Doprava ve městě Infrastruktura

Praha ubere jeden pruh ve Střelničné ulici. Přechod pro chodce tak bude bezpečnější

Přechod přes Střelničnou ulici u stanice metra Ládví. Foto: FB Adama Scheinherra
Přechod přes Střelničnou ulici u stanice metra Ládví. Foto: FB Adama Scheinherra
Podle náměstka primátora jde o jeden z nejnebezpečnějších přechodů v Praze. Zúžení nemá auta příliš omezit.

Přecházet Střelničnou ulici u stanice metra linky C Ládví bude bezpečnější než dosud. Praha chystá jeho úpravu ve prospěch chodců, kdy v místě omezí provoz aut namísto dvou pruhů do jednoho. Důvodem je vysoký počet nehod.

Změnu dopravního uspořádání oznámil na svém facebookovém profilu náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr. Podle něj došlo na přechodu od roku 2007 k 29 nehodám, z toho v 16 případech ke srážce s chodcem. „Poslední vážná nehoda se zde stala v únoru letošního roku a přecházející žena skončila na 14 dní na jednotce intenzivní péče. Celkově dopravní nehody v tomto místě stály více než 59 milionů korun,“ uvedl Scheinherr. Podle něj jde o jedno z nejrizikovějších míst pro chodce v Praze.

Frekventovaný přechod spojující část sídliště s obchodním centrem ve špičkách přejde 120 až 150 chodců za hodinu. „Pro jejich bezpečnost svedeme dopravu před ním do jednoho jízdního pruhu v obou směrech, aby přechod konečně splňoval normu,“ dodal Scheinherr. Podle něj by jinak opakovaně docházelo k nehodám. Zhruba 60 metrů od přechodu je podchod, který vznikl dříve než přechod.

Chůze je nejpřirozenější pohyb, ale zároveň ten nejzranitelnější, proto musíme Pražanům vytvářet bezpečné podmínky. Zároveň z dat víme, že tím nijak neomezíme automobilovou dopravu. Ve směru Prosek už teď projíždí zhruba 95 % vozidel jedním pruhem, v opačném směru to je asi 83 % aut,“ konstatoval Scheinherr.

114 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Marťas

Kolik z vás, co se tu rozčilujete, že „tam zase zmizí dva pruhy jako v …“ má místní znalost tohoto přechodu? Vždyť směrem na Kobylisy stejně na světelné křižovatce Binarova x Střelničná vede jen jeden pruh rovně, druhý odbočuje do Davídkovy ulice a z druhé strany je to to samé. Jen jeden pruh rovně a druhý pro změnu přes tramvajové koleje do Binarovy. Čili dva průběžné pruhy na rovně už tam stejně dávno nejsou. A zrovna tady je to škoda. Zbytečně to tam dělá špunt. Ale jak říkám, tenhle špunt už je tam dávno a touhle úpravou už se nic… Číst vice »

Viktor Šedivý

Jenže zatímco poněkud nesmyslný špunt způsobený čarami na silnici lze v případě mimořádné situace objet, tenhle vadí pořád. Třeba řídící sanitek si moc pochvalují.

Frantík

Nebezpečnost takových přechodů spočívá pouze v chování řidičů, kteří neznají pravidlo zastavit před přechodem, pokud už tam nějaké auto stojí. A stejně tak lenost chodců se podívat za první auto, pokud zastaví.

Y.K.

Akorát že první je zákonná povinnost a to druhé jen obyčejná pojistka na ty co jej dodržovat neumí, která nefunguje na myškaře. Dost rozdíl. § 5 odst. 1: h) snížit rychlost jízdy nebo zastavit vozidlo před přechodem pro chodce, sníží-li rychlost jízdy nebo zastaví-li vozidlo před přechodem pro chodce i řidiči ostatních vozidel jedoucích stejným směrem, (2) Řidič nesmí f) ohrozit nebo omezit chodce, který přechází pozemní komunikaci po přechodu pro chodce nebo který zjevně hodlá přecházet pozemní komunikaci po přechodu pro chodce, v případě potřeby je řidič povinen i zastavit vozidlo před přechodem pro chodce; tyto povinnosti se nevztahují… Číst vice »

