo“ hnutí ANO.

Facepalm

Milej Adame, ta soutěž proběhla v roce 2017 a výsledky byly vyhlášeny 26. března 2018. Scheinherr je ve funkci od listopadu 2018.

Čili lžete, otázkou je, zda vědomě či z prosté hlouposti.

https://www.cka.cz/cs/souteze/vysledky/lavka-holesovice-karlin
https://cs.wikipedia.org/wiki/Adam_Scheinherr

Adam

To sice ano, ale v porotě a na Praze 7 už v té době seděla Praha Sobě (Čižinský, Scheinherr a spol.) naopak za ANO nikdo, za ČSSD další dva. odpovídalo to tehdejšímu rozdělení moci, teď je to zase jinak. Je to obdoba Faltýnkovo scenáře jen s jinými lidmi.
A stačí pátrat dále od roku 2018 na jakých všech lávkách, mostech a dalších věcech v Praze je najednou Petr Tej 🙂
Nic to hlavně nemění na faktu, že lávka podle tohoto návrhu bude do budoucna jedna z nejhorších 🙁

Facepalm

My ale neřešíme, na jakých všech mostech a lávkách je od roku 2018 Petr Tej, ale vaše tvrzení, že tuhle konkrétní lávku dostal coby kamarádšoft od Scheinherra, což je, opakuji, bohapustá lež. Byla to soutěž organizovaná Českou komorou architektů, nikoli městem či Prahou 7, a projekty posuzovala porota, kde měla většinu odborná veřejnost, nikoli město. Ale víte co? Klikněte si mna ten vodkaz, co jsem vám sem hodi, abyste se dovzdělal. Evidentně jste to zatím neudělal…

Adam

Dovzdělat potřebujte vy, soutěž organizovalo město a ne ČKA, ta soutěže pouze schvaluje z hlediska regulérnosti (něco o tom vím ;-))
Poměr závislí:nezávislí členové poroty je 5:6, teddy žádná výrázná většina a bohužel víme jak to funguje, hezky se to projevuje právě v dalších akcích po roce 2018, kdy došlo k přerozdělení moci a sfér vlivu.

Facepalm

Ok, tak dobře, město dle regulí ČKA. Zbytek nehodlám řešit, protože plácáte. Opravdu neexistuje logické vysvětlení, jak by tehdy marginální opoziční strana mohla tu soutěž zmanipulovat. Jedinej, kdo tam tehdá seděl za „současnou pražskou koalici“ byla radní P7 Lenka Burgerová, tedy 1 osoba z celkem 11. Toť holý fakt, který se tluče s vašimi osobnímy sym- a antipatiemi, ale to je asi tak vše…

Adam

Podívejte se na Seznam Zprávy a Faltýnka, dnes už dobře vědí že i mezi „marginální opoziční strany“ se musí hodit aspoň drobky. Proto taky jenom HolKa a ne Blanka 😉 Po výměně stran pak dochází k gentlemanskému prohození rolí a velikosti porcí.

Facepalm

A přitom by stačilo říci „sorry, plácl jsem blbost“. Ale vy jste asi holt zvyklej se ve svejch exkrementech ještě vyválet…

Adam

Že by volič nebo dokonce zástupce Praha Sobě, spíš teda Praha Nám? :-DDD
Podle všech vašich reakcí a “exkrementů” v této diskuzi to tak vypadá…

Facepalm

Vedle. Ale na to jste asi v životě zvyklý.

LiborV

Pan Scheinher nemá s autorem nic společného. Ani Lenka Burgerová. Možná máte zkušenosti s výběrovými řízeními jinde. A ne dobré. Ale tady je to o tom, že z nějakého důvodu jsou v Praze u mnoha architektů i „občanů“, či zastupitelů stavby z tohoto typu betonu děsně cool. Ale vlastně nevím proč.

LiborV

Pan Scheinher s architektem nemá žádné osobní vazby. Potíž „tak trochu“ může být v tom, že pro mnoho lidí z Prahy jsou stavby z UHPC betonu „cool“ a dokonce si je při návštěvě zahraničí fotí. A část takových lidí byla ve výběrové komisi.

Adam

Bohužel moc dobře vím, že osobní vazby tam minimálně v posledních letech jsou.

Tomáš

Můžete toto nějak doložit, ať vím jak do voleb…

Tomáš

Můžete mi ukázat a vysvětlit co je Vinohradská lávka? Ani v prohlížeči a ani zde na webu na mě nic nevyběhlo…

MaT

Asi myslí toto:

https://zdopravy.cz/nove-mesto-a-vinohrady-propoji-nova-lavka-pres-belehradskou-ulici-73836/

Akorát bych se ohradil proti tomu „nikdo jí nechce“. Pár lidí se najde. Ona by kromě zlepšení pěších vazeb řešila problém cyklistů, jak se dostat z Lublaňské (kam můžou přijet třeba přes Folimanku, po Nuselském mostě, podchody na Fügnerově náměstí) dát na Vinohrady, což v současné době legálně je možné jen po magistrále.

Samozřejmě „takycyklisté“, kteří toto řeší jízdou po chodnících či jednosměrkami v protisměru asi tento problém nemají…

Adam

OK, opravuji na: nikdo soudný nechce. Myslím, že stanovisko památkářů je dostatečně vypovídající.

Jirka

Oni opravdu lávku v této podobě postaví? Její zakončení na Holešovické straně je dost nebezpečné. Pokud půjde po lávce dítě, tak ho člověk v autě přes betonové zábradlí neuvidí. Zakončení pro cyklisty také špatné – pravý úhel na chodník.

rychlodráha

Ne.

Jan

Mě taky stále zaráží že někdo to takhle navrhl a někdo jiný podle toho udělal vizualizaci a nikomu nepřišlo divné že to ústí přímo do vozovky. Nemluvě o tom, že to betonové koryto působí jako pěst na oko.

Jakub P

Oni chtěj dost předělávat tu ulici, kam to ústí. Včetně přeložení tramvají myslím do Jateční. Což by ten výjezd z lávky mohlo vyřešit.

Jirka

Jateční je úzká, dokonce je to jednosměrka. Tam se tramvaj nevejde.

Facepalm

Jasně, sice tam bylo místo i na vlečku a využitelná šířka od chodníku k chodníku je tam cca 12 metrů, ale je to tam úzký. A krom toho je ještě za zdí Tržnice (ktrá patří městu) dalších minimálně 7 metrů místa…

Poudy

Máte prosím nějaký zdroj k tomu přeložení TT? Jediné co jsem slyšel tak bylo převedení automobilového provozu do Jateční a z Bubenského nábřeží pěší zóna s tramvajemi. Což stejně nebude ani náhodou dříve než dostavba této lávky, takže tam bude asi nějaké provizorium, hádám že přechod nepovede úplně přímo z mostu ale přes nějakou šikanu ze zábradlí.

Jakub P

Jirka: jednosměrka to v části je, ale nic, kam by se tramvaj nevešla, kdyby se chtělo (v té jednosměrné části je parkování po obou stranách, z části dokonce kolmo k chodníku), ta ulice zdaleka úzká není. Ona tak člověku přijde tím úzkým průjezdem na straně ke Komunardů, ale ve skutečnosti je celkem široká. Podle mapy mi to od plotu tržnice k protějšímu domu vychází v nejužších místech na 19 metrů.

Jakub P

Pardon, odesláno předčasně.

Poudy: zdroj nemám, je možný, že se pletu, ale afaik chtěli dost předělávat Vltavskou s tím, že tramvaj by se přesunula dál od řeky (v podstatě v ose Antonínský od Strossmajerova náměstí), což by pak vycházelo spíš na pokračování Jateční, než na uhnutí na nábřeží. Ale v jaké fázi to je a jestli se to aktivně připravuje netuším.

Jirka

Na té ulici jsou stromy, ty nikdo kácet nebude. Teoreticky by šlo udělat z Bubenského nábřeží jednosměrku ve směru k Vltavské a tramvaje nechat tak jak jsou, pak by nová lávka smysl dávala. V Jateční bývají kolony do Alzy, takže tam by se musela zrušit nějaká parkovací místa.

Jakub P

I v těch místech se stromy tam furt je od stromů k hraně protějšího domu 12 metrů, ve kterých jsou tři pruhy pro auta (dva z toho pro zaparkovaný) a slušně širokej chodník (přičemž další slušně širokej chodník je na druhý straně hned za těma stromama. To je prostor, kam by se určitě tramvaj dala při troše snahy dostat.

Ale ať to bude jakkoli, že zmizí z nábřeží ten pruh pro auta směrem ke Komunardů je myslím minimum, který se bude dělat určitě, spíš tipuju, že když už ne tramvaje, auta z toho nábřeží zmizej oběma směry.

Kalanis
Radek

Aktuálně platí posun TT na nábřeží směrem k tržnici.

Willy

Betonové koryto lávky bude záhy pokryto sprejerskými čmáranicemi a poskytne i dostatek soukromí vyměšujícím. Dopadne to podobně odpudivě, jako betonové přístupové koridory z Vltavské na Hlávkův most.

Facepalm

…a kdyby ne, tak se tam půjdete se sprejem v ruce vysrat sám? Celej problém, kterej je potřeba vyřešit, se jmenuje údržba. Tedy opustit zažitou českou praxi, že se něco postaví a první investice, která do toho po x letech jde, jsou náklady na demolici. Ale normálně se o to starat… Se někdy zajeďte podívat do nějaký civilizace, jak vypadaj města, kde tuhle jednoduchou pravdu pochopili už před desítkami let.

Willy

Správným řešením je zvolení návrhu, který zmíněná rizika přirozeně eliminuje.

Facepalm

Buďte konkrétní…

Willy

Návrh u kterého jeho autor i přemýšlel je v odkazu níže.

Facepalm

Aha, a tam je použit nějaký speciální beton, který nepůjde pochat ani posprejovat?

Antiactivist

Už je to pasé, ale podle mě mnohem zdařilejší návrh byl ten od CMC viz https://www.archiweb.cz/b/lavka-holesovice-karlin. Promyšlený, přehledný, širší v té severní části… Jak se tady v tom úzkém betonovém korýtku vyhnou rekolisti bez helem, pěší, pejskaři, běžci? Betonové zábradlí, přes ktere není vidět, když bude nekdo najizdet třeba ze Stvanice. Navíc přes nej neuvidí malé děti na řeku. Co odvod vody při deštích? Vyjezd na ten úzký chodník na holešovické straně je uz jen taková třešnička… Vypadá to cool, ale je to hrozný.

David

Úzké je to 4m, na kterých se dvě kola v pohodě vyhnou. Zábradlí je nižší než člověk a je tak z lávky a na lávku vidět. Bubenské nábřeží se bude rekonstruovat takže tam žádný úzký chodníček na konci nebude.

Baraba

Přeci nechcete, aby se stavěly promyšlené, funkční a navíc vzhledově vydařené stavby…..

Facepalm

A čo si predstavítee pod takým „promyšlené, funkční a navíc vzhledově vydařené stavby“? Trať na Barrandov nebo Rajskou zahradu? 🙂

nedulezite

Ano, toho je nám rozhodně potřeba . A děkuji za uvedení příkladů. kde se cíle dosáhnout nepodařilo.

Baraba

Reakce měla přímou souvislost s odkazovaným projektem, který je na rozdíl od vítězného promyšlený, funkční a vzhledově vydařený.

Možná by jste si občas mohl sundat tu hnátu z ksichtu, aby jste něco viděl =) „facepalm“

Facepalm

Podívejte, vítězný návrh vybrala porota, která mu z nějakého důvodu dala přednost před ostatními. Takže buď byla, včetně odborníků, plná naprostých analfabetů, anebo tu prostě vynášíte od stolu jasný názor založený na asi tak tříminutové znalosti tématu.

Jinak, můj šálek kávy není ani jedna z těch lávek, abyste byl klidný.

Jan

Ve srovnání s tím betonovým korytem postrádajícím aspoň špetku kreativity nebo lidskosti je odkazovaný návrh vzorem moderní a krásné mostní architektury. A to si vemte že to má být postaveno za 200 milionů. Člověk by za takovou částku čekal daleko více než skládačku z prefabrikovaných segmentů, hlavně více rozpracovanou studii. Tohle musel s prominutím někdo sesmolit za odpoledne. Proč zrovna tohle bylo vybráno mi hlava nebere. Zvlášť když se povedla vybrat a postavit celkem zajímavá a otevřená Trojská lávka do 3 let od pádu té staré.

Raddie

Protože kamarád?

LiborV

To není o kamarádovi. Je to o tom, že spoustě lidí přijde betonové koryto neskutečně in a sexy. Proč? Netuším.

Facepalm

No, s tou moderností bych šetřil, vypadá to jak z devadesátek, samej oblouček, a ta střední část je vyloženě humpolácká a zbytečně masivní.

Platamon

Ono vnímat nějaký moder a skutečnost může být zavádějící.
Šířka má být 4 m, což je dost v pohodě na jakékoliv vyhýbání / předjíždění. Pokud současně proběhne, alespoň mezi lávkou a branou tržnice reko nábřeží, taktam bude dost prostoru mezi koncem lávka a kolejemi. Jinak samozřejmě souhlasím, že betonové zábradlí (možná je tam kvůli pevnosti celé stavny) není zrovna ideální a rozšiřující se konec v Holešovicích a u sjezdu na Štvanici by funkčnosti také pomohl.

Walker

Ja bych tedy nerekl, ze to vypada cool, je to proste hrozny… Vas odkaz se mi libi o dost vic.

Facepalm

No, jako největší slabinu toho betonového zábradlí bych viděl, co to udělá při případný velký vodě. A taky si vzpomínám, jak bylo u lávky do ZOO prezentována jako strašná vychytávka, že se tam dá zábradlí sklopit, aby se při povodni snížil tlak vody na konstrukci.

Jaaaa

Hm, minimálně dopravně je tenhle návrh mnohem propracovanější, než ta celobetonová hrůza co vyhrála.

Esteticky za mne tedy taky. Ale já opravdu netuším, co mají ti dotyční lidi na pohledovém betonu.

ABC

A přívozáři nebudou mít co žrát

Facepalm

Já myslim, že Bergmann je ze Štětí napakovanej na pár let dopředu..