- Automobily •
- Město •
- Zprávy
Praha schválila rozšíření parkovacích zón. Jedna má vzniknout i v Klánovicích u nádraží
Rezidenční zóna v Praze 3. Pramen: Praha.eu
Rada hlavního města Prahy schválila tento týden výrazné rozšíření parkovacích zón, a to až o 40 tisíc míst. Učinila tak
Parkování v Praze je strašný. Nikde se nedá zaparkovat – do práce fakt metrem. Tady jsem koukal, že jsou vymyšlené teda udělané, pardon, zony, okterých jsem nikdy neslyšel 😀 https://www.dopravniznaceni.com/Ruzne-parkovaci-zony-a-jejich-znaceni-b5153.htm
Už aby to bylo v celé Praze! Teď si musím pronajímat stání za 2000 měsíčně, po vytlačení Středočechů a dodávek různých podnikatelů budu moci parkovat v modré zóně jen za 100 korun měsíčně.
Už aby tady byli diskutéři normálně registrovaní. Takhle to vypadá opravdu hloupě, když si může kdokoliv dát jméno, se kterým sem chodí diskutovat někdo jiný. Aspoň kdyby u toho jména bylo nějaké rozlišující číslíčko.
Těm osmi mínusářům by nevadilo, kdyby sem psali pod nějakým jménem nebo přezdívkou, a pak by sem začal psát někdo jiný pod úplně stejným jménem a byl od vás k nerozlišení?
U několika diskutujících vidím, že dopravu autem do/z nějakého místa v Praze či výstavbu parkoviště považují za jakousi nárokovatelnou položku, ale není tomu tak. Chci-li jezdit po Praze/dojíždět do Prahy, je součástí tohoto balíčku i nutnost volby, zda budu jezdit hromadnou dopravou nebo autem – ale pak s nutností akceptovat určitá omezení. Samozřejmě tam, kde to místní poměry dovolí, nechť parkoviště u vlaku je, neříkám, že z každé sebemenší obce může být zajištěna perfektní dopravní obslužnost. Na druhou stranu, výstavba kapacitních parkovišť opět svým způsobem podporuje cestování autem, neboť sice usnadňuje problém s parkováním, ale na komunikace může „natáhnout“ zase… Číst vice »
Víte, potíž Prahy (ale i jiných měst) je v tom, že pro svůj chod potřebují víc lidí, než kolik jsou schopny ubytovat podle aktuálních standardů (místně i časově). A buď s tím město počítá (a to jsou mj. i ta P+R na páteřích veřejné dopravy), nebo ne. V prvním případě se město rozvíjí, v druhém to drhne. Ucpávají se ulice, zvyšuje se neúměrně cena bydlení… Nepřipomíná vám to něco? A ani nemusíme být New York, Londýn, Berlín nebo Mnichov. Prahu možná paradoxně zachrání Covid, neboť si firmy (doufám) uvědomí, že homeoffice není sprosté slovo a že není nutné, aby člověk… Číst vice »
Jděte se zonama k šípku. To říkám jako Pražák s garáží. K čemu mi je garáž nebo placená karta, když nemůžu popojet za rodinou nebo na výlet do Klánovic. Co koho co motivuje. Je to jen další skládačka do buzerace lidí.
Nikdo vám neodpírá jet za rodinou nebo na výlet do Klánovic, pane Pražáku s garáží.
Proč bys nemohl? Stačí zaplatit. Nebo můžeš jet MHD. Cílem parkovacích zón je právě to, abys nebloumal autem po městě a aby zaparkovali ti, co potřebují, byť za peníze.
Takhle jednoduché to není, vůbec třeba nejsou vyřešení ti, co bydlí na zóně a nemají tam trvalé bydliště. Ti si parkování koupit vůbec nemohou. A je takových dost. Městská část radí zaplatit si parkování v parkovacím domě. Když pominu, že je to dražší, než zóna pro podnikatele, tak už přes rok čekám na uvolnění místa a nic. Nový se nestavi. Je mi líto, ale je to tahání peněz z lidí, další daň za auto a byznys pro nekoho. Na některých místech asi funkci „ochrany před Středočechy“ plni, ale to není případ mnoha míst, kde je přes den volno, žádná S… Číst vice »
Ono bydlet v jedné zóně a muset se starat o rodiče v jiné, to je z hlediska parkování také pěkná „chuťovka“.
Placení ve městech je běžné všude ve světě (obrazně řečeno). Chci parkovat a nemám svoje místo, tak logicky musím zaplatit.
Klánovice jsou město! Klánovice jsou Praha! Ne jako okolní vesnice Šestajovice a Jirny. 😛
Stejně jako Horní Heršpice jsou Brno a Modřice jsou okolní vesnice.
Šoustajovice a Jirny můžou klidně zavést regulaci parkování také, jenže to nepotřebují, protože nemají nádraží, ke kterému se stahují auta.
Jenže všude ve světě město nabízí dostatečnou kapacitu P+R (často i zdarma).
Nebo taky ne.
Ano. Nemusím jezdit daleko, třeba v Praze chybí asi 90% míst na P+R.
Ono by jich bylo víc, kdyby za to neúčtovali jen 20 Kč/den, což nepokryje ani náklady na správu, natož stavbu. Příměstský autobus vyjde dráž než celodenní parkování, tak jen hlupák dnes jezdí tím busem. Bohužel.
Ale stejně tak cena jízdenky nepokrývá náklady na příměstskou dopravu nebo MHD (DPP kryje z jízdného asi 20% svých nákladů, jestli si to pamatuji dobře).
P+R prostě považuji za součást veřejné dopravy s tím, že IAD mi zajišťuje onu „poslední míli“ v místech, která obsloužit hromadně prostě je neefektivní. A celé to vychází z faktu, že i Praha pro svůj život potřebuje víc pracovních sil, než co je schopna ubytovat.
Klánovice jsou ideální místo pro dvě cyklověže (na jižní i severní straně). Z Šestajovic a Újezda je dojezd na kole srovnatelně rychlý jako autem. Všude okolo roviny a do Šestajovic plno klidných ulic s minimálním provozem, Rohožníku dokonce lesem po asfaltu.
Kdo neseje kola, sklízí auta.
jo, v zimě a dešti ideální
To nevíte? Bicykl je ideální dorpavní prostředek na jakoukoliv vzdálenost v jakémkoliv počasí!
Chybí tomu stojan na běžky…
Byl jste někdy v Nizozemí?
Vůbec vám nerozumím. Čím víc lidí pojede na kole, tím víc místa na parkování budete mít.
Pokud budete jezdit jen na kole či MHD tak auto nebudete podle některých vůbec potřeba.
Ono je to jednoduché. Jestliže se někdo rozhodne tímto nebo jiným způsobem takto ,, vylepšovat,, podmínky pro dojíždění, tak se na tu práci nebo službu atp za nějaký čas vybodni a budu hledat jinou alternativu v jiném místě. Změna zaměstnání, dodavatele, poskytovatele služeb atp. V dnešním světě to naštěstí lze. Ale určitě mi nebude nikdo určovat jestli mám vylézt z auta a používat vlak nebo brusle.
A kdo vám co nařizuje. Vždyť si jezděte dál, když vám nevadí platit, nebo jeďte někam, kde se neplatí.
Přesně tak. Vybodni se na to a najdi si dobře placenou manažerskou pozici v Dolní Lomné – přesně tohle totiž je cílem parkovací politiky a je to tak správně.
Bohužel kartička za litr je taky špatně. Nikoho nemotivuje k tomu, aby měl garáž nebo svoje místo nebo aby mu tam auto nestálo celej rok, protože jinak jezdí MHD nebo vlakem. Člověk zaplatí tři koruny denně a má pocit, že tvrdě platí za svoje místo a dokáže volat na radnici, že večer nezaparkoval, tak to dal na chodník a dostal pokutu a že mu to maj stornovat, protože platí tři koruny denně. Systém by měl motivovat k tomu, aby v ulicích auta nestála. Aby byla někde v garážích nebo na parkovištích. A systém by měl generovat peníze, který by šlo… Číst vice »
Tak zrovna počet aut v rodině zóny řeší, na plnoletou osobu max 1 auto. Jinak je cena nehorázná. Do budoucna se to vyřeší autonomními taxíky. Mladí dnes auto ani vlastnit nechtějí.
druhé auto se běžně přepisuje na manželku. ostatně to radili sami úředníci.
„Druhé auto se běžně přepisuje na manželku. ostatně to radili sami úředníci.“
Dvě plnoleté osoby v malé rodině, dvě auta.
Je to na rodinu, nebo na domácnost?
A to jste vzal kde, že mladí nechtějí auto? Aspoň z mého okolí se omladina , které ještě osmnáct nebylo,klepe na osmnácté narozeniny, řidičák a auto
Moc teoretizujete, není tomu tak.
Ono to není za „litr“, ale za 1200. Druhý problém je, že se cena dost zvyšuje.
Ale největší zlodějna jsou pálky za auta na firmu.
Naopak firemní auta mají mít zajištěné parkování.
Tak měl jsem na mysli hlavně malé stavební firmy a služby. Taková autoškola v modré zóně, 24000 Kč ročně navíc za auto, to její klienti jistě rádi zaplatí, že…
Velké firmy s tím problém nemají (naopak, auto přidělené k užívání se z pohledu modrých zón účtuje jako soukromé).
Ty zóny jsou špatně. Ono by dost pomohlo kdyby každá novostavby ať bytů či komerčních prostor musela mít dost parkovacích míst v podzemních garážích. Tím, že cestu namalujete na modro opravdu nová parkovací místa neuděláte.
u komerčních prostor to tak být musí
u bytových taky, aspoň v Praze, ve zbytku země bohužel ne
Ano, ale až poslední dobou a ještě to je z mého pohledu nedostatečné.
Jediná parkoviště, která jsou navrhována odpovídajícím způsobem, vídám u obchodů a v obchodních centrech.
To je konkrétně kde, ten doktor, co se u něj nedá zaparkovat?
Tak zrovna modré zóny v takových Malešicích jsou zhovadilost nezměrná. Je to tu zase ode zdi ke zdi, ještě nedávno se dalo bez obtíži a buzerace zaparkovat všude, teď to nepůjde rozumně nikde.
Jde vidět že pražané jsou masochisti když něco takového dovolí. Modré zóny parkování neřeší jen lidem ztrpčují život.
Modré zóny ztrpčují život hlavně dojížděčům ze Středočeského kraje a ti o jejich zavedení nerozhodují. Kované Pražáky to zase tolik nevzrušuje a místní rezidenti je asi preferují.
No nevím, jsem patrně „kovaný Pražák“ a rozšiřování modrých zón mi vadí hodně.
To bych neřekl. Ono stačí, pokud pracujete, bydlíte a rodiče máte v jiné zóně tak jste nahraný. Nehledě na to, že kdokoliv, kdo za místním přijede má problém. Respektive mu náklady na parkování přeúčtuje. Chápu, že se musí parkování regulovat a přirozené, že na spoustě míst se za parkování zaplatí. Ale přijde mi velice kontraproduktivní zavádět plošně zóny. Chudáci lidi nejen v těch zónách, ale hlavně Ti co musí dojíždět. Pokud by ty zóny byly jen na Praze 1 jak to bylo dříve, tak si dovolím říci, že by se nejen Pražanům žilo o mnoho lépe.
Mně hlava nebere, jak všichni ti, co musej všude jezdit autem, jsou takoví žebráci nebo kolenovrti, že jim jejich rodiče nestojí za těch pár korun parkovného.
Jsem zvědav, jestli byste demagogicky takhle obhajoval i mýtné za průchod po chodníku.
No vidíte já jsem Pražan a mě život ztrpčují také… Je zajímavé, že když Praha hrabe prachy ze státu tak jsem Pražan, ale v rámci parkování jsem už jen občan určité městské části, a všude jinde jsem cizinec. Taky bych byl rád, aby k nám mohla přijet návštěva a nemusela platit 600 za den parkování nebo abych platil za každého řemeslníka či opraváře o stovky korun víc, protože se zavádí něco co mi jako rezidentovi nic nepřinese a parkovat budu stejně blbě jako předtím?
Jsem moc zvědavej, jakým způsobem se „zlegalizují“ ta zvěrstva, která se dějí např. v ulici Jablonecká (tj. parkování ve dvou řadách a posunování aut, anebo odjezdy po chodníku). Protože pokud tam ve stejném duchu nenamalují modré čáry, tak hromada parkovacích míst ubude. A vzhledem k tomu, že nejvíc je na Proseckých sídlištích narváno přes noc, tak to asi nebudou lidé, kteří dojíždějí ze SČK.
Představa, jak někdo jede ze středních Čech do práce do Prahy a ráno se pokouší zaparkovat u metra na Proseku nebo Střížkově je opravdu jak z pohádky bratří Grimmů (něco jako horor). Zas jen chtějí dojit z lidí peníze a zvětšovat buserační aparát (viz vedlejší sídliště Kobylisy a Ďáblice). Ale když můžou být parkovací zóny i v Č.Budějovicích (sic!), tak už můžou být i na Proseku nebo v Klánovicích.
„Parkovací zóny se tak brzy rozšíří na celé území Prahy 10,“ Podle připojené mapky to ještě na celou Prahu 10 nevypadá.
Ono to přijde … prachy jenom prachy nečekají, jen po nich sáhneš a už tě mají.
Jj, to se musí pomalu, po kouskách, aby se na kraji zón chvíli zdálo, že „to funguje“.
Jak vidím, tak ty modré zóny se šíří jak mor. Tedy moderněji řečeno jak korona. Divím se pražákům, že se proti něčemu takovému radikálně nepostaví. Za chvíli bude možné po Praze jezdit leda tak na koloběžce.
Jo, každej je spokojenej když má zónu před barákem ale ne před prací. Kupodivu, když mu jí zavedou i tam, nadšení náhle mizí….
Pražská MHD patří k nejlepším na světě. Hodnoceno bylo sto světových metropolí. Zdroj: https://www.cistoustopou.cz/mhd/clanek/prazska-mhd-patri-k-nejlepsim-na-svete-zlepseni-jsou-ale-nutna-985
Jistě, tak proč rešit zda rezident pohodlně zaparkuje když si vozí zadek z práce autem?
To myslím nikdo nepopírá.
Jenže případ Klánovic jednoznačně ukazuje na zoufalou situaci lidí, kteří by velmi rádi tuto MHD s radostí použili, ale musí se k ní nejdříve nějak dostat a následně své auto tam i zaparkovat. Jenže kapacita P+R je v Praze naprosto zoufalá (pokrývá zhruba 10% potřeb), 25 let se s tím v zásadě nic nedělá a jen se problém odsouvá modrou barvou dál.
A nemel by P+R na vlacich delat zejmena stredoceskej kraj a Praha spis u metra a tramvaji?
A proč? Jakej v tom je rozdíl? P+R ako P+R.
Treba proto, ze cim bliz k centru mesta, tim vic to P+R parkoviste bude stat (cena pozemku, vubec jejich dostupnost (vicepatrovy parkoviste jsou sakra drahy)) a tim vetsi riziko, ze budou zacpy uz na prijezdu k nemu. Nepopiram, ze zrovna u Klanovic by taky stalo za to ho udelat, pokud by to slo. Ale bojim se, ze zrovna tam se vhodnej pozemek najde tezko.
Tam se mluvilo o tom cípu na straně Újezda mezi točnou autobusu a hlavní co pokračuje přes trať do Klánovic. Jistě, musel by se kousek vykácet, tam prostě jinde jiná možnost není. Ale to zas nelíbí klánovickým zeleným nimbistům.
To se nelíbí hlavně újezdským obyvatelům (a nenazýval bych je nimbysti). Proč by se měl kácet les (ať už jakkoliv velký) a dále zahušťovat doprava, když na polích u Roztoklat/Tuklat se dá postavit P+R bez nějakých větších zásahů (i třeba s odbočkou z I/12).
Problém je, že tohle by měla řešit Praha i Středočeský kraj dohromady, ale řeší to jen Praha, protože tam ta doprava končí.
Nevím teda že by újezdští zrovna lpěli na tom kousku lesa u silnice, zato z modré zóny budou jistě nadšeni. Teda už tam pět let nežiju a je pravda že poslední garnitura na újezdské radnici co pamatuju se od té klánovické moc nelišila, ale řešení parkování u nádraží jinak než zónama vždy aspoň formálně podporovala.
Do Tuklat/Roztoklat asi z Újezda jezdit nebudou, i kdyby se tam nakrásně něco stavělo. A pokud je teď budou hnát na P+R přes už tak ucpané Běchovice, tím se doprava nezahustí?
Ono se to společně prý řeší a není prý (a to jsem velmi překvapen) ta jednání jsou i věcná.
no z toho že Klánovice žádají o zřízení zón, proti čemuž Újezd protestuje to na společné řešení moc nevypadá. A magistrát si umeje ruce že to nechá na mestských částech.
Kdyby po Praze nebyly modré zóny tak by většina lidí bez problémů zaparkovala. Takto se budou muset nejen stavět nová parkoviště a hlavně lidem se o hodně prodlouží cesty z a do práce.
Nezaparkovala. Já ještě Holešovice před modrými zónami, objíždění několika bloků a ranní vzpomínání, kde jsem včera zase zaparkoval, ještě pamatuji. I tu úlevu, když to zmodralo. Dnes jsem obyvatelem StČK, do Prahy za prací dojíždím a parkovací zóny stejně podporuji. Standardně jedu vlakem a když potřebuji jet autem, tak si zaplatím.
Jako že postavit P+R blízko centra je dražší o tom není sporu.
Nicméně se podívejte na plány, co se připravovalo za primátorů Kořána, Kondra a Koukala (třeba P+R nad „dálnicí“ na Zličíně), jak těmito stavbami si Praha zdůvodňovala právě výši příspěvku z RUD a… kde jsou?
Postavit P+R má smysl u nádraží/metra a je otázka, jestli na koridorech jsou zastávky „v polích“. Co si ale pamatuji namátkou Říčany, Beroun, Roztoky nebo Český Brod, tam u nádraží mnoho místa není. A konečně – stejně by to měla platit Praha, neboť na to desítky let „vybírá“ z RUD.
Právě proto je potřeba postavit ty zastávky v polích.
To je sice hezké, ale vejdou se nové zastávky na koridory a co to udělá s grafikonem?
Říčany vymýšlejí modré zóny nyní také a to přes to, že je místní už jednou v referendu odmítli.
Praha dostává v rámci RUD na obyvatele výrazně víc peněz, než StČ kraj či tamní města a obce, neboť Praha neustále tvrdí, že zajišťuje spoustu služeb právě pro obyvatele StČ kraje a také celé republiky. Jak to je ve skutečnosti, to je myslím zřejmé.
Řekl bych, že zrovna v Klánovicích u nádraží udělat velké P+R parkoviště by bylo docela urbanistické svinstvo. Ale to je problém více míst.
Vždyť P+R je o kus dál v Běchovicích
Ten kus dál znamená půl hodiny poskakování v koloně.
To sice je, ale v kolik ráno se zaplní?
P+R z principu musí fungovat tak, že jako řidič musím mít jistotu, že tam vždy zaparkuji. To „plivátka“ velikosti Běchovic, Zličína, nebo Holešovic opravdu nedají.
On tam pomalu nikdo nejezdí. Kdo už si tou zácpou proskáče tak většinou pokračuje dál.
Zrovna obě Běchovické P+R mají problém v tom, že jsou za běchovickou křižovatkou, takže nejsou lákavé když se k nim popjíždí v koloně. Běchovice-střed jsem z vlaku nikdy neviděl zaplněné víc než na 15%, starší běchovický P+R snad ještě míň.
I ta nejlepší berle nebo invalidní vozík na světě je vždy horší, než mít zdravé nohy.
Ono to ale autem furt jde, kdyz potrebuju. Staci po zaparkovani opsat do mobilu kod ze znacky. Tech par desetikorun se v nakladech na provoz auta celkem ztrati. Mohlo by byt samozrejme vic P+R pro dojizdejici, ale to je i zalezitost stredoceskyho kraje, nejen Prahy.
Je to problém především Prahy, a to už jen z toho prostého důvodu, že Praha má „jistý“ bonus v RUD, a to právě na řešení těchto věcí. Že ten problém Praha jen odsouvá, to je bohužel velmi smutný fakt.
Je to samozrejme problem i Prahy, uz proto, ze v ni se nejvic projevi, ale bohuzel mam pocit, ze Praha v tomto ohledu dela malo, zatimco stredoceskej kraj prakticky nic.
Ano, ale StČ kraj na to navíc nemá (na rozdíl od Prahy) přidělené peníze z daní. Přesto dělá (spolu se svými městy), co může. Praha radši vhodné pozemky na P+R prodává na další kancly, takže situaci ještě zhoršuje.
Jistěže nedělá co může. Podívejte se na rozdíly v kvalitě veřejné dopravy.
Upřímně, srovnávat kvalitu MHD s libovolnou „krajskou“ vnímám jako značnou podpásovku – obě mají zcela nesrovnatelné podmínky (hustota lidí, zastávek, potřeba se přesouvat…), cena „busokilometru“ přitom není zdaleka tak rozdílná.
Soudím, že nechat malé obce jen na IAD (s tím, že majitelé aut najdou místo na P+R na koridoru a ostatní pak budou mít možnost si den předem zarezervovat zastavení nějaké „maršrutky“ na určitou hodinu, by mohlo vyjít kraj levněji, než dnešní jízdy autobusů se dvěma cestujícími.
Ale když srovnávám středočeskou veřejnou dopravu s hradeckou, libereckou a vysočinskou, nevychází mi, že by na tom StČ kraj byl nějak špatně.
Když srovnáváte hradeckou, libereckou a vysočinskou VHD se středočeskou, tak zkuste srovnat i hustotu osídlení a spádovost. To jsou úplně jiné světy, co?
Ano, jsou. Ale stále tyto jiné světy mají (z pohledu veřejné dopravy) k sobě mnohem blíž, než Praha a jakýkoliv jiný kraj.
A na rovinu – StČ kraj má svou hustotou osídlení a spádovostí daleko blíž ke zmíněným krajům, než k Praze, takže kvalitu veřejné dopravy v StČ nelze podle mne srovnávat s pražskou MHD – to je prostě „jiný sport“.
O parkovani tech, ktery skutecne potrebujou jezdit az do prace autem by se mel postarat jejich zamestnavatel. Kdo to dela pro sve pohodli, mel by za nej byt pripraven platit. Ve meste nikdy nebude na jednoho obyvatele tolik metru ctverecnich prostoru, kolik ho zabere auto. A proc by se toho velmi drahyho prostoru ti, kdo se bez auta zvladnou obejit, meli vzdavat ve prospech automobilistu zadarmo?
To si nemyslím. Resp., všude ve světě se podobný problém řeší pomocí P+R, někdy zdarma, někdy ne. A psal jsem několikrát – všichni mí známí mimopražští, co pracují v Praze, tak by nejradši dojeli na příhodné P+R a do práce pokračovali MHD či po kolejích – je to rychlejší a hlavně menší stres. Takže – ta místa jsou potřeba u MHD, ne u pracovišť.
Jo, to je taky skvělý … všude naflákaj modrý zóny, tedy bez automatů, jen na VPHáčka. Takže kdo nemá placatej foun, což je celkem velká část starších lidí, tak je v … jo, přesně tam.
Ostatně na tom rozšíření je to jasně vidět … rozšíření zón na 6 a 5 … a fakt to není pár ulic … a instalování TŘÍ automatů. Aspoň kdyby se dalo platit sms, ale proč to dělat lidem jednodušší, když se na ně můžeme vys..t.
Tak možná je z pokut (totiž, z „určených částek“) větší vývar, tak proč se zbytečně ochuzovat o příjmy, že.
To bude přesně ono. Navíc má městapák tu výhodu, že tou pokutou nena*ere někoho místního, který by mu to potom mohl dát sežrat. A když žinostník instalatér přiveze nový bojler, tak cáluj! Nakonec, je to živnostník a tak se městapák zavděčí nejvyššímu živnostníkobijci.
Tak živnostník s tím problém nemá, hodí na fakturu položku „parkování“ a protože se to státu jeví jako příjem, tak to musí nabalit o všechny odvody, které s tím má.
Zaplatí to zákazník.
Bude to mít na jedné straně příjem, na druh výdej, takže nic z toho platit nebude.
Zaplatí to konečný spotřebitel. Čili obyvatele dané modré zóny, který je štěstím bez sebe, že má všechno dražší.
Modré zóny u nádraží, to je panečku podpora železnice, co
Tak u nádraží v Praze netřeba podpora parkování. Idea je taková, že odtud pokračuje cestující MHD. Mimo Prahu ano.
a víte vůbec kde to je?
Já třeba vím velmi dobře, kde to je. Není tam dost místa pro živelné neregulované parkování. Takže spíše nevíte vy, kde to je.
Což platí třeba kolem vysočanského nádraží, ale Klanovice a další „pražské vesnice“ jsou stejný případ, jako okoloprazske obce. Tak jasně, vytycit zónu je snažší, nez postavit parkoviště.
Probuďte se. Klánovice už nejsou letovisko daleko za Prahou, které bylo omylem připojeno k Praze. A s tou podobností s okolopražskými obcemi máte částečně pravdu, rozdíl je jen ten, že tam řešení není na Praze, a že za hranicemi Prahy přibývá i vesniček o pár nepříliš přecpaných domech, kde přirozeně není veřejná autobusová doprava zajištěna tak luxusně ve dne v noci jako teď už v naprosté většině Prahy.
Klánovice už nejsou letovisko daleko za Prahou, které bylo omylem připojeno k Praze
A co to tedy podle Vás je? Širší centrum?
Letovisko už ne, už je to obyčejná vesnice, docela podobná dalším vesnicím na obou stranách pražské hranice. Pokud klánovické, újezdské, šestajovické, sibřinské a rohožnické vyženeme od klánovické zastávky, tak buď budou jezdit autem až do Prahy, nebo do Běchovic, nebo si vydupou obnovení autobusové dopravy a do Prahy jim to bude trvat o půl hodiny déle, nebo budou chodit na zastávku těch 2-5 kilometrů pěšky v mrazu i dešti a budou dále milovat a volit své oblíbené politiky, kteří jim to tak vymysleli.
Klánovice rozhodně nejsou vesnice, ale městská část s drahými pozemky a pro luxusní rezidenční bydlení a rekreaci. Typické vesnice jsou dál na východ Úvaly, Tuklaty, Rostoklaty – tam je místa pro parkoviště dojíždečů dostatek.
Taky tam tu železnici nestavěli jenom pro zpanštělé Klánovice. Další oblasti kolem (Újezd nad Lesy) to už takový mix té původní vesnice a sídliště z 80. let
To není v rozporu ze zavedením zón placeného parkování v Klánovicích.
Tam právě jezdí lidi jak z Újezda, Kolodějí, ostatně i z opačného konce Klánovic – ti mají své nejbližší nádraží či zastávku v rámci svého kraje kde? Jo, že by v Klánovicích? Pak taky Květnice, Sibřina, Šestajovice – ti mají jezdit kam, do Úval kde taky žádné parkování není?
Busem? 🙂
Zkuste si to tam, uvidíte
Tak to ale zase mají řešit ty obce nebo kraj, ne?
Mimochodem takto busem dojíždím a není to nic katastrofického.
A to si mají postavit vlastní koleje nebo budou jezdit 20 km na nějaké P+R STČ kraje když do Klánovic to jsou 3? Nevím jaké jsou historické důvody proc Klánovice jsou Praha a ně plynule navazující Šestajovice už ne. Jak už tu bylo psáno X krát, Praha dostává peníze navíc z RUD a za to by měla řešit P+R na okrajích.
Za ty „peníze navíc“ bude Praha ráda, když „pořeší“ metro a možná vnitřní okruh. Ale stejně to asi nebude stačit. Ale ještě stavět někde za Prahou P+R?
Tak Praha nemá moc jiných možností… Resp., všechny ostatní jsou horší, neboť v dlouhodobém horizontu vedou k odlivu firem (a tedy příjmů do městské pokladny) jinam.
Ano, sníží se tím potřeba lidí dojíždět do Prahy za prací, takže nebude takový tlak na dopravní infrastrukturu města, ale dovoluji si odhadnout, že na tom bude Praha bita a nebude mít ani na metro, ani dobudování městského okruhu.
Bydlení u Prahy garantuje možnost parkování u nejbližší železnice?
Ta relativně nízká cena pozemků je něčím vykoupena.
Ano, nutností dojížení. No pak si ale nestežujme že dojíždějící zahlcují příjezdy do Prahy.
No primarne by jim na to nadrazi a z nej mel jezdit autobus, aby mohli nechat auto uplne doma.
To jistě ano, ale tahle kombinace taky neřeší všechny „životní situace“ – kombinace cest.
Možná je ve výsledku lepší když je necháme ty 4 – 5 kiláku dojet a zaparkovat u nádraží než tam řešit autobusy po těhle polovesnicích, které pak vymetají každou díru a jsou zoufale pomalé. Samozřejmě nějaké autousy k nádraží tam jezdí, ale mimo obsluhy sídliště Rohozník v lepším případě jednou za půl hodiny.
Problémem bude asi ta část „zaparkovat u nádraží“. Ve většině obcí je zastávka nebo nádraží právě uprostřed obce, a všude kolem bydlí lidé. Nějaké malé parkoviště u nádraží (Čelákovice, Horní Počernice) je v 7 ráno plné, a pak se auta začnou rozlívat do ulic kolem, blokujíce parkování pro místní obyvatele. A tam, kde by velkokapacitní P+R šlo – konkrétně třeba Mstětice – se mu brání (resp. obec dala podmínku, že povrchové P+R nelze a musí být parkovací dům. Ten nikdo kvůli extrémní ceně nepostaví (viz cena jednoho parkovacího místa teď v novém P+R na Černém Mostě), a tak tedy nebude… Číst vice »
pak se auta začnou rozlívat do ulic kolem, blokujíce parkování pro místní obyvatele
tak jednak odpoledne zase odjedou, uvolňujíce parkování pro místní obyvatele, druhak proč tím vlakem nejedou i ti místní obyvatelé?
Pokud u toho nádraží je kde vhodně zaparkovat …
Kolem Klánovic to nejsou zrovna nějaké polovesnice.
ale MHD tam tak vypadá
Kecáte. O víkendech je to bída ale v kladiva je to plně dostatečné.
To ne, to jsou poctivé celovesnice.
No, srovnejte náklady na bus do takových Horoušánek, aby měl vyhovující intervaly – IAD tady prostě je jediné ekonomické řešení, takových obcí je kolem Prahy mnoho
Řešením by byly taková autonomní auta, která by směla dojet bez řidiče zpět zaparkovat domů do garáže (a večer na zavolání zase přijelo na K+R k nádraží). Je ale otázka, jestli to vůbec bude kdy možné (technicky, právně i eticky).
Myslíte? Ekonomické je jen a právě proto, že nezapočítáváte náklady na zabraná místa a ohrožení bezpečnosti provozu.
Náklady na zabraná místa započítávám, jen netuším, o jakém ohrožení provozu (a nákladech na něj) píšete. A nepopisuji ani nic nového. Popisuji jen způsob, jak RegioJet nalákal lidi do vlaků na trati Dunajská Streda – Bratislava (u nádraží parkoviště, ne modré zóny). Vývoj počtu cestujících jen na té trati hovoří jasnou řečí. Je mi jasné, že u Prahy to bude jiná liga, než jedna trať u Bratislavy. Na druhou stranu Praha, Středočeský kraj a obce mají spolu řádově větší možnosti, než jedna soukromá firma. Potíž ale je, že ty koleje kolem Prahy už jsou dost zaplněné a nejsem si jist,… Číst vice »
Ze všech konců Újezda tam jezdí autobusy co pár minut. A kdyby se Šoustajovice byly připojily k Praze, tak by odtud jezdily taky. Ale i v současné jich jezdí v kladiva dost.
To bych rád upozornil na fakt, že v Úvalech (vesnice, 6 tisíc obyvatel) se parkovací zóny připravují také a měly by být zprovozněny ještě letos 🙂
No to není. A proč by měly Klánovice stavét parkoviště, aby se tam namrdalo ještě více aut?
Pochopitelně, není žádoucí, aby dojížděči z venkova jezdili až do Prahy autem. Mohou jet autem (nebo nejlépe na kole) k nejbližšímu nádraží či zastávce v rámci svého kraje.
Ale oni by rádi, minimálně všichni ti, které znám. Jen tam nezaparkují, protože P+R prostě nestačí. Tak jim nezbývá nic jiného, než tím autem popojet dál. Spočítejte si kapacitu P+R na východním i západním okraji Prahy, a to včetně těch na železničních koridorech. To je čirá zoufalost a nikoliv „pozvánka do MHD“.
Njn, klasické problémy suburbanizace a gentrifikace. Ale pak přijde blb, co tvrdí, že územní plánování je kravina a že „by se mělo vycházet autům vstříc“, dostane hlasy podobně postižených, a pak se divíme, že jsme furt na východě.
Z východu k nám ta suburbanizace ani gentrifikace nepřišla.
Jistě, tam se to řešilo jinak, Gulagem.
Ne, nepřišla k nám odnikud. Je to naše vlastní dílo. Ale východ k tomu přistupuje jinak než západ, a v tom je ta potíž.
Ono to není o „vycházení autům vstříc“, ono je to o tom, že politik chce být zvolen v příštích volbách, takže jeho rozhodovací horizont končí právě těmito volbami (protože co jiného by dělal, že). Pracovat na koncepci, která přinese ovoce za 10 let, to se nenosí.
Nikdo rozumný nepojede od Kolína do Klánovic k vlaku. Protože už bude stát v koloně. A když už ji vystojí, tak přežije i tu v Běchovicích a pojede až do centra.
Tady parkují lidi z okolí – Újezd, Klánovice, Sibřina, Šestajovice.