Viktor Šedivý

To druhé je praktická aplikace pudu sebezáchovy, to je důležitější zákon než 361/2000 Sb

FlyingJ

Plzeňská, Bělohorská, Poděbradská, Vinohradská, dále Novodvorská, Opatovská, Modřanská, a teď další. Všechno to původně byly široké čtyřpruhové silnice s dobrou kapacitou které po městském okruhu tvořily páteř pražské silniční dopravy. Dnes jsou VŠECHNY zúžené do jednoho pruhu v každém směru a podelnym parkováním, nebo každou chvíli zůženy kvuli přechodům. Jediná která až doteď drží svůj charakter je Evropská (ta je nicméně zúžena buspruhem). Plynulost provozu příšerná, všude se táhne dlouhej štrůdl aut jedoucí pomalu v koloně. Od Poncarovy ulice, která už asi 10 let končí v polích, se v Praze nepostavil žádnej čtyřpruh (a i tam už ho stihli zúžit… Číst vice »

Jirka

On se nepostavil ani žádný dvojpruh. Pokud tedy nepočítám nějaké cesty k novým developerským projektům.

mirek

„nerozumí základům teorie dopravy“ – třeba že nerozumí podstatě dopravní indukce, stejně jako vy…

m...

Myslite te indukci, ktera v Praze absolutně nefunguje, protoze cim vic zuzeni, cim vic ubirani kapacity silnic, cim vic modrych zon, cim vic klacku pod kola aut tak tim kazdorocne vic aut pohybujicich se v Praze…

Mirek

Zase nesmysly o zúžení a ubírání kapacity. Kde proboha žijete? Kolik silnic a parkovacích míst se v posledních letech zrušilo? Evidentně ty vaše klacky nikde nejsou, když počet aut pořád roste.

Kebab

A nebo vaše teorie nefunguje 😉

Viktor Šedivý

Postupně se likvidují všechny 2+2 komunikace a nahrazují počmáranými nesmysly.

Viktor Šedivý

Dopravní indukce aneb představa aktivistů z AutoMatu, že všichni mimo nich touží trávit čas popojížděním po městě a jak někde je menší šňůra než na půl hodiny, hned si tam všichni pojedou stoupnout, i kdyby si na to měli vzít dovolenou.

Facepalm

Hele, a napadlo tě, že bys z toho svýho auta moh někdy vylejzt?

Robert

V daném místě jezdí auta v obou směrech až na výjimky jen v jednom pruhu.
Tam to nijak dopravu nezaseká.
Navíc ve směru na Kobylisy beztak každé druhé zásobování zastaví v pruhu a ve směru na Ládví je hned za přechodem levý pruh k odbočení vlevo do sídliště, kam jezdí aut velmi málo.
Takže tam to fakt není problém a pro chodce jednoznačně plus.

kanafasik

Tohle je jediné co tahle parta zoufalců umí. Zakazovat, omezovat. Nějaké koncepční řešení dopravy nemá. Jo, ještě by to chtělo do zabraného pruhu rozmistit stolky a židličky. Nikdy mě nenapadlo, že budu říkat zlatej Bém.

Facepalm

Takže když se tradičně vše řešilo na úkor chodců, tak to bylo v pořádku, zatímco když se někde řízne do aut, tak je to hned omezování? Ale né, že by mě zrovna u vás překvapovalo, že to vaše plácání postrádá byť náznak nějaké vnitřní logiky. Prostě klasickej českej zbytečnej vydejchávač vzduchu, kterej považuje za normální, že jeho nikdo omezovat nebude, ale zároveň očekává, že mu všichni půjdou z cesty, případně budou odstraněni. Pak se divme, že se mílovejma krokama blížíme Rusku, když tu většinu populace tvoří materiál mentálně zaseklej někde uprostřed normalizace.

Náčelník

Proč? O 50 metrů dál je bezbariérový podchod !!!!!

Jakub P

Neni bezbarierovy vzhledem k zastavkam tramvaje.

fsadds

Ale pán mluvil o přechodu na druhé straně, a k tramvajové zastávce vede na druhé straně podchod. Celý ten přechod je tedy úplně zbytečný.

Jakub P

Jenze ztoho podchodu vedou na tramvajove zastavky jen pevna schodiste. Bezbarierovy pristup na tramvaj tak tim podchodem neni a nezmeni se to ani kdyby pouzil jeste vic vykricniku.

Facepalm

Ano, klasiké bolšánské uvažování – nejdřív to vyladíme pro auta a pak tam nějak nacpem ty chodce, když už teda musíme. Výsledkem takovýhlehu, už před 5é lety naprosto zastaralýho myšlení, jsou parády typu Vtavská…

Mirek

Není. Navíc hnát lidi ve městě složitě do podchodů jen proto, že řidiči neumí zastavit před přechodem, je zvěrstvo.

Facepalm

Jasně, takže chodec má jít ve městě 50 metrů tam a 50 zpátky, aby se dostal přes silnici, pohoda. Nebudu ani domýšlet, co by z vás asi tak vypadlo za moudro, kdyby někdo se stejnou logikou řešil komunikace pro auta.

Viktor Šedivý

Přesně tímto způsobem se doprava řeší . Nebo snad máte pocit, že se plánují silnice tak, aby byly co nejkratší a nejrychlejší?

Behemot

Přesně tak. Ale to militantním bolšebvickejm omezovačům MHD nevysvětlíte. V době, kdy jsou lidi líní jak vandráci na jedné straně (z čehož vyplývají všechny zdravotní problémy), a nadává se na kolony, ovzduší a kdoví co na druhé straně, tak místo, aby se přizpůsobil lehčí a mobilnější účastník dopravy (jednoznačně chodec, kterýmu to jenom prospěje), tak se budou zastavovat dopravní prostředky, který udělají řádově větší dopravní výkon (vozidla, který udělají podstatně víc osobovozokilometrů, přepravních tun, metrů krychlových, co chcete). Těch starších nebo s omezenou pohyblivostí zcela jistě není 120-150 za hodinu, těch nebude ani 20-50 za hodinu. Těm by stačil semtamfór… Číst vice »

Bifidus

Škoda že tu chybí informace, kdo ty nehody zavinil.

Mirek

Zlí chodci srazili hodná auta, to je jasný.

J.Siváček

Chudáci všechny autobusové linky. Zase bude jízdní doba delší o pár minut, hlavně ráno na Prosek. Cestující od Vysočan po Volhu to jistě ocení (ještě by pak vrchní hipstr mohl přijít s roztrháním 177 a jako důvod uvést nové překvapivé zhoršené zpoždění…). Podle mě je to jen zase další opatření, které se nedělá vůbec kvůli realitě, ale jen prostě, aby byla vykázána činnost a tady to zrovna (po letech) prošlo. Čili hlavně, že kancelářští budou mít splněné normy a další bod na mapě…protože jinak nevidím jediný důvod takto provoz zrovna tady měnit. Jako místní co se na Ládví pohybuje celý… Číst vice »

Karok

Kde by mělo dojít ke zpoždění autobusů? 300 metrů před dotčeným přechodem je světelná křižovatka, kde pro směr Střelničná je 1 jízdní pruh a 200 metru za přechodem je opět světelná křižovatka a 1 jízdí pruh pro směr rovně. Takže nová úprava přechodu logicky nemůže snižovat plynulost dopravy. Ta je regulována těmi semafory, resp. pruhy. Odbočování vlevo/vpravo je ve směru jízdy marginální. Co se týká plynulosti na Střelničné, daleko větší problém vidím v neseřízení jednotlivých semaforů. Žádná zelená vlna, ani jsem nevypozoroval preferenci zelené pro autobusy. Řidiči se pak po 3 až 5 přískoku od semaforu k semaforu to snaží… Číst vice »

Baraba

Bohužel. Pražské semafory jsou nastaveny tak, aby řidič musel nejméně na každém druhém zastavit.

Mirek

Jízdní doba na 177 je děsná kvůli trase a blokování silnic auty, ne kvůli jednomu přechodu, který je beztak u zastávky

Luboš Beneš

Škoda za 59 mega. Kolik bude stát to zúžení? Kolik by stál semafor?

MaT

Pro všechny ty, co tu ještě budou nadávat na to, jak se tím omezí kapacita silnice pro auta bych rád podotkl jednou věc – kdyby mezi řidiči aut nebylo tolik idiotů, kteří když před nimi někdo před přechodem zastaví (protože tam je chodec), tak na něj začnou troubit, případně ho rovnou předjíždět – tak by se tohle vůbec nemuselo dělat… Sám jsem už mnohokrát byl svědkem takových situací a obecně podobných nehod, kdy na přechodu pro chodce přes více pruhů v jednom pruhu sice řidič zastaví, ale ve druhém ne a odnesl to chodec, už v Praze (a nejen v… Číst vice »

Kubrt

Idoiti nejsu jen mezi řidiči, ale i mezi chodci.

Jaaa

Viktimizace obětí, výborně. Co tam máte dál?

Marian Kechlibar

Jsem chodec a potvrzuji, že idioti jsou i mezi chodci. Ona je to jaksi lidská vlastnost, býti idiotem. A její závažnost není ovlivněna sednutím za volant.

Osobně mám z dlouholeté kariéry městského chodce zkušenost, že zdaleka nejčastěji mě ohrozil rychle jedoucí cyklista na chodníku. Naposledy včera, tiše a zezadu. I ty elektrické koloběžky jsou „zábavné“.

Jakub P

To samozrejme jsou. Ale idiot jdouci pesky je pro okoli radove mene nebezpecny nez idiot ridici tunua pul plechu s pocitem, ze on je pan a ostatni maj uhnout z cesty a zmizet.

Pavel

Ono by stačilo v levém pruhu udělat zpomalovací práh. Protože přes přechod v levém jezdí ti co odbočují doleva nebo předjíždějí kolonu v pravém. Takhle by museli před přechodem zpomalit.

Tomáš V.

What? Co to je zase za nazor? Zpomalovaci prah? Nicte si svy auto. Ja dodrzuju rychlost a fakt nestojim o to, aby na me blikaly ruzny existence za to, ze pres vsude nacpany retardery prejizdim nejrychleji tak 15 km/h.

thegrid

Tohle je to jediné co ta parta dokáže. Zakazovat, nechat padat mosty, rušit pruhy, omezovat. Udělat něco pro dopravu, to ne. Co dokázali? Poslední stavba byla Blanka. Neudělali vůbec nic. Tak ta auta rovnou zakažte.

Mirek

Staví se metro D, nové tramvajové a trolejbusové tratě, nové mosty, opravuje se ve velkém. Dělá se toho pro dopravu málo? Po letech lití peněz do silnic je potřeba investovat konečně taky jinde.

Čumák

Mirek Topolánek?

Lukáš F.

ten byl v ODS, ti by investovali do silnic

Jura

Za vlad ods se udelala vetsina prvniho a cely druhy koridor….

Jan

Za mohutné korupce, rozprodávání veškěrých pozemků, budov a bytů, zatímco ty zbylé se vesele pronajímaly spřáteleným lidem za hubičku. Jen díky tomu se udržovaly rozpočty vyrovnané nebo ziskové, ale teď už městu dochází co může prodávat a zároveň nemá už ani kde stavět obecní byty. Díky, to už nechceme.

Jirka

Metro D se ještě nestaví, u metra D se jedná zatím jen o geologický průzkum, který má hotový například Radlická radiála, kde je posun přípravy již mnoho let nulový.
Pro IAD se nedělá nic. Nové mosty? Tím myslíte lávku pro pěší v Troji? Opravuje se, ale z důvodu kolon se silnice zase o to více ničí.

Tomáš V.

Stavi se metro D? Mohu poprosit o zdroj? Posledni info na toto tema je, ze se zahajeni odklada na jaro letosniho roku, lec to bude co nevidet pryc a o vystavbe ani vidu, ani slechu.

Ty stoly nepovazuju za zahajeni vystavby, jelikoz je to faze predrealizacni, tudiz to neslo z penez, ktere budou treba na vlastni vystavbu.

Cili v tomto konkretnim bode, pokud mi tedy opravdu neco neuniklo, nemate pravdu. Jinak ani popel.

kanafasik

Můžete nám prosím sdělit, kde přesně právě stavba metra D probíhá? Teda kromě geologického průzkumu a ve vizualizacích studií v počítačích ?

123

Ehm … s tím Déčkem je to hezký eufemismus:-), s těmi TT je to něco podobného a těch nových mostů je … sakra, se nemohu dopočítat:-))).

PetrN

A to by mohli, jezdit po Praze autem je prostě zhovadilost 🙂

MaT

A která že parta nechala spadnout jaký most? Ráčil jste si aspoň všimnout, že od té doby proběhly nové volby na magistrát?

thegrid

Ta vaše oblíbená nechá spadnout Libeňský než by postavila repliku.

rychlodráha

LOL…

Facepalm

Geniální logika. Takže tady máme most, kterej 90 let nikdo neřešil, a když jo konečně první politická reprezentace řešit začne, (navíc odpovědně, a nikoli, jak je u nás zvykem, vše automaticky označit za neopravitelné a nahradit to nějakou unylostí), hned se objeví kohorta myslitelů, který ho začnou obviňovat, že za všechno může.

Pak se divme, že normální slušný lidi nechtěj do politiky, když je jim většinou odměnou akorát tak urážení od každýho pologramota, kterej šel kolem.

thegrid

Ten pologramot platí daně a vychází mu, že most levnější by stál dalších 100 a ne 40 let. Ale hold budeme zachraňovat každou rujnu. Vždyť zdroje jsou.

Facepalm

Ono by stačilo zakázat debily, kteří nemálo těch aut řídí. Akorát nevím, jak byste si na to chození pěšky zvykl.

Ceslo

Scheinherr je zlo. Místo aby lidi „naučil“ používat nedaleký podchod radši zaseká další silnici.
Mimochodem, to samé teď udělali na několika místech v Ústecké. Pan náměstek evidentně vyhlásil motoristům válku.

Kalanis

Ještě dodám historickou: Tímhle čtyřpruhem před omezením chtěli suchdolští táhnout část obchvatu Prahy. Chtěl bych to vidět teďka.

Mirek

Místo aby se řidiči naučili řídit, třeba zastavit před přechodem, tak radši necháte zabíjet a mrzačit další lidi?

Bdtax Fan

Podchody nemají na městských ulicích co dělat, je to urbanistické zvěrstvo… a zbavuje se jich celý svět.

MHD

To je jen móda.

P_V

Tenhle podchod navazuje na metro, takže smysl má, protože pro přestup nevytváří ztracené stoupání.

Petr

Segregace různých dopravních segmentů není zvěrstvo, jediné co je zvěrstvo je neinvestovat do údržby a nechat tak podchody zdevastovat. Ve světových metropolích naopak podchody často využívají jako pro plynulou a nepřerušovanou cestu, často jsou to spíže pasáže s obchody apod. Na silnicích pak není zasekaná doprava (zvýšený hluk a emise) a chodci se mohou bezpečně pohybovat po městě bez rizika střetu

Frantík

A pak třeba u nádraží Praha Libeň je docela použitelný nadchod, ale autobusy zastavují nesmyslně za velkou světelnou křižovatkou.

Petr

Scheinherr se naopak chystá zrušit co nejvíce podchodů a nadchodů, už rozeslal dopis starostům městských částí. Prý je málo peněz, podchody a nadchody jsou drahé (tedy jejich údržba) a lidi prý raději chodí přes přechody… Nevím tedy, kde to vzal, já mám raději bezpečný a plynulý podchod/nadchod mimo silnici, zvlášť s dětmi, než přecházení přes silnici nebo čekání na semaforech.

Mirek

Prý. Aha.
Podchody a nadchody patří tak na dálnici a radiály, ale ne do města na běžné komunikace.

Erik

Jj, prosim, nejdriv udelejme zuzeni.. pak osadme semaforem a pak to zrusme uplne a auta dejme na tram koleje 😇 ze se to nedelalo.. ale, prosim.. jdi s dobou.. jo a ten podchod zasypat 😅 nechapu ten pokrok.. jo, jrste jsem zapo, omezeni na 30km/hod

Mirek

To nikdo nenavrhuje, ale hlavně že jste se vyjádřil.

Erik

asi umim cist mezi radky.. zuzeni nyni.. semafor priste a dalsi byla nadsazka, kam to presne smeruje, bohuzel. a pokud toto delame kvuli tom, ze byla kazdy rok, jedna nehoda.. nevim no..

Jaaa

Jj, šikmá plocha. Další myslitel se projevil.

Jan

Nadsázka je nesmyslná. Dovedu pochopoit, že s tím nesouhlasíte, ale tohle je čistá projekce vaší fantazie. To zůžení na jeden pruh se tam dělá právě proto, aby tam semafor být nemusel. Jak jistě dobře víte, přechod na dva více pruhů podle nových norem vyžaduje světelnou signalizaci, zatímco jeden pruh nepotřebuje.

Facepalm

Ale tak to je přece u lidí tothhle typu úplně normální, že něco řeknou, vložej to do úst protivníkovi a pak na základě toho začnou dokazovat, jakej že je protivník piromec.

px50

souhlas, někteří řidiči už zřejmě dlouho nešli pěšky a nepřecházeli frekventované silnice nejen v centru města. zúžení je správné, pokutování příliš mírné, mělo by to být jako v Německu, stojíš před přechodem, řidič musí zastavit. že už jsi na přechodu a auto zastaví, je samozřejmé.

thegrid

Zúžení správné? K čemu tam ta silnice je? Vždyt je tam podchod.

Panoramix

A bezbariérový, kdyby někdo rýpal. Ale lidi jsou líní udělat těch 20 kroků navíc.

Y.K.

Ze strany řidičů je toto brilantní argumentace. Protože jsou líní jít kus pěšky, parkují kde se dá a jezdí kam se dá, ale aby někdo nepřekážel ježdění nevynucoval pracné hýbnutí volantem, nemá být líný si udělat zacházku 80 m do podchodu sfárat 8 pod zem a zase někde vyfárat. 😀 Důchodci vám děkují.

Jaaa

Zásah. Oni jsou líní, ale vezu se já. 😀

MaT

20 kroků navíc? Ten podchod je 100 metrů daleko. To asi nebude jen 20 kroků… Jó, když se to hodí, tak se nějaký ten řád ubere, co…

fsadds

nemáte pravdu, je na druhé straně zastávky, a ta rozhodně nemá 100 metrů

Jakub P

Bližší hrana přechodu je 80 metrů od prvního (nejvyššího) schodu, střed podchodu od středu přechodu bude těch 100 skoro přesně.

Jakub P

Z podchodu se ovšem jde na ty tramvajový zastávky dostat jen po schodech, bezbariérovej přístup je na ně jen tím přechodem. Takže přechod zrušit nejde.

Michal

Pokud se pamatuji správně, tak ten přechod je tam relativně nový. Roky se chodilo na tu zastávku tramvaje po schodech podchodem, a přechod se tam udělal jako provizorium až během výstavby metra, když byl zavřeny podchod, na který navazuje vestibul metra. Od te doby tu blbost nikdo nezrušil, 80 metru na jednu stranu je světelna křižovatka s Davídkovou a 80 metru je podchod … Jezdí tam jedna tramvajová linka, co má o tři stanice dál konečnou. Zmenit schody na naklonenou rampy by nemusel být prostorový problem, jen by se zastavka tramvaje o par metru posunula… Ráno okolo osmé to po… Číst vice »

Kalanis

Se zkoušelo na druhé straně a dopadlo to blbě – po 14 dnech byly pruhy zpátky.

Michal

Jojo to byl dobrý pokus starostky petruse co tam bydlí, jeden byl vyhrazený pro autobusy ale kolona stála až na kobyliský náměstí, tak to po tydnu zrušili.

J.Siváček

Naopak – už tehdy to realizovalo město a Praha 8, tj. starosta Petrus tomu zabránil a zajistil vrácení. Škoda, že odešel.

Mamut

Zaplať pánbů, že byl z radnice odejit, protože představa, že by po něm zůstalo víc zrůdností ve stylu rekonstrukce Zenklovy je děsivá.

Tomáš

S tím souhlasím. Ještě by to chtělo vyřešit přechod v Čimické ulici u bazénu Šutka, který je také velmi frekventovaný a spousta aut tam výrazně překračuje rychlost. Tady by se ale spíš hodila světelná signalizace.

Leinad

Hlavně pokutovat blbce. Když někdo zastavil vozidlo před přechodem, nemusím ho „předjíždět“

Michal

Až tam bu tramvajový pás středem toho ctyřpruhu, tak se tam světelný prechod udělá, a snad to bude brzo, byť před katastrákem se ten stávajici podchod bude muset kvůli tramvaji z bohnic zasypat, aby se tam vešel oblouk. Stejně tak dopadne i poetické zákoutí s místní fontánkou…

Kalanis

Poetické ve smyslu zpravidla obsazené bezdomovci? To by sedělo. Ale ten podchod byl prý takhle vysoko kvůli nějaké kanalizační štole. Pokud by se měl zachovat ve snížené nivelitě, bude to znamenat přeražení štoly. Tak nevím.

J.Siváček

Tento přechod je zcela v pořádku a každý chodec vidí přijíždějící auto 100 metrů z dálky, z obou stran. Jediný problém zde asi mají klasicky Ti co jen koukají do mobilu a pak se diví a ještě útočí na řidiče. Nebo Ti co spěchají do hrobu a kvůli sekundě, kterou nemohou počkat až auto projede, pod něj skočí. K tomu nelze napsat nic přívětivějšího, protože zrovna konkrétně na tomto přechodu je to opravdu takto černobílé, jako málokde. Občas vidím akorát špatně se chovající chodce (viz výše), s řidiči tady problém nikdy není (i oni vidí chodce těch 100 metrů).

Kalanis

Nebo stačí nespěchat a prostě počkat, až budou mít ta auta na křižovatkách v dohledu červenou. Ale to je zase o lidské blbosti.

Jakub P

A proč by měli vždycky čekat lidi, kteří se po městě pohybují libovolným jiným způsobem než autem? Nemůžou třeba nespěchat ti v autech? Zabíraj na osobu zdaleka nejvíc prostoru ve městě, měli by všechny ty úspornější typy dopravy pouštět před sebe a jet jako poslední.

Bohdan

Od roku 2007 to je do ted 14 let, za tu dobu celkem 29 nehod (to je 2 rocne) z toho 16 s chodcem (cca 1 rocne).
100 metru od toho prechodu je podchod, 80 metru opacnym smerem prechod na krizovatce se svetelnou signalizaci.
Ano, chuze je nejprirozenejsi. Zakazeme tedy auta uplne?
Proste nechapu…

Y.K.

To vám přijde málo, nebo ok?
Kdyby někteří nejezdili jako bezmozci, mohly by v klidu existovat přechody přes dva pruhy.

Bohdan

V článku čtu:
Důvodem je vysoký počet nehod.
Dvě nehody za rok z toho jedna s chodcem osobně za „vysoký počet“ nepovažuji.
Navíc jsou v blízké vzdálenosti naprosto bezpečné alternativy pro překonání silnice (dvě) nebo přístup na zastávku tramvaje (jedna)

thegrid

Kdyby chodci nečuměli do mobilu a nevymyslel se nesmysl že chodec má absolutní přednost na přechodu tak by jich více žilo. Ona si ale každá slepička myslí, že je na přechodu nesmrtelná.

Kebab

Chodec nejen nemá na přechodu absolutní, ale ani žádnou jinou přednost.

Y.K.

Není žádná absolutní přednost, je to daný vztah na místě kde se kříží dvě komunikace. To máte tedy pěkné znalosti. Prostě nesmíte chodce omezit ani ohrozit, jak praví zákon. I když čumí do mobilu. Tečka. Stejně jako pustíte auto na hlavní, i když řidič čumí do mobilu. Žádné vykrucování, že za to může někdo jiný. Nerozumíte sdělení „omezit ani ohrozit“? A platí to už pro viditelný záměr na přechod vstoupit. Takže to že se chodec v přechodu nezasekne, abyste ho nesrazil i když ho vidíte opravdu není jeho chyba. Vy budete z obliga jen když to nemůžete zastavit a brzdíte.… Číst vice »

thegrid

Sice hezky popisujete, ale nějak vypouštíte fakt, co je tou abs. předností myšleno – to co si chodec myslí – že může bez rozhlédnutí vstoupit. Vy mi tu pořád cpete co já smím, můžu, nesmím jako kdybych jezdil pořád jen autem a nebyl chodec. Já tu mluvím o lidských životech – tedy to co se děje. Lidé se nerozhlídnou – protože přece mají přednost a vejdou. Je úplně jedno kdo za co může – ten život je bud zmrzačený nebo jinak zmařený. A toto blbé povědomí se právě vytvořilo. Za mě je to nebezpečnější než dřívější situace kdy si více… Číst vice »

Kubrt

Ve směru Kobylisy projíždějí vozidla jedním pruhem, protože druhý slouží jako neoficiální krátkodobé parkoviště. Provoz to zúžení unese, je to tam dost nepřehledné.

Michal

Rano se to tam sekne natuti, uz ted je kolona od davidkové az na libereckou a tohle zúžení to protahne kolonu až na Prosek.

John334

Křižovatka s Davídkovou se dá projet jen jedním pruhem a přechod je ani ne 100 metrů od rozšíření na dva pruhy. To vážně vliv mít nebude. Stejnak tam levým pruhem ani moc aut nejezdí, když ten se za chvíli zase změní v odbočovací. V opačným směru to samý, tam se opět levý pruh změní na odbočovací do slepý ulice.

J.Siváček

Jenže to je přesně ten problém – jelikož přechod je rušný, tak i když přes křižovatku se projíždí jen na jeden pruh, výhoda dvou pruhů za ní je v tom, že i když přechod stojí, vozidla se mohou rozřazovat do obou pruhů a křižovatka se nezacpe = projíždí se jí celý zelený signál. Často před přechodem stojí ještě vozidla z minulé zelené, takže nelze uvažovat ani z celou délkou mezi světly a přechodem. Nově tato výhoda zmizí a ten jeden pruh se zasekne už přes křižovatku = odpoledne bude kolona už před světly kvůli snížené průjezdnosti. Škoda, že toto, ti… Číst vice »

Pájin

Tak tam zavřete ten podchod, ať to má nějakou logiku!!!

Pájin

Všem co dávají minus přeji příjemnou cestu třeba autobusem 177, zejména pokud potřebují někam dorazit načas.

Štěpán

Proč zavírat podchod, který přímo navazuje na vestibul metra? Komu nebo čemu by se tím prospělo?

FACEPALM

To by prospělo jenom Pájinovi, aby se mohl kamarádům chlubit tím, že kvůli němu zavřeli podchod a spousty lidí jsou kvůli tomu naštvaný.

Pájin

Vy jste nepochopili ironii, tak přidám jednu nefalsovanou skutečnost. Od té doby co náplavky vysedávají v čele magistrátu, zužují se pruhy, zavírají se tranzitní ulice, a aplikují se další řešení ucpavající město. Rozhodně nepovažuji Béma za super primátora, ale vůbec jsem netušil, že to může být horší.

FACEPALM

V ironii jsem přímo doufal, i můj komentář berte s nadsázkou.
Ale v tomto máte zase pravdu, jakmile na magistrát vleze náplava, je zle. Bém měl sice své chyby, ale po skoro deseti letech si na něj rád vzpomenu, ač se to tehdy zdálo nemyslitelné.

Tomáš V.

Samozrejme, ze si vzpomenete… Protoze umite dat dohromady docela dobre souvisle vety (zde v diskusi bez ironie nadprumer), jsem trochu zklamany, ze se nechavate ovladat selektivni pameti.

Bem byl bezesporu zlo a mestu v kde cem spis uskodil. Soucasne vedeni dela radu rozhodnuti, ktera se nekomu libi a nekomu ne (tak jako kazdy management), ale na rozdil od prechozich garnitur je daleko otevrenejsi a i kdyz se do jiste miry veze na dojizdejicich projektech z minula, prezentuje se docela dobre.

S timhle pristupem se nedivim, ze rada obcanu bude „jeste rada vzpominat“ treba i na toho hnusnyho kvetaka na Hrade…

Jan

Která tranzitní ulice se dnes zavřená